Gå till innehåll

Kommentera Valteregos blogg


valterego

Recommended Posts

hmm, är skeptisk på hans kunskaper att skilja på mlm och pyramidspel

på flera ställen utpekas han och andra från lyxfällan som GiiCorpare mm

http://www.expressen.se/nyheter/1.805744/lyxfallan-forstorde-jennys-liv

 

Hola,

 

The plot thickens.

 

Att Charlie är positiv till MLM är nog ingen förvåning för de som läst intervjun. Hans inblandning i specifika företag känner jag inte till och har aldrig varit intresserad av. Skulle han ha varit inblandad i Gii så är han nog lika lurad som alla andra, och definitivt ingen "farao" i toppen.

 

Måhända är detta i så fall en erfarenhet för honom som han baserar sina uttalanden på?

 

//Erik

 

(EDIT: Min personliga reflektion är att det svåraste med att skilja på MLM och pyramidspel är väl snarast att det är så mycket klåpare inblandade i båda varianterna, så till och med de seriösa försöken verkar ju undermineras av spamtomtar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, orkar inte nu...

mindes svagt nåt om charlie&co och pyramider och sparken från jobb pga det osv ...på flashback

så jag bara sökte namn + giicorp så dök den där expressen kommentaren högst upp, kan ju testa söka på namn + pyramidspel osv

 

jag är inte intresserad av det, men så svårt är det inte att hitta om man är intresserad :)

 

edit:där är iaf tråden på fb

Lyxfällan, sitter även Charlie och Mathias fast i fällan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, orkar inte nu...

mindes svagt nåt om charlie&co och pyramider och sparken från jobb pga det osv ...på flashback

så jag bara sökte namn + giicorp så dök den där expressen kommentaren högst upp, kan ju testa söka på namn + pyramidspel osv

 

jag är inte intresserad av det, men så svårt är det inte att hitta om man är intresserad :)

 

Alla som orkar jaga sanningar ska ha cred. Det kommer nog en blogg från mig om min syn på MLM / Pyramidspel inom kort iaf. Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej Per,

 

Tack för inputen. Lite roligt att du säger det, för jag har ofta blivit anklagad för att ha alldeles för långa meningar i mina texter, och för att sakna förmåga att sätta punkt; istället har jag använt semikolon för att avdela mig. Jag tycker numera att jag blivit bättre på att skapa flyt i mitt skrivande. När det gäller boken ville jag laborera lite med berättarjagets flashbacks. Det kanske blir en liten blogg på ämnet bisatser i morgon....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så lite så. Skönt att du inte blev sur; jag fick lite dåligt samvete efter att ha parodierat ditt skrivande.

Jag har faktiskt diskuterat samma problematik med Ronny Sandahl som numera jobbar på Aftonbladet, men under sin gymnasietid extraknäckte på lokalblaskan i Falköping där han skrev krönikor riktade till ungdomarna i nämnda stad. Jag är lärare där (i piano, inte svenska..) och han kände ett gäng av mina elever.

Han hade på den tiden ett sätt att skriva som var väldigt "punkterat".

Det är ju väldigt effektfullt med en ofullständig mening emellanåt.

Men.

Blir det för ofta tappar man flytet i läsningen och texten framstår som en aning för pretentiös och mer till för författaren än för läsaren.

Liknande det som kan uppstå ifall en föreläsare ideligen tar långa tankepauser på scen. Istället för den önskade effekten; att åhörarna ska få tid att tänka på de genialiteter som talaren just har sagt, så framstår det snarare som att föreläsaren har en släng av alzheimers.

Var försiktig med det helt enkelt.

Bara ett råd i all välmening!

Lycka till med poker och skrivande och alla andra spännande projekt och äventyr!

Vänligen

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...