Gå till innehåll

Säkrast att spara lösen eller skriva in varje gång?


liraren54

Recommended Posts

Var ju nån tjuv som bröt sig in hos nån svensk proffs hem förut. Tjuven startade datorn och loggade in automatiskt på en site. Sedan donerade han friskt.

 

Ganska otrolig historia.

Var väl Mats Rahmn det. Samma person som numera försvarar och agerar frontfigur åt en pokersajt som kommer blåsa många på pengar...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös?

 

Ja annars hade jag ej skrivit.

Det bör de flesta vara, man vet aldrig! Men det är kanske först när det väl inträffar man börjar lipa om hur otursam man är, och då alla skriver på forumet hur dum man själv var och gjorde på ett visst sätt..

 

Jag är inte så insatt i mjukvarosäkerheten. Men antagligen lagras det ner filer på datorn och hos klienten som gör att man loggas in automatiskt. Kopiera de och det börjar bli farligt(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja annars hade jag ej skrivit.

Det bör de flesta vara, man vet aldrig! Men det är kanske först när det väl inträffar man börjar lipa om hur otursam man är, och då alla skriver på forumet hur dum man själv var och gjorde på ett visst sätt..

 

Jag är inte så insatt i mjukvarosäkerheten. Men antagligen lagras det ner filer på datorn och hos klienten som gör att man loggas in automatiskt. Kopiera de och det börjar bli farligt(?)

 

Jag brukar köra med samma lösenord som mitt användarnamn!! Alla är ju för korkade för att fatta den enkla lixåm! ;-):shock:8-):lol::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag förvisso en komplett idiot när det kommer till bland annat datorer men visst finns det ett sorts program som kan ta över kontrollen av din dator och en sort som kan se vad du gör på din dator, exv vad du skriver för lösenord etc? Så om du råkar ut för den förstnämnda sorten så ska du inte ha automatisk inloggning och om du råkar ut för den sistnämnda så ska du inte skriva in lösenord manuellt.

 

Då återstår ju problemet med att lista ut vilket sorts program man råkar ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...