Gå till innehåll

Sjuka drömmar


thestonk

Recommended Posts

Det här får bli en tråd för egenterapi. En tråd där alla skriver sina sjuka drömmar, så jag ser att jag inte är ensam om att få hjärnan fylld med vansinnigheter när jag sover. I bästa fall piggar det upp, i värsta fall förblir tråden helt tom, och jag får stå som snubben i Rocky-serien när han erkänt att han skiter i duschen för att "alla gör ju det, men ingen vågar ta upp ämnet".

 

Nåväl. Efter min första dröm som jag nämnde i något tidigare inlägg i en helt annan tråd, har jag nu haft en till. Jag skyller denna senare på feber och sjukdom.

 

En kort rekapitulation av min första dröm, som är väldigt vag just nu:

Jennez anordnade en skattjakt som jag deltog i (ledtrådarna var skrivna på baksidan av små runda gröna klisterlappar som man fick plocka ner från väggarna i tunnelbanan). När jag efteråt sitter längst bak på buss 71 och diskuterar bowling med lundapågen ser jag eurythmechs nyfiket leende nuna sticka fram mellan de två sätena framför. Jag vet inte var vi var eller vart vi skulle, men vi gick av på ett fält någonstans halvvägs till jag-vet-inte-vart (allt för att stressa mig, antar jag, jag tror att det var hållplats Planiavägen, där ett fält helt plötsligt uppenbarat sig några meter ifrån det så omdebatterade dagvattenutsläppet i sjön. Kan det ha varit en miljövarning jag fick via drömmen?). Insikten om att det var en dröm kom, och jag kände att Albert var i antågande, så jag bestämde mig för att vakna på stört. (en efterkommentar: några dagar senare ser jag Jennez hett eftertraktade sås på ICA Maxi och plockar faktiskt ner en sådan i korgen. Efter en konstig blick och en "du köper aldrig färdig sås"-kommentar ställer jag dock tillbaks den. Och bara därför sitter de nu i skiten med sin datumommärkta köttfärs.).

 

I den andra drömmen befinner jag mig i skogarna runt Nacka. Jag bestämmer mig för att ha en fest, och bryter mig självklart in i närmsta stuga för att arrangera en sådan. Allt går jättebra, lite nervöst eftersom man brutit sig in, men festen kör igång och allt är okej. Full feststämning. Det är synd att man är ensam, men vad fasen, det är ju en dröm, så visst - snart kommer 5-6 personer och börjar härja. Jag känner bara igen en av dem, värstingen i gänget. Det är eurythmech. Här ska jag kanske förtydliga att jag egentligen inte känner igen honom alls, men eftersom det är en dröm så bara vet jag att det är han. Trots att jag nu är en tvättäkta inbrottare så känner jag mig lite som Lotta i Hallonbergen när tuffa gänget kommer vaggande (snacka om referens som skjuter 3 mil över huvudet på de flesta här; Ja. Lotta är en snäll tjej i ett barnprogram, och när tuffa gänget kommer så hör man bara "här kommer tuffa gänget" och en bluestolva drar igång. Döt-dö-döt-dö-döt-dö-döt-dö-döt. Och tuffa gänget vaggar stenhårt i takt till bluestolvan. Så var barnprogrammen förr. Eller har jag drömt igen?). Tuffa gänget börjar busa, dricka och härja och tycker att det här med inbrottsfester var en grym idé. Så de drar vidare längs stigen mot nästa stuga för att bryta sig in till nästa fest. Skoj idé, jag hänger på, fast något känns skumt. Jag håller mig i bakgrunden men smyger med. Knäck och brak så är vi inne i nästa stuga, som känns oerhört bekant. Jag råkade på vägen glömma bort att jag själv ägde stugan vi skulle bryta. Och självklart är livets alla ihopsamlade pinsamheter snyggt och prydligt upplagda som museiföremål i stugan när tuffa gänget väl brutit sig in. För allmän beskådan. Alla hemska kläder, hawaiiskjortan som skulle gjort magnum stolt, de 12 VHS-banden (sådant man spelade in tv-program på förr. Då ska jag inte ens nämna betamax eller video 2000) med pang i plugget-avsnitt, de rutiga byxorna, nggggggggggggghhhhhh. Här springer jag ut ur stugan, långt ,långt bort från tuffa gänget. När jag kommer ut ur skogen springer jag på en snubbe som erbjuder mig ett jobb jag sökt, problemet är bara att lönen på 120.000 i månaden är alldeles för låg, så jag tackar nej och springer vidare. Spring, lola, spring, spring, släpp hästarna fria. Den enda tanken jag sedan har när jag vaknar är: varför tackade jag nej till jobbet? Jag agerade inte rationellt i den situationen, skäms på mig. Jag kunde åtminstone frågat om arbetsuppgifterna. Nåväl.

 

När signaturer på forum börjar dyka upp i drömmar är det nog något som är fel. Hjälp. Inga projektionsanklagelser nu, utan fyll på med fler drömmar. Annars är det jag som skiter i duschen :(

 

Edit: Liiite långt blev det. Grattis om du orkat läsa ända hit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömde om min nya arbetskamrat.

 

Helt plötsligt så ville hon att jag skulle knäppa kort på henne, när hon stå på händer naken. Hela tiden så taalade hon om hur jag skulle ta bilder för att det skulle bli bäst.

 

Jag ville verklgen inte men hon tjatade så jag ställde upp.

 

Och hon var inte nöjd med bilderna, antingen var de för ljusa eller fel vinkel osv.

 

Tur som var så var det en dröm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har Asperger. Hur ska jag känna mig? Smickrad? Äcklad? Stalkad?

 

Du får skylla dig själv om du anordnar skattjakter i drömmarnas rike. När du dessutom hoppar på buss 71, ja då är det väl nästan jag som blir stalkad?

 

Men om man ska analysera allt (och det skulle vi ju absolut inte göra i denna tråd), så kan det ha varit trötthet i kombination med inlägg kring vetgirig-tävlingen och nån extravagant såsdiskussion som gjorde att hjärnan behagade bearbeta den dagens information under sömnen på detta sätt. Själv föredrar jag dock om alla som läser mitt inlägg tror att jag är helt galen, det känns roligare så på något sätt. Och det är ju därför man anstränger sig. Men det säger man inte heller högt, det ligger i duschkategorin. Så du får ta det som smicker, eller vad som får dig att känna dig bäst till mods. Eury har ju fått en dubbel stalkdos i jämförelse, stackarn... Som lök på grädden: det var den snälle stonk som startade tråden. Tänk om det varit såsmannen?! DET hade varit läskigt!

 

Jag vill lyncha: OP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd och redogörelse för dina drömmar. Har du tänkt dig att här bara ska redogöras för drömmar med pf-material? Jag hade tänkt föreslå att vi ska inkludera lite analyser i tråden också, men sen kom jag på att det är ungefär lika lätt att göra parodi på psykoanalysen som att göra parodi på black metal-snubbar - i princip omöjligt, så det får kanske vara.

 

Hur som... själv är jag förmodligen varje analytikers våta dröm. Bl a har jag drömt att jag haft sex med en flygande drake (slå den!), så... nu står jag också i den där duschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd och redogörelse för dina drömmar. Har du tänkt dig att här bara ska redogöras för drömmar med pf-material? Jag hade tänkt föreslå att vi ska inkludera lite analyser i tråden också, men sen kom jag på att det är ungefär lika lätt att göra parodi på psykoanalysen som att göra parodi på black metal-snubbar - i princip omöjligt, så det får kanske vara.

 

Hur som... själv är jag förmodligen varje analytikers våta dröm. Bl a har jag drömt att jag haft sex med en flygande drake (slå den!), så... nu står jag också i den där duschen.

 

Jag ville bara skydda mig själv från psykoanalys vad gäller drömmarna, nu är det bara att släppa på. Och pf-material? Nej, det tycker jag inte alls behövs. Pf-referenserna var bara för att understryka att det hanslar om sjuka drömmar...

 

Vad hette draken, förresten, och hur såg den ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drömde för ett tag sedan att jag drack break clean terrasson (f-låt euro och övriga om jag stavar fel) på jobbet.

 

Är sjukt bra sprit som är mindre bra att sniffa i sej för mycket av, vi använder detta ganska mycket att rengöra robotar och verktyg med.

 

Jag gick till köket och hämtade ett glas och hälde upp för jag va så sugen på sprit.

 

..iaf, när jag vaknade så funderade jag på om jag verkligen brukar göra så där - givetvis var jag inte helt vaken men vaken.

 

Efter denna drömmen så klarar jag inte av lukten utan blir riktigt illamående.

Nu har jag köpt in "klotterrengöringsmedel" till mej när jag ska göra rent något.

 

Kontigt att drömmar kan påverka en så fysiskt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, i en telefonkiosk sa du... Berätta mer.

 

Telefonkiosken var belägen invid parkeringen vid det lokala köpcentret. Precis utanför den ingång där City låg, vitvaru- och elektronikaffären. Eller sålde City bara elektronik? Minns inte, det var i varje fall invid den ingången. Om nu City fanns vid den tiden, det här kan ha varit innan.

 

Anyway, jag minns inte så mycket mer än att det hela skedde i telefonkiosken och att jag förvånades över vad vi höll på med.

 

Erik var för övrigt allmänt sedd som klassens roligaste kille. Lite märkligt, det borde ju vara jag. Den klassen hade en speciell form av humor, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är från Hylte kommun, som inte ligger mellan Värnamo och Jönköping. Kommunen ligger både i Hallands och Kronobergs län, ca 7 mil sydväst om Värnamo. Alltså snarare mellan Värnamo och Halmstad.

 

Sry !

 

Hmmmm ....tänklte på Hylte-Tråd (tror fabriken heter så)...ngn fabrik som ligger utmed E4:an VMO-JKPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte komma på att jag har drömt något riktigt sjukt (förutom den gången jag ordnade en skattjakt med ledtrådar under klistermärken i tunnelbanan och åkte buss då förstås). De gånger jag vaknar och mår dåligt en del av dagen pga en dröm har jag drömt om saker som faktiskt skulle kunna hända; typ att jag förlorar jobbet, tjejen lämnar mig etc.

 

Min tjej hade gått i samma klass som en kursare till mig under mellanstadiet. Jag tyckte att det verkade vara en trevlig kille. Tills den dagen tjejen berättade att hon varit dödligt förälskad i den killen i typ sexan. Jag skrattade och tyckte det hela var lite gulligt. En dag vaknade jag dock upp och mådde sjukt dåligt. Jag hade drömt att tjejen hade vänstrat med den där killen och att jag kom på dem mitt i akten.

Jag snackade aldrig mer med honom och jag hatade honom och tittade snett på honom i nästan två terminer. Med mitt sunda förnuft kunde jag ju inte förmå mig att hata honom förstås men mina känslor sade åt mig att döda. Ok, inte döda kanske, men lemlästa lite grann. Ok, inte lemlästa, men iaf skada honom. Ok, inte skada kanske, men inte tycka så bra om honom.

 

Fattar fortfarande hur jag kunde vara så känslomässigt irrationell. Fan, det är faktiskt inte mer än fyra år sedan detta hände. Får nog slå upp en psykolog på Eniro snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista åren har jag oftast rätt normala drömmar men kommer ihåg i yngre år då drömmarna var riktigt riktigt sjuka. Det mest bissara och sjukaste ångestfyllda sakerna hände minns jag men har inget specifikt nu men inte fan mådde man bra på dagarna vissa gångerna av dessa drömmar..

 

Var en sjukt stor tänkare som barn och filosoferade mest hela min vakna tid medans jag oftast gjorde saker helt själv kanske har med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läskigaste drömmen jag kommer ihåg att jag har haft hade jag i ayia napa i sommras. Det var samma dag som vi kommit ner och jag hade typ sovit sammanlagt 2 timmar (i bilen och på flyget) det senaste 30h, så jag var duktigt trött.

 

Så efter poolen bestämmade vi oss för att sova lite på rummet. När jag har sovit ett tag vaknar jag plötsligt upp av att 3-4 måttligt berusade personer kastar sig på mig. Det visade sig vara några som hade gått samma program, men inte i samma klass som mig på gymnasiet och som jag inte träffat mycket mer än på fyllan och i skolan, men som jag ändå känner ganska bra.

De hade med sig en liten flaska men nån vätska i (som senare visade sig vara bögpartydrogen poppers) och var helt eniga om att jag var tvungen att prova, vilket jag inte gjorde förnuftig som jag är, lol.

 

Nu till drömmen...

Jag vaknade kanske en timma senare och hade kraftig panik. Jag hade drömt att några av dom som kom in när jag sov, blivit gripna och/eller dödade av polisen och att jag var efterlyst och jagad. Jag yrade omkring i rummet och letade efter mina saker som jag skulle ta med mig på flykten.

Det tog ett par minuter innan jag åter var i mina sinnens fulla bruk. Men läskigt vill jag lova att det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...