Gå till innehåll

**s vs möjlig stege .. tufft turnbeslut


tarmac

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #4395824076: $6 + $0.50 Sit & Go (Turbo) (33336587), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 22:37:59 ET - 2007/12/04

Seat 1: STABERS1969 (1,260)

Seat 2: wontdrawout (1,470)

Seat 3: Saikyo Master (1,500)

Seat 4: Jw1al1 (1,500)

Seat 5: GTApoker (1,500)

Seat 6: Hogongo (1,500)

Seat 7: jiggster21 (1,410)

Seat 8: absolut00 (1,500)

Seat 9: so_standard (1,860)

wontdrawout posts the small blind of 15

Saikyo Master posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to wontdrawout 10 of Diamonds6 of Diamonds

Jw1al1 folds

GTApoker folds

Hogongo has 15 seconds left to act

Hogongo calls 30

jiggster21 folds

absolut00 calls 30

so_standard folds

STABERS1969 folds

wontdrawout calls 15

Saikyo Master checks

*** FLOP *** Jack of Diamonds9 of Diamonds8 of Spades

wontdrawout checks

Saikyo Master has 15 seconds left to act

Saikyo Master bets 60

Hogongo calls 60

absolut00 has 15 seconds left to act

absolut00 raises to 133

wontdrawout calls 133

Saikyo Master calls 73

Hogongo folds

*** TURN *** Jack of Diamonds9 of Diamonds8 of SpadesAce of Spades

wontdrawout checks

Saikyo Master checks

absolut00 has 15 seconds left to act

absolut00 bets 333

wontdrawout ????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Led ut på flopp och ställ mot omslag. Alternativt check-ställ. Du spelar floppen vidrigt tycker jag. Som spelat kan du nog omöjligt vika med dom odds du får, så syna turn.

 

Sen tycker jag du ska läsa denna länk ett par gånger:

http://pokerforum.nu/forum/handanalys/5035-regler-foer-ha-laes-innan-du-postar.html

 

Att bara klistra in en hand och hoppas på svar är inte så givande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fold pre, onödigt att in och böka med en hand som när den träffar bra har stora risker att bara vara näst bästa handen. Vad är planen när du träffar stege/färg och får mothugg? Antagligen kommer du inte stacka någon medans du själv till stor risk kommer bli stackad.

 

Visst kan leda ut på floppen vara ganska bra, men jag gillar det inte. Det drar oss bara djupare in i en hand där vi drar till en typisk "second best"-hand. Nu när du checkat och det är din tur igen vet du att samtliga tre motspelare visat intresse om än inte någon styrka. Du har inget och ditt drag är som sagt inget kul, lägg dig.

 

På turn, lägg dig. Du har inga direkta pottodds att syna och har en spelare att tänka på bakom dig. Träffar du river kan du då inte checka utan måste beta ut och det är inte så jättestor chans att du får syn. Får du syn eller raise mot dig är du ofta slagen. Sedan är det ju inget kul om Saikyo Master C/R-ar...

 

Nä, trotts lockande pottodds, lär dig att lägga händer som denna preflopp så slipper du massa trubbel såhär tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fold pre, onödigt att in och böka med en hand som när den träffar bra har stora risker att bara vara näst bästa handen. Vad är planen när du träffar stege/färg och får mothugg? Antagligen kommer du inte stacka någon medans du själv till stor risk kommer bli stackad.

 

Visst kan leda ut på floppen vara ganska bra, men jag gillar det inte. Det drar oss bara djupare in i en hand där vi drar till en typisk "second best"-hand. Nu när du checkat och det är din tur igen vet du att samtliga tre motspelare visat intresse om än inte någon styrka. Du har inget och ditt drag är som sagt inget kul, lägg dig.

 

På turn, lägg dig. Du har inga direkta pottodds att syna och har en spelare att tänka på bakom dig. Träffar du river kan du då inte checka utan måste beta ut och det är inte så jättestor chans att du får syn. Får du syn eller raise mot dig är du ofta slagen. Sedan är det ju inget kul om Saikyo Master C/R-ar...

 

Nä, trotts lockande pottodds, lär dig att lägga händer som denna preflopp så slipper du massa trubbel såhär tidigt.

+1 =)

 

Du har förvisso helt rätt, men som handen spelades kom jag in billigt med (PLO-skadat uttryck) "någorlunda draghand" på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 =)

 

Du har förvisso helt rätt, men som handen spelades kom jag in billigt med (PLO-skadat uttryck) "någorlunda draghand" på den floppen.

 

Neeeej tarmac. Här måste jag säga ifrån. Gahlster har åt helvete fel i precis allt han säger. Jag förstår att folk inte utvecklas om dom läser sånna där "råd" och tror att dom får hjälp.

 

 

Jag tycker fold pre

Du får nästan 8:1 i potodds och har en hand som älskar att se billiga floppar. Är man totalt värdelös postflop kan man kanske slänga och enbart spela all-in pre poker, annars är det ju helgerån att folda här.

 

 

Vad är planen när du träffar stege/färg och får mothugg? Antagligen kommer du inte stacka någon medans du själv till stor risk kommer bli stackad.

Va????? Om du får mothugg är du givetvis överlycklig. Herregud. Har du ens spelat en SnG på den här nivån?

 

 

Visst kan leda ut på floppen vara ganska bra, men jag gillar det inte. Det drar oss bara djupare in i en hand där vi drar till en typisk "second best"-hand. Nu när du checkat och det är din tur igen vet du att samtliga tre motspelare visat intresse om än inte någon styrka. Du har inget och ditt drag är som sagt inget kul, lägg dig.

Stege och färg är inte typiska "second best"-händer. Det är typiska "double me up bitch"-händer. Ditt drag är hur kul som helst.

 

 

På turn, lägg dig. Du har inga direkta pottodds att syna och har en spelare att tänka på bakom dig. Träffar du river kan du då inte checka utan måste beta ut och det är inte så jättestor chans att du får syn. Får du syn eller raise mot dig är du ofta slagen. Sedan är det ju inget kul om Saikyo Master C/R-ar...

Dom här argumenten är ju egentligen irrelevanta eftersom degen skulle varit inne för länge sen. Om jag missklickade och råkade kallsyna en bet och reraise hade jag ändå synat här med stor glädje och ställt river vid träff, och fått syn, alla dar i veckan. Dessa människor betalar av, så är det bara.

 

 

Nä, trotts lockande pottodds, lär dig att lägga händer som denna preflopp så slipper du massa trubbel såhär tidigt.

Det är ju tidigt du har möjlighet att utnyttja ditt postflop spel för att få ett övertag när all-in krigen börjar på högre blinds. Jag säger inte att man ska spela varenda hand för det, men man kan inte sitta första 5 nivåerna och vara svinrädd för att se en flopp och tro att det löser sig när man är short stack och inte längre behöver tänka.

 

Tyvärr förstår jag nu att om ni är så här otroligt osäkra postflop, så är det inte lätt. Men fortsätt studera spelet och tro inte på allt som skrivs (inte ens detta för jag har haft fel förrut), så blir ni bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sågning!

 

Ptja, skulle nu +75% av spelarna på denna nivån vara ärkenötter så har du en poäng.

 

Nej, var länge sedan jag spelade på denna exakta nivå, men på $11+1 skulle jag vilja hävda att det inte är så. Och över den nivån, ja, då kommer man nog inte vara vinnande.

 

Men så fort man möter någorlunda kompetenta motspelare så är **s en typisk "second best"-hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, tycker inte det är särskilt mycket att diskutera.

 

Tycker inte om led på flop. När vi checkar och action kommer tillbaka till oss som den gör har vi ett lätt ställ.

 

Turn vet jag inte...jag ser aldrig turn i en hand spelad på det här viset...

 

Håller med på alla punkter. Speciellt det sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, tycker inte det är särskilt mycket att diskutera.

 

Tycker inte om led på flop. När vi checkar och action kommer tillbaka till oss som den gör har vi ett lätt ställ.

 

Turn vet jag inte...jag ser aldrig turn i en hand spelad på det här viset...

 

 

c/f på flopp nog inte det bästa after all.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neeeej tarmac. Här måste jag säga ifrån. Gahlster har åt helvete fel i precis allt han säger. Jag förstår att folk inte utvecklas om dom läser sånna där "råd" och tror att dom får hjälp.

 

 

 

Du får nästan 8:1 i potodds och har en hand som älskar att se billiga floppar. Är man totalt värdelös postflop kan man kanske slänga och enbart spela all-in pre poker, annars är det ju helgerån att folda här.

 

 

 

Va????? Om du får mothugg är du givetvis överlycklig. Herregud. Har du ens spelat en SnG på den här nivån?

 

 

 

Stege och färg är inte typiska "second best"-händer. Det är typiska "double me up bitch"-händer. Ditt drag är hur kul som helst.

 

 

 

Dom här argumenten är ju egentligen irrelevanta eftersom degen skulle varit inne för länge sen. Om jag missklickade och råkade kallsyna en bet och reraise hade jag ändå synat här med stor glädje och ställt river vid träff, och fått syn, alla dar i veckan. Dessa människor betalar av, så är det bara.

 

 

 

Det är ju tidigt du har möjlighet att utnyttja ditt postflop spel för att få ett övertag när all-in krigen börjar på högre blinds. Jag säger inte att man ska spela varenda hand för det, men man kan inte sitta första 5 nivåerna och vara svinrädd för att se en flopp och tro att det löser sig när man är short stack och inte längre behöver tänka.

 

Tyvärr förstår jag nu att om ni är så här otroligt osäkra postflop, så är det inte lätt. Men fortsätt studera spelet och tro inte på allt som skrivs (inte ens detta för jag har haft fel förrut), så blir ni bättre!

 

Asåå .. har otroligt svårt o skänja ironitet från seriösitet i hela din post, känns som du driver med mig på ett godtyckligt sätt, men å andra sidan har du rätt i en stor del av din analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asåå .. har otroligt svårt o skänja ironitet från seriösitet i hela din post, känns som du driver med mig på ett godtyckligt sätt, men å andra sidan har du rätt i en stor del av din analys.

 

Låter det verkligen så? Jag var iaf 100% seriös i det jag skrev och efter att ha sovit på saken måste jag säga att jag fortfarande står för allt jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solklar allin preflop, du ahr en bra hand och kan plocka upp en hyfsad pott, om inte har du en trevlig ahnd att falla tillbaka på.

 

på floppen hr du fler outs än jag kan räkna till och eftersom jag då inte är säker på hur många outs jag har eftersom jag inte kan räkna till hur mångs outs jag har hade jag foldat. om det visar sgia tt du inte hr några outs ligger illa till.

och coinflips är för degenererade gamblers, akta dig för att bli en sådan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, tycker inte det är särskilt mycket att diskutera.

 

Menar du att det är ett jättelätt vik pre? Jag skulle vilja säga att det inte har särskilt stor betydelse, om man har någorlunda koll på postflopspelet så är det verkligen inget dåligt spel att completa. Men du kanske menar att det är ointressant att diskutera preflop eftersom båda spelen ligger rätt nära varandra. I så fall håller jag med :).

 

På floppen känns b3b ai rätt standard, även om det kanske finns andra linjer som är okey oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan några som helst statistiska fakta tror jag mitt postflop spel är nog bättre än 60-70% av det som syns på den här nivån, antar att erfarenhet lönar sig...

 

Inte för att det spelar någong roll mot nutstraight, utan jag har ju flyt som drar in färgen helt enkelt mot nötstegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att pokerbolaget med det namnet ligger i spamfiltret.

 

I det här fallet tror jag det är Tarmac som fånar sig eftersom det är ** i rubriken under 10 senaste inlägg där censurfiltret inte fungerar.

 

Ey? Min hand har inget med pokerbolaget o göra... (detta fick jag betalt av Mats Rahmn för o säga!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...