Gå till innehåll

KK möter stor raise !


Recommended Posts

Seat 1: DarthK ($200 in chips)

Seat 2: kelly laim ($223.70 in chips)

Seat 3: Five_O1 ($127.05 in chips)

Seat 8: IddiKim ($268.80 in chips) [ King of Spades,King of Diamonds ]

Seat 10: turo99 ($384.05 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Five_O1 posts blind ($1), IddiKim posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

turo99 bets $7, DarthK folds, kelly laim folds, Five_O1 folds, IddiKim bets $19, turo99 calls $14.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,10 of Spades,10 of Clubs ]

IddiKim bets $40, turo99 bets $363.05 and is all-in, IddiKim ???

 

 

 

Vafan gör man här? Vad har han? Det finns inga read då jag multitablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, måste vara syn här. Känns inte som att han ställer med en tia direkt här, inte heller 77. Har han AA så är det inget att göra, finns för många händer han kan ha här som du slår, JJ och QQ är väl troligast. 98 i klöver är en inte alltför otrolig hand heller.

 

98 klöver ligger jag väl under mot?

 

 

Edit: Det gjorde jag visst inte. 51,21% hade jag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

98 klöver ligger jag väl under mot?

 

 

Edit: Det gjorde jag visst inte. 51,21% hade jag =)

 

Tack vare att det är par på bordet så ligger du inte under. Dessutom är det så mycket pengar i potten redan att du bör syna även om du nu skulle veta att du ligger under med någon procent.

 

Synade du? Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vare att det är par på bordet så ligger du inte under. Dessutom är det så mycket pengar i potten redan att du bör syna även om du nu skulle veta att du ligger under med någon procent.

 

Synade du? Vad hade han?

 

Mm det skulle väl vara syn även fast man låg under marginelt.

 

Senaste jag la upp en hand här och svarade på om jag syna/folda o vad han hade så lacka folk att jag svarade så fort så jag låter er diskutera den här handen ett tag till =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant.

 

Tycker det varken är skam att folda eller syna.

 

Turo99 är ingen råfisk om jag minns rätt så tex A7s borde man kunna ta bort.

Eftersom det är ongame degar många på lägre pp, högre pp, A7, flushdrag.

 

Gissar på JJ-AA, 89c. Syna och blunda.

 

Haft samma lägen som dig och jag synade med KK fi visade då upp AA.

 

upplösning tack. (antar du torska eftersom du posta här, rätt standard)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga read då jag multitablar.

 

Varför skriver alla såhär, jag köper inte riktigt det. NÅGON liten read har man alltid, om det inte är så att man själv eller fi är helt ny vid bordet och man aldrig mötts förr (fast även det är en read om man själv är en regular, då vet man ju att han inte är det).

 

Blixtsyna och var glad. Var också aningen orolig för att han har AA, fast först efter att du synat. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skriver alla såhär, jag köper inte riktigt det. NÅGON liten read har man alltid, om det inte är så att man själv eller fi är helt ny vid bordet och man aldrig mötts förr (fast även det är en read om man själv är en regular, då vet man ju att han inte är det).

 

Blixtsyna och var glad. Var också aningen orolig för att han har AA, fast först efter att du synat. :-)

 

Nej man har inte alltid en read på FI? Om ens read grundar sig i ren gissning eller i helt orelevanta situationer så är det inte värt att nämnas. Spelar man dessutom ex 8 bord är det garanterat svårt att skaffa sig en read på någon om man inte spelat med han förrut eller väldigt länge under denna session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man har inte alltid en read på FI? Om ens read grundar sig i ren gissning eller i helt orelevanta situationer så är det inte värt att nämnas.

 

Nu kanske förutsättningarna är annorlunda på Ongame, men om jag möter ett sånt spel mot en spelare som jag inte har några händer på (han är alltså inte regular), så brukar jag söka på hans ID och se hur många bord han spelar. Spelar han bara ett bord tar jag förgivet att han är en fisk och agerar därefter. Spelar han 8 bord ser jag honom som en grinder och baserar mitt beslut på det.

 

Självklart en väldigt generaliserande metod, men i synnerhet 1-bords-fisks-readen brukar vara väldigt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man har inte alltid en read på FI?

Nä inte alltid. Men betydligt oftare än vad den nämns i HA-tråder skulle jag tro. T.ex. är "han har suttit vid bordet länge utan att utmärka sig" en read. Kanske inte den bästa av reads, men den gör ändå så att läsaren kan utesluta att fi är en maniac etc.

 

Använder inte folk HUD:s förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker synen är given!

 

Tror knappast han skulle spela så med en tia, då skulle han försöka dra ut mera deg av dig! Så hade jag nog spelat o ändå tagit risken att bli utragen själv men hoppats på att få ordentligt betalt för trissen.

 

Utan reads på halvflummiga spelare är det alltid jobbigt, han kan vara allt från tom till att sitta på 10/10 :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen så otroligt att han har en 10a här? Har mött identiska tokpushar flera ggr och fått motiveringen att de ville skydda sina händer mot drag etc. Oh well, hade nog synat också men tror inte det är jättemkt -ev att folda här.

Håller med. Skulle själv iofs syna men är det någon gång en tia spelas så här så är det ju just på en liknande bräda. Det finns många som inte orkar slowa dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...