Gå till innehåll

X-box 360 elite eller playstation 3


jaken

Recommended Posts

Ord som jibberish, hebreiska, nynorska och skånska poppar upp i mitt huvud. Vad menar du karl? :-P

 

Även om jag inte spelar ofta så vill jag nog iaf ha möjligheten att nostalgispela Metal Gear, Resident evil m fl.

 

Jag köpte precis ett nytt PS2 ( & guitar hero 3 m gitarr) till en dotter :-P Fortfarande prisvärd sak, finns ju otroligt med spel till den.

 

Angående HTPC och dylikt, så är ett enkelt alternativ det upplägg jag har haft sedan år 2000: helt enkelt en vanlig pc kopplad till tv:n. Tv:n har vga, så den används som bildskärm, vilket ger mycket bättre bild än tv-ut lösningar. Datorn ingår i nätverket och har de största hårddiskarna med film, musik m.m för allas behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kör med PS3 och är helnöjd. Finns ändå en del titlar till den nu och den är överlägsen PS2:an på alla plan. Känns som att alla spel på PS2 är pacman i jämförelse.

Nu använder jag inte onlineläget särskilt mycket men det funkar fint och är lätthanterligt.

 

Har egentligen aldrig testat XBox360 så jag kan inte riktigt uttala mig om skillnaderna men vad jag har läst så har det varit en del problem med 360 i form av tjutande fläktar och annat som går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det som talar emot 360 IMO är som Jennez säger ljudvolymen på fläkten, låter lite som en gammal PC, samt att PS3:an tekniskt är bättre på pappret (i det kan du inkludera bluerayspelaren). Jag tyckte dock inte det uppvägde spelutbudet och att 360:n har klart bättre onlinetjänster. Jag valde sålunda 360, men tror nog att det mer handlar om smak och preferenser än ett givet val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*bumpelibump*

 

Funderar på att byta ut mitt Wii mot en ps3:a men efter att ha läst den här tråden så vettefan. Nu har den ju ett par månader på nacken så om nån har lite uppdaterad info så förpassa den gärna til mig!

 

Spelar extremt sällan så det är inte för spelandets skull som jag funderar på att byta utan det är väl mer möjligheten till en blurayspelare och multimediacenter (streaming etc) som lockar.

 

Vad tror ni? Har ps3an gått och blivit het eller hur ser det ut?

 

360:n är i alla fall inte ett alternativ om du ska spela upp bluray.

Då är det väl antingen en PS3 eller en HTPC då, själv har jag båda delarna och HTPC:n har inte vart påslagen på ett halvår :D

PS3:an används dock nästan dagligen antingen till att spela eller att kolla på film (mestadels film), även en vanlig DVD blir grymt mycket bättre på PS3:an pga att den skalar upp till 1080p (finns visserligen DVD-spelare som gör det också, men vet inte hur snyggt det blir då, PS3:an gör det i alla fall väldigt bra)

Det enda jag egentligen saknar på PS3:an är mkv-stöd, fast det lär ju komma ganska snart eftersom stöd för mkv finns med i senaste divx-standarden och PS3:an är ju divx-certifierad, så SONY lär väl stoppa dit det oavsett om dom vill eller inte, annars så förlorar dom ju certifieringen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå vore tekniknörd så man slapp ställa de här dumma frågorna...

 

Köpte en PS3 40 GB igårkväll. 42-tummarn som hänger i vardagsrummet har inte HD-kompabilitet men jag misstänker att 32an i sovrummet har det. Är det värt för mig att köpa in mig på en HDMI-kabel och sätta PS3an i sovrummet tillsammans med den här tv:n?

 

Btw, måste man köpa en fjärrkontroll för att kunna se på dvd- och bluray-skivor eller kan man sköta det med den medföljande handkontrollen?

 

Hur manligt är Singstar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå vore tekniknörd så man slapp ställa de här dumma frågorna...

 

Köpte en PS3 40 GB igårkväll. 42-tummarn som hänger i vardagsrummet har inte HD-kompabilitet men jag misstänker att 32an i sovrummet har det. Är det värt för mig att köpa in mig på en HDMI-kabel och sätta PS3an i sovrummet tillsammans med den här tv:n?

 

Btw, måste man köpa en fjärrkontroll för att kunna se på dvd- och bluray-skivor eller kan man sköta det med den medföljande handkontrollen?

 

Hur manligt är Singstar?

 

Har den HDMI så är det värt det. Sen kan du störa frugan med att spela hela nätterna. ;)

 

Går "enkelt" att styra med handkontrollen.

 

Singstar är teh gay, som ungdomarna skulle säga. Om det är bra eller inte vet inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den HDMI så är det värt det. Sen kan du störa frugan med att spela hela nätterna. ;)

 

Går "enkelt" att styra med handkontrollen.

 

Singstar är teh gay, som ungdomarna skulle säga. Om det är bra eller inte vet inte jag.

Hoho, ok, HDMI it is then :-P

 

Satte i en dvdskiva bara för att testa igårkväll. Kom till första menyn där man väljer språk. Handkontrollen var "död" och inget hände då jag försökte klicka mig mellan språkvalen. Nu såg jag iofs att ingen röd lampa lyste på kontrollen. Kanske skulle jag tryckt på ps3-symbolen på handkontrollen? Hursom, en fjärris kommer nog att köpas oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lte OT men hade tänkt köpa någon spelkonsol för spel med polarna har läst att nintendo wii har fått bäst betyg någon som har konsolen som kan ge lite feedback?
Jag är mycket nöjd med min Wii. Det blev en Wii för alla fina spel som passar barnen/familjen.
har sett att man kan ladda hem ps3 spel. Hur gör man för att dessa skall funka? Måste de brännas på blu-ray skivor?
Nej, man kan inte ladda ner spel till PS3. Men Xbox, Xbox360 och Wii går bra. Jag har själv drygt 100 spel till Wii.

 

---

 

Om jag skulle välja mellan PS3 och Xbox360 så hade jag valt Xbox360... för att kunna ladda ner en massa gratisspel! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte i en dvdskiva bara för att testa igårkväll. Kom till första menyn där man väljer språk. Handkontrollen var "död" och inget hände då jag försökte klicka mig mellan språkvalen. Nu såg jag iofs att ingen röd lampa lyste på kontrollen. Kanske skulle jag tryckt på ps3-symbolen på handkontrollen? Hursom, en fjärris kommer nog att köpas oavsett.

 

Lol, ja du måste trycka på PS-knappen. Grymt bra att göra även när konsolen är avstängd. Ett litet tryck på den magiska knappen sätter igång allt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ja du måste trycka på PS-knappen. Grymt bra att göra även när konsolen är avstängd. Ett litet tryck på den magiska knappen sätter igång allt. :D
Mjä! Konsolen, och indirekt även handkontrollen, var ju redan igång när jag satte i dvdskivan. När jag upptäckte att jag inte kunde manövrera i dvdmenyn så noterade jag att den röda lampan inte lyste längre på handkontrollen men det slog mig inte att trycka på ps-knappen (igen). Får testa när jag kommer hem. Fan ta teknik :-P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjä! Konsolen, och indirekt även handkontrollen, var ju redan igång när jag satte i dvdskivan. När jag upptäckte att jag inte kunde manövrera i dvdmenyn så noterade jag att den röda lampan inte lyste längre på handkontrollen men det slog mig inte att trycka på ps-knappen (igen). Får testa när jag kommer hem. Fan ta teknik :-P

 

I ärlighetens namn så tog det mig ett tag att fatta hur man bäst använde PS-knappen. Att den satte igång kontrollen fattade jag ju såklart direkt men att man även kunda använda den till att sätta igång konsolen tog mig några dagar. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Inte en speltråd direkt men orka göra en ny för det här:

 

Bra pris + fri frakt på Mirrors Edge (till PS3) i två timmar till: http://www.game.se/acatalog/Mirror_s_Edge_PS3_Playstation_3.html

 

Köpköpköp

 

/Beställde precis ett ex själv

 

Tack för tipset! :) Beställde det jag å nu.

Fast egentligen har ja inte tid med fler spel men demot på det var ju roligt. Har haft Metal gear solid 4 sen releasen å har inte äns testat det än :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! :) Beställde det jag å nu.

Fast egentligen har ja inte tid med fler spel men demot på det var ju roligt. Har haft Metal gear solid 4 sen releasen å har inte äns testat det än :/

Samma här men jag vill gärna tro att jag kommer att spela igenom det nån dag. Men mest troligt är att jag tröttnar på ps3an och säljer den på Blocket innan dess :-)

 

Mirrors Edge ser ju spelbart ut iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...