Gå till innehåll

NL50 SH, Överpar på en för mig tråkig/dålig flop


Recommended Posts

Inte spelat speciellt många händer mot fi vid detta tillfälle men fi hade vid avslutade session 70/30/2.2 efter 70 händer. Jag borde ha en rätt TA image.

Som synes har vi 120BB effektiv stack.

 

Seat 1: x jeremv101 ($60.35 in chips)

Seat 2: HERO [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ] ($92.60 in chips)

Seat 4: x sale1981 ($35.80 in chips)

Seat 7: wittman_pkr ($11.40 in chips)

Seat 9: tegro76 ($52.90 in chips)

ANTES/BLINDS

tegro76 posts blind ($0.25), x jeremv101 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

HERO bets $2

x sale1981 folds

wittman_pkr folds

tegro76 folds

x jeremv101 calls $1.50.

FLOP [board cards 7 of Hearts,9 of Hearts,10 of Diamonds ]

x jeremv101 bets $4

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in.

 

Nej

 

Slå om till 14 och syna push och pusha blank turn ifall han bara synar ditt omslag.

 

Jag tycker inte om (men gör det ibland ändå) att spela för full stack med bara överpar. Det gäller även en såhär otrevlig bräda. I detta fall har vi båda båda mer än så.

Spelar du alltid för stack med överpar?

 

Tror du fi gör såhär med drag, dålig träff, luft (HERO har överkort som måste lägga)?

 

Blank turn är alltså 2-5 som ej är hjärter då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

 

 

 

Jag tycker inte om (men gör det ibland ändå) att spela för full stack med bara överpar. Det gäller även en såhär otrevlig bräda. I detta fall har vi båda båda mer än så.

Spelar du alltid för stack med överpar?

 

Tror du fi gör såhär med drag, dålig träff, luft (HERO har överkort som måste lägga)?

 

Blank turn är alltså 2-5 som ej är hjärter då?

 

Med tanke på fis stats spelar jag med glädje om stacks med övepar, i synnerhet när han donkar. Jag vill helst ha in pengarna på flopp jo då det inte är många trevliga kort i leken men han är alldeles för lös för att släppa tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på fis stats spelar jag med glädje om stacks med övepar, i synnerhet när han donkar. Jag vill helst ha in pengarna på flopp jo då det inte är många trevliga kort i leken men han är alldeles för lös för att släppa tror jag.

 

Jag försår ditt resonemang även om jag inte nödvändigtvis håller med. Vi har då handen utspelades inte spelat många händer mot fi och vi vet därför inte vad han har för spelstil.

 

Personligen tycker jag att när fi bettar ut pot ser det ut som halvdan träff eller draghand. Träffen kanske han släpper men draghanden blir man nog aldrig av med. Givetvis bör han då straffas för sitt drag...

 

Du får gärna utveckla/övertyga mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att när fi bettar ut pot ser det ut som halvdan träff eller draghand. Träffen kanske han släpper men draghanden blir man nog aldrig av med. Givetvis bör han då straffas för sitt drag...

 

Du får gärna utveckla/övertyga mig. :-)

 

Det är precis vad jag tror han har också och just därför vill jag höja. Donkbets är bara starka när de kommer från grinders i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis vad jag tror han har också och just därför vill jag höja. Donkbets är bara starka när de kommer från grinders i princip.

 

Check på det...

 

För att avsluta så spelade jag handen både dåligt och passivt mot hans draghand och jag borde förlorat men istället vann jag hans semibluff-bet på flop, turn och bluff river. Katastrof från min sida men plus i rullen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...