Gå till innehåll

SvS 5-10 -Värdet ?


protte

Recommended Posts

Hej

 

Spelat 2,5/5kr med lite NL200 som variation sen nått år tillbaka och har en bb/100 på 12(inte ptbb).

Testat lite 5/10 FR nu och efter ca 30k händer ligger bb/100 på runt 10.

Skulle vara kul höra om det finns fler här inne som spelar och har lite frågor(vore även kul höra hur det går för er SH folk.

 

Vad gör ni en normal månad (+ hur mycket har ni spelat).

Eran bb/100 ?

 

 

Hur upplever ni värdet ?

Vissa dagar är det 60-70% grinders medans helger o nån gång ibland fylls det på med fisk

Vilka bör man akta sig för tycker ni

 

(vill inte säga mitt nick sorry av lite olika anl) :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/10kr är en grymt bra nivån o spelar på.. eftersom 2.5/5 är lite väl för lågt (iaf för mig).. från 7.5/15 upp mot 25/50 finns det för många hajjar.. plus att det är nästa alltid samma snobbar som lirar.. innan du har fått en bra BR dvs 50x Max buyin så tycker jag inte du ska gå upp..

 

hur mycket jag drar in i månad spelar ju ingen roll.. eftersom alla spelar olika.. men det gör sig nånstans mellan 20-80k i månad.. själv sitter jag aldirig mer än 3-5 timmar varje dag.. 1 eller 2 bord + 1 tunering som max..

 

har notat över 500 spelare på 5/10.. 200 av dom spelar väldigt ofta.. sen finns det ett 20tals som nästa alltid plusar.. du märker vilka dom är ganska så snabbt om du spelar mycket.. samt spåra statsen från PT..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Spelat 2,5/5kr med lite NL200 som variation sen nått år tillbaka och har en bb/100 på 12(inte ptbb).

Testat lite 5/10 FR nu och efter ca 30k händer ligger bb/100 på runt 10.

Skulle vara kul höra om det finns fler här inne som spelar och har lite frågor(vore även kul höra hur det går för er SH folk.

 

Vad gör ni en normal månad (+ hur mycket har ni spelat).

Eran bb/100 ?

 

 

Hur upplever ni värdet ?

Vissa dagar är det 60-70% grinders medans helger o nån gång ibland fylls det på med fisk

Vilka bör man akta sig för tycker ni

 

(vill inte säga mitt nick sorry av lite olika anl) :(

 

 

Vilka anser du är fiskar och hajar där? Har du

några nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis klivit upp på 5/10 och min spontana reaktion är att värdet är mycket bra. Finns sjukt mycket fisk (som på hela svs). Visst finns det ganska många regs också men det verkar inte vara så angelägna att bråka med varandra så mycket. Spelar 5-manna btw.

 

Ja nu menade jag mest 10manna men ok.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/20 är mkt svårare iaf, mest för att regsen orkar 3betta varandra light konstant och vara allmänt jävliga. Upp till och med 7.5/15 är det piece of cake.

 

Säger som jerico, 7.5/15 och neråt är verkligen gratis pengar.

 

Svårare på 10/20 eftersom INGEN foldar, alla floatar och höjer hela jävla tiden :mrgreen: . Blir lätt ganska stora swings. Finns dock gott om folk som är gratispengar på 10/20 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se några problem att spela med 20 inköp och gå ner så fort man förlorar två inköp.

Jag utgår ifrån att pengarna inte är livsviktiga.

 

Skulle säga att det är EV- att vänta för länge innan man går upp i nivå eftersom man antagligen kommer tjäna mer på t.ex 25/50 än 10/20.

 

Om jag levde på poker skulle jag nog ha 75 inköp om jag spelade på en site med 100xbb-inköp och 50 inköp om jag spelade med 200xbb-inköp

 

Såklart krävs det sen fler inköp ju högre upp du kommer pågrund av aggresivare spel osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som jerico, 7.5/15 och neråt är verkligen gratis pengar.

 

Svårare på 10/20 eftersom INGEN foldar, alla floatar och höjer hela jävla tiden :mrgreen: . Blir lätt ganska stora swings. Finns dock gott om folk som är gratispengar på 10/20 också.

 

Folk foldar visst, bättre värde på 10/20 än 5/10 för mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös? Tycker du att man bör ha 10kBB för att spela 10/20sek?

 

svar : ja.. då spelar du stabilt.. och inte behöver vara rädd för swingsen.. men självklart kan man gå upp redan vid 20x.. men hur många procent "lyckas" komma riktigt långt !? många spelare faller tillbax ganska snabbt vid höga nivåer.. därför en stabil BR är jätte viktig.. det är iaf vad jag tycker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se några problem att spela med 20 inköp och gå ner så fort man förlorar två inköp.

Jag utgår ifrån att pengarna inte är livsviktiga.

 

Skulle säga att det är EV- att spela för många inköp eftersom det tar sån tid att gå upp i nivå.

 

Om Jag levde på poker skulle jag nog ha 75 inköp om jag spelade med 100xbb och 50 inköp om jag spelade med 200xbb

 

Såklart krävs det sen fler inköp ju högre upp du kommer pågrund av aggresivare spel osv.

va

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tjänar mer på 25/50 än 10/20 osv.(om du är tillräckligt duktig såklart....)

 

Därför är det onödigt att sitta och spela ihop ett oändligt antal inköp på en låg nivå när du istället skulle kunna sitta på en högre nivå och vinna mer pengar.

 

 

Om jag skulle planera att leva på pokern och inte direkt planerar att gå upp i nivå så skulle ajg köra med:

På site med 100xbb-inköp: 75 inköp

På svs (200xbb-inköp): 50 inköp

 

 

Om jag planerade att gå upp i nivå skulle jag ta skott mycket snabbare.

 

 

 

 

 

Fattar du nu?

 

edit: näähää suck :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar : ja.. då spelar du stabilt.. och inte behöver vara rädd för swingsen.. men självklart kan man gå upp redan vid 20x.. men hur många procent "lyckas" komma riktigt långt !? många spelare faller tillbax ganska snabbt vid höga nivåer.. därför en stabil BR är jätte viktig.. det är iaf vad jag tycker..

 

Klart en stabil rulle är viktigt, men 10kBB för 5/10 på svs är overkill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart en stabil rulle är viktigt, men 10kBB för 5/10 på svs är overkill.

 

själv har jag åkt på 4st turn all in.. river 1-2outs bad beat.. 4-5 gånger på en dag.. visst händer det inte ofta.. men de händer.. där försvann 1kBB liksom bara så där.. hade du haft 2kbb som visar säger... då har du loosat ½ av din BR på 1 dygn.. många orutinerad spelare tilta bort ännu mer pengar.. specielt när dom åker på bad beat eller mot en som tilta.. därför tycker jag att man ska ha 10kbb

iaf minst 5kbb på SvS.. men skit i vad jag tycker nu.. kör på det som passar er bäst.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...