Gå till innehåll

Pokertracker siffrorna nodvandiga?


t3h_h4x0r

Recommended Posts

Tja

 

Ni grinders som multitablar och har pokertracker och statsen vi motspelarnas nickname, ar det till stor hjalp?

 

Just nu spelar jag NL100 4 bord at gangen och jag har inga problem alls att har kolla pa mina motspelare. Snart ska jag upp till NL200 nar jag har rulle for det och jag undrar om det ar nodvandigt att borja anvanda statsen, aven fast jag har bra koll enda?

 

Hur mycket hjalper statsen era beslut och gor det stor skillnad pa spelet?

 

och skillnaden pa winraten forstass?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder PT som Heltok beskrev det - för att hålla koll på mig själv.

 

Sneglar bara ibland på motståndarnas stats, tycker nästan det är lite missvisande, så mycket som spelar in som inte PT kan beskriva...

 

Är sjukt dålig på att använda PT till min fördel.

 

Någon som kan ge lite tips på hur man ska använda PT under spelets gång?

Vad ska man kolla extra på?

 

Tyty :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder de här statsen i min HUD och det påverkar definitivt mina resultat i positiv riktning:

 

vp$ip

PFR

AF (postflop)

C-bet flop

Fold för c-bet flop

 

Sen får man ju ha klart för sig att statsen inte visar vad fi har, utan hur han spelar generellt. Klart man har användning för det. Ett trebet från en kille som spelar 9/4 betyder en helt annan range än från en kille som spelar 65/35.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder de här statsen i min HUD och det påverkar definitivt mina resultat i positiv riktning:

 

vp$ip

PFR

AF (postflop)

C-bet flop

Fold för c-bet flop

 

Sen får man ju ha klart för sig att statsen inte visar vad fi har, utan hur han spelar generellt. Klart man har användning för det. Ett trebet från en kille som spelar 9/4 betyder en helt annan range än från en kille som spelar 65/35.

 

Vad använder du för program som visar C-bet flop och fold för c-bet flop?

 

Edit: Det är pokerace-hud va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att man skulle kunna hålla bättre koll på motståndarna utan statistikprogram. Inte är det speciellt lätt att i huvudet hålla reda på om en motståndare cb:ar 80% eller 20%. Den förstämnda betar tom de flesta gånger medan den sistnämnda har minst toppar. En annan sak är också att man kan lägga märke till om fi använder statistikprogram eller har koll i övrigt.

Tex. en spelare som har 0.8% pfr (ca 2000händer) enligt min statistik höjer bevisligen endast med KK eller AA (ja en sådan spelare finns faktiskt). Häromdagen så gjorde han en av sina extremt sällsynta höjningar. En annan fi går all in och får givetvis blixtsyn. Den som gick all in visar upp AQs och den extremt tighta spelaren visar upp KK (det sämsta han någonsin höjer med). Så då vet man med säkerhet att den som gick all in med AQs förmodligen inte har nån koll alls, knappast nåt hjälpprogram eller åtminstone är helt oförmögen att använda det. Visst kan man hålla reda på fi någorlunda utan program också men med program kan man ibland faktiskt begränsa fi:s hd näst intill exakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att man skulle kunna hålla bättre koll på motståndarna utan statistikprogram. Inte är det speciellt lätt att i huvudet hålla reda på om en motståndare cb:ar 80% eller 20%. Den förstämnda betar tom de flesta gånger medan den sistnämnda har minst toppar. En annan sak är också att man kan lägga märke till om fi använder statistikprogram eller har koll i övrigt.

Tex. en spelare som har 0.8% pfr (ca 2000händer) enligt min statistik höjer bevisligen endast med KK eller AA (ja en sådan spelare finns faktiskt). Häromdagen så gjorde han en av sina extremt sällsynta höjningar. En annan fi går all in och får givetvis blixtsyn. Den som gick all in visar upp AQs och den extremt tighta spelaren visar upp KK (det sämsta han någonsin höjer med). Så då vet man med säkerhet att den som gick all in med AQs förmodligen inte har nån koll alls, knappast nåt hjälpprogram eller åtminstone är helt oförmögen att använda det. Visst kan man hålla reda på fi någorlunda utan program också men med program kan man ibland faktiskt begränsa fi:s hd näst intill exakt.

 

Äh, klart att man kan ha sådana här reads utan program. Har man lite datorkraft i den egna hjärnan kan man lätt sätta mentala notes på spelare. Definitivt på spelare som enbart raisar pf med AA, KK.

 

Hjälpprogram är helt klart bra. Speciellt för folk som tokgrindar många bord. Men det som händer med hjälpprogram är att man blir för beroende. Jag kände mig helt naken och osäker när jag spelade utan HUD program. Nu har jag vant mig av dessa och tycker att jag får en annan känsla vid borden utan alla siffror på mina motståndare. Jag fokuserar istället på egna reads och tar ibland hjälp av PT om det är någon motståndare jag behöver lite extra info på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...