Gå till innehåll

ZundZtedt - finns du på PF?


Partyjack

Recommended Posts

***** Hand 525451762 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 december 2007 14:31:09

Diana 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1024.95)

Plats 2: Hettich (501.32)

Plats 3: martian (1075.65)

Plats 4: Juhanni (1078.58)

Plats 5: ZundZtedt (726.32)

Juhanni lägg LM 2.50

ZundZtedt lägg SM 5.00

Hettich lägg AM 7.50

** Giv **

Partyjack [Kr, Kk]

Hettich [N/A, N/A]

martian [N/A, N/A]

Juhanni [N/A, N/A]

ZundZtedt [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 20.00

Hettich Lägg

martian Lägg

Juhanni Syna 20.00

ZundZtedt Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Ek, Kh, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Juhanni Passa

ZundZtedt Passa

Partyjack Satsa 40.00

Juhanni Lägg

ZundZtedt Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [Ek, Kh, Dk, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

ZundZtedt Passa

Partyjack Satsa 110.00

ZundZtedt Syna 110.00

*** River(Board): *** : [Ek, Kh, Dk, 2r, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

ZundZtedt Passa

Partyjack Satsa 295.00

ZundZtedt Syna 295.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 942.50

Partyjack [Kr, Kk] Fyrtal i kungar Vinst: 942.50

Hettich Lägger mig Vinst: 0.00

martian Lägger mig Vinst: 0.00

Juhanni Lägger mig Vinst: 0.00

ZundZtedt Lägger mig Vinst: 0.00

 

Detta utspelar sig idag, hamnade under handanalys även fast det inte är så mkt att analysera.

 

Efter handen får ZundZtedt ett sällan skådat utspel i chatten och svär över att SvS är så jävla riggat osv osv, jag frågar vad som är problemet och han skriver att jag minsann har dragit ut hans AA. Efter ett par minuters protesterande från hela bordet ger han fortfarande inte med sig, vi påstår att det är fullkomligt omöjligt (iaf idiotiskt) att kallsyna med nästnöten på den brädan.

 

Men han ger sig fan inte, därför undrar jag om du ZundZtedt har ett konto här på PF och kanske kan tänka dig att svälja stoltheten och erkänna din lögn.

 

Övriga kan kanske diskutera hur stor chansen är att han gör årets sjukaste kallsyn!?

Måste man inte vara åtminstone sveriges mest motriggade person om man känner igen denna situation och vet att man blir utdragen på en out!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:

 

du missade poängen. jag pratar rent psykologiskt, att han kanske torskat sån mycket i setups och utdragningar att han bara väntar sig att ja det händer väl igen, AA liksom, därva det sjukt veka spelet handen igenom.

givetvis menade jag inte att man varit runbad tidigare skulle ha något med kommande händer att göra.

det här är väl över gränsen dock för hur vek man kan bli :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han ger sig fan inte, därför undrar jag om du ZundZtedt har ett konto här på PF och kanske kan tänka dig att svälja stoltheten och erkänna din lögn.

 

I vilket syfte? Att strö salt i hans sår? Du vann handen. Nöj dig med det och sluta lipa. Man kan vara både dålig förlorare och dålig vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, en whinetråd trots vinst. Det gör dig till en helt unik människa ;)

 

Lol, nej, mkt nöjd med handen faktiskt. Tror nog att jag fick betalt av AQ eller kanske sämre ändå.

 

alltså jag kan tänka mig att man kan vara så sjuktligt running bad att man faktiskt kan göra en syn här fast man vet att det är helt absurt tight.

 

snacka om att spela rädd dock haha, syn pre coh checksyn hela vägen lol.

 

antaglign drev han med hela bordet.

 

Lite mer sånt tänk jag hade när ja la upp handen.

 

 

OP whinar för att han blev sönderläst obv.

 

Ja.. Eller!?

 

I vilket syfte? Att strö salt i hans sår? Du vann handen. Nöj dig med det och sluta lipa. Man kan vara både dålig förlorare och dålig vinnare.

 

Vem lipar? Är det du ZundZtedt?

 

Hur som helst, nej jag är väldigt nöjd med hur handen utspelade sig och är 99% säker på att jag fick maximalt betalt av en hand han egentligen inte ska syna med på river.

 

Ja man kan vara dålig vinnare också, men del av att vara en bra vinnare anser jag vara att man analyserar handen och funderar över om man kunde fått mer betalt etc etc etc.

 

Nu var ju poängen utbrottet i chatten efter handen och jag ville ha igång en diskussion om det ens är möjligt att bara syna med nästnöten på en sån bräda, men tydligen har folk på PF GENERELLT alldeles för låg social kompetens för att hålla en diskussion utan att börja gnälla och attackera.

 

Lite tråkigt.

 

Skulle uppskatta om någon förklarar för mig vad som var "strö salt i såren" och vad som kändes som whine i mitt första inlägg så ska jag inte uppröra redan störda känslor här på forumet nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju poängen utbrottet i chatten efter handen och jag ville ha igång en diskussion om det ens är möjligt att bara syna med nästnöten på en sån bräda, men tydligen har folk på PF GENERELLT alldeles för låg social kompetens för att hålla en diskussion utan att börja gnälla och attackera.

 

Lite tråkigt.

 

Inlägg av dig från en tråd igår där en ny medlem skrivit sitt första inlägg:

 

Vilket jävla härligt inlägg.

 

Orkar inte bry mig om att kommentera handen du lade upp - sry, men jag kan ju säga att det där med att obetydliga pokervinster gör dig glad eller ger en känsla över huvudtaget tror jag försvinner typ nästa eller nästnästa gång du går över "plusminus"-strecket.

 

Så det där med social inkompetens verkar även gälla dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägg av dig från en tråd igår där en ny medlem skrivit sitt första inlägg:

 

 

 

Så det där med social inkompetens verkar även gälla dig...

 

Det är ju det här jag menar, fick hugg för det där inlägget där jag i princip skriver; Sry för att jag inte orkar kommentera handen han lagt upp.

 

Jag svarar ärligt på hans fråga och i mitt tycke dröjer det inte länge för ens upplevda känsla över betydelselösa vinster försvinner.

 

Så är det mitt språk och sätt att uttrycka mig som upprör eller är >50% på PF extremt konfliktkåta?

Jag röstar på alternativ 2, men jag kan ju naturligtvis ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som är "ZundZtedt" men i min databas verkar handen se annorlunda ut:

 

Det är fiskar som dig man gillar vid bordet...

 

***** Hand 525451762 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 4 december 2007 14:31:09

Diana 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ZundZtedt (1024.95)

Plats 2: Hettich (501.32)

Plats 3: martian (1075.65)

Plats 4: Juhanni (1078.58)

Plats 5: Partyjack (726.32)

Juhanni lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

Hettich lägg AM 7.50

** Giv **

ZundZtedt [Kr, Kk]

Hettich [N/A, N/A]

martian [N/A, N/A]

Juhanni [N/A, N/A]

Partyjack [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ZundZtedt Höj till 20.00

Hettich Lägg

martian Lägg

Juhanni Syna 20.00

Partyjack Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Ek, Kh, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Juhanni Passa

Partyjack Passa

ZundZtedt Satsa 40.00

Juhanni Lägg

Partyjack Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [Ek, Kh, Dk, 2r]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

ZundZtedt Satsa 110.00

Partyjack Syna 110.00

*** River(Board): *** : [Ek, Kh, Dk, 2r, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Passa

ZundZtedt Satsa 295.00

Partyjack Syna 295.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 942.50

ZundZtedt [Kr, Kk] Fyrtal i kungar Vinst: 942.50

Hettich Lägger mig Vinst: 0.00

martian Lägger mig Vinst: 0.00

Juhanni Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla bla bla. Du la upp handen för att håna ZundStedt. Ett mycket osympatiskt tilltag och hade du haft ett uns av social kompetens, hade du insett att det skulle sluta med att du får skit tillbaka.

 

Nja, tro mig - han var på ett av mina bord i dryga timmen och hade jag velat håna honom hade jag haft ett tiotal klassiker att bjuda på.

 

Spelar man på SvS så inser man att det finns mkt göttigt för de som är sugna på att håna fisk, jag är lycklig att det finns sådana och därför håller jag mig från det. Den här handen var utlagd av två anledningar, för att skapa diskussion och för att få veta om fi fans på PF och i så fall kunde/ville svara här om det var AA han vek och i så fall utveckla hans världsmästarfold.

 

Osympatiskt eller inte, lägger upp en HH på PF ungefär en gång i månaden på sin höjd och det slutar alltid med en massa ointressanta svar och påhopp med mera.

 

Begreppet "pissfjortis" har potential att bli en klassiker...

 

ZundZtedt > Partyjack

 

Mmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...