Gå till innehåll

Biomedicinare försöker bygga BR på svenska spel


drowwa

Recommended Posts

Jag började för ett tag sedan spela poker på svenska spel. Började först med lägsta nivån på cg, vilket inte fungerade speciellt bra alls.

Efter det testade jag en 20kronors SNG för tio personer. På denna kom jag tvåa, varpå jag försökte spela lite cg igen och genast backade. Efter det hade jag först tänkt "cut my losses" och ta ut min lilla rulle, men det visade sig lättare sagt än gjort, och pengarna blev liggandes.

 

Tills nu. Loggade nyligen in i klienten igen och började spela SNGs, och det går helt okej. Har i talande stund en roi på 16% och en BR på 302 kronor. Mitt mål är att grinda upp dessa pengar på 20kr SNGs för att senare gå upp till 30kronors. Kommer efter varje session att skriva resultat.

 

Tips om mål på BR före test på 30kronorsnivån skulle uppskattas

 

 

MVH

 

Biomedicinarstudenten (som heter något annat på SvS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade idag tre stycken 20-kronors SNG. (5-manna).

På det första bordet hamnade jag tillsammans med ett gammalt nick jag känner igen, Double JJ. Det slutade med att jag kom tvåa och inkasserade 40kr, medans han vann.

 

Min andra SNG vann jag och fick 60 kronor. Den tredje och sista callade jag en allin med KK preflop. han hade QJ och träffade två par på turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, då har jag spelat dagens första SNG och lyckades, så klart, hamna trea. Det är två paid på svs 5-manna.

 

Hade en del otur de första händerna, och förlorade ett par potter trots bra händer. Lyckades sedan spela upp mig till en OK stack, och callade en bet preflop med AK.

 

Flop: 2-K-8.

 

Den enda spelaren kvar trycker in en bet på 400 som jag callar och går därmed allin. Han visar upp handen: 2-2.

Jag räddas varken av turn eller river..

 

Kanske måste jag bli bättre på att lägga händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biomedicinare på Karolinska?

 

Det var väl någon artikel i Metro om det? Om att det enbart gick en kille i Biomedicin klassen? Kan det vara du tro?:shock:

 

 

Nehejdu, jag pluggar uppe i Umeå faktiskt.. könsfördelningen är ganska jämn.. På sin höjd 55% -60% kvinnor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt och gjort, spelade precis en 20krs 5-manna SNG.

 

Det började bra, och jag vann några ganska fina potter vilket gjorde mig till en tidig CL.

 

Efter det började det gå lite utför, och efter ett tag var jag 2a i stack, och han som ledde hade 500 mer än mig och jag hade ca 500 mer än dem tre under oss.. spelet fortsätter, träffar inte direkt några händer, så spelet går segt.

 

senare: nu har två åkt ut, och genom lite otur är jag nu shortstack. Dem andra väntar uppenbarligen på att jag ska åka ut, och det är aldrig mer än SB/BB som callar.

 

Är nere på lite drygt 600, båda andra har över 2k. får 6-6 som hålkort, och raisar mig själv allin efter SB:s höjjning (jag är BB, blinds 50/100).

Han callar och har ATo, jag har ledning. Flop kommer Txx, blir varken räddad på turn eller river och bubblar därmed den andra (av två) sngs för dagen.

 

BR: 260kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av lite datorstrul har jag inte spelat på några dagar, och tack vare den senaste tidens bubblande säger SC att jag nu ligger plus minus noll på svenska spel.

 

Fick imorse in min 50dollars no deposit på absolute poker, vilket verkar vara en väldigt trevlig sida att grinda på.

 

Spelade en session (1,5h, två bord) på 0.05/0.1-nivån och plussade 9 dollar.

 

Verkar som om jag för att kunna ta ut mina pengar sen kommer bli tvungen att spela en hel del på högre nivå, men tills vidare grindar jag upp mig på denna nivån så att jag inte genast gular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en till session på min nya sida, som börjar arta sig riktigt bra.. denna session plussade jag:6.5 och har nu en BR där på:65.53$

 

Något att komma ihåg är dock att jag måste skrapa ihop en hel del FPP för att kunna casha ut sedan, exakt hur många minns jag inte men det ska vara runt 300. Har efter denna session 2 FPP.

 

en av de roligare händerna jag spelade:

http://www.pokerhand.nu/hand/15455

 

tar gärna emot kommentarer.. känner att jag bettade svagt på turnen, vilket dock berodde på att jag inte ville att FI skulle folda, vilket hade hänt några spelade händer irad..

 

På slutet av denna session kände jag (precis som när jag slutade med förra sessionen) att jag började tappa fokus ganska rejält, och inte spelade lika tajt längre, vilket fick mig att betala in för mycket. Så nu får det vara nog för ikväll. lycka till allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...