Gå till innehåll

Projektor ska inhandlas


Dave^

Recommended Posts

Hallå där, jag har planer på att köpa en bra projektor som kan få mina x-box 360 spel att se riktigt bra ut. Jag kan tänka mig att betala runt 12kkr ungefär. Projektor ska bara användas hemma, så vikten spelar inte så stor roll, i ett rum på 4x4.5 (m). Någon som har ett hett tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där, jag har planer på att köpa en bra projektor som kan få mina x-box 360 spel att se riktigt bra ut. Jag kan tänka mig att betala runt 12kkr ungefär. Projektor ska bara användas hemma, så vikten spelar inte så stor roll, i ett rum på 4x4.5 (m). Någon som har ett hett tips?

 

Jag köpte Panasonic PT-AE900E när den var aktuell. Grymt nöjd för film i den prisklassen. Jag hade definitivt kollat upp de senare modellerna av denna projektor. Hur den är till xbox vet jag inte.

 

Jag kan rekomendera att fråga i detta forum.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. :)

 

Vet ni (eller någon annan ;)) om det är värt att lägga sina slantar på en Full HD projektor istället för en vanlig HD ready projektor? Kommer jag märka stor skillnad? Min projektor bild blir drygt 100 tum.

 

Nog är det skillnad men det finns ju inte så mycket bra material att spela upp i nuläget.

 

Själv kör jag en optoma hd70 som var väldigt prisvärd. DLP projjar är att föredra IMO.

 

http://www.minhembio.com/ finns hemmabionördarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minhembio.com var en riktigt bra sida och jag har lärt mig en hel del där. :)

 

Just nu står det mellan dessa två DLP projektorer:

Mitsubishi HC3100 för 12900kr (ej Full HD)

 

och

 

Optoma HD80 för 22790kr (Full HD ;))

 

Idag var jag nere på stan och fick se en Full HD projektor mot en vanlig och visst tusan är de skillnad. :-P Kruxet är bara att omstätta den till kronor haha och det måste jag fundera över nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...