Gå till innehåll

$12 turbo / 180 6:e december - Resultat o diskussion


eurythmech

Recommended Posts

Till att börja med vill jag säga att jag är jävligt trött och inte är 100% säker på att det här är felfritt. Jag ber er därför att kontrollera er egen score, i vart fall om ni ligger på gränsen till att vinna mer eller mindre pengar baserat på någon enstaka poäng.

Extra nogrannhet skadar inte.

 

Till att börja med, följande personer har jag noterat som frånvarande i en eller flera turneringar:

 

Bluwajt (första)

Rebonius (femte)

tarmac (femte)

 

Det stämmer va? Rätt bra uppslutning, 3 missade av 216 tillfällen, runt 98.5% uppslutning eller nåt. Fick intryck av att det var värre ställt när jag läste tråden.

 

Nå nå, vidare till rankingen, without further ado osv osv:

 

01) stormen_per 80

02) Léon 62

03) gladdrkim 58.5

04) schoolbook 50.5

05) eurythmech 45.5

06) Okocha 45

07) schenker 44

08) Puffel 41.5

09) Bluwajt 39.5

10) henkehero 38.5

11) Kraxthecrow 38

12) Vrakman 34.5

13) m1978 34

14) jonasson 31

15) Rubicon 30.5

16) dafgaard 30

17) jimhamring 29.5

18) tarmac 27

19) kraclob 26

20) omalley 25.5

21) dionysos 21

22) mendieta19 21

23) nisse19 15

24) emilio_15 13.5

25) Rebonius 11.5

26) Antesvante 11

 

Snittpoäng: 34.7

Medianpoäng: 32.5

 

Stort grattis till stormen_per !!

 

Grattis även till Léon och gladdrkim som vann pengar!

Då samtliga dessa var med på "stora" betet så blir det inga fler vinnare.

Jag känner mig säker nog på min poängräkning för att redan nu våga skicka iväg pengarna. Jag tar naturligtvis fullt ansvar för eventuella felräkningar.

 

stormen_per vinner $1075

léon vinner $645

gladdrkim vinner $430

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det var vansinnigt kul. Jag trodde att det skulle gå lite långsammare att starta igång turrarna (fast å andra sidan, med 26+anhang fler spelare än vanligt i varje så går det ju snabbare), så att få spela med sju bord stundtals (vissa hade väl alla åtta igång också?) var inget jag hade räknat med.

 

Det var dock bara kul, forumturren fick hamna lite i skymundan bara.

 

Jag hade så pass kul att jag i princip aldrig skulle tacka nej till att delta igen. Dock behöver jag vila mig från att arrangera en ny tillställning.

 

Själva "arbetandet" under spelets gång var inte så farligt, även om varje moment från borden var lite halvtråkig så var det bara smådetaljer.

 

Det som däremot drog i sig lite mer energi än tänkt (mest beroende på det glädjande stora deltagandet) var dels hypandet och fixandet före, men också sammanfattandet.

 

Kanske jag kan komma på ett sätt att sköta det mer effektivt framöver.

Till exempel behöver man ju i den närmsta framtiden inte lägga någon större energi på att förklara formatet.

 

Om någon har tankar eller förslag på att göra det här till en periodvis återkommande grej, så skriv gärna här eller pm:a mig.

 

Hur det än är så vet jag att det kommer bli mer av den här varan framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det var vansinnigt kul. Jag trodde att det skulle gå lite långsammare att starta igång turrarna (fast å andra sidan, med 26+anhang fler spelare än vanligt i varje så går det ju snabbare), så att få spela med sju bord stundtals (vissa hade väl alla åtta igång också?) var inget jag hade räknat med.

 

Det var dock bara kul, forumturren fick hamna lite i skymundan bara.

 

Jag hade så pass kul att jag i princip aldrig skulle tacka nej till att delta igen. Dock behöver jag vila mig från att arrangera en ny tillställning.

 

Själva "arbetandet" under spelets gång var inte så farligt, även om varje moment från borden var lite halvtråkig så var det bara smådetaljer.

 

Det som däremot drog i sig lite mer energi än tänkt (mest beroende på det glädjande stora deltagandet) var dels hypandet och fixandet före, men också sammanfattandet.

 

Kanske jag kan komma på ett sätt att sköta det mer effektivt framöver.

Till exempel behöver man ju i den närmsta framtiden inte lägga någon större energi på att förklara formatet.

 

Om någon har tankar eller förslag på att göra det här till en periodvis återkommande grej, så skriv gärna här eller pm:a mig.

 

Hur det än är så vet jag att det kommer bli mer av den här varan framöver.

 

 

 

Förstår om det var jobbigt, men nästa gång (jag förutsätter att det blir en nästa gång) så kan väl fler hjälpa till, tex med summeringen, om man är en 3-4 pers som hjälps åt där så går det mkt enklare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen kul initiativ, tack Eury! Vinsten av en gjorde dessutom att jag gick nästan 400$ + totalt även om jag "forumbubblade".

 

Är gärna på igen rent principiellt, men 8 är något många för mig, särskilt med tanke på att forumturren gick samtidigt. Var först när jag var utslagen i några som jag började spela något som ens påminner om poker.

 

Kör vi samma typ av turneringar igen med denna fyllnadshastighet föreslår jag 6 stycken i stället för 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi kör igen är lite upp till forumet. Jag kommer nog inte ta några initiativ närmsta veckan i vart fall.

 

Jag är helt klart för förändringar i strukturen, det är mycket därför jag startade en ny tråd. Det är viktigt att vi får igång en bra sammanfattningsdialog här utan allt för mycket brus.

 

8 eller 6 turrar t.ex är ju en smakfråga och helt och hållet upp till majoriteten.

 

Vad gäller 22or så valde jag ju 12or just pga uppstarttiden.

Om vi tror att uppstarttiden för 22or hamnar på acceptabel nivå om vi är många (imo under femton minuter) så skulle det vara att föredra enligt mitt sätt att se på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen kul initiativ, tack Eury! Vinsten av en gjorde dessutom att jag gick nästan 400$ + totalt även om jag "forumbubblade".

 

Är gärna på igen rent principiellt, men 8 är något många för mig, särskilt med tanke på att forumturren gick samtidigt. Var först när jag var utslagen i några som jag började spela något som ens påminner om poker.

 

Kör vi samma typ av turneringar igen med denna fyllnadshastighet föreslår jag 6 stycken i stället för 8.

 

 

 

Håller med alla om att det var ruskigt roligt å ett bra initiativ och jag är lätt med igen även om jag var iskall igår =)

Är inne på det schoolbook skrivit här ovanför, påfyllningen gick ändå hyffsat snabbt så ett litet tag hade man ju 8 bord plus forum rullen och det var för mycket för mig iaf som är van vid 4 bord. Det var först när man hade åkt ut en 3-4 st som det började kännas som man kunde spela på riktigt.

Så mitt förslag är samma som ovan, 6 turneringar nästa gång :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni säger 8 kändes lite jobbigt, det vart liksom så att man tänkte "Vafan jag går all in det gör inget om jag torskar för då blir det lättare och spela dom andra"

 

 

Jag skulle kunna köra ny redan ikväll om det vore så, men frågan e om det finns några intreserade, kankse finns fler mobbade som mig som inte ska göra så mkt ikväll? Jag ska förvisso på innebandyträning men efter vore nice =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte alls 8 st är många... Är trots allt autoplay-sng som spelas. =) Men klart, tycker stora massan att 8 st är för mycket, är det nog bra och sänka till 6 st.

 

Är även jag för att gå upp till $22 nivån, och kanske köra regulars istället för turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superkul! Allt flöt på, inga konstigheter.

All cred åt initiativtagaren!!

Är helt klart med om det blir fler gånger, tycker upplägget som det va funkade bra. Idén om två set med 6 st skulle också funka kanon tror jag, dom startade ju väldigt fort och höll inte på så länge.

 

Och eury, du kanske skulle köra ett sånt här set varje gång det är rankingturre med tanke på tidigare resultat och resultat denna torsdag :mrgreen: .

 

Bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag för att underlätta "rättningen" är att alla har koll på sina egna placeringar i varje turnering och räknar ut sina poäng själv. Sen kan den(dom) som har hand om turneringen kolla dom med mest poäng för veta säkert vem som vann.

Nackdelen är att det inte blir någon lista med alla placeringar men det blir mycket enklare för den som har hand om turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...