Gå till innehåll

T6 Poker?


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Va då skäm inte ut dig mer nu? LOL! Vissa saker har jag fått svart på vitt andra är mer hörsägen. PRECIS som på det här forumet. Hur vet du att allt som skrivits här är fakta?

 

Du skrev fortfarande att det han sa var fakta.

 

Sedan kanske du borde fixa till din hemsida (http://www.linas.nu/) som är full utav <head>, <body>, <br> osv. när du kallar dig själv webbdesigner. Bara ett tips.

 

T6 Poker är ett stort skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev fortfarande att det han sa var fakta.

 

Sedan kanske du borde fixa till din hemsida (http://www.linas.nu/) som är full utav <head>, <body>, <br> osv. när du kallar dig själv webbdesigner.

 

T6 Poker är ett stort skämt.

 

Nej han la fram vissa fakta. Det han sa var inte fakta det kallas för hörsägen.

 

Ang min hemsida: tanken är att dessa HTML-taggar ska vara där. De syftar till det faktum att jag är just webbdesigner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej han la fram vissa fakta.

Intressant. Han bär alltså med sig dokument som avvisar T6 Pokers scam på en utekväll..

 

Det han sa var inte fakta det kallas för hörsägen..

Skriv gärna det från början, så slipper vi missförstånd i framtiden.

 

Ang min hemsida: tanken är att dessa HTML-taggar ska vara där. De syftar till det faktum att jag är just webbdesigner.

 

Jag är ledsen, men jag tror inte att någon uppfattar det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sprang på dem på nattklubben. Det var inte så att vi pratade om T6 då det hade vi gjort flera dagar tidigare...

 

Du kan ju inte klanka ner på hur jag skulle ha skrivit artikeln och lagt upp den utan att ha läst den...

 

Ang hemsidan...det är en tanke bakom den och så jag vill ha den oavsett om folk fattar eller inte. Idén fick jag när jag såg en webbdesigners visitkort. Han hade gjort sitt visitkort i liknande stil och jag tyckte det var slående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola du har känt mig i 15 år. Jag förstår inte hur du har mage att kalla mig en korkad blondin på ett allmänt forum för att våra åsikter om T6 går isär. Jag håller med dig i vissa saker, men vet mycket mer om dem än du och har därför en annan åsikt i andra...

 

Till skillnad från de flesta i den här världen bygger jag inte mina åsikter på vem som betalar mig för dem. Jag bygger mina åsikter på mina egna erfarenheter. Anledningen att jag skulle skriva en artikel från första början är för att jag tycker att alla har rätt att få säga sitt och försvara sig. Alla har inte ett eget forum att göra det på.

 

Jag hade chansen att få prata med Torben i Warzsawa. Han berättade saker som hittills aldrig fått komma ut i media. Det var där jag kände att jag ville skriva en artikel som byggde på fakta istället för på skvaller. Jag ville ge en rättvis bild av bolaget inte den bild som hittills kommit fram utan att för den sakens skull vinkla den. Jag ville att folk skulle få veta sanningen. En sanning som både är till T6 fördel och nackdel. Jag ville ge en granskande bild av vad som hänt - inte en solskenshistoria.

 

Anledningen till att jag valde att inte göra det var när jag återigen träffade dem i Monte Carlo. Första gången var på Stars välkomstfest. Hit är alla spelare och deras gäster inbjudna oavsett vilket bolag de spelar för. Det bjuds på mat och fri bar och underhållning. Festerna är alltid påkostade och till för spelarna. T6 valde att ta med sig sina brandade tjejer dit. De fick väl vara kvar i fem minuter innan en vakt kastade ut dem. Jag tycker att de gick över gränsen. Jag tycker också att de begick ett stort misstag när de valde att sponsra in ett antal Mooremodeller i EPT som inte kan spela poker och kasta 500 000 i havet. Den typen av marknadsföring får mig att må illa. Efter Monte kontaktade jag First och sa att jag inte längre ville skriva artikeln. Jag kunde inte längre skriva den ovinklad eftersom min egen åsikt ändrats för mycket.

 

Sen vill jag tillägga att jag gillar hela team T6 starkt. Spelarna är bara med i marknadsföringssyfte. De har inget vinstintresse i bolaget så snälla sluta hoppa på dem. De gör bara sitt jobb.

 

Det är intressant vad du skriver. Men för att vara ett försvar av journalistisk integritet ger det mer frågor än svar. Du väljer att inte skriva en artikel, vilken tydligen har ett innehåll utifrån att du 'vet mycket mer om' T6 än Ola, har 'sanningen' som 'aldrig fått komma ut i media'. Du har 'fakta' och det vi har tagit fram om T6 som ett pyramid-begrägeri är 'skvaller'. Men du väljer att bara påstå detta utan att ge någon en schans till att få dessa goda kunskaper, därför att du gick på ett party och blev sur på några bimbos.

 

Nej, så kan du väl ändå inte mena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har mer fakta än Ola men jag tycker att det mest är pajkastning och påhopp här. Vem vet vad som är fakta och bara skvaller av det som skrivits? Ola har ett uppenbart hat mot T6 och vill inte ens konfrontera Torben trots att han getts chansen. Varför vet jag inte. Torben säger att han gärna svarar på alla frågor. Är Ola rädd för svaren eller vad handlar det om?

 

Jag ville ta reda på saker och ställde mina frågor. Jag har fått mina svar och är nöjd så. Det är inte så att jag sitter inne med häpnandsväckande fakta som "friar" T6. Som jag sa jag ville skriva en artikel som inte var vinklad. Jag har ALDRIG sagt vad min ståndpunkt i ämnet T6 är så jag kan inte förstå varför Ola tycker att jag är en korkad blondin. Jag tycker att alla förtjänar en chans att förklara och försvara sig. Är det fel? Man behöver inte alltid hålla med men man kan i alla fall lyssna på vad någon har att säga.

 

Jag ville ge dem samma chans att lägga fram bevis precis på samma sätt som Ola lagt fram sina här. Ställa "bevisen" mot varandra i en och samma artikel, sen kan "pokerfolket" få fälla sin dom. Jag tyckte att de förtjänade det precis lika mycket som vem som helst gör i en domstol.

 

Anledningen till att just jag inte kan skriva artikeln längre är för att jag inte var säker på att jag kunde skriva den ovinklat då jag faktiskt blev upprörd och irriterad över vissa val de gjorde i Monte Carlo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen, men jag tror inte att någon uppfattar det så.

 

-1

Jag uppfattade den precis så första gången jag såg den faktiskt, honestly...

 

Och Ola, vad vill du egentligen med vissa av dina inlägg numera, nu läser jag ju ganska selektivt härinne men har sett flera i mina ögon rena otrevligheter mot "ditt" forums medlemmar upprepade ggr, syftar nu kanske främst på ditt inlägg i Vegastråden till killen som inte riktigt förstod var blanketten om 10k-gränsen fanns, och nu detta mot Lina som jag inte riktigt kan förstå ordval osv?

Kanske läge att ödsla ett par sekunder extra på inlägg av den typen för att förklara vad du menar, i mina ögon framstår det mest som plumpt just nu.

 

Sen är min högst privata åsikt också att T6 kanske inte är "nöten", men det får finnas måtta på dumheterna, som farmor skulle sagt... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har mer fakta än Ola men jag tycker att det mest är pajkastning och påhopp här. Vem vet vad som är fakta och bara skvaller av det som skrivits? Ola har ett uppenbart hat mot T6 och vill inte ens konfrontera Torben trots att han getts chansen. Varför vet jag inte. Torben säger att han gärna svarar på alla frågor. Är Ola rädd för svaren eller vad handlar det om?

 

Jag ville ta reda på saker och ställde mina frågor. Jag har fått mina svar och är nöjd så. Det är inte så att jag sitter inne med häpnandsväckande fakta som "friar" T6. Som jag sa jag ville skriva en artikel som inte var vinklad. Jag har ALDRIG sagt vad min ståndpunkt i ämnet T6 är så jag kan inte förstå varför Ola tycker att jag är en korkad blondin. Jag tycker att alla förtjänar en chans att förklara och försvara sig. Är det fel? Man behöver inte alltid hålla med men man kan i alla fall lyssna på vad någon har att säga.

 

Jag ville ge dem samma chans att lägga fram bevis precis på samma sätt som Ola lagt fram sina här. Ställa "bevisen" mot varandra i en och samma artikel, sen kan "pokerfolket" få fälla sin dom. Jag tyckte att de förtjänade det precis lika mycket som vem som helst gör i en domstol.

 

Anledningen till att just jag inte kan skriva artikeln längre är för att jag inte var säker på att jag kunde skriva den ovinklat då jag faktiskt blev upprörd och irriterad över vissa val de gjorde i Monte Carlo.

 

Jag tar för givet att du läst denna artikel. Är den alltså bara skvaller? Är det 'pajkastning' och 'hat' att kritisera ett pyramid-bedrägeri? Är det objektiv journalistik att välja att inte granska det och att publicera vinklade intervjuer som är ren reklam för det misstänkta bedrägeriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1

Jag uppfattade den precis så första gången jag såg den faktiskt, honestly...

 

Och Ola, vad vill du egentligen med vissa av dina inlägg numera, nu läser jag ju ganska selektivt härinne men har sett flera i mina ögon rena otrevligheter mot "ditt" forums medlemmar upprepade ggr, syftar nu kanske främst på ditt inlägg i Vegastråden till killen som inte riktigt förstod var blanketten om 10k-gränsen fanns, och nu detta mot Lina som jag inte riktigt kan förstå ordval osv?

Kanske läge att ödsla ett par sekunder extra på inlägg av den typen för att förklara vad du menar, i mina ögon framstår det mest som plumpt just nu.

 

Sen är min högst privata åsikt också att T6 kanske inte är "nöten", men det får finnas måtta på dumheterna, som farmor skulle sagt... ;-)

 

:hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte exakt vad som är "pajkastning" här, men skulle jag vara journalist skulle en bra utgångspunkt vara deras egna prospekt som skickades ut till investerarna. Sedan är det ju aldrig fel att göra en research om folket bakom bolaget liknande den som Aftenbladet gjorde.

 

Lina, det som nog fick en och annan att höja på ögonbrynen var den här passagen i ditt blogg-inlägg

 

Tappade partysuget helt och tog en zipp av drinken men sen drog vi vidare. Då gav dock Emmy o Cogaz upp så det var bara jag, W och N kvar. Drog tillbaka till Platinum där vi då kom in. En massa pokerspelare var där. Lite senare kom Mats och Anders som vi hängde med. Även T6-Torben och Henrik. Hur trevliga som helst. Kändes även bra att få prata lite med T6-grundaren och få svar på de “känsliga” frågorna som ingen tidigare ställt. Han svarade uppriktigt och bra på samtliga faktiskt. Hade verkligen apskoj med herrarna. Skrattade mycket allihopa. Tappade bort Wille på slutet och när vi skulle dra hade hela stället tömts på människor.

 

Det låter som att intervjun gjordes under en bar-runda. Vidare, hade det funnits en pokerjournalistik värd namnet hade ovanstående också varit kontroversiellt, dvs att festa ihop med dem man är satta att granska (minns Pihlblad-Schenström-affären). Hade pokerjournalistiken varit seriös så hade det sett konstigt ut att den som ska granska och skriva en artikel om T6 poker är ute och festar med grundaren.

 

Nu är det dock pokern en så liten branch, trots pengarna som omsätts, att en seriös journalistik är omöjlig så inte förvånas jag över detta eller tycker det ens är konstigt. Inte Lina heller, annars hade hon inte skrivit om det hela i sin blogg som om det vore den mest självklara saken i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte tillräckligt insatt i T6-soppan så där vill jag inte uttala mig men däremot tycker jag Ola går över gränsen när han kallar en medlem på forumet för

en extremt korkad blondin
Mtp de hårda modereringsregler som finns på forumet är det knappast lämpligt att Brandborn, som själv är moderator, uttrycker sig så pass plumpt. Jag vet inget om Lina mer än att jag gillar att läsa hennes blogg och att jag inte skulle tycka det var särskilt tråkigt att tillbringa några timmar tillsammans med henne på någon romantisk krog... ;-)

L-S--> När det gäller utformningen på Linas hemsida är den väl totalt irrelevant i den här tråden?

Näe, back on topic och sluta kasta skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola har fått en skarp tillsägelse om att inte häva ur sig liknande idiotiska saker. Förhoppningsvis kan han lära sig att vara lite mer pk. Liknande kommentarer är självklart inte tillåtna här på forumet.

 

Lina: T6-grabbarna är med något enstaka undantag bara trevliga människor, det håller jag med om. Det hindrar dock fortfarande inte att företaget ljugit om var de är baserade, att de är svartlistade av flera länders finansinspektioner och att människorna bakom företaget har drivit flera pyramidspel i konkurs. Allt detta finns ovedersägliga bevis till här i tråden. Jag tycker inte att man ska skuldbelägga stallet av spelare för det, men att företaget är på många sätt skumt är faktiskt klarlagt. Jag tycker ärligt talat inte att du verkar ha läst på alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: Pokermania

Skapad:2008-06-15 12:35:35

>> 15/6-2008 ca 55st CG-spelare, varav 51st på extrem > low-limit, 4st på 0,5/1EUR.

...

 

skrivet av Gäst@2008-06-15

>

...

15/6-2008 12:22 116st CG-spelare. 42st på 0,25/0,5EUR-bord, 6st på 0,5/1EUR samt 4st på 1/2EUR. Resten på low-stake-bord.

...

 

Re: Pokermania

Skapad:2008-06-18 15:16:16

Hohoho, 57 aktiva spelare och då är det säkert några som spelar flera bord.

 

När ska investerarna äntligen förstå att de är fetlurade på sina pengar och att Torben & Co enbart använder dom för att få ett par spännande, GRATIS, år i pokersvängen innan de sadlar om och startar nästa pyramid?

 

 

Re: Pokermania

Skapad:2008-06-20 00:13:32

T6 är nog bland dem största pokerbolagen NU!

 

153 CG-spelare för någon minut sedan!

 

Dem flesta på micro-limit-bord....

 

/Anno Nym

 

Re: Pokermania

Skapad:2008-06-21 15:56:01

Just nu 79 CG spelare på T6.

 

Två bord med 3 spelare spelar med 0,5/1EUR blinds!

 

Jämför med Titan ca 1.000 CG-spelare vid bord med 0,5/1$ blinds.

 

Några dagar till med den otroliga ökningen som T6 har i antalet spelare per dag så är T6 större än Titan.

 

/Anno Nym

 

Knappast skitsnack, snarare fakta

Skapad:2008-06-21 17:41:00

Just nu ca 110 CG spelare på T6.

 

Jämför med Titan ca 19.000 spelare.

...

 

T6-En framgångssaga LOL

Skapad:2008-06-22 12:29:58

T6: ca 130 spelare spelar om RIKTIGA PENGAR (CG och turneringar)!

 

Titan Poker: >10.000 spelar om RIKTIGA PENGAR!

...

 

---------------

 

T6 - världens största LÖGN?

 

/The T6 Fraud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite om vad vi däremot vet:

 

http://www.who.is/whois-com/ip-address/giicms2.com/

 

Registrant:

Lawley Universal, Inc.

50 Shirley Street

MMG Bahamas, Ltd.

Nassau, Nassau Nassau

BS

 

Domain Name: GIICMS2.COM

 

Domain servers in listed order:

NS2.GIICMS2.COM 196.40.71.245

NS1.GIICMS2.COM 196.40.71.244

http://www.aboutus.org/Giicms2.com
First St, Coco del Mar, Apt 900, 9th. Floor, San Francisco

Panama City PANAMA

GIICORP.com

+1 507 270 2970

är det en tillfällighet att t6poker email åker till ovanstående ip?

http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx?domain=t6poker.com&detailed=1

Domain t6poker.com has 2 mail-servers

Mail server smtp-1.t6poker.com[196.40.71.244] answers on port 25

Mail server smtp-2.t6poker.com[196.40.71.245] answers on port 25

websajter hostade på ip 196.40.71.244 och 196.40.71.245
Flexlife.com

Ggdevelopment.net

Giicms2.com

1oz.com

Serfitech.com

Serfitechlegalservices.com

tex AP, T6, teamT6 sajterna hostas på andra ip:n men deras mail hanteras av samma mailserver på 196.40.71.244 och 245.

 

på Giicorp.com hostas Alstonprice.com, Alstonprize.com, Apgroup2006.com

http://www.domaintools.com/reverse-ip/?hostname=giicorp.com

 

men vänta...det måste väl vara nåt fel? t6, 1oz, ap.... hade väl inget att göra med giicorp? .. just bad luck on ip:s i guess och den där Apartment 900 som alla trängs i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lina, nu när du förklarat vad du menade, så ber jag mycket om ursäkt för mitt korkade uttalande:

 

Låt mig förklara mina uppretade tankegångar i går kväll:

 

Lina skrev i sin blogg:

Lite senare kom Mats och Anders som vi hängde med. Även T6-Torben och Henrik. Hur trevliga som helst. Kändes även bra att få prata lite med T6-grundaren och få svar på de “känsliga” frågorna som ingen tidigare ställt. Han svarade uppriktigt och bra på samtliga faktiskt. Hade verkligen apskoj med herrarna. Skrattade mycket allihopa.

 

Här uppfattade jag, och samtliga läsare också, att du ställde "alla de känsliga frågorna" på en nattklubb. Det hade varit verkligen blondin-korkat att göra en seriös intervju på det sättet, och det var det jag reagerade emot. Så kraftigt att jag var tvungen att kolla med First Pokers chefredaktör om en sådan skulle tryckas. Det skulle det som tur inte, för jag skulle inte vilja vara skribent i en tidning som tar in en intervju från en nattklubb.

 

Jag tror dig verkligen när du nu sedan säger att intervjuen gjorde du flera dagar i förväg. Då kan jag köpa att den kan ha ett stort mått av seriositet kring sig. Jag hoppas att du fick bra svar på varför det finns uppenbara lögner i prospektet, exempelvis lögnen om Svenska Spels rake (som lätt kan kontrolleras genom att kolla SSs årsredovisning). Om du nu sitter inne med dessa sanningar/svar på alla jobbiga frågor, så kan du väl publicera svaren här. Jag ber dig på inga sätt vara talesman för T6-gänget, men du kan väl svara vad Torben sa till dig på fem snabba frågor som jag hoppas du ställde, som är lite känsliga. Du finner frågorna längst ner i detta inlägg. Ingen kommer be dig svara på några andra frågor sedan.

 

Vi har även haft en diskussion över msn, som just då visade att du var väldigt oinsatt i det hela från en "investerares" perspektiv och väldigt insatt ur en "pokerspelares" perspektiv. Det är mycket möjligt att du verkligen läst på inför intervjun och fått en bra balans. Jag vill i det här sammanhanget citera min expressenartikel, som nu ett halvår efter publicering är väldigt balanserad och nyanserad.

Varning för T6poker

 

Ett nytt pyramidspel av värsta sorten är på väg att lura okunniga investerare. På väckelsemötesliknande sammankomster utlovas guld och gröna skogar för dem som vågar hänga med på tåget. Att tåget redan har spårat ur flera gånger och är på väg ner i avgrunden nämner ingen.

 

 

Prospektet

 

Jag har noga analyserat prospektet och siffrorna i det är helt verklighetsfrämmande. Alla kostnader är genomgående alldeles för låga, alla intäkter är alltid för höga. Man pratar om hur man från dag ett ska ha 250 000 pokerspelare kontrakterade som ska lämna de andra sajterna på nätet för att komma och spela på den egna sajten. Två väldigt kända svenska pokerprofiler är lurade (?) att vara omslagspojkar för det hela. Sajten ska på kort tid bli bland de största i världen.

 

 

Samma sak igen

 

Det verkar inte som att huvudfokus är att blåsa pokerspelare, inte än i alla fall. Som tur är så går det ännu inte att spela för riktiga pengar på sajten. Målet är i stället att lura investerare på pengar. Investerarna lockas att köpa vinstandelar, det vill säga att de inte ens får aktier i bolaget för sin insats. I realiteten betalar de för nöjet att göra reklam för en pokersajt, medan resten av världens ungefär 500 sajter i stället skulle betala dig. Bakom upplägget finns samma människor som tidigare kört kraschade MLM-/pyramidspel under namnen WGI, Gii-corp och Alston Price. Det senare bolaget varnar till och med Finansinspektionen för på sin hemsida.

 

 

Livslängd

 

Ett pyramidspel av den här typen brukar enligt Konsumentverket vara i två år. Det är möjligt att jag nu pissar på ett blivande Party Poker… men om T6poker har nått sitt mål att vara en av världens tre största pokersajter om två år, så lovar jag att aldrig mer uttala mig ett enda ord om poker eller att spela en enda giv poker i mitt liv.

 

Än så länge verkar det vara ett pyramidspel i pokerförpackning. Om det även blir så att de lurar pokerspelarna och inte bara investerarna så kommer pokerbranschen att få sig en rejäl knäck.

 

 

Jag vet hur god vän du är med Anders, Mats och även Rikard på Pokernews.com (som ägs av Tony G). I vår MSN-konversation (som jag inte tänker publicera) tycker i alla fall jag att dessa vänskapsband tydligt syns i det som ska vara journalistens neutrala ögon. Min expressenartikel var neutral. Det som står där är fakta. Jag har däremot tackat nej två gånger att skriva en uppföljning, just för att jag numera troligen knappast är neutral.

 

Fem snabba frågor som du säkert ställde till Torben:

a) Varför anger man att Svenska Spel har fem gånger så hög rejk per spelare som de egentligen har? (källa: prospektet och årsredovisningen).

 

b) Varför anger man i prospektet att pokerbranchens "anskaffingskostnad" för en ny spelare är cirka 4-5 gånger lägre än vad den är? Man säger sig kunna bli tredje största pokersajten inom ett halvår. En lämplig lämplig jämförelse är då Party Pokers årsredovisning.

 

c) Hur måna andelar är sålda? Vart tog alla 140 miljoner kronorna (större än Coca-colas annonsbudget i Sverige under motsvarande period) vägen? Det som köpts är lite annonser i pokerrelaterad media, och lite taxireklam, för att visa upp för kommande "investerare". Var tog radio och TV-reklamen vägen? Varför sa man inte till investerarna att det skulla skapas ett "proffsteam" i stället för stora delar av denna peng (jag är inponerad av kvaliteten i detta team, men jag hoppas att du också inser att det inte direkt är välanvända reklampengar).

 

d) Varför la man ner Alston Price, som genererade 10% i månaden på arbritage?

 

e) Sportsbettingexperter säger att arbritage i liten verksamhet går utmärkt, men arbritage i så stor verksamhet som AP sysslade med är omöjligt. Stora spelbolag säger att de inte har haft AP som kunder. Kan Torben redovisa utdrag som visar vilka spel som spelats?

Edit: Alla dessa frågor är ur ett investerarperspektiv. Hade det varit ur ett pokerperspektiv hade frågorna i stället varit om varför de ljugit om att ha spellicens på Costa Rica mm.

 

Anledningen att jag skulle skriva en artikel från första början är för att jag tycker att alla har rätt att få säga sitt och försvara sig. Alla har inte ett eget forum att göra det på.

Vi har erbjudit Torben eller någon annan talesman för T6 att kommentera i en hårt modererad tråd alla frågor (det skulle gå till som så att folk skickar in frågor, välformulerade med källor osv, till oss moderatorer som ställer frågorna i tråden, och Torben/talesmannen får svara. Frågorna skulle vara fria från spekulationer, och både svaren och frågorna skulle hänvisa till källor när så krävs. Erbjudandet kvarstår.

 

Sen vill jag tillägga att jag gillar hela team T6 starkt. Spelarna är bara med i marknadsföringssyfte. De har inget vinstintresse i bolaget så snälla sluta hoppa på dem. De gör bara sitt jobb.

Jag håller med om att de spelare som spelar pokertävlingar för T6 är med där i marknadssyfte, och gör sitt jobb (och därmed inte bör hoppas på).

 

Jag håller inte med om att de spelare (utan att nämna namn) som har varit med på "investerarträffar" bara är med ur marknadssyfte. Har man varit med och hjälpt till att dra in pengar till bolaget från investerarna så har man helt plötsligt inte bara pokerreklamsjobbet (som riktar sig mot pokerspelare), utan då har man även ett ansvar inför investerarna.

Man kan också fråga sig varför de som varit med på värvningsmötena inte köpt in sig på några andelar? Tror man kanske inte riktigt på det man går och säger/validerar med sin närvaro på mötena?

 

Ola har ett uppenbart hat mot T6 och vill inte ens konfrontera Torben trots att han getts chansen. Varför vet jag inte. Torben säger att han gärna svarar på alla frågor. Är Ola rädd för svaren eller vad handlar det om?

Jag fick en inbjudan av Torben att åka till Canada och träffa honom, och jag diskuterade med min advokat om jag skulle åka. Väskan var packad när jag fick 10 dödshot (varav säkert hälften från en och samma person) efter min Expressenartikel. Jag valde då att inte åka, och Torben har som sagt möjligheten att kommentera det hela här hos oss i stället, i en stängd modererard tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel säger:

tycker inte att dina skämt om blondin/brunett funkar alls när du egentligen ska be om ursäkt. det blir bara gubbigt

Joel säger:

resten är skitbra

Ola säger:

jag är gubbe

Joel säger:

det är väl inget försvar

 

Fick editera bort ett skämt ovan. Fy på mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lina, det som nog fick en och annan att höja på ögonbrynen var den här passagen i ditt blogg-inlägg

 

Detta var i min högst privata blogg. Jag skriver den för eget syfte inte som en journalistisk blogg där jag tänker mig för innan jag postar (som jag gör på PokerStars och på AB). Jag nämnde det i förbifarten i blogginlägget men tro mig om jag ska göra en granskande artikel så gör jag inte det på en krogrunda (precis som jag även svarade tidigare här)...

 

Ni kan inte tro på fullaste allvar att jag bildar mig en positiv uppfattning om ett helt bolag för att jag haft en skoj utekväll. Jag kan faktiskt skilja på saker och ting.

 

Kanske ska ta och sätta lösen på bloggen så att bara de jag vill ska kunna läsa den om saker ska granskas så kritiskt som de verkar göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Tänk på alla de som investerat i bolaget. Hur mycket gynnar det dem att folk svartmålar bolaget? Det lär knappast ge dem några pengar tillbaka om sajten inte växer. Självklart är det bra att varna nya investorer men min tanke har mest gått till alla människor som tagit sina sparpengar och satsat på något som de trott på.

 

En fråga jag tänkte ta upp i artikeln var varför inte 888 fick samma välkomnande när de startade. Det är också ett MLM-bolag...

Det är inte för att det är mlm som är orsaken...men det vet du nog.

Denna soppa kräver en minuters googgling att inse att det är GiiCorp gänget som står bakom. Om man inte brytt sig att kolla upp vad man investerar i så får man stå sitt kast.

 

Det man investerat i är att man är tillräckligt tidigt med i pyramiden...

vilket knappast dom som köper den 15 juli är... när dom ska köpa dom absolut sista andelarna...igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har mer fakta än Ola men jag tycker att det mest är pajkastning och påhopp här. Vem vet vad som är fakta och bara skvaller av det som skrivits?

 

Är kopplingarna mellan T6 och Gii/Alstonprice (samt flertal andra MLM/Pyramidbolag) pajkastning?

 

Är T6 egna mailutskick skvaller?

 

 

Ola har ett uppenbart hat mot T6 och vill inte ens konfrontera Torben trots att han getts chansen. Varför vet jag inte. Torben säger att han gärna svarar på alla frågor. Är Ola rädd för svaren eller vad handlar det om?

 

Mordhot brukar göra folk lite tveksamma till konfrontation (även om hoten inte kom från Torben själv). Jag skulle gärna vilja ha svar på frågor, dock inte frågor av typen "Vad tycker du om skvallret på PF.nu?" som tyvärr är det enda jag sett än så länge. T6 har haft en massa chanser att svara på relevanta frågor men jag har inte sett några svar alls på de frågorna som är intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Tänk på alla de som investerat i bolaget. Hur mycket gynnar det dem att folk svartmålar bolaget? Det lär knappast ge dem några pengar tillbaka om sajten inte växer. Självklart är det bra att varna nya investorer men min tanke har mest gått till alla människor som tagit sina sparpengar och satsat på något som de trott på.

 

Är du seriös? :shock:

 

Och hur har du tänkt att de gamla investerarna ska få tillbaka pengar utan att blåsa nya investerare? De får ju ingen % av raken direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Tänk på alla de som investerat i bolaget. Hur mycket gynnar det dem att folk svartmålar bolaget? Det lär knappast ge dem några pengar tillbaka om sajten inte växer. Självklart är det bra att varna nya investorer men min tanke har mest gått till alla människor som tagit sina sparpengar och satsat på något som de trott på.

 

Så du menar på fullt allvar att du hellre medverkar till att locka nya stackare till att kliva in i detta, än att medverka till att begränsa skadorna till de som redan är inne.

 

Hmm.. på vilket sätt skiljer du dig då från hjärnorna bakom MLM-scammen? Snacka om att gå Torbens ärende....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...