Gå till innehåll

Bestpokers klient


redeye

Recommended Posts

Jag lirar en hel del på BP och nu för nån dag sen kom en ny uppdatering med lite nya färger, lite mer information som visas, samt en ny del som kallas Quick Seat. Den sistnämnda är ett sätt att snabbt komma in på ett bord eller sitngo utan att behöva välja aktivt.

 

Jag vet inte om det är just Bestpoker som gjort denna uppdatering eller om det är alla Ongames klienter och isåfall kanske jag riktar mig fel. Jag förstår inte hur man kommer på en idé som Quick Seat före man tar itu med andra väsentliga delar som fattas i klienten. Tänkte ta upp lite grejer som jag saknar i klienten, och kanske om fler håller med mig finns det kanske möjlighet till förändring helt i demokratisk anda ;)

 

1. Filter vid Cash Game, jag vill kunna filtrera mellan antal seats och fulla/lediga bord, vilken nivå, och kanske även att man lägger PL o NL på skilda flikar?

 

2. Auto-reload vid cashgame-bord, det är inte alltid man hinner först trycka sitout och sen cashier följt av OK om man kör många bord mitt i mellan två händer vilket kan göra att man missar en hand, elr i värsta fall en blind. En möjlighet att kunna ha ikryssat en ruta som reloadar till max inköp så fort man tappar lite skulle uppskattas enormt.

 

3. I cashiern på hemsidan, när man cashar ut så vill jag kunna se i vilken ordning pengarna måste tas ut! Säg att jag sätter in 200$ från mitt VISA-kort och sedan 300$ med Neteller. Då kan jag inte ta ut allting till VISA:t förrän jag tagit ut just 300$ till Neteller. En ruta med information om hur mycket, och vart i vilken ordning kan inte vara svårt att fixa.

 

4. I turneringar, en flik med prisutdelning direkt inne i lobbyn vore underbart, istället för att hemsidan ska öppnas och en seg flashruta ska laddas. Och kanske även en möjlighet att sortera och visa spelare i markerantal direkt i lobbyn?

 

5. Find player direkt i lobbyn? Friend list för hela ongame-nätverket och inte bara BP vore bra.

 

 

Som sagt, kommentera gärna och skriv till flera grejer som fattas eller är knas. Vet inte hur mkt Bestpoker tar fasta på en liten tråd i ett forum men vill ändå säga mitt ord.

 

MVH,

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, klienten är hemsk, verkligen hemsk. Håller helt med och de grejer jag tycker är viktigast är:

 

Kunna filtrera bort bord i CG-lobbyn. Efter fulla bord, antal sittplatser och nivå. Då kan man också ta bort att borden hoppar runt så fort de någon lämnar eller sätter sig ner så man kan gå igenom listan i lugn och ro.

 

Slippa sitta ut för att fylla på med pengar.. Det suger verkligen, gör som på FTP, Stars, Prima eller vilken annan vettig klient som helst.

 

Sen vet jag inte om det är min dator eller om det är någon annanstans det är fel men det går fruktansvärt segt nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att när borden hoppar i lobbyn när man letar efter bra bord är väldigt jobbigt, och som du säger, det lär inte bli lika mkt problem om man kan filtrera bort de flesta av dom.

 

Att kunna se totala rullen är en bra idé som inte kan va alls svår att fixa, om man låter utrymmet där klockan är i lobbyn minska så får man ju plats med att skriva tex Real Money: $2600 ($3000) med den totala summan inom parantes.

 

Sen håller jag med om att borden i BP är cleana, men lobbyns nya gröna och röda nyanser i inforutorna är lite skumma i mina ögon..Samma sak med Promotions o Find-knapparna ser ut som jag vet inte vad..Varför inte ha dom svarta o halvtransparenta som hela listen där nere, det hade varit riktigt snyggt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen vet jag inte om det är min dator eller om det är någon annanstans det är fel men det går fruktansvärt segt nuförtiden.

 

Jag vet inte varför men det gick fruktansvärt segt för mig med. Bara för att testa provade jag att nergradera till java 5 och då gick den mycket snabbare.

 

Det verkar vara som så att klienten gillar inte java6 - vet ej varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...