Gå till innehåll

grindar SvS


magico

Recommended Posts

TILT,

Har inte gått så bra idag... Ligger 400 minus nu.

Nyss floppade jag monsterfloppen med TJ och då råkar min syrra snubbla på min internetsladd så jag blev disconnectat, det var droppen (jag har inget snus hemma heller) så nu får det blir paus några timmar. Ska till jobbet en timme ungefär och sen hämta ut mina nyinköpa pokerböcker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 125
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TILT,

Har inte gått så bra idag... Ligger 400 minus nu.

Nyss floppade jag monsterfloppen med TJ och då råkar min syrra snubbla på min internetsladd så jag blev disconnectat, det var droppen (jag har inget snus hemma heller) så nu får det blir paus några timmar. Ska till jobbet en timme ungefär och sen hämta ut mina nyinköpa pokerböcker :D

 

Fixa din kabeldragning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, e fortfarande sjuk men mår bättre.

 

Spelade 45 händer, fick AA 2 ggr, 1010 2ggr, KK 1ggn. iallfall fick jag en image som ledde till följande:

Donatorn donerar till de sjuka (jag i detta fall).

 

#Game No : 534663689

***** Hand History for Game 534663689 *****

$2.5/$5 NL Texas Hold'em - Thursday, December 13, 13:38:47 ET 2007

Table Diana 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: blended ( $388.07 )

Seat 3: agneta67 ( $1086.03 )

Seat 4: LoveFernet ( $2886.6 )

Seat 5: donatorn ( $1068.44 )

blended posts small blind [$2.5].

agneta67 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to agneta67 [ Ad Ah ]

LoveFernet folds.

donatorn raises [$20].

blended folds.

agneta67 raises [$65].

donatorn calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 5s, As, Js ]

agneta67 bets [$125].

donatorn calls [$125].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

agneta67 bets [$350].

donatorn calls [$350].

** Dealing River ** [ Jh ]

agneta67 is all-In [$541.03]

donatorn is all-In [$523.44]

agneta67 shows [ Ad, Ah ] a full house, aces full of jacks.

donatorn shows [ Jc, 7c ] three of a kind, jacks.

agneta67 wins $17.59 from side pot#1 with a full house, aces full of jacks.

agneta67 wins $2124.38 from the main pot with a full house, aces full of jacks.

 

Hans kommentar efter handen: "Tur" "Jag hade synat även om inte J kom på rivern"

 

ty gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan man skaffar trådlöst läser man på och planerar sitt nät. Man går inte bara ut och köper den AP/router som ser bäst ut och matchar det med kort som har de minst synliga antennerna.

Planera det hela i förväg; kolla upp vilka APs som är bra, kolla vilka kort som passar bra till dom, kolla var du kan hitta billiga antenner med bra förstärkningsgrad, och konfigurera allt rätt. Wifi har ett oförtjänt dåligt rykte tack vare folk som "hej, har du något billigt paket för trådlöst nätverk?".

Jag började min wifi-karriär med en billig DLink som tappade länk hela tiden. Efter lite mekande med antenner och firmware funkade det hyfsat. Jag bytte upp mig till en Linksys med MIMO och matchande kort, och det funkade bra. Jag bytte till en Linksys med 802.11n, och det funkar bättre än mitt trådburna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan man skaffar trådlöst läser man på och planerar sitt nät. Man går inte bara ut och köper den AP/router som ser bäst ut och matchar det med kort som har de minst synliga antennerna.

Planera det hela i förväg; kolla upp vilka APs som är bra, kolla vilka kort som passar bra till dom, kolla var du kan hitta billiga antenner med bra förstärkningsgrad, och konfigurera allt rätt. Wifi har ett oförtjänt dåligt rykte tack vare folk som "hej, har du något billigt paket för trådlöst nätverk?".

Jag började min wifi-karriär med en billig DLink som tappade länk hela tiden. Efter lite mekande med antenner och firmware funkade det hyfsat. Jag bytte upp mig till en Linksys med MIMO och matchande kort, och det funkade bra. Jag bytte till en Linksys med 802.11n, och det funkar bättre än mitt trådburna.

 

Ja, så är det säkert. Jag är typ sämst i världen på sånna här grejer. Min pappa kan typ allt om sånt här och har hållt på å meckat med det hur mycket som helst och ibland funkade det väl OK men oftast skit. Tråd är mycket skönare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag gillar att ha 250-300mbps i rummet där APn står, och 150-200mbps i resten av huset. Jag har ingen gigabit-switch, och ingen gb-NIC på lappyn, så trådburet går för mig långsammare än trådlöst :)

 

Just idag skulle jag väl haft ditt internet ;)

Det la ner nyss när jag spela så jag försvann från alla min (svinbra)bord.

Så nu orkar jag inte lira mer för stunden men jag klara målet med min session iaf och det var att ligga på plus idag.

Gick ~750+ nu och ligger efter det strax över 300kr plus idag.

Inget monsterpluss direkt, men ett pluss är alltid ett pluss.

Får se om jag orkar lira mer ikväll.

 

Hursomhelst så fick vi ett mail idag och det verkar som jag får min dator imorgon :D:D

Beräknat leveransdatum var januari 3, det var ifs det andra leveransdatumet. Från början skulle jag fått den 12 dec men det ändrades.

 

Månadsmål:

27832/4000 (jag ligger inte 27k pluss i december för er som inte hängt med.)

I december ligger jag 10650+.

Hämtade ut mina böcker nyss också så nu äre hårdstudering som gäller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en eller flera intressanta händer:

 

 

Jag tror FI är en randomdålig shortstack lirare som vunnit lite. detta är väl ett standardläge.

Hur gör jag på flop? Känns som han kan ha lite vadsomhelst.

Gör jag helt fel om jag slår om igen här (och commitar mig)?

Jag tror ju att han kan ha lite vadsomhelst här.

 

***** Hand History for Game 534612045 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 13, 12:08:37 ET 2007

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: pokermand ( $1046.66 )

Seat 3: fader ( $1102.17 )

Seat 4: Kitch ( $95 )

Seat 5: nelle79 ( $601 )

fader posts small blind [$2.5].

Kitch posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :Ks::Kh: ]

nelle79 calls [$5].

pokermand folds.

fader raises [$22.5].

Kitch folds.

nelle79 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :3s:, :Qs:, :Js: ]

fader bets [$40].

nelle79 raises [$80].

 

--------------------------------------------------------

Det blev visst bara en hand. Kollade igenom alla större potter idag och dom va väldigt ointressanta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en eller flera intressanta händer:

 

 

Jag tror FI är en randomdålig shortstack lirare som vunnit lite. detta är väl ett standardläge.

Hur gör jag på flop? Känns som han kan ha lite vadsomhelst.

Gör jag helt fel om jag slår om igen här (och commitar mig)?

Jag tror ju att han kan ha lite vadsomhelst här.

 

***** Hand History for Game 534612045 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 13, 12:08:37 ET 2007

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: pokermand ( $1046.66 )

Seat 3: fader ( $1102.17 )

Seat 4: Kitch ( $95 )

Seat 5: nelle79 ( $601 )

fader posts small blind [$2.5].

Kitch posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :Ks::Kh: ]

nelle79 calls [$5].

pokermand folds.

fader raises [$22.5].

Kitch folds.

nelle79 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :3s:, :Qs:, :Js: ]

fader bets [$40].

nelle79 raises [$80].

 

--------------------------------------------------------

Det blev visst bara en hand. Kollade igenom alla större potter idag och dom va väldigt ointressanta :P

 

Jo, jag tycker du gör fel om du slår om. Risken är för stor att han sitter på spader-esset, såna där gillar ju att spela färgade ess. Synen tar du givetvis, och antagligen hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jag blir så arg på mig själv. Jag backa ca 1700kr idag BARA pga dåligt spel från min sida och även lite tilt. En sak som man nästna får säga är lite otur är att jag ställs med AK mot AA mot SvS största NIT, HNIC någon kanske känner igen? Det händer hursomhelst efter min tilthand där jag försökte bluffa en annan kille som var på tilt men han vägra släppa TPNK för hela sin stack, det borde jag förstått.

AK handen är ju världens lättaste fold egentligen, dålig timing att det hände just då, hade det vart en av mina andra 17500 händer hade jag sparat ett antal hundralappar :P

 

Var på skitdåligt humör förut men det har lagt sig, nya tag imorn. Ska försöka spela jättemycket och vinna massor :)

 

GL och god natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Jag var inte hemma mycket igår så därför lirade jag knappt någonting.

 

Idag lördag har jag spelat en kort session och är redan 1,7k+.

 

Jag ska börja posta HH's snart, men har inte haft nå intressanta idag än, bara ngra standard som va *real sweeeet*.

 

Jag satte ett mål att vinna 30k SEK i december och har hittils vunnit ca 19k SEK.

 

Har inte fyllt i 1-4 december i resultatbrädet än, men för att rita upp det på ett bra sätt och för att lättare se hur långt jag har kvar tills målet är nått så sätter jag upp dem.

 

Resultatbräda:

1-4/12: +3,6k SEK

 

5/12: +6,2k SEK

 

6/12: -1,7k SEK

 

7/12: +1,9k SEK

 

8/12: +2,4k SEK

 

9/12: +0,1k SEK

 

10/12: +2,9k SEK

 

11/12: +0,8k SEK

 

12/12: -1,0k SEK

 

13/12: +1,1k SEK

 

14/12: 0 SEK

 

15/12: +1,7k SEK

 

Totalt: +19,0k SEK

 

 

Blir mer grind sen..kanske tillochmed en MTT ikväll om det inte blir ngt annat. ciao,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett ytterst tråkigt pass nyss på runt 700 händer, är ganska nöjd med mitt spel men träffade dåligt och hade hela tiden marginellt sämre händer.

Var en hand som var jobbig och det kan jag lägga upp sen men först ska jag diskutera den lite med min highstakeskompis (3/6-10/20 är highstakes för mig iaf)

Kommer nog spela gnaska många händer ikväll skulle jag tro.

 

EDIT: Jag skiter i att lägga upp den där handen. Vi hade en diskution på msn om det och kom fram till att det egentligen inte var så svårt, min dagsform är inte den bästa (för att jag backa igår) och därför tvivlade jag lite på mig själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miserabel dag även idag =/

Gick 1500 back över ganska många händer. Visste känns det rätt jobbigt och man blir lite osäker osv. Men jag är ändå ganska nöjd med mitt spel och det har vart en del tillfälligheter som lett till att jag backat.

Förut träffade jag ganska bra och fick ganska bra betalt, de senaste 2 dagarna har det varit tvärtom och så är det med poker.

Jag har läst ~100 sidor i super system 2 som jag valde att började med, jag måste säga att den är väldigt intressant att läsa.

Imorn beställer jag även hem Psykologi of poker som föreberedelse inför vegas.

 

Nu ska jag kolla på Dexter, lycka alla ni som kör turnringarna ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

jag har märkt att jag hatar att skriva i DB'n när det går dåligt. Hade en katastrofalhelg och backade totalt ca 4k lördag o söndag. Men jag låg plus ca2,5k i lördags som jag tappade o lite till, så man kan säga -6,5k för att dramatisera det hela lite.

Idag iallafall så låg jag back 1k. Men sen gick jag in på 500+50 snabbis 5max och vann + 300+30 snabbis 5max och kom tvåa sen lite cg. De var överraskande dåliga på 500+50 ----> en snubbe synade en allin med 10,8 ruter (lite gus hansen över det hela). sen sitter dem och miniraisar en miniraise med Ax ----> en kille foldade 160 i en 2k pot. Jag menar det här e händer man knappt fortfarande ser i en $5 MTT.

 

Sen har jag foldat bottenset idag och FI blev överraskad när jag sa vad jag folda och berättade snällt att han hade överset JJJ. Han kan ju visst ljuga men det tror jag inte, för jag hade en dåligmagkänsla:)

 

Aja det känns som att SvenskaSpel ger mig skitkort och jag har svårt att vinna 50-50 och 70-30 för den delen. Åkte i en turnering med 64% chans och en riktig pungspark på 75%. Sen har jag förlorat mycket fler 50-50 än vad jag vunnit.

 

Nu blev detta ett långt o gnälligt inlägg som jag inte orkar läsa igenom så ni får ha överssende med mitt stavande:P aja jag e hyffsat plus fortfarande på 13,8k i december. Men det är ändå tungt att veta att man legat på över 19k sen att man har 5k att ta ifatt.

 

Jaja nu ska jag fixa lite med HH converter så jag kan lägga upp nån HH..

 

PS skönt att man e lite plus idag iallafall!!

 

Resultatbräda:

1-4/12: +3,6k SEK

 

5/12: +6,2k SEK

 

6/12: -1,7k SEK

 

7/12: +1,9k SEK

 

8/12: +2,4k SEK

 

9/12: +0,1k SEK

 

10/12: +2,9k SEK

 

11/12: +0,8k SEK

 

12/12: -1,0k SEK

 

13/12: +1,1k SEK

 

14/12: 0 SEK

 

15/12: -2k SEK

 

16/12: -2k SEK

 

17/12: +0,5k SEK

 

Totalt: +13,8k SEK

 

EDIT Min polare med nicket "johanna112" tipsade om en riktig fisk som spelade 1000+50 HU. Han hade redan vunnit 4k på honom, så jag fick äran att sätta mig mot honom och han sög hästpung. Vann första enkelt. Man hade säkert minst 90% chans att vinna från start.

 

Sen satte jag mig igen och han hade bytt spelstil helt plötsligt. Han var aggressivare. Inte för att han va nå speciellt bra men han träffade nästan hela tiden och tillslut vann han andra med QQQ(qq på hand) mot mitt nutflushdrag, jag reraisa honom allin på floppen och ingen hjälp på turn /river.

 

"torkeif" hette han - lirar tydligen 7,5/15 utöver 1000+50 HU - värt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt, nu har det vänt :D spelade en session på 476 händer och gick ca 1200 kr +.

Tog en välbehövlig pokerpaus igår, fick även min nya laptop då så hade att göra ;)

Är väldigt nöjd med mitt spel idag, spelade lungt och fint. Vann ingen pot på större än 600kr då.

Har läst en del ur super system nu och har fått en del väldigt bra tips.

Ett stort fel jag har gjort är att jag har slutat spela gnaska snabbt när jag gått pluss, väldigt många gånger har jag legat 1k-1.7k+ efter runt 300 händer och då lagt av för att jag har kännt mig nöjd. Sen har jag hållt på och jaga förluster väldigt mycket vilket är rätt värdelöst då jag sällan lyckas utan det blir ofta värre.

Dessa 2 grejer ska jag alltså ändra på nu, sluta spela om det går dåligt och spela mer när det går bra, ganska självklart egentligen men av någon anledning blir det ofta tvärtom:P

 

Mål:

25624/40000, känns inte så fett MTP att den va ca 27.k förut. men men jag är nog där snart igen.

 

Tror inte det blir mer spel idag men man vet aldrig.

Funderar på att dra hem datan till en polare, vi håller på å lära oss att programmera :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en trevlig morgonsession på ca 300 händer, slutade på ~1300+.

Efter bara några minuter kommer denna handen som var ganska skön:

 

***** Hand History for Game 540468144 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 19, 11:37:37 ET 2007

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: gabroll ( $1277 )

Seat 2: devELOPER ( $970.81 )

Seat 3: WeeEEee ( $719.9 )

Seat 4: TJQKA ( $1834.63 )

Seat 5: fader ( $957.5 )

devELOPER posts small blind [$2.5].

WeeEEee posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :8c::7c: ]

TJQKA folds.

fader raises [$20].

gabroll calls [$20].

devELOPER folds.

WeeEEee folds.

** Dealing Flop ** [ :9c:, :Jd:, :Tc: ]

fader bets [$35].

gabroll raises [$105].

fader raises [$405].

gabroll is all-In.

fader is all-In.

** Dealing Turn ** [ :Ac: ]

** Dealing River ** [ :7d: ]

gabroll shows [ :Jh:, :Qd: ] a pair of jacks.

fader shows [ :8c:, :7c: ] a flush, ace high.

gabroll wins $319.5 from side pot#1 with a pair of jacks.

fader wins $1907.5 from the main pot with a flush, ace high.

Game#540468528 starts.

#Game No : 540468528

-------------------------------------------

Sen kommer den här handen, visst måste jag lägga river?

 

***** Hand History for Game 540463269 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 19, 11:27:58 ET 2007

Table Diana 12 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: cdsuede ( $390.58 )

Seat 2: EmBe ( $280.1 )

Seat 3: sjog ( $767.24 )

Seat 4: slite832 ( $367.79 )

Seat 5: fader ( $1000 )

slite832 posts small blind [$2.5].

fader posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :2h::2c: ]

cdsuede raises [$20].

EmBe folds.

sjog folds.

slite832 folds.

fader calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :2d:, :Ah:, :8c: ]

fader checks.

cdsuede checks.

** Dealing Turn ** [ :Qd: ]

fader bets [$30].

cdsuede calls [$30].

** Dealing River ** [ :9c: ]

fader bets [$45].

cdsuede raises [$230].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som man nästna får säga är lite otur är att jag ställs med AK mot AA mot SvS största NIT, HNIC någon kanske känner igen?

 

Usch ja... Häromveckan satt jag vid hans bord och bara väntade på att stacka honom. Han höjde helt orimligt mycket med alla möjliga händer. Sen trillar AA in, får honom all in pre men tro fan att han också sitter på essen, suck..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch ja... Häromveckan satt jag vid hans bord och bara väntade på att stacka honom. Han höjde helt orimligt mycket med alla möjliga händer. Sen trillar AA in, får honom all in pre men tro fan att han också sitter på essen, suck..

 

Ja, känns som att det alltid blir så.. tyvärr...! :)

 

 

Vart inge mer spel idag, kände mig trött osv. Ska iaf inte jobba imorn så ska försöka gå upp runt 11 och spela några hundra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde just klart en ganska lång session på 636 händer, slutade på 1781 kr+. Nöjd med resultatet och det är extra bra med tanke på att jag började passet med att ligga 800 back.

Nu har jag tagit igen hela backet från helgen och ligger pluss.

 

Lägger upp lite händer:

 

1.

Denna handen kan ju se lite konstig ut men av någon anledning så hade jag en väldigt stark känsla av att han hade färgdrag eller lägre PP ev, helt tom.

Jag vågade lite på min känsla och det lönade sig.

Det var även denna handen som vände backet till + och stärkte mitt självförtroende för session enormt.

Jag fick även väldigt bra kort idag och träffade relativt bra också, samma kille fick KK när jag hade AA och det blev all in på flop, 2000kr pot som jag vann.

 

***** Hand History for Game 541529069 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 20, 14:03:52 ET 2007

Table Diana 30 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: danne888 ( $1104.08 )

Seat 2: Dog_Lake ( $484.6 )

Seat 3: poffen2 ( $533.46 )

Seat 4: Talgoxe ( $330 )

Seat 5: fader ( $1029.95 )

fader posts small blind [$2.5].

danne888 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :Td::Jc: ]

Dog_Lake folds.

poffen2 folds.

Talgoxe folds.

fader raises [$17.5].

danne888 calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :Js:, :3h:, :2s: ]

fader bets [$30].

danne888 raises [$90].

fader calls [$60].

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

fader checks.

danne888 bets [$145].

fader calls [$145].

** Dealing River ** [ :Ad: ]

fader checks.

danne888 bets [$320].

fader calls [$320].

danne888 shows [ :Qs:, :Ks: ] a pair of aces.

fader shows [ :Td:, :Jc: ] two pairs, aces and jacks.

fader wins $1135 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Game#541529766 starts.

#Game No : 541529766

 

2.

Den här handen är väl egentligen dumt att syna preflop med, nu blev det så ändå. Dumt att syna river? Men jag tror faktiskt att han rätt ofta sitter på AA, KK, QQ, JJ. Antagligen inte tillräckligt ofta att det skulle motivera en syn kanske men.. Jag är ju bara rädd för Aks(som träffa färg) eller TT men det känns otroligt.

Kostar 220 att syna.

Fold?

 

 

***** Hand History for Game 541496187 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 20, 13:10:25 ET 2007

Table Diana 30 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: sawe ( $352.66 )

Seat 2: 6jm9 ( $1083.45 )

Seat 3: poffen2 ( $665.68 )

Seat 4: ters ( $58.29 )

Seat 5: fader ( $989.76 )

poffen2 posts small blind [$2.5].

ters posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :5d::5c: ]

fader raises [$20].

sawe folds.

6jm9 raises [$50].

poffen2 folds.

ters is all-In.

fader calls [$38.29].

6jm9 calls [$8.29].

** Dealing Flop ** [ :4s:, :7h:, :2s: ]

fader checks.

6jm9 checks.

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

fader bets [$130].

6jm9 calls [$130].

** Dealing River ** [ :Ts: ]

fader bets [$90].

6jm9 raises [$310].

 

 

Tror inet att jag kommer spela med idag, vi får se.

 

Resultat:

BR: 28760/40000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kommer den här handen, visst måste jag lägga river?

 

***** Hand History for Game 540463269 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 19, 11:27:58 ET 2007

Table Diana 12 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: cdsuede ( $390.58 )

Seat 2: EmBe ( $280.1 )

Seat 3: sjog ( $767.24 )

Seat 4: slite832 ( $367.79 )

Seat 5: fader ( $1000 )

slite832 posts small blind [$2.5].

fader posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to fader [ :2h::2c: ]

cdsuede raises [$20].

EmBe folds.

sjog folds.

slite832 folds.

fader calls [$15].

** Dealing Flop ** [ :2d:, :Ah:, :8c: ]

fader checks.

cdsuede checks.

** Dealing Turn ** [ :Qd: ]

fader bets [$30].

cdsuede calls [$30].

** Dealing River ** [ :9c: ]

fader bets [$45].

cdsuede raises [$230].

 

Det beror ju på om du tror han drar till en stege. Skulle han syna dina 30 med en hålstege?

Jag har ju sagt till dig att sluta slowplaya. Tror du han vikt ett ess på floppen mot en potbet? Mot en 3/4 potbet? Det tror inte jag. Beroende på hur han verkar skulle det nog bli nog i stil med pott-pott-3/4 pott eller pott-3/4 pott-3/4 pott. Här slår du allt utom AA,QQ,99,88 och JT. Hans HD borde ju förutom det innehålla AK-AT,KQ-KJ, och är han lös även AT-A8, KT-K9, QJ-Q9 och lite blandade SCs.

Eftersom du bara checkade floppen har du gjort beslutet svårare, och du har dessutom misslyckats med att bygga en stor pott med ditt monster. Du får du helt enkelt ställa dig frågan; Skulle han höja UTG med JT? Skulle han checka bakom på floppen med AA, QQ eller set? Skulle han syna din turnbet med 99? Är du väldigt säker så lägg ditt set, men så säker skulle jag aldrig vara. Jag skulle tvärtom vikta hans hand mot något i stil med KQ, och sitter han på 99 skulle jag inte göra något annat än vara förbannad på mig själv för att jag inte satsade direkt på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...