Gå till innehåll

lyxhewran pissar på NL100 @ Purple / SvS


moetrix

Recommended Posts

hey allihopa,

 

jag är en 19-årig kille som tog studenten i våras från det mest nördspäckade programmet, natur. Efter skolan hoppa jag in i lumpen, amfibiesoldat vid Amf 1 i stockholm, men det sög hårt så tog mig ur därifrån och började knega på Yellow Register, som säljer hemsidor åt företag på ett tvivelaktigt sätt, men när Uppdrag Granskning sågade vårt företag så det blev omöjligt att sälja så jag tog mitt pitt o pack o drog. Fick en tidig julklapp från trygg-hansa, 55 500 kronor för "vanprydande" ärr i ansiktet sen jag sprang igenom en dörr me skyddsglas.

 

Så, det vart jävligt långt om mig.

Nu ska jag börja lira poker seriöst och har avsatt en rulle på 20 k svenska. Kommer lira främst på Purple Lounge, där jag fixat 60% rb + att Poker Office fungerar där till skillnad från SvS. Kommer även lira på svs då det e mkt svenssons som vunnit på tipset o vill testa "flugan" poker o gärna langar iväg ett par rödingar ;-)

nivåerna jag kommer hålla mig på är NL100 @ purple och 2,5-5 på SvS och bara shorthanded, inge fullring för mig inte.

 

Anledningen till att jag har denna dagbok e att jag är långt ifrån fulländad inom poker och kommer att posta HH:s och andra funderingar kring mitt spel, o tacksamt tar emot all konstruktiv kritik. Jag ser även denna dagbok som tillsammans med CS 1.6 kommer va min terapi mot tilt:-D

 

I januari drar jag till chamonix, har kirrat en lägenhet mitt i stan och ska försöka fixa bärbart 3g-modem som fungerar utomlands, så jag kan finansiera mina dom perignons på lé garage med pokern :-D nån som har koll på vilka som fungerar utomlands?

 

Kommer posta HH:s så fort en intressant och diskutabel hand inträffar =)

 

 

/John Cederlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 lakan är ju strongt att gå in med direkt.....:roll:

 

2.50 - 5 sek på SVS kräver väl en bankrulle på ca 50 lakan ( 40-50 ggr fullt inköp ) :-D

 

Dock tror jag att 99.9 % av alla som spelar där inte har det ! :-?

 

Men lycka till, satt förresten vid samma bord som dig idag, kommer inte i håg hur det gick för dig, jag plussade ett par hundra dock.....;-)

 

Ses vid borden o lycka till.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ärligt talat du behöver verkligen inte 100 vanliga 100bb inköp för att spela låglimit, gamesen e mindre aggresiva ocg swingarna mindre.. 20000 räcker med råge för att spela 2.5/5 om han e vinnande spelare.

 

 

Ok, så vinnande spelare har aldrig downswings ?!? ;-)

 

En bekant som är heltidsspelare sa senast till mig idag ( 10-20 $ )

 

att han ligger på närmare 100 Buyins då han lever på detta. Men visst alla ser olika på money management.

 

Jag önska att jag var bättre på det! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej allihopa, måste säga att nu är jag lite onykter, polarn fyllde 20 idag, så har sänkt en halv 70is jäger, men jag hatar alla som fylleskriver, men jag försöker iaf... =)

igår, samma dag som jag startade dagboken så lirade jag ca 1,5 timme på SvS och plussade ca 3 k, varav huvudhanden var då jag synade en killes allin på turn med AKs på brädan K639. Han hade 55 och jag vann en pott på ca 1 k. Sen hade jag bra flow på samma bord och gick från 500 till 2300 relativt fort. Idag låg jag 1,2 k plus, men sen mötte jag SVs 2 sämsta spelare på samma bord och torskade allt till 500 minus, nämligen snowbear och gunnar7.

Gunnar tog mina TT på floppen 9QJrainbow, turn 3. Han återhöjde mig preflop o jag satte honom på AK men killen hade Q3 o turnade 3an. Sen har jag tiltat bort 500 spänn på triss online idag, men det gör mig lackare imorrn än vad dfet gör mig idag=)

så, nu i dagsläget e jag 2 k plus på 2 dagar. Imorrn ska jag jaga älg och jobba natt på statoil, sen på måndag ere grind igen=)

 

se upp ni på SvS och prima, då gäller det igen!!!

 

Sov gott o gl hf i nattgrindet.

 

Om ni möter lyxhewran at SvS inatt, spela som fan så kmr ni vinna som bara fan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har varit grymt dålig på att posta HHs, men har berott på att det enligt mig inte har varit sräskilt många händer värda att diskutera. Dock stötte jag på en idag, kolla här o säg gärna vad ni tycker om mitt och FIs spel:

 

***** Hand 541563460 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 december 2007 15:51:16

Diana 34 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Martin! (397.63)

Plats 2: Paperback (682.50)

Plats 3: lyxhewran (345.24)

Plats 4: zypp (76.40)

Plats 5: Kokogak (306.14)

Kokogak lägg LM 2.50

Martin! lägg SM 5.00

** Giv **

Martin! [N/A, N/A]

Paperback [N/A, N/A]

lyxhewran [3k, 7k]

zypp [N/A, N/A]

Kokogak [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Paperback Lägg

lyxhewran Höj till 20.00

zypp Lägg

Kokogak Syna 20.00

Martin! Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6k, 3h, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

Kokogak Passa

Martin! Passa

lyxhewran Satsa 35.00

Kokogak Höj till 100.00

Martin! Lägg

lyxhewran Höj till 225.00

Kokogak All-in 286.14

lyxhewran Syna 286.14

 

så, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...