Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

Tyvärr så är personerna bakom bolaget Alston Price och den nya pokersiten kriminella. De har i tidigare bolag bedragit personer på miljontals kronor, och den dag de märker att det inte blir lika stort gensvar som de hoppas, så skulle ju i alla fall inte jag våga vara den spelare som har pengar på deras bolags pokerkonto.

 

Att de sätter upp sin licens på Costa Rica säger väl allt... de skulle inte klara den granskning som krävs för att sätta upp ett bolag i Europa.

 

De 250000 kunderna är en ren lögn. Tråkigt att Rahm och Henriksson har gått på deras fagra ord, för trots att de säkert går in med ärligt uppsåt, så finns det tyvärr en risk att deras trovärdighet påverkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyvärr så är personerna bakom bolaget Alston Price och den nya pokersiten kriminella. De har i tidigare bolag bedragit personer på miljontals kronor, och den dag de märker att det inte blir lika stort gensvar som de hoppas, så skulle ju i alla fall inte jag våga vara den spelare som har pengar på deras bolags pokerkonto.

 

Att de sätter upp sin licens på Costa Rica säger väl allt... de skulle inte klara den granskning som krävs för att sätta upp ett bolag i Europa.

 

De 250000 kunderna är en ren lögn. Tråkigt att Rahm har gått på deras fagra ord.

Precis! och ett av dom gamla bolagen är just Giicorp WGIgrundarna ha säkert ett finger med i detta oxå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktasnvärt lågt av dig att lägga in mitt svar offentligt här på Pokerforum.

 

Mvh

 

Ola Johansson

 

Detta fick jag som pm av användare "ebiz" alldeles nyss. Om nu de ansvariga för 1oz och/eller T 6 poker anser sig seriösa bör de väl inte ha något emot att erbjudanden från dem blir offentliga? Borde väl tvärtom vara ytterligare ett sätt för dem att skaffa investerare om nu det hela är ett seriöst företag.

 

Även detta inlägg har blivit rapporterat. Vi i moderatorsgruppen ser ingen anledning till att det på något sätt skall vara något konstigt med detta inlägg, och låter därför det vara. / gdaily

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta fick jag som pm av användare "ebiz" alldeles nyss. Om nu de ansvariga för 1oz och/eller T 6 poker anser sig seriösa bör de väl inte ha något emot att erbjudanden från dem blir offentliga? Borde väl tvärtom vara ytterligare ett sätt för dem att skaffa investerare om nu det hela är ett seriöst företag.

 

Kan inte annat än hålla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fick ett mail från sajten...

 

 

Dear Ola,

 

I got your name from two of our players Mats Rahmn and Anthony Chatelain.

We are very interested in advertising on your website Poker.se. Could you please put together a proposal for us.

3 months, 6 months and 12 months.

We are interested in a big banner in the right side (the skyscraper) and then a big in the middle. The one Pokerstars currently have.

 

Looking forward hearing from you soon.

 

Regards

 

Richard Scharfenberg

Chief Marketing Officer

** Poker Corp.

 

Hi Richard,

 

Everybody is for sale. I have contacted the sales department in Cyprus, and their answer is that the price for full exposure at poker.se for 12 months is 139.000.000 SEK. This price is negotiable only when you have proven for us that you indeed are not a scam.

 

Best regards

 

Ola

De har väl bränt en mille på reklam redan, så kan vi få resten av reklambudgeten så må det vara hänt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så osvenskt att säga att man kommer bli störst i världen, det är därför det sticker i ögonen på oss svenskar,

 

Nej. Det som sticker i ögonen, är att de som köper in sig i bolaget, gör det baserat på en uppgift som på sin höjd är en förhoppning, därtill en väldigt orealistisk sådan. Klart fan man vill investera i ett bolag som kommer bli ett av de största i världen. Problemet är att vi inte har sett det än. Undrar hur Finansinspektionen och Marknadsdomstolen ser på detta.

 

Frågor som är obesvarade:

 

1. Vart tar de 140 millarna i marknadsföring vägen?

 

2. Varför skulle man vilja betala för att bli affe hos er, när man kan bli det gratis på andra (redan etablerade) ställen?

 

3. Hur ser ni på det faktum att människorna som står bakom detta har drivit liknande projekt, som alltid slutat med att investerarna har blivit blåsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=Richard+Scharfenberg&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning

 

-se första träffen

Blev själv lurad och vara med på WGI's pokersajt,- plussade 13-14K Euro. WGI blev sedemera ASPIRISTUS. Mitt pokerkonto blev då omvandlat till aktier i ASPIRITUS. Har än inte lyckats sälja en aktie.

 

 

Rebeccca

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fick ett mail från sajten...

 

 

 

 

 

De har väl bränt en mille på reklam redan, så kan vi få resten av reklambudgeten så må det vara hänt :-)

 

:-):-D Strålande!

 

Pröva att googla på snubbens namn, mon dieu.. verkar vara så generellt, samma namn återkommer från det ena kraschade MLM-äventyret till det andra. Starta upp, krascha, starta upp nytt.. fungerande melodi? Dom borde fundera på att byta sina namn också, för att motverka googlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så osvenskt att säga att man kommer bli störst i världen, det är därför det sticker i ögonen på oss svenskar, men tänk så här istället:

Vad föredrar man? En sajt som siktar högt och verkligen försöker nå dit, eller en sajt som försöker smyga in på marknaden och hoppas på att folk kommer dit? Vilken sajt har störst chans att lyckas?

 

När Klara Svensson, 50 år, tar en salsakurs är det osvenskt. När Alexander Svensson, 5 år, säger att hans pappa är "Starkast i HELA VÄRLDEN!" är det charmigt. När du tror att ett uppenbart pyramidspel kommer bli den största pokersajten i världen inom några månader för att dom har 6-manna sng's är det varken osvenskt eller charmigt. Det är efterblivet. Ser du skillnaden? Nisse, 5 år, charmigt. Mats Rahm, 25 år, efterblivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Etik och moral --------------------------------------------------------------------------------

 

Fruktasnvärt lågt av dig att lägga in mitt svar offentligt här på Pokerforum.

 

Mvh

 

Ola Johansson

 

Detta fick jag som pm av användare "ebiz" alldeles nyss. Om nu de ansvariga för 1oz och/eller T 6 poker anser sig seriösa bör de väl inte ha något emot att erbjudanden från dem blir offentliga? Borde väl tvärtom vara ytterligare ett sätt för dem att skaffa investerare om nu det hela är ett seriöst företag.

 

Glömde nämna att rubriken på hans pm till mig var "Etik & moral".

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=Richard+Scharfenberg&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning

 

-se första träffen

Blev själv lurad och vara med på WGI's pokersajt,- plussade 13-14K Euro. WGI blev sedemera ASPIRISTUS. Mitt pokerkonto blev då omvandlat till aktier i ASPIRITUS. Har än inte lyckats sälja en aktie.

 

 

Rebeccca

 

 

Tack for tipset, nu vet vi nog varifrån man räknar med att få sina 140 000 spelare från, 40.000 kommer från att varje andelsägare får några turneringsbiljetter och resten från WGI. De kanske omvandlar aktierna till EUR på pokerkontot.

 

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, fick ett mail från sajten...

 

Kan inte mer än skratta! dennsa kille "Richard Scharfenberg

Chief Marketing Officer" var även en av dom högsta rävarna i Giicorp som gick i graven med tusentals investerare som vill ha tillbaks sina pengar för luftaktierna.. Skall även finnas en "micael juul" tror jag!?:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Etik och moral --------------------------------------------------------------------------------

 

Fruktasnvärt lågt av dig att lägga in mitt svar offentligt här på Pokerforum.

 

Mvh

 

Ola Johansson

 

 

 

Glömde nämna att rubriken på hans pm till mig var "Etik & moral".

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

 

Jag fick nyss skäll av honom i ett mail där han sa att jag hade postat nåt från honom här, hehe. Allt jag gjort var att fråga om den där sajten som de beskriver som den fjärde största och med i stort sett bara skandinaver. Får se om det kommer nåt svar på det nån gång.. och Ola, som du ser så är det inte jag som klistrat in nåt här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=40945 (sidan 51)

Grundarna av AP har börjar få ont om idéer, men det kanske inte behövs så mycket nytänkande när det finns ett sånt överflöd med lättlurade.

 

För några år sen såg det ut så här:

 

http://poker.giientertainment.com/

 

Dragplåstret hette då Gus Hansen. Måste säga att klivet ner till Anthony Chatelain är ganska stort.

sedan finns det tydligen ett som annat som inte nämts tex försäkringar osv: http://www.giipac.com/

 

 

Minns nåt år sedan att en polare på aspiritus försökte övertala mig dit, tur man inte gick på den niten...(som noob kunde man ju mycket väl ha gått på den, men minns jag då redan googlade o hittade några konstigheter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.gt.se/1.259328

 

Mats Rahm spelade till sig en halv miljon kronor.

Bara för att få sitt konto på partypoker.com hackat och tömt.

- Jag vill ha tillbaka mina pengar, säger Rahm.

 

Mats, hur kommer du svara (okunnigt) folk när dom insett att det är en scam, och kontaktar dig och säger "Jag vill ha tillbaka mina pengar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor "hatare" av pyramidspel eftersom jag har sett hur det har påverkat människor i min bekantskapskrets. Jag hade flera bekanta som blev inlurade i Gii corp och det var inte roligt att se hur hjärntvättade de blev och att de till slut förlorade sina pengar. Att Richard Scharfenberg inte sitter i fängelse tycker jag är skandal. Innan någon ger sig in i ett affärsförhållande med honom tycker jag att man ska del av vad de gjorde i Gii. Fråga gärna vad som hände med löftena om:

* Nasdaqnotering

* Banksatsningen

* Fastigheterna i Baltikum

* Att bli ledande på gambling på nätet (ja, löftet har förekommit tidigare)

 

Sök gärna på Giicorp här i forumet.

 

Nedan finns Giicorps avskedbrev med andra oupfyllda löften, varför har ingen fått några Gatesweeperaktier ännu (i och för sig värdelösa men ett löfte är ett löfte)

 

Affärsuppdatering 2007

Kära distributörer

Det är dags för en uppdatering av våra affärer. I vår senaste uppdatering i april och maj 2006, förklarade vi hur det låg till med våra affärer och gav detaljer för varför vi skulle stänga den interna aktiebörsen.

Det är ingen hemlighet att 2005 och speciellt 2006 inte blivit de bästa åren för GIICorp. Direkt efter kollapsen med PaySystems i augusti 2004, saktade affärerna av drastiskt. Sedan den interna aktiebörsen stängde i juni 2006 har distributörernas aktivitet nästan stannat av. På grund av bristen på aktivitet hos distributörerna har vår kundbas, som skulle vara grunden till finansdivisionen och entertainmentdivisionen minskat.

Detta gör det tyvärr omöjligt att fortsätta affärerna som de ser ut idag. Vi har fått rådet från våra advokater och finansiella rådgivare att avveckla företaget inom ett kvartal. De enda tillgångar som finns kvar av GIICorp är de 50% ägarskap som finns i GateSweeper Solutions, Inc. För att få den bästa avkastningen på era investeringar, har vi blivit rekommenderade att konvertera alla återstående tillgångar och tillgängliga aktier till

GateSweeperaktier. Detta håller vi på med nu och vi förväntar att vi ska kunna skicka ut information om Era återstående tillgångar inom kort. Informationen kommer att innehålla detaljerad information om aktierna och hur Ni ska få ett giltigt aktiebrev. Sedan i juli 2005 har utvecklarna arbetat på nästa version av GateSweeper, GSP2. GateSweeper Solutions, Inc har en liggande patentansökan som ser lovande ut. Vi förväntar oss att GateSweeper ska kunna skydda teknologin bakom GSP2. Genom att

konvertera de återstående aktierna som ägs av distributörerna till GateSweeperaktier, kommer detta nog att visa sig vara vinstgivande på lång sikt. GateSweeperteamet är extremt engagerade för att göra detta till en succé. GateSweeper Solutions kommer att skicka ut mer information inom kort. GiiCorp kommer att sända ut mer information om Era aktier inom tre veckor. Tack för er förståelse och samarbetsvilja genom den här processen. Om Ni har frågor eller funderingar tveka inte att kontakta oss via support@giicorp.com.

Hälsningar

GIICorps ledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss skäll av honom i ett mail där han sa att jag hade postat nåt från honom här, hehe. Allt jag gjort var att fråga om den där sajten som de beskriver som den fjärde största och med i stort sett bara skandinaver. Får se om det kommer nåt svar på det nån gång.. och Ola, som du ser så är det inte jag som klistrat in nåt här ;)

 

De sitter alltså och läser allt som skriver där, låter bli att ge sig till känna öppet, och sedan snokar rätt på upphovsmännen och försöker tysta dem? Det är nog standard i pyramid-svängen, men knappast något som seriösa företagare pysslar med.

 

Dra er ur, Rahm och Andersson (om det nu inte är så att de känner till att detta är scam men skiter i det, då blir min uppmaning istället att dra åt helvete)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå: herr ebiz är inloggad och snokar runt

http://pokerforum.nu/forum/members/ebiz.html

 

roofcat00014vi7gl.jpg

 

 

och medan vi nu studerar mera scams: ProBuilderPlus, som herr ebiz tydligen också har ett förflytet i http://www.ariplex.com/ama/ama_nu21.htm#english

We collected material about "ProBuilderPlus", a company which appears to be nothing but a very aggressive pyramid scam.

We collected some 155000 numbers and names. These names are the key to get in contact with the victims of the system.

09959 Ola Johansson

Och så tar vi en titt på herr ebiz aktuella projekt:

www.extrapengar.net

 

http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=extrapengar&tld=net

WHOIS information for: extrapengar.net:

Registrant Contact:

 

Ola Johansson

Edit: Tog bort lite som tyvärr kan strida mot PUL. Den intresserade borde själv kunna hitta samma info på nätet /gdaily

SE

www.extrapengar.net
Att spela poker har blivit en global megatrend. Visst skulle det vara roligt att kunna ta del av de enorma pengar som omsätts.

Nu har du möjligheten att vara med från början i när vi ska bygga världens största pokerportal.

...

Här hittar Du dom bland dom bästa investeringsmöjligheterna inom online-marketing. Dels jobbar vi med sportstrading där det finns två produkter, Fast och Furious. Nu kommer det en ny produkt, en investering i en poker-portal.

...

AP Group är ett innovativt företag inom nätverksmarknadsföring som idag består av två bolag, Alston Price och 1oz.

Målet för AP Group är att på sikt ha tio olika bolag i sitt nätverk. I december kommer AP Group att byta namn till 1oz Group.

 

(redigerade bort personnr - dev)

(redigerade bort lite mer PUL - gdaily)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, brainslicer, men likväl som att vara någon "bakom" bolaget så kanske den snubben du granskar nu bara är en helt vanlig stackars MLM-torsk.

 

T* kör på med sina €200 freerolls i halvtimmen, skulle inte själv våga eller vilja installera den sajten (nu när man vet gänget bakom), men på en månad kommer det ändå bli ansenliga summor. Jag misstänker starkt att problem kommer uppstå när dessa vinnare ska försöka ta ut vinsterna i januari. Men, tja, vi får väl se. (vänta, riktigt länge, och se är den smarta melodin när det gäller detta bolag med dess grundares track record. Eller snarare, undvik)

 

frågor som är kvar till Rahm (han legitimerar trots allt sajten med namn och bild)

Frågor som är obesvarade:

 

1. Vart tar de 140 millarna i marknadsföring vägen?

 

2. Varför skulle man vilja betala för att bli affe hos er, när man kan bli det gratis på andra (redan etablerade) ställen?

 

3. Hur ser ni på det faktum att människorna som står bakom detta har drivit liknande projekt, som alltid slutat med att investerarna har blivit blåsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...