Gå till innehåll

KK tidigt i en sng


spassio

Recommended Posts

amor23 sitter vid 0 med 1.345.

Alix1431 sitter vid 1 med 1.515.

RV59 sitter vid 2 med 1.450.

mikafrance sitter vid 4 med 2.190.

baboune4655 sitter vid 6 med 665.

hutton77 sitter vid 8 med 895.

HERO sitter vid 9 med 1.940.

 

Dealern sitter vid 0.

 

Alix1431 lägger en blind på 15.

RV59 lägger en blind på 30.

 

(HERO ges Ks Kk.)

 

Före floppen:

mikafrance synar med 30.

baboune4655 synar med 30.

hutton77 synar med 30.

HERO höjer med 110.

amor23 foldar.

Alix1431 foldar.

RV59 foldar.

mikafrance synar med 110.

baboune4655 foldar.

hutton77 synar med 110.

 

Floppen kommer upp

4h 5s 2s.

 

mikafrance checkar

hutton77 satsar 30.

HERO höjer med 60.

mikafrance går all-in med 2.050.

hutton77 går all-in med 725.

HERO ??.

 

 

Vad e era tankar på denna.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För klena bettar överlag väl, iallafall minirais från 30 till 60? Ger det verkligen något? Annars känns det väl som någon där har minst set? Hade foldat, och spelat hårdare före. Är inte värt att riskera åka där i början då du har en hel del marker kvar och utan problem kan kriga vidare som om ingenting hänt sen vid fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej på vilken nivå du spelar, men antar att du spelar relativt lågt med tanke på hur du spelat handen. Jag spelar själv $5-$10 sngs och hade om jag hamnat i det här läget synat. Ser ofta folk ställa här med överpar, AK och t.o.m AQ, AJ. Nästa gång, raisa 6-7xbb pre och ta i ordentligt post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer före floppen, till 200 eller kanske t.o.m. 250. Du har tre limpare redan inne.

 

Höj mycket mer på floppen, typ pott.

 

Som spelat har jag ingen aning om vad jag skulle gjort på fi:s ställ.

 

 

 

Kunde inte sagt det bättre.

 

Med flera limpare innan måste du göra betydligt kraftigare raise preflop. och mini raise från 30 till 60 efter flop med ca 400 i pott förstår jag ingenting av?

 

som spelar har jag inte en susning.. känns som nån har klonkat in ett set i fyror eller femmor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men säg att jag skulle ha spelat upp det tilll 300 i 400 potten.. kan man hitta fold då om båda pushar?.. gillar typ aldrig att riskera hela stacken så tidigt och med bra stack.

 

Du ska inte höja mer för att komma undan, utan för att få in pengar när du leder. Det gäller både pre- och postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte sagt det bättre.

 

Med flera limpare innan måste du göra betydligt kraftigare raise preflop. och mini raise från 30 till 60 efter flop med ca 400 i pott förstår jag ingenting av?

 

som spelar har jag inte en susning.. känns som nån har klonkat in ett set i fyror eller femmor

 

Men säg att jag skulle ha spelat upp det tilll 300 i 400 potten.. kan man hitta fold då om båda pushar?.. gillar typ aldrig att riskera hela stacken så tidigt och med bra stack.
Du ska inte höja mer för att komma undan, utan för att få in pengar när du leder. Det gäller både pre- och postflop.

 

Men här påstås det att han måste höja mer eftersom det är svårt att tolka svaret på hans miniraise. Så en större raise sägs först vara ett sätt att bättre kunna värdera spelet efter. Men sen när spassio tycker att det är ett väl dyrt infobet så blir svaret att han skall raisa för att få in mer pengar när han leder.

 

Det är svårt att hitta nån linje bland råden. En större raise säger ju inte alls att han skulle få in mer pengar när han är vid ledning heller. En större bet skulle bara skrämma bort dåliga händer. Alla är väl överens om att det gäller att få in maximalt när man leder. Vad maximalt sen är är ju den stora frågan.

Men ursprungsfrågan är fortfarande varför raisen skall vara större (jag säger inte att den inte skall vara det). För bättre info eller för bättre värde? Om miniraisen får fi att slå om med vad som helst så är ju det det bästa sättet att få in maximalt medan all in direkt är det bästa sättet att få maximal info (dlinder: "jag ställer för info" :-) ).

Vore intressant att se nån reda ut hur man får balans där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var aldrig en minihöjning på flopen. fi1 beta 30 jag höjde med 60 till 90 fi2 gick allin ( han täckte mig), fi1 gick också allin.o jag folda. ska jag typ alltid syna där endå? så tidigt in vetifan. mitt största fel i potten kom väll pre, min höjning där skulle väll vara som ni säger minst 200. då bör ju alla små pockets 2-5 lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill helt seriöst ha igång en diskussion på varför han ska mer än minhöja en minbet in i en stor pott?

 

Kanske lite för konstens egen skull då. Jag tycker inte att man kan avfärda miniraise eller semiminiraise heller. Ofta är det det bästa sättet att få ut maximalt. Miniraise förekommer ofta på min nivå och jag vete fan hur jag skall hantera dem. Ganska ofta ser man folk slå om när någon miniraisar. Det händer att jag gör det själv och trillar dit :oops: Jag avundas dem som ser kristallklart på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...