Gå till innehåll

NordicBet kapning


jestii

Recommended Posts

Jaha var i affären idag och handlade lite, 195 spänn blev det.

-Är det bra så?

-Kan du ta det på 300 extra

-MEDGES EJ.

-????? hmm testa en gång till

-Nej alltså det medges ej så ...

-Ahha men ta bara på beloppet så får jag kolla upp vad det är för fel hemma

-MEDGES EJ

-Wtf skojar du med mig

 

Illröd och som ett stort jävla frågetecken får jag lämna affären

 

Sätter mig direkt vid datorn och kollar min konto 149 kr kvar på kontot som är kopplad till VISA..

Kollar på uttag lite över 5000 hade tagits ut igår, står ju bara reserverat så vet inte vart..

Börjar tänka efter, vad fan jag gjorde ju ingeting igår. Hade tenta sen föreläsning direkt efter det sedan däcka jag så fort jag kom hem. Så nöjen på 5000 kunde jag inte unnat mig igår, såvida jag inte går i sömnen.

 

Ajja går in på mitt G-mail konto kollar lite där, så ser jag några nya mail från NORDICBET...4st uttag..va fan är det här..

Försöker gå in på mitt konto genom hemsidan SPÄRRAT

 

Ringer till NordicBet, först är det en som svarar, jag förklarar läget..Han mummlar något om "oo en till" vaddå säger jag har det hänt fler.. aa det har varit lite aktiviteter sista tiden jag kopplar dig vidare..

 

Kommer till en annan person, förklarar läget för han också, aa säger han du ska polisanmäla det och sedan lämna anmälan till banken så ska vi samarbeta med de..frågar han då men har det hänt fler personer för killen som jag snackade med innan sa något om att det har hänt några fler..joo det har varit en person som vi har uppmärksammat som har varit aktiv..

 

Va fan liksom hur jävla dåligt skött är det inte från NordicBet att inte meddela en om att de har uppmärksammat olaglig aktivitet från mitt konto, utan de har bara spärrat det så får man reda på det i en jävla affär att kontot är i stort sett lika med noll.

 

Men skriver inte här för att skylla på NordicBet, man ska inte fälla förräns allting är undersökt.

 

Utan jag undrar om det här har hänt fler här på forum senaste tiden, och vad har de fått svar och vad är det som kan lett till kapningen.

 

Är det någon virus eller nåt som man har fått eller något liknande, liksom upplys mig om vad det kan vara för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig i måndagskväll. Jag märkte att jag inte kunde logga in på Gnuf (typ "client already in use"). Jaha, nån bugg tänkte jag och det gick en stund. Men sen testade jag igen och samma sak. Undra om det är hela Prima tänkte jag och loggade in på Nordicbet för att tanka klienten osv.

 

Då fick jag se $250 som inte borde vara där. Under 'transactions' hade 2 uttag på ~1500 (allt jag hade på kontot kopplat till VISAt) gjorts två timmar tidigare. Supporten frös mitt konto och jag fick lov att scanna in lite personuppgifter och har nu gjort en polisanmälan och väntar...

 

Frågan är hur killen lyckats göra insättningarna öht? Krävs ju CV2-nummer och datum osv och mitt VISA-kort har jag rätt safe. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är hur killen lyckats göra insättningarna öht? Krävs ju CV2-nummer och datum osv och mitt VISA-kort har jag rätt safe. :/

 

Joo satt och funderade på det, kommer inte ihåg om numret sparas eller inte inne på hemsidan men det tror jag inte.. Och sen också hur fan får han tag på mina inloggningsuppgifter?? Har olika lösenord på mail och själva NordicBet hemsida.

Är det möjligt att det är NordicBet som blivit hackade eller nåt??

Om de nu har blivit det, varför agerar de inte direkt utan man får höra av sig till de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo satt och funderade på det, kommer inte ihåg om numret sparas eller inte inne på hemsidan men det tror jag inte.. Och sen också hur fan får han tag på mina inloggningsuppgifter?? Har olika lösenord på mail och själva NordicBet hemsida.

Är det möjligt att det är NordicBet som blivit hackade eller nåt??

Om de nu har blivit det, varför agerar de inte direkt utan man får höra av sig till de.

 

Jo man måste ju fylla i CV2-nummer och giltighetsdatum vid varje insättning, det som är lite scary att "killen" lyckades komma förbi. Jag har också lite olika lösenord på sajter/mail och någon form av bruteforce-attack mot kontot borde han inte ha kunnat köra eftersom Nordicbet antar jag spärrar för många felaktiga inloggningsförsök. Så, kanske finns/fanns det flera stora säkerhetshål hos NB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wmaster

 

Vad är det de har sagt till dig när du kontaktade de?

När jag pratade med de var det i stort sett klara dig själv vi har ingeting med det här att göra, vi kommer hjälpa polisen om det är något de undrar över.

Men hur stor är sannolikheten att polisen tar tag i det här och lägger ner tid och resurser på att ta fast den här killen, inte så stor skulle jag tro.

Slutligen antar jag att det kommer det leda till vad banken anser om man varit oförsiktig eller inte vid hanteringen av inloggningsuppgifter och dylikt huruvida man kommer få tillbaka sina pengar eller inte.

 

brainslicer

"Info om kreditkort

Pga uppgraderingar i vår onlinebetalningslösning måste du som kund registrera om alla Visa och Mastercard som används vid din nästa insättning.

 

nåt verkar gått lite fel...?"

 

Fint detektiv arbete där :-)

Det känns onekligen som att det är något mysko som pågår, om det är saitens fel att mina/våra pengar försvunnit då är det väl dem som borde ta tag i att hitta den skyldige och det borde vara dem som ska betala tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wmaster

 

Vad är det de har sagt till dig när du kontaktade de?

När jag pratade med de var det i stort sett klara dig själv vi har ingeting med det här att göra, vi kommer hjälpa polisen om det är något de undrar över.

Men hur stor är sannolikheten att polisen tar tag i det här och lägger ner tid och resurser på att ta fast den här killen, inte så stor skulle jag tro.

Slutligen antar jag att det kommer det leda till vad banken anser om man varit oförsiktig eller inte vid hanteringen av inloggningsuppgifter och dylikt huruvida man kommer få tillbaka sina pengar eller inte.

 

brainslicer

"Info om kreditkort

Pga uppgraderingar i vår onlinebetalningslösning måste du som kund registrera om alla Visa och Mastercard som används vid din nästa insättning.

 

nåt verkar gått lite fel...?"

 

Fint detektiv arbete där :-)

Det känns onekligen som att det är något mysko som pågår, om det är saitens fel att mina/våra pengar försvunnit då är det väl dem som borde ta tag i att hitta den skyldige och det borde vara dem som ska betala tillbaka.

 

Kontakta nån tidning och försök få någon att ge historien lite uppmärksamhet, kanske hjälper i ditt fall och förhoppnings i fortsättningen.

Så jävla mycket pengar som drar in och ändå kan dom inte pröjsa, ser ju faktiskt ut som om dom har haft problem tidigare.

Tror inte dom tvingar varje vansinnig kund att sitta och pilla med massa extra jobb för att sätta in pengar om det inte fanns en stor risk att det händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wmaster

Vad är det de har sagt till dig när du kontaktade de?

 

De låste direkt mitt konto och bad mig skicka kopior på visakortet, leg. och en hyresavi och bad mig att göra en polisanmälan så att de kan lämna ut IP-loggar osv. Och nu ska de bekräfta att mina uppgifter stämmer innan de ger mig ett nytt lösenord.

Vet inte riktigt vad man kan kräva av Nordicbet, tycker att de har varit schyssta mot mig so far. Men visar det sig att det är NB som har problem med säkerheten borde man kompenseras kan jag tycka. Dock har jag inte förlorat några pengar ännu, de är fortfarande frysta på mitt NB-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo satt och funderade på det, kommer inte ihåg om numret sparas eller inte inne på hemsidan men det tror jag inte.. Och sen också hur fan får han tag på mina inloggningsuppgifter?? Har olika lösenord på mail och själva NordicBet hemsida.

Är det möjligt att det är NordicBet som blivit hackade eller nåt??

Om de nu har blivit det, varför agerar de inte direkt utan man får höra av sig till de.

 

alltså, ni har sannolikt(har jag fel så är det årets scoop, men det är osannolikt) blivit hackade. ni har någon form av keylogger på er dator så de vet vad ni skrev in föra visakorts cvv lösenord etc.

 

gör såhär:

koppla från datorn från internet

fixa något antivirus och scanna efter trojaner. ta inte bort något, låt det vara tills du kommer på hur du ska använda informationen.

använd en dator du är säker på inte är hackad och byt samtliga lösenord på alla mail och pokerkonton du har.

skaffa nytt visakort etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, ni har sannolikt(har jag fel så är det årets scoop, men det är osannolikt) blivit hackade. ni har någon form av keylogger på er dator så de vet vad ni skrev in föra visakorts cvv lösenord etc.

 

gör såhär:

koppla från datorn från internet

fixa något antivirus och scanna efter trojaner. ta inte bort något, låt det vara tills du kommer på hur du ska använda informationen.

använd en dator du är säker på inte är hackad och byt samtliga lösenord på alla mail och pokerkonton du har.

skaffa nytt visakort etc

 

det är det mest troliga ja, men tänkte mest på:

Han mummlar något om "oo en till" vaddå säger jag har det hänt fler.. aa det har varit lite aktiviteter sista tiden jag kopplar dig vidare..
+ 2 drabbade i denna tråden på kort tid....

tyder ju på att uppgifter skulle komma från tex stulen databas eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo mest sannolikt vore ju det som heltok nämnde. Men har rätt bra koll på vad jag laddar ner och inte osv. Har dock skärpt brandväggsreglerna ytterligare nu och skanning efter virus/trojaner gav inget resultat.

 

Med tanke på att fler ha drabbats ungefär samtidigt och att NB nu har "uppgraderat onlinebetalningslösning" så känns det genast inte lika sannolikt att det är hos alla dessa kunder som säkerheten brister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försökte logga in på NordicBet igår så fick jag ett meddelande om att mitt konto var spärrat. När jag kontaktade supporten så verkade det som om någon hade försökt logga in med fel lösenord för många gånger, så att kontot blivit spärrat av den anledningen. Men det ordnade sig utan problem.

 

Om ni har råkat ut för att det dragits pengar från ert konto utan att ni godkänt överföringen så ska ni absolut först av allt kontakta banken och ingen annan. Bankerna är generellt duktiga på att hantera sådant. Som privatperson blir man normalt aldrig lidande av kortbedrägerier, det är banken eller det företag som mottagit pengarna som får ta smällen, såvida man inte varit oaktsam. När jag råkade ut för bedrägeri på mitt kreditkort så frös banken fakturan tills den var utredd. Jag behövde aldrig ligga ute med några pengar, de skötte allt snyggt, och efter några månader kom ett brev om att ärendet var avslutat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att fler ha drabbats ungefär samtidigt och att NB nu har "uppgraderat onlinebetalningslösning" så känns det genast inte lika sannolikt att det är hos alla dessa kunder som säkerheten brister.

 

Det meddelandet kan ju iofs blivit utlagt efter dom märkt att många blivit drabbade, för att hindra fler ska råka ut för det. Dom skriver ju aldrig sånt där i klarspråk.

 

 

Har olika lösenord på mail och själva NordicBet hemsida.

men om du tittar på glömt lösenordet funktionen på nordicbet...ser du att dom kan beställa ett nytt om nån kapat ditt emailkonto....hjälper ju inte mycket att du har olika lösen då.

 

Ha en skild pokermail och inget annat reggat på den, ännu bättre ha en mail för varje sajt. Hur som helst, på den/dom mailkontona ska du inte regga torrenttrackers, im-klienter osv, utan hålla hemligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså NordicBet har inte och tänker nog inte göra någoting åt det här. Det verkar som att de bara vill lämna det bakom sig. Ingen ansvar som helst tänker de ta på sig.

Polisen för den delen kommer inte heller göra någoting åt det här fick jag veta idag. Det enda som återstår för min del är att försöka på något sätt få mina pengar tillbaka genom banken, och det är inte heller helt säkert att jag kommer få tillbaka. Eftersom det är VISA som sköter detta ärendet och de på banken var osäkra om de skulle godkänna detta eller inte. Men det kommer ta ett bra tag innan det är uträtt.

 

Så grattis till dig som kapade kontot om du nu läser detta inlägg, det verkar som att du lyckades med det perfekta brottet, och ni andra som haft funderingar kör bara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får mig att tänka på en sak som hände mig och en kompis för ungefär två år sedan på NordicBet.

 

Jag hade då satt in nån hundring på nordicbet med min pappas betalkort.

Min polare kunde inte sätta in på Nordicbet då han använde maestro e-kort och han inte kunde lägga till fler kort så han lånade mitt konto, loggade in på nordicbet.se på sin dator och skapade ett e-kort och satte in 6k sek.

Polaren märkte några dagar senare att det inte dragits några pengar från hans konto och det tyckte väl vi var konstigt men kul.

Ännu några dagar senare ringde min pappa och frågade om jag visste något om 6 000 som saknades från hans konto :o

 

Polaren använde som sagt sin dator när han loggade in och fyllde i kortuppgifter, han hade ingen aning om min pappas CVV kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontot upplåst, nytt lösenord och pengarna tillbaka på bankkonto och så vidare. Märkligt nog hann killa rakea cirka 45 dollar med min användare, men exakt samma summa som sattes in fanns fortf. kvar på kontot, wierd eh?

 

Nå väl, frågade supporten vad de har kommit fram till och vad de tänker göra nu. De svarade bara att de kommer att samarbeta med polisen för att försöka lösa detta. Vilken osis dock att polisen lade ner förundersökningen direkt. Så jag antar att Nordic Bet inte kommer att ta något ansvar överhuvudtaget. Ju tystare det blir desto bättre för dem I guess..

 

God jul för övrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...