Gå till innehåll

Betways NM för studenter i Riga


finliran

Recommended Posts

Det verkar vara lite halvdåligt med information och uppdateringar. Dessutom var det så dålig marknasföring att man var tvungen att ställa in ett stockholmskval och spela det senare, vilket man ej än har gjort. Och nu är det liksom försent när 100kvalet spelas ikväll.

 

Hur som helst, jag lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Helt riktigt så spelas $100 finalen ikväll, och det är resultatet på den som vi väntat på för att gå ut med information till alla som kvalificerat sig till finalen i Riga samtidigt. Hotell, resa, upplägg hur finalstrukturen ser ut, var vi spelar, när vi spelar... allt kommer att skickas ut så snart vi har alla uppgifter på finalisterna.

 

Vad gäller Stockholm så blev det dessvärre ändring av spellokalerna, och de vi spelade i låg mycket ocentralt. Därför ställdes det andra speltillfället in, och vi, tillsammans med eventbolaget, hoppades på att hitta nya lokaler snabbt. Tyvärr hittade vi inga bra lokaler innan turnén var tvungen att åka vidare till nästa stad. Nu när turnén i landet i övrigt är klar ser vi över möjligheten att spela i Stockholm igen, och i så fall kompensera värdet för de som kommer på platserna 2-10, då det helt riktigt blir för sent att spela finalturneringen online. Ifall det blir så kommer vi att annonsera om det lokalt i Stockholm.

 

Vi återkommer så snart vi kan med hela upplägget, och hoppas att ni kan ha tålamod någon dag till med informationen.

 

Vi ses i Riga, allt gott så länge!

 

Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuken. 88 på BB får rais mot mig. Re-raisar. Han synar? Floppar set med tre hj på bordet. Han raisar jag ställer. Han synar. Med KJ?? K i hj. Så klart träffar han river och min stabila 26k-stack blev 6k. Där sitter man och väntar in dubblingshanden. KK! Får rais mot mig, ställer. FI visar AK. och på turn. KLONK A och denna resa var borta. Hamnade på 49plats. Top20 fick åka. Kunde inte någon av mina händer fått hålla? Då hade det varit klart redan. Blä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuken. 88 på BB får rais mot mig. Re-raisar. Han synar? Floppar set med tre hj på bordet. Han raisar jag ställer. Han synar. Med KJ?? K i hj. Så klart träffar han river och min stabila 26k-stack blev 6k. Där sitter man och väntar in dubblingshanden. KK! Får rais mot mig, ställer. FI visar AK. och på turn. KLONK A och denna resa var borta. Hamnade på 49plats. Top20 fick åka. Kunde inte någon av mina händer fått hålla? Då hade det varit klart redan. Blä.

 

Ouch såg handen du åkte på , KK vs AK dvs :(. Satt o kolla när en polare lirade, han åkte ut kring 40e plats också ingen resa för han heller. Riktigt dåliga lirare generellt i den där finalturren på nätet, man önskade att man hade reggat när man kollade på alla fiskspel, skönt med stor markerstapel, blev ju mkt spel iallafall, kanske är sådan struktur generellt på betway?

 

/icke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått infon inför turren nu.

 

Någon som vet hur många startande det kommer att vara? Bara första sju som får priser. Sen ser väl strukturen rätt brant ut? Vilket spelupplägg tror ni på? Rätt aggresivt skulle jag tro.

 

Prisstruktur :

 

1 USD 35000 out of which 10.000 is buy-in to EPT CPH

2 USD 20000

3 USD 15000

4 USD 12000

5 USD 9500

6 USD 7000

7 USD 3500

 

Spelstruktur:

 

Starting chips 10 000

 

Level Blinds Time

 

1 25/50 30

 

2 50/100 30

 

3 100/200 30

 

4 150/300 30

 

Pause 15 Chip race 50

 

5 200/400 30

 

6 300/600 30

 

7 400/800 30

 

8 600/1200 30

 

9 800/1600 30

 

Pause 60 dinner served in hotel Chip race 100, 500

 

10 1000/2000 30

 

11 1300/2600 30

 

12 1600/3200 30

 

13 2 000/4 000 30

 

14 2 500/5 000 30

 

15 3 000/6 000 30

 

17 4000 /8 000 30

 

18 5000 / 10 000 30

 

19 7000 / 14 000

 

20 9000 / 18 000

 

21 12 000 / 24 000

 

22 15 000 / 30 000

 

23 20 000 / 40 000

 

24 25 000 / 50 000

 

25 35 000 / 70 000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

 

Speltiden med den här strukturen kommer att bli drygt 12 timmar. Hellre än att ha längre perioder i inledningsskedet för att därefter ha kortare perioder i slutskedet (eller tvärtom) så tyckte jag att det var bättre att låta strukturen flyta jämnt. Bäst av allt hade det ju varit att köra med WSOP-struktur men tiden i Riga är begränsad som ni vet. Jag hoppas att ni tycker att den här typen av struktur ger ”mest poker för pengarna” och ett rättvist utfall.

Självfallet kan enstaka perioder läggas till eller tas bort.

 

Ang. prisstrukturen hade vi tidigare en planare struktur men top 10% är praxis vilket också renderar i högre enskilda priser. Deals är tillåtet.

 

Tveka inte att höra av er via PM om ni har frågor! Vi ses i Riga!

 

MVH

Jens J

Event Manager, Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att köpa in sig. Man behöver dock ett giltigt studentleg och vara över 18 år.

Kostnaden är $1500 och i det ingår inköp till turneringen, hotell, frukost och middag.

 

Är ni intresserade så går det bra att PM:a eller maila nm@betway.com.

 

Inbetalning kan göras via klienten.

 

MVH

Jacob

Betway.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tacka Betway för en väldigt trevlig vistelse i Riga, och även gratulera Norge(inte för så många norrmän läser detta, förvisso), till segern.

 

Vi får hoppas detta återkommer nästa år :)

 

Jag skall be att få tacka alla grymma spelare som var med i Riga! Ni skötte er riktigt bra vid borden. Behövde endast ingripa mot några dealers (visserligen en hand som dömdes död men utan gnäll).

Jag tyckte också att nivån på spelet var riktigt hög. När det var två bord kvar var det helt öppet. Alla som satt där var bra lirare.

Förutom själva turneringen så var alla spelare otroligt trevliga och ödmjuka. Ingen större rivalitet mellan broderfolken och jag tror och hoppas att många nya kontakter och vänner hittades.

 

På återseende!

 

//Jens J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall be att få tacka alla grymma spelare som var med i Riga! Ni skötte er riktigt bra vid borden. Behövde endast ingripa mot några dealers (visserligen en hand som dömdes död men utan gnäll).

Jag tyckte också att nivån på spelet var riktigt hög. När det var två bord kvar var det helt öppet. Alla som satt där var bra lirare.

Förutom själva turneringen så var alla spelare otroligt trevliga och ödmjuka. Ingen större rivalitet mellan broderfolken och jag tror och hoppas att många nya kontakter och vänner hittades.

 

På återseende!

 

//Jens J

 

 

Du är underbar Richard... jag önskar du kunde hämta mig i en bil, precis som i pretty woman...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...