Gå till innehåll

Tompa_A och slimmyman lirar svs


tommie88

Recommended Posts

Nu var det daxs att börja skriva dagbok

 

Mitt namn är Tommie och har spelat poker i ca 2 år och ska försöka föra dagbok över mitt pokerspelande tillsammans men min kompis Jimmy aka Slimmyman.

 

Har spelat på en del olika sidor förrut och har gått upp och ner men ligger plus i alla fall på mitt spelande, vilket troligtvis kunde varit ett större plus om man haft lite bankrulle krav och inte bara skottat aldelles för högt...:-D

 

Kommer att starta med en rulle på 1300 på SvS och kommer spela 0,50-1 och 1-2 (1-2 med 50bb inköp). Kommer även att spela turneringar och sng med 50+5 inköp.

 

Start bankrulle:

1300

 

Tack å Hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Slimmy här.

 

19 år gammal student som pluggar teknisk försäljning och marknadsföring för tillfället. Meningen är väll att man ska bli försäljare när man går ut härifrån näst nästa sommar (2009). Bor hemma med mina föräldrar och min syster för tillfället och det lär man ju göra fram tills slutet av skolan.

 

Har spelat poker sedan mitten av 2005 men aldrig riktigt grindat. Nu ska det dock ändras på hade jag tänkt. Spelar främst 05-1 på svenska spel men kan även bli en del 1-2 så småningom. Turneringar kommer även det att inkluderas en hel del i mitt spelande.

När skolan slutar fram emot sommaren 2009 så tänker jag starta ett företag men skulle vilja slippa att ta några lån och ska därför göra ett försök att grinda ihop 200k fram till dess. Dessutom så beräknar jag att jag kommer ta ut ca 50k under de här 1,5 åren så därav är målet satt.

 

Började med att sätta in 1k på SS i nitten av November, den månaden slutade med ett plus på 2900 kronor. Nu ligger rullen på 7100 lite drygt och det känbs som en bra början.

Eftersom jag vanligtvis är skottarnas konung (mupp) så måste jag sätta upp lite mål också. :-D

Okej första målet blir att inte spela cashgame högre än 1-2 och turneringar högre än 100+10. Detta ska gälla hela December månad, det spelar ingen roll hur dåligt/bra det kommer att gå under månaden.

 

Andra målet blir att plussa minst 6k i December. Skulle inte vara någon katastrof om det misslyckas, men känns som ett lagom mål.

 

Det sista målet blir att lägga av när jag känner att det går dåligt för att jag spelar dåligt. Då är det bättre att gå och göra någonting annat.

 

 

Hoppas på en trevlig dagbok!

 

Med vänlig hälsning; Slimmyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen i nya dagboken blev helt kass, grävde ett hål på 450 kronor. Blev en förlust i en X-snabb 50+5 där jag spelade riktigt lökigk. Spelade sen Cashgame i ca 1,5 timmar och spelade även där bedrövligt. Borde ha gett mig tidigare än vad jag gjorde men resultatet är ingen katastrof.

 

För övrigt ska jag vara i skolan klockan 1 idag, har redovisning som är väldigt viktig för betyget iden "jätteintressanta" kursen Designteknik. Min jäkla klocka ringde inte i morse så nu sitter man här utan arbete eller nånting.

 

Blir poker i stället dådå!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde upp Tisdagens resultat med att backa 550 på CG under morgonpasset. Samtidigt åkte jag ur en 100+10 och en 50+5 turnering. Ska inte fortsätta blanda CG och turneringar utan köra antingen bara CG eller bara Turneringar.

 

Till slut lyckades man rädda dagen med en fjärdeplacering i Texas X-snabb 50+5 senare på kvällen. Åkte ut med AT mot chipleaderns Q8 då han träffade 8 på floppen. Det blev iaf 940 kronor in på kontot.

 

Just nu spelar jag en 50+5 satellit till 500+50 i kväll. Snart börjar även en vanlig 50+5 Texas som jag ska spela. Update inom kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

113 spelare och 15 priser vart det i 50+5an jag spelade. Lyckades roffa åt mig en 7e plats iaf. Blev lite short på finalbordet och pusha med KQs och fick syn av AJ som stod. Blev i alla fall lite pengar in, 252 kronor.

 

Körde Lunchlådan eller vad den heter, åkte ganska tidigt med TPTK mot floppad triss.

 

Testade även en Heads-Up turnering och det gick bra även om jag flaxade in en klonk med K10 vs A10, 10 på flopp och K på turn. Gick i alla fall till final 2 och åkte med AK så här:

 

Stackar:

Jag ~ 13500

fi ~ 18500

Blinds 180/360 och jag sitter på BB.

Fi limpar in och jag raisar till 1080, fi syn.

Flop AJ4 med 2 ruter och jag betar 1440, fi syn.

Turn är klöver 8 och jag betar 4500, fi syn

River är ruter kung och jag pushar, fi instasyn med Q10 ruter, GG!

 

Fick i alla fall 400 för besväret, lite segt att ettan fick 720 men får vara nöjd ändå. Totalt ligger rullen nu på 5200 efter uttag på 2k. Så är trots hålet på 1k under går och förrgårdagen 100 plus sedan dagboken startades. Det känns skönt. :-)

 

På återhörrende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar galen lucia just nu och spelade en hand som jag spelade helt fel tror jag;:;:

 

***** Hand 535300374 *****

2.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 december 2007 00:00:09

Galen Lucia (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Nettan (20571.00)

Plats 2: speldrulle (59163.00)

Plats 3: kula06 (142052.00)

Plats 4: Tvarby (5607.00)

Plats 5: Tompa_A (89261.00)

Plats 6: Widar (29774.00)

Plats 7: sundsvall (18885.00)

Plats 8: Martin555 (5022.00)

Plats 9: Clasanson (131951.00)

speldrulle lägg LM 2.00

kula06 lägg SM 2.00

** Giv **

Nettan [N/A, N/A]

speldrulle [N/A, N/A]

kula06 [N/A, N/A]

Tvarby [N/A, N/A]

Tompa_A [8s, 10s]

Widar [N/A, N/A]

sundsvall [N/A, N/A]

Martin555 [N/A, N/A]

Clasanson [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Tvarby Syna 2.00

Tompa_A Syna 2.00

Widar Lägg

sundsvall Syna 2.00

Martin555 Syna 2.00

Clasanson Lägg

Nettan Syna 2.00

speldrulle Passa

kula06 Passa

*** Flop(Board): *** : [7s, 9h, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

speldrulle Passa

kula06 Passa

Tvarby Passa

Tompa_A Satsa 300.00

sundsvall Lägg

Martin555 Lägg

Nettan Höj till 3080.00

speldrulle Lägg

kula06 Syna 3080.00

Tvarby Lägg

Tompa_A Syna 3080.00

*** Turn(Board): *** : [7s, 9h, 9s, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

kula06 Passa

Tompa_A Passa

Nettan All-in 17489.00

kula06 Syna 17489.00

 

 

vad göra här?

 

Ca 60 spelare kvar vid detta läge

13 priser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj nu gick det alldeles för länge innan det blev en update. Spelet har gått väldigt bra de senaste dagarna, särskilt turneringsspelet. Har kommit 7a i 2 turneringar då jag fått 250 (50+5 inköp) och 600 (100+10 inköp). Spelade en 200+20 den 16e som jag lyckades sno åt mig en 4e plats av drygt 100 startande och fick då 1600. Sist och inte minst lyckades jag vinna 100+10 i förrgår med 93 startande, detta gav 2800.

 

Har även blivit en del cashgame, mestadels semishortstackat 2.50-5 med 250 i inköp. Letar alltid upp bord med folk som sitter med små inköp, helt klart bäst värde.

 

Rullen ligger innan dagens spel på 9600 trots att det blivit ett uttag på 2k. Målet på att plusa 6k är redan överskridet och hoppas nu på att kunna plocka ner runt 10k i Decemeber.

 

På återhörrende! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en bra pokerdag idag. Började med att plussa dryga tusenlappen på 2.5-5 i morse. Hittadeen riktigt kass kille som satt med fullt inköp och lyckades dubbla upp stacken som jag byggt upp till 650.

 

Jag höjde till 15 pre med 44 och han va enda synaren.

 

flop 4,8,Q jag beta 20 och han slog om till 60, jag syn.

turn 3 jag betar 80 och han slår om till 210.

river typ en 10a och jag ställer han synar efter betänketid och jag tar hem en fin pott! :-)

 

Hittade lite värde i ett 5-10 bord nu på kvällen och plussade typ 400 där så nu ligger rullen på 11300. Blir lite mer spel alldeles strax när min lilla flickvänn gått och lagt sig. Då blir det 2.5-5 igen! :-)

 

På återhörrende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

December slutade plus ca 8k. Tog ut allt från SvS och satte in 800$ på titan poker där jag grindar NL50. Går tämligen segt måste jag säga, är la plus ungefär 500 spänn denna månaden tror jag. ( Har lite cash på Pokerstars, Fulltilt, LeePoker och Nordic bet också.)

 

Har börjat samla lite händer på NL10 med Pokertracker. Mer om detta i ett senare inlägg. Ska försöka få upp ett par HH snart med.

 

Hörs snart// Slimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...