Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

Eller folda alla händer går också bra.

Nja, det beror lite på. Har vi ett subdynamiskt spelflöde bör det vara rätt att pusha. Skulle säga att gränsen går vid nånstans 30% med 20 BB-stackar. Notera att detta är en brytgräns i det optimala spelet (de Cheval-kriteriet är uppfyllt med andra ord), vilket inte är så vanligt.

 

Hinner inte gå in mer på detaljer, men det innebär att blir det sjukt mycket mer lättspelat med 100 BB i inköp. Med 20 BB blir det helt enkelt så svårt att spela vinnande även mot dåliga motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, pusha alla händer bara. Väldigt lättspelat och svårt att esploxarera. Lycka till!

 

Jag brukar nästan alltid använda strategin att pusha med alla kombinationer av en ruter och en spader, och folda allt annat, när jag spelar 20 BB HU CG. Men ibland växlar jag tempo och byter till hjärter + klöver istället. Hittills har ingen kunnat läsa sönder det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du kör HU cashgame me 20bb? Har alltid undrat varför folk som köper in sig för det inte kör på en nivå 1/5 så hög med fullt inköp istället. Kan du upplysa mig kanske?

 

A) Man kan inte spela med 100bb (aka man kan inte spela).

B) Det finns ingen nivå som motsvarar 1/5.

C) Man förlorar inte lika snabbt.

 

OP: Spela sng, där får du jättemånga lägen att pusha, du kan dessutom få seriösa svar på strategifrågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow du kommer aldrig få några seriösa svar i den här tråden. Tur det :).

 

Ärligt talat, spela HU SnGs istället. Du kommer vinna mer (om du är en vinnande spelare) och du lär dig spela bättre. Även om spelet skiljer sig rätt mkt mellan HU SnGs och HU cash så utvecklas du och kan gå över till att spela 100BB HU cash i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow du kommer aldrig få några seriösa svar i den här tråden. Tur det :).

 

Ärligt talat, spela HU SnGs istället. Du kommer vinna mer (om du är en vinnande spelare) och du lär dig spela bättre. Även om spelet skiljer sig rätt mkt mellan HU SnGs och HU cash så utvecklas du och kan gå över till att spela 100BB HU cash i framtiden.

Är det efter det man kan ta steget och börja spela det riktigt spelet? (NL 6-max)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...