Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Dra er ur, Rahm och Andersson (om det nu inte är så att de känner till att detta är scam men skiter i det, då blir min uppmaning istället att dra åt helvete)!
Klart tusan Rahm och Andersson känner till att det är en scam. De anser väl att det är lite samma sak som att vinna pengar av någon vid ett pokerbord. Man tar pengar av någon tack vare den personens okunnighet. Bara en liten skillnad i det här fallet, och det är att "motståndare" inte ens får en ärlig chans...

 

 

 

EDIT: Inlägget varnat för totalt onödigt språkbruk. /Appel

EDIT 2: Tagit bort det överdrivna språkbruket. Slutsatsen får stå för León. /gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

T* kör på med sina €200 freerolls i halvtimmen, skulle inte själv våga eller vilja installera den sajten (nu när man vet gänget bakom), men på en månad kommer det ändå bli ansenliga summor. Jag misstänker starkt att problem kommer uppstå när dessa vinnare ska försöka ta ut vinsterna i januari. Men, tja, vi får väl se. (vänta, riktigt länge, och se är den smarta melodin när det gäller detta bolag med dess grundares track record. Eller snarare, undvik)

 

Kan det vara så jävligt alltså, att det inte finns några riktiga pengar överhuvudtaget? Så har det ju varit med deras andra projekt. Man har köpt aktier som har värderats i riktiga pengar, men som aldrig har gått att sälja, utan bara att byta mot ägande i andra bolag, som heller aldrig har kunnat omsättas i pengar.

 

Kanske är så att hela systemet är playmoney, utom de riktiga pengar som hamnar i ägarnas fickor. Klart att de kan se till att spelarna får hundratusentals kronor på sina pokerkonton, bara de aldrig behöver betala ut dem. Men JÖSSES vilken smäll detta kommer bli för internetpokern i så fall! Massor av lurade människor som TROR att de har haft pengar på sina pokerkonton, medan de i själva verket aldrig har haft några riktiga pengar där, utan har fört över dem till pyramidbossarnas konton. Det är en helt vanlig MLM-scam, men för spelarna kommer det se ut som en poker-scam, liksom för kvällstidningarna.

 

Har en känsla av att detta kommer bli en scam av HISTORISKA mått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart tusan Rahm och Andersson känner till att det är en scam. De anser väl att det är lite samma sak som att vinna pengar av någon vid ett pokerbord. Man tar pengar av någon tack vare den personens okunnighet. Bara en liten skillnad i det här fallet, och det är att "motståndare" inte ens får en ärlig chans...

 

Så kära Mats Rahm och Anders Henriksson, dra åt helvete! Jebo vas pas mater!

 

För fan, lugna ner dig. Du har ju inte aning hur mycket Mats och Anders vet om detta. Ge de ett par dagar att komma med en ordentlig förklaring. Det är ganska självklart att man spontant försvarar sig, de lär ha fått höra en vinklad historia som de lutar sig tillbaka åt. Det skrivs så mycket skit på alla forum och man ska ta det mesta med en nypa salt.

 

Det är inget snack om saken att grundarna till detta är skumma typer som man inte ska göra affärer eller blanda in sitt namn med, och både Mats och Anders är ju allas svärmors-drömmar så jag tvekar att de är så insatta i detta. Ifall allt är sant som har skrivits i tråden räknar jag med de avbryter allt som har med dessa personer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Rahm och Anders Henriksson, vad fan gör ni som frontfigurer för detta?

Ni kommer paja ert rykte för evigt. Ni är ju inte dumma, ni fattar väl att personerna bakom detta är halvt kriminella bluffmakare? Så lågt har ni väl inte sjunkit?

 

Håller med föregående talare, dra er ur detta omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka varningsklockor ringer hos dig ola? I mina ögon är det annorlunda marknadsföring. Ingen som lovar garantivinst eller ens pengarna tillbaka så ser inte problemet? vad är det som gör sajten till ett pyramidspel?

 

förstår inte riktigt hur så många orkar gnälla på en site som siktar högt? är det meningen att man ska gå in med målet att bli medelbra? visst, målet är högt satt, men ska man göra en satsning i dagsläget så måste man göra det ordentligt, sen får man se hur långt det räcker.

det är ju upp till var och en om man vill gå till sajten och spela eller inte, men chansen är väl överhängande att samma personer som gnäller här på forumet om det är en blåsning, sen sitter och spelar alla freerolls som erbjuds hela december..

 

Efter att ha läst det ni antagligen har läst på internet så var jag oxå skeptisk, men istället för att anta saker som andra skrivit på olika forum så lyssnade jag på vad de hade att säga när de förklarade sitt upplägg och hur de har tänkt genomföra det hela.

Bara för att de inte gör reklam enbart på det konventionella sättet betyder inte det att sajten är oseriös. Att få folk att köpa andelar och få ta del av eventuell vinst (men visst, även förlora pengar om sajten inte slår igenom) gör att det går att ta in väldigt mkt pengar till reklam och freerolls, och samtidigt får sajten många personer som har intresse i att sajten går bra och som kommer gå ut och jobba för att få in nya spelare.

 

Det är ingen som begär att ni pokerspelare ska investera hela era bankrullar på sajten. De pengarna finns redan. Det enda ni behöver göra om ni så vill, är att spela freerolls under december vilket är riskfritt och sen lägga ner om ni inte trivs.

 

Själv tycker jag, efter att ha lyssnat på dem, att T 6-poker har en bra affärsidé som gör att de kan sikta in sig på toppskiktet bland pokersajterna i världen, plus att de faktiskt erbjuder många saker som inte går att hitta någon annanstans i pokervärlden. 6 händiga turneringar finns det ju inte ett överflöd av tex, €50k garanti omahatour, oxå den 6 händig är , rätta mig om jag har fel, det väl ingen annan sajt som kommer i närheten av?

 

Det är så osvenskt att säga att man kommer bli störst i världen, det är därför det sticker i ögonen på oss svenskar, men tänk så här istället:

Vad föredrar man? En sajt som siktar högt och verkligen försöker nå dit, eller en sajt som försöker smyga in på marknaden och hoppas på att folk kommer dit? Vilken sajt har störst chans att lyckas?

 

Visst är det ett risktagande för mig och Anders att skriva på för en nystartad sajt, men vi skulle aldrig skriva på för en sajt som vi inte tror är seriös. Jag tycker att T 6-poker har ett spännande koncept och tror och hoppas att sajten kommer slå igenom, men det är ju för tidigt att säga nu.

 

Vad är det som är så spännande med deras koncept? Det råder ingen brist på onlinepokerbolag och inte ens mlm-modellen är dom ensamma om.

 

Alla som vet något om mlm/pyramidblåsningar vet att samtliga argument som du anger ovan är sådana som används till leda av insnöade "nätverkare". Om det finns någon mall 1.A för hur man bemöter kritik så är desssa argument inkluderadee i den mallen. Andra argument brukar vara "det är bara den vågar som vinner". Vidare brukar man använda sig av taktiken att utmåla sig som lite smartare/bättre än alla andra som inte fattar vilken möjlighet dom ställs inför.

 

Jag har bekanta som tyvärr fastnat i mlm-träsket och som för att få igen det dom har förlorat på förra fiaskot går in med 110% i nästa projekt bara för att återigen misslyckas. Detta upprepas gång efter annan och det blir en ond cirkel.. Det har varit Amway, Network21, Natures Own, Acn, GIIcorp, Kirbydamsugare, Nonijuicer etc. etc.

 

Tro mig, samtliga argument som du använder och som förmodligen har använts på dig har använts på mig otaliga gånger i samband med att bekanta försökt få med mig i någon av alla dessa projekt.

 

Sajten startade upp för mindre än 24 timmar sen, är det någon som är förvånad över att allt inte fungerar till 100%?

Första månaden med freerolls används till att testa sajten och locka spelare. Uppdateringar sker allt eftersom och sajten kommer att bli bättre för varje freeroll som rullar, då felen upptäcks.

 

Jag är väldigt förvånad. För det första så är felen som raporterats i klienten så stora och grundläggande att dom knappast kan anses vara buggar. En bugg är att ljudet är osynkat eller att dealerknappen är felplacerad. Att få posta blinds några gånger i rad är det inte. Det är en ofullständig klient som aldrig borde släppts publikt. Att åtgärda buggar genom att betatesta en programvara är inget konstigt eller ovanligt men dessa "features" som T 6 klient innehåller är som sagt inte buggar. När det gäller programvara som har höga krav på säkerhet så ter det sig ännu dummare att släppa en programvara som riskerar att skapa ett dåligt rykte.

 

Jag hade kunnat förstå er inställning om personerna bakom T 6 hade haft ett misslyckande bakom sig men när dom(han?) har upprepade misslyckanden med många blåsta investorer så borde ni ta på er dom kritiska glasögonen. Alla misslyckande företag OCH T 6 har även mlm som gemensam nämnare.

 

Det skulle dessutom vara intressant att höra vad du anser om det s.k. prospektet med uppblåsa siffror och rena lögner.

 

Jag tycker personligen att det är konstigt att du och Anders riskerar ert anseende genom att arbeta med ett i mångas ögon suspekt företag. Speciellt med tanke på att allt som framkommit.

 

Eftersom jag förutsätter att ni aldrig medvetet skulle vara delaktiga i att blåsa någon så undrar jag om ni har gått in med pengar i projektet. Det skulle i.s.f. kunna förklara varför du försvarar företaget i denna tråden.

 

Om ni gått in med pengar så hoppas jag för er skull att alla pessimister har fel men ..... Pengar är en sak att förlora men anseendet?

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, brainslicer, men likväl som att vara någon "bakom" bolaget så kanske den snubben du granskar nu bara är en helt vanlig stackars MLM-torsk.
han är nog en väldigt drivande kraft, mera där:

http://alstonprice.blogspot.com/

En ny pokerportal kommer att starta inom kort, 1oz Poker (uttalas "One onz") .....

Med vänlig hälsning

Ola Johansson

info@*********.net

http://www.*********.net/

46(0)730 81 89 80

http://groups.google.de/group/aiii/browse_thread/thread/8605ce85482ae389
Ola Johansson

+46730 818 980

www.ebiz.alstonprice.com

skypenamn: alstonola

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=853828

 

 

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=41973&PageIndex=72

Re: Ola Johansson AP, men varning: gå inte in på hans fd arbitrage/sportsbetting sidor som länkas från cint, innehåller malware nuförtiden, gamla innehållet borta.

Om jag förstår det rätt har det funnits nån managment flik med namn förut på AP. Så använder han: http://www.ebiz.alstonprice.com/ (samma som nicket här)

 

 

lockelser, foton osv, nu ska vi alla bli rika

http://www.workhome.se/page_1189809556078.html

deras forum verkar blitt spammat av bottar iaf :D

http://magnusstrid.se/phpbb2/index.php

råkade se taxibilarna på fotona: nätpoker.nu reklam på dom

samma ägare som sajterna ovan firmamst/magnus strid

...det satsas stort :o, hallelujaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lockelser, foton osv, nu ska vi alla bli rika

http://www.workhome.se/page_1189809556078.html

 

 

 

** Poker will make a change in the poker industry. That´s for sure!

 

Do you wanna be at our Following up- convention in Stockholm/Sweden March 1st 2008? There will be limited number of seats, and it´s soon to be sold out!

 

Stön.. fattades bara detta, ett sedvanligt MLM-halleluja-event.

 

Det ser ut som en anka. Det låter som en anka. Det går som en anka. Kan det vara en anka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från hemsidan:

When Mats Rahm doesn´t travel around Europe and USA playing tournaments, he plays online poker at ******* under the nickname ………

 

...vilket jag har svårt att tro eftersom det ännu inte går att vinna riktiga pengar på T 6 poker. Dessutom har han tydligen inte ens ett nick än :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Du chansen att få en återkommande inkomst från en poker-portal utan att Du spelar något. Alltså en ren investering. ** Poker erbjuder Dig att köpa en eller flera andelar i en investerings pool. Men Du måste snabba på för att hinna med att köpa in Dig i investeringspoolen. Antalet andelar i ** Poker är begränsade och dom kommer troligtvis att ta slut inom en månad.

 

Är beredd att sätta några tusen på att de INTE är slut inom en månad. Någon som sätter emot?

 

Ren lögn alltihop. Vinstandelarna kommer ALDRIG ta slut. Varför skulle det finnas en begränsning för antalet affar? Blir inte ni som står bakom detta fundersamma när ni ser sådana uppenbara osanningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer pm-växling mellan mig och ebiz:

 

Fel av mig att kalla dig för Jonas, du heter givetvis XXXXXX XXXXXXXX.

 

Att kalla ******* för bluff och pyramidspel är din, och givetvis många andras, åsikt. Men det gör inte ditt beteende mer rumsrent.

 

Jag vill givetvis att så många som möjligt ska få ta del av informationen men jag tror att du håller med om att den här tråden inte är rätt ställe att propagera för det jag tror på.

 

Detta fick han till svar:

 

...men det är väl helt rätt ställe att propagera för detta om nu det hela är helt rumsrent och i sin ordning?? Du har ju ett gyllene läge att överbevisa (oss) alla om att detta är helt seriöst och absolut ingen scam i en tråd där alla spelar poker och som kan vara framtida kunder hos T 6! Ta chansen.

(Givetvis förstår jag att du inte vill ge dig in i allt för många diskussioner eftersom du är väl medveten om att dina argument inte kommer att hålla!)

Lycka till med detta projekt!

mvh // Xxxxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

Så kära Mats Rahm och Anders Henriksson, dra åt helvete! Jebo vas pas mater!

 

Det är ju ganska tuffa ord.

 

Men jag satt och tänkte på en annan känd pokerprofil som blev ertappad med att försöka lura folk på pengar. Han fick det ju hett om öronen, många vände honom ryggen och han fick lämna något eller några pokerrelaterade uppdrag pga detta.

 

Eftersom det kan anses som allmänt känt och utom allt rimligt tvivel att detta är en scam, att figurerna bakom är både kriminella (inte alla) eller allmänt kända som skojare, kan man då anse att även Rahm och Henriksson är skojare? Kommer dom gå samma tuffa öde tillmötes som den andre pokerprofilen?

 

Detta är ju nämligen så mycket värre än den den andra händelsen. Figurerna bakom denna scam lurar så många fler på för många väldigt stora pengar. Ofta handlar det dessutom om människor som redan från början inte har det så lätt, som är i en sittuation där de behöver hjälp (ofta ekonomiskt). En hjälp som dom lovas av skojarna bakom denna typ av projekt.

 

Jag förstår att 2 stycken pokerspelare, i ett tidigt skede, med goda avsikter kan involvera sig i ett projekt som detta. Men det kan inte ta speciellt lång tid innan varningsklockorna börjar ringa. När dom dessutom får information om detta i en tråd likt denna är det, troligen, omöjligt att dom inte förstår vad det handlar om. Visst, allt som skrivs i denna tråd stämmer inte, men tillräckligt mycket stämmer, tillräckligt mycket är så lätt att bekräfta med några enkla knapptyckningar att det är orimligt att hävda att man tror detta är ett "rumsrent" projket.

 

Så, eftersom i alla fall en av dessa herrar försvarar projektet, efter att han fått vetskap om hur det ligger till, och säger att det är ngt bra så bör man väl ändå anse att han står bakom det, att han är en del av scammen, eller? Kan det ligga till på något annat sätt än att han ser en chans att lura till sig någons pengar?

 

Jag vet inte inte helt säkert om dessa personer verkligen tror på detta, om dom själva blivit lurade eller om dom medvetet, högt upp i pyramiden, är en del av det. Jag anklagar heller inte någon av dom i dagsläget även om det är väldigt nära, jag undrar. Men det skulle vara intressant att höra någon av dem ge sin syn på det hela. Och med det menar jag inte floskler som "osvenskt att säga att man är bäst", "bra att sikta högt" mm mm.

 

Jag vill ha riktiga ord från människan, inte argument från de utskickade instruktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte inte helt säkert om dessa personer verkligen tror på detta, om dom själva blivit lurade eller om dom medvetet, högt upp i pyramiden, är en del av det. Jag anklagar heller inte någon av dom i dagsläget även om det är väldigt nära, jag undrar. Men det skulle vara intressant att höra någon av dem ge sin syn på det hela. Och med det menar jag inte floskler som "osvenskt att säga att man är bäst", "bra att sikta högt" mm mm.

 

Jag vill ha riktiga ord från människan, inte argument från de utskickade instruktionerna.

 

Tycker det är ganska uppenbart att dessa pokerprofiler sitter högt upp i "näringskedjan" annars skulle dom inte visa sig utåt på detta vis. Dom har blivit manipulerade om snabba pengar precis som alla andra som hoppar på detta pyramidspel! funkar istort sett lika som Giicorp med bonusar, värvar procent mm mm..Det jag vill ha sagt med detta är att det är valfritt för alla att köpa "aktier" i detta bolag, ni kommer inte få en spänn tillbaka!!! och när ni börjar gnöla till suporten och undra var pengarna är kommer ni ej få svar...

Däremot att bara spela på sajten är en annan femma! det kan jag däremot inte uttala mej om hur det kommer att funka med utbetalningarna.. Dom har ju en egen plattform som ser ut som skit, och eftersom det är ett bluffbolag som äger det hela så skulle inte förvåna mej om dom har riggat skiten för att tjäna ännu mer.. Nejdu! inte en spänn i rake från mej på denna site iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån mening att spela på sidan? Tror ni man kommer få ut pengarna den 1 Januari?

 

Jag skulle inte våga sätta in några större summor iaf. Du kan ju prova med att spela freerolls och se om du kan få ut nånting 1:a januari, så många som de har borde man lyckas komma ITM på nån av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån mening att spela på sidan? Tror ni man kommer få ut pengarna den 1 Januari?

 

Ja det är väl bara att prova!! men varför sponsra detta bolag som lurar folk på pengar!???? menar då dom som köpt in sig i bolaget och ej dom som spelar där... Skulle oxå inte förvåna mej om man måste sätta av en viss procent av freroll vinsten till att bli medem i bolaget och köpa aktier för pengarna, går alltså inte att ta ut dom... Obs: Bara spekulationerfrån en som har erfarenhet från Giicorp "Giient"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...