Gå till innehåll

Tips på cardrunnersfilmer?


gladdrkim

Recommended Posts

GP:s filmer är nog de som är sämst för nybörjare. mkt svårt att ta till sig av hans resonemang "i think i am ahead here".

 

jman, cts, aba är väl de som är bäst.

 

Tycker du att GP är bättre för mer "avancerade" spelare? Jag tyckte ett tag att hans videos var jättebra men tycker hans sätt att förklara saker och ting på är rätt... konstigt. Inte sagt att att han är en dålig spelare men både Jman och CTS förklarar sakerna mkt bättre trots att de gjort mkt mkt färre videos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att GP är bättre för mer "avancerade" spelare?

 

njä, de är rätt värdelösa för avancerade spelare också. enda man kan lära sig är väl hur hans spelartyp spelar så man kan möta honom, men försöka spela hans spelstil utan hans erfarenhet känns dumt. skadar väl inte att analysera hans spel i några av hans filmer och lära sig lite av det, men känns som man kan använda sin tid effektivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njä, de är rätt värdelösa för avancerade spelare också. enda man kan lära sig är väl hur hans spelartyp spelar så man kan möta honom, men försöka spela hans spelstil utan hans erfarenhet känns dumt. skadar väl inte att analysera hans spel i några av hans filmer och lära sig lite av det, men känns som man kan använda sin tid effektivare.

 

mm okey. Tycker mest han snackar om samma saker hela tiden så det blir mest jobbigt imo.

 

F.ö. tycker jag att silentassassin3 va rätt skön. Spelar ju likadant som alla andra CR-instruktörer, men ändå behaglig att lyssna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jmans film är den bästa jag sett. Synd att det inteverkar blir några fler filmer men man kan ju alltid hoppas att han ändrar sig.

 

CTS filmer är väldigt bra och aba. De har väldigt olika approach vilket är väldigt uppfriskande. Och GP tycker jag är lite snurrig ibland, han pratar väl som han tänker vilket inte alltid är så lätt a följa.

 

Kort sagt, jag håller med heltok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft medlemsskap på CR i ett par dagar nu men bara kollat på 1-2 och 2-4 videos än så länge. Tror ni att ngn som jag, som aldrig spelat högre än 2/4$ eller 10/20SEK kan ta till sig resonemangen instruktörerna använder i 5-10$? Är rädd att det ska gå mig över huvudet och bara ställa till det. Spelet är ju helt klart rätt annorlunda där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft medlemsskap på CR i ett par dagar nu men bara kollat på 1-2 och 2-4 videos än så länge. Tror ni att ngn som jag, som aldrig spelat högre än 2/4$ eller 10/20SEK kan ta till sig resonemangen instruktörerna använder i 5-10$? Är rädd att det ska gå mig över huvudet och bara ställa till det. Spelet är ju helt klart rätt annorlunda där uppe.

 

kort svar, Ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Går inte. Har vi inte redan diskuterat det där för nån vecka sen? 25 dollar i månaden är väl ingenting.

 

är ju onödigt att betala mer än nödvändigt :P kan ju gott klara sig utan allt det där annat om forum+yadayadayada.

 

läste att det ju går bra att tanka hem det, men licensen räcker bara för en viss tid å sen måste man logga in på internet igen för att uppdatera. owell!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar alltid kolla på GP när jag ska sova han pratar på fort att jag slummrar in omedelbart. Säger inte att de är dåliga bara sövande.

 

CTS videos är riktigt bra Sbrugbys också speciellt när jag gör för många bluffar, brukar få mig att lugna ner mig och spela "solid poker". Gillade första filmen av peachy också. Självklart synd att det inte blir mer filmer av Jman.

 

Här kan man se några filmer gratis bla en 25/50 hu video av Evans.

http://www.cardplayer.com/pro/preview

 

Vet inte om jag blev någe klokare på den, men den var rätt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, tanken var ju mer om ja kunde signa upp för en månad, dra ner allt på en dag och sen inte behöva vara där mer :P

 

De kommer en ny film varje dag och de nyaste filmerna är överlägset bättre än de tidigare från cardrunners barndom. Nu är det oftast hög kvalite på ljud och bild i alla filmer, samt många fler instruktrörer etc.

Kostar 100 dollar å bli medlem och 25 dollar i månaden. och går du ur efter en månad missar du ju allt nytt material som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Problemet är ju att det är så svinigt dyrt jag menar 25 dollar i månaden är ju okej men 100 dollar att signa? Suck. Aja antar att det beror på ens bankrulle. Finns det någon bra promotion code eller liknande man kan använda?

 

Edit: Såg att man kan skriva in promotionkoder osv. när man reggar sig. Någon som vet vad det är för promotions och hur man tar del av dom ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...