Gå till innehåll

PS2 Slim eller Playstation 2?


Max Cady

Recommended Posts

Nu till jul tänkte vi köpa en gemensam julklapp till familjen, nån form av Playstation. Problemet är att vi inte kan ett skit om sånt här och det finns en del att välja mellan. Vi har tänkt köpa ett begagnat men frågan är vad man ska satsa på? Valet står mellan PS2 Slim och det lite äldre Playstation 2...

 

Funderingar angående...

 

PS2 Slim:

Nyare och troligen mindre slitet

Låter mindre om fläkten (väl?)

Snyggare

 

Playstation 2:

Billigare

Vad jag hört lättare att chippa (Har hört att det inte är helt bra att chippa PS2 Slim?)

Mer slitet troligen

 

Finns det ett självklart val? Har hittat PS2 Slim från butik, chippat (konstigt nog?) för ca 1600. Då förljer dock bara en handkontroll med och självklart inga spel alls.

 

Hjälp mig! Jag är förvirrad!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser min första post (eller rubriken) så ser du att PS3 inte är ett av alternativen...

 

Och om du har lite vett, så inser du att köpa Ps2 årsskiftet 07/08 är lagom hett.

Köp en wii om du tycker ps3 är dyrt. Även om wii drar iväg med kontrollerna. Antingen så köper man nya generationen eller så skippar man :P

Du har väl barn? Då borde wii äga om du inte redan har det...mariospelen ftw när man är liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ganska små barn va? Dom kommer att dra ner maskinen i golvet, kasta handkontroller och spel omkring sig. Köp en begagnad PS2, bjud ett skambud, utbudet är stort. Spelen till PS2 är billiga också.

Dina barn märker ändå ingen skillnad i kvaliteten på spelen. En Wii eller PS3 är säkert häftigare, men knappast barnen är några storspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mig ha läst någonstans att det kommer att släppas en helt ny modell av ps2:an nästa år.

 

Om den maskinen även släpps här så kommer nog jag att köpa in mig på ett knippe sådanna, nu när ps3:an inte längre är bakåtkompatibel med mina gamla spel. Så man är beredd när den gamla trotjänaren lämnar in menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...