Gå till innehåll

AA som average stack precis innan bubblan?


RIK_123

Recommended Posts

Ska jag folda denna?

Finns inte i mina tankar alls nej men vad jag undrade var om jag spelade fel.

Jag har tyvärr inte sparat hand history men sex alltså 6 ggr nu precis innan bubblan har detta hänt bla i sunday millions, sunday warm up, och 4 andra stora turneringar på PS.

Igår var senaste gången.

AA på knappen , finns en raise innan till 11000, jag har 34000 i chips och average är 25 , killen som raisade har 59000.

jag reraisar till 25k , han går allin , jag synar

Han visar 9, 10 os

flopp 6 7 8

t j

r 5

jag är ute precis innan payday.

han raisade från andra position.

 

 

En annan gång för ett par v sedan(kommer inte ihåg hur mycket chips var inblandat men det var precis innan bubblan)

Jag får AA på sb , knappen raisar 3x BB.

jag reraisar ytterligare 3 ggr, BB går allin han täcker både mig o knappen men vi har mycket chips(above average)

Knappen foldar jag synar.

han visar 84 o s

Flopp kk6

t 8

r 8

jag är ute igen o inga pengar.

Jag tror inte på det här med riggad och jag tiltar inte mycket men lite förbannad får man väl vara.

Känn synd att jobba upp sig utan AA o K och spela poker i flera timmar och sen händer detta i en hand .

Råd nån???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? Foldas det i det här läget kan du väl lika gärna trycka in autofol, gå för att göra annat och bli glad för buyin + kaffepengar tillbaka.

Synar du bara åker ju ändå resten av växelpengarna in på flopp.

Jag skulle bli jublande glad, tacka gud o trycka in degen sen förmodlingen slå sönder musen för bad beaten....

Man spelar väl för att vinna, åtminstone för att vinna så mkt man kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte folda AA för att vinna tillbaka lite mer än ditt inköp, det är bara att pusha.

 

Jag lyckades som storstack nyligen få en mellanstack att lägga TT på bubblan. Han visade och jag blev jätteförvånad, eftersom jag hade pushat väldigt friskt mot medelstackarna. Jag hade 45s :-) Spela fegt på bubblan är bara värt om du har vunnit en satellit så att det innebär något rejält positivt för dig att få de fjantiga priser som är precis efter bubblan, sikta mot toppen istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att han kanske skulle fatta att jag hade nåt riktikt stort när jag inte går in med hela stacken??

 

Och varför vill du sända den signalen, med AK förstår jag, med 1010 också, men med AA vill du stacka in, både han och gärna nån till.

 

Men självklart ska du ställa direkt i hand 1, inte för att pengarna inte kommer in ändå, utan för att det är det du skulle gjort om du haft AJ eller 66 med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det finns ingen ursäkt för att inte ha handhistoriken tillgänglig. Beställ den till din mail om du av outgrundlig anledning inte sparar den på datorn. Leta upp handen, posta. Gå igenom besvär för vår skull, om vi ska hjälpa dig.

 

2. Du vill INTE att motståndaren ska tro att du har något stort, du har AA.

 

3. Varför spelar du turneringar om du är livrädd för att bubbla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, lol?

Klart jag har lagt A-A pre. Förstår verkligen inte vad som är så konstigt med det? :S

Skulle tro att den dära "bra pokerspelaren" syftade på cashgame, när han sade ""Den dagen jag lägger AA innan floppen, då slutar jag spela poker".

 

Att lägga AA i satelliter, mtt's och sng's är inte så jättemärkvärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att den dära "bra pokerspelaren" syftade på cashgame, när han sade ""Den dagen jag lägger AA innan floppen, då slutar jag spela poker".

 

Att lägga AA i satelliter, mtt's och sng's är inte så jättemärkvärdigt.

 

Varför skulle man någonsin vilja lägga AA pre i MTTs och SnGs (som inte är satelliter)?

 

Går väl kanske iofs att hitta nåt läge i en SnG där bubbeleffekten är enorm, typ om shortien sitter med 10 marker på 200/400. Men i övrigt förstår jag inte riktigt vad du menar Léon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man någonsin vilja lägga AA pre i MTTs och SnGs (som inte är satelliter)?

 

Går väl kanske iofs att hitta nåt läge i en SnG där bubbeleffekten är enorm, typ om shortien sitter med 10 marker på 200/400. Men i övrigt förstår jag inte riktigt vad du menar Léon.

Var precis det jag menade. Den där bubbeleffekten kan ju uppstå i en MTT också, om än att det är ovanligare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nog med att shortien ska vara jätteliten, du ska ju dessutom ha lite att vinna på att dubbla. Typ

 

chippie 12000

Du 1300

Liten stack A 100

Liten stack B 100

 

Små blindar

 

Alternativt, så klart, en flervägs-allin.

 

Tre stackar på 5k, 5k och 3k är all-in före dig, du har 500.

I såna lägen antar jag att man kan lägga AA i SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...