Gå till innehåll

AA går "alltid" fel


Recommended Posts

NL 50$ FR.

 

> Dealing Hole Cards(:Ah::As: )

> Euns folded

> -Raise folded

> kaukowitch folded

> brolija11 raised for $3

> jokujaku called for $3

> Ymsen folded

> CAVALLO2 folded

> thebanker99 folded

> loy522 folded

> wolffive folded

> Dealing the Flop(:9h::4s::7d: )

> brolija11 bet for $3.62

> jokujaku called for $3.62

> Dealing the turn(:Jc: )

> brolija11 bet for $14.49

> jokujaku called for $14.49

> Dealing the river(:Td: )

> brolija11 bet for $21.73

> jokujaku called for $21.73

> brolija11 shows One Pair, Aces

(:Ah::As::Jc::Td::9h: )

> jokujaku shows Three of a Kind, Jacks

(:Js::Jh::Jc::Td::9h: )

> jokujaku wins $83.93 with Three of a Kind, Jacks

 

Så här ser det ut 8 av 10 gånger jag går till showdown med AA/KK. Antingen lägger dom sig på floppen eller så har dom set, det finns liksom inget mellanting, Eftersom AA och KK är de bästa händerna i poker och jag förlorar mest av mina pengar på dom, så måste jag spela dom fel? Hur ska dom spelas annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju inte bara vara det då det faktiskt är så att antingen är det fold på flopp och 2-3$ plus till mig, eller showdown och ett inköp back för mig. De enda gångerna jag plussar ett inköp är när den andre sitter med osettat QQ,KK eller AK träff K.

 

Men det är inte sannolikheten jag vill få fram här, utan hur jag ska förändra spelet av dessa händer? Jag lirar i princip alltid såhär med KK och AA, men eftersom dessa två händer är mina falluckor så måste jag spela dom fel, och vädjar nu efter hjälp.

 

Funderar på att ställa preflopp med dessa, vilket säkert är idioti, men det lönar sig antagligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 50$ FL.

 

> Dealing Hole Cards(:Ah::As: )

> Euns folded

> -Raise folded

> kaukowitch folded

> brolija11 raised for $3

> jokujaku called for $3

> Ymsen folded

> CAVALLO2 folded

> thebanker99 folded

> loy522 folded

> wolffive folded

> Dealing the Flop(:9h::4s::7d: )

> brolija11 bet for $3.62

> jokujaku called for $3.62

> Dealing the turn(:Jc: )

> brolija11 bet for $14.49

> jokujaku called for $14.49

> Dealing the river(:Td: )

> brolija11 bet for $21.73

> jokujaku called for $21.73

> brolija11 shows One Pair, Aces

(:Ah::As::Jc::Td::9h: )

> jokujaku shows Three of a Kind, Jacks

(:Js::Jh::Jc::Td::9h: )

> jokujaku wins $83.93 with Three of a Kind, Jacks

 

Så här ser det ut 8 av 10 gånger jag går till showdown med AA/KK. Antingen lägger dom sig på floppen eller så har dom set, det finns liksom inget mellanting, Eftersom AA och KK är de bästa händerna i poker och jag förlorar mest av mina pengar på dom, så måste jag spela dom fel? Hur ska dom spelas annorlunda?

 

NL 50$ FL?

No Limit och Fixed Limit i samma spel?

 

Limp/raisa med AA preflop då.

 

Som du spelade handen nu hade du ju tagit hans stack om han inte settade turn, så varför gnälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 50$ FL?

No Limit och Fixed Limit i samma spel?

 

Limp/raisa med AA preflop då.

 

Som du spelade handen nu hade du ju tagit hans stack om han inte settade turn, så varför gnälla?

 

Sorry, menade Full Ring.

 

Jo det är en variant jag brukar använda mig av UTG. Ska jag köra samma oavsett pos?

 

Förstod ärligt talat inte HHn förrän nu och då kan jag säga att du borde skjuta hårdare varje gata och när fi bara synar av kan du ju inte göra så mkt.

 

Men på river slår du ju inte så överdrivet många händer längre iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod ärligt talat inte HHn förrän nu och då kan jag säga att du borde skjuta hårdare varje gata och när fi bara synar av kan du ju inte göra så mkt.

 

Men på river slår du ju inte så överdrivet många händer längre iofs.

 

Exakt, en bra regel är att sällan betta river om du inte har nöten eller är nära 100% på att FI kommer syna med en hand du slår. Låt AA fungera som bluffcatcher där, men onödigt att trycka in mer pengar självmant, spec med en river som i din HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut 8 av 10 gånger jag går till showdown med AA/KK. Antingen lägger dom sig på floppen eller så har dom set, det finns liksom inget mellanting, Eftersom AA och KK är de bästa händerna i poker och jag förlorar mest av mina pengar på dom, så måste jag spela dom fel? Hur ska dom spelas annorlunda?

 

Låter nästan som att du spelar alldeles för tight eller att dina motspelare spelar riktigt tight. Handlar kanske inte bara om hur du spelar AA/KK utan hur du spelar andra händer. AA/KK är "bara" ett par postflopp och inte ett oslagbart monster som man måste ta sig till varje showdown med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen whine tråd, har tröttnat på att ens reagera på dessa händer. Ville få fram lite tips om hur jag kan spela annorlunda. Och jag tackar alla som svarat, har aldrig tänkt så om riverbet, ska ha det i åtanke. Och ja det är sjukt tight på NL 50 FR på prima, finns endast 2-4 bord öppna och det är hälften grinders.

 

Pusha hårdare på varje gata är något jag lärt mig på senaste tiden, som någon skrev tidigare. Men jag tyckte att det var relativt hårt? Halvpot bet på flopp kanske är svagt, men det är också så jag bluffar så varför variera, eller gör jag fel där med?

 

Hoppas ni förstod att det inte var utdragningen jag syftade på här, det var bara en slump att han träffade den på turn och inte flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabilt att betta turn och river när set är det ända motståndarna spelar vidare med efter flopp.

 

Har kommit fram till den slutsatsen jag med, då det bara är QQ och KK som jag slår vid showdowns. Men då måste det ju också innebära att man ska få in så mkt som möjligt preflopp och sedan hoppas på att motståndaren inte spelar vidare på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till den slutsatsen jag med, då det bara är QQ och KK som jag slår vid showdowns. Men då måste det ju också innebära att man ska få in så mkt som möjligt preflopp och sedan hoppas på att motståndaren inte spelar vidare på floppen?

 

Eller att du kanske inte Måste skjuta varje gata bara för du har AA? Som sagt det är bara ett par. Du kan ju inte gå in i ett tunnelseende bara för du har AA på handen, det är oftast bra att även studera brädan och försöka fundera ut vad motståndaren kan ha som han synar pre, flopp & turn med. Kommer du fram till att du slår mycket av hans potentiella händer så borde du skjuta vidare, slår du inte en så stor del av hans HD kanske du borde överväga checkknappen? Eller så ställer du bara pre och låter gud avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt borde du saktat ner på turn och river på nåt sätt (iaf rivern).

Sen höjer du 6BB preflop och då för du inte med dig mkt som betalar av dig postflop om du sitter på ett tight bord. Jag övergick till mindre öppningraises när jag upptäckte att det samma hände mig så kunde jag spela lösare IP och locka Fi till att syna preflop med goda odds men dominerade händer och fick Fi att betala för synen postflop. Borde jag satt punkt nånstan kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...