Gå till innehåll

Railtråd SM main event, samt vanliga söndagsturrar


slashyboy

Recommended Posts

Hur då? har haft bäst hand varje gång pengarna åkt in....

 

Och hur har det någon betydelse alls? Det är som att säga att man har jättetur när SB ställer först in och man synar med KK och drar ut AA. Om du behöver förklaring så är man typ 80% favorit i det läget.

Det är inget tecken på att man är bra, snarare motsatsen. Det är inte bra att vara favorit ofta när man är i allinsituationer. Dock gäller det väl inte lika mycket tidigt i turneringen.

 

Som i din handhistorik när du pushar AA mot knapphöjarens 88. Din hd är inte favorit över knapphöjarens synHD.

Bordets fisk också, så var ganska säker på att han satt tom eller låg illa till

 

Fiskigaste turneringen hittils och bordets fisk var intervntion. Du borde se på när han spelar, det är så man ska spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha roligt att du kallar intervntion bordets fisk.

 

Möjligt att han är nötproffs, vet faktiskt inte vem han är, men han ställde med ett par tveksamma händer samt miniraisade lite titt som tätt. Han hade maxflyt och var i mina ögon en av de tre sämsta på bordet. Lirade dryga 300 händer mot honom igår och han spelade avigt nära på hela tiden. Synen på handen jag visade var bara en av alla gånger han fick in pengar som megaunderdog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att det hade spelat nån roll, men varför synar du pre?

 

Höjer jag får jag vara beredd att ställa in o spela för stacken, synar jag har jag chans att få träff och få han att folda/få träff och ha honom dominerad/missa och vika floppar som ser farliga ut.

 

Vet att det inte är ett optimalt spel men gjorde en kompromiss då detta är lite för dyr turre för mig egentligen.

 

Hur hade ditt spel sett ut med förutsättningarna att FI spelat oerhört fiskigt och inte är rädd att få in pengar som underdog. Samt att jag sätter honom på typ 88-JJ AK,AQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela upplägget med SM är märkligt!

 

Dels är det märkligt att vi inte spelade ner till ITM inatt.

 

Sen att vi ska återuppta allt idag är iofs kanon men varför ska vi lira ner från 320 till TIO spelare idag?

 

Vidare så ska man sedan behöva vänta från måndag natt (för detta kommer bli segt) och sedan köra final på FREDAG. Finns ingen som helst logik.

 

Idag borde man köra ner till 50 eller 100 spelare, på onsdag vidare ner till 10 spelare för att sedan spela FT på fredag.

 

Eller vad säger ni andra om upplägget? Finns det någon som kan förklara fördelen med dagens upplägg?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att allt borde ha spelats färdigt inatt. Ser ingen logik i detta alls. De borde åtminstone ha fixat så bubblan var över , ja.

 

Nja, att lira klart hela inatt hade varit riktigt dåligt. Dels så skulle det ta eeextremt långtid och när FT då isf ska starta så är knappast de spelarna som är kvar på topp eftersom man efter 15 timmars poker framför en skärm börjar bli rätt mosig...

 

Till ITM igår, idag ner till 50 eller 100 spelare och sen på onsdag ner till 10 spelare...Inte för att man själv kommer ta sig till FT men kvällen kan bli extremt tuff iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag har iofs ingen koll på hur djupa stackarna var när dagen avslutades och vilken tid det skedde. Men det borde i alla fall ha satts ut så att spelet hade varit igång till runt 3-4 på natten sen fortsätta med resten idag. Hade inte det passat så kunde man väl ändå ha dragit igång tidigare igår då det var söndag och att börja runt 14-15 borde ha passat för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni det kommer bli riktigt långdraget ikväll alltså? Fan, jag som är så trött.

Men det kan nog stämma. Antar att vi fortsätter på samma bord och mitt bord va sjukt tight. Alla ligger mellan 70k och 110k och det är ett SM i att folda.

 

Men från 320 till 300 och ITM borde ju gå hyfsat fort? Kommer gå All-In när vi är 300 kvar. Orka sitta folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni det kommer bli riktigt långdraget ikväll alltså? Fan, jag som är så trött.

Men det kan nog stämma. Antar att vi fortsätter på samma bord och mitt bord va sjukt tight. Alla ligger mellan 70k och 110k och det är ett SM i att folda.

 

Men från 320 till 300 och ITM borde ju gå hyfsat fort? Kommer gå All-In när vi är 300 kvar. Orka sitta folda.

 

Låter ju som ett drömbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni det kommer bli riktigt långdraget ikväll alltså? Fan, jag som är så trött.

Men det kan nog stämma. Antar att vi fortsätter på samma bord och mitt bord va sjukt tight. Alla ligger mellan 70k och 110k och det är ett SM i att folda.

 

Men från 320 till 300 och ITM borde ju gå hyfsat fort? Kommer gå All-In när vi är 300 kvar. Orka sitta folda.

 

Jag tror att det kommer bli sjukt segt ikväll men jag hoppas att jag har fel. Ner till 100 spelare kanske det går relativt fort och jag känner att innan det är 280 spelare kvar så vill jag dubbla upp :D

 

Den som lever får se hur segt det blir, bara inte folk försöker tok slowa sig till ITM för det har dom inte råd med. Många ligger runt 20k och nu börjar det kosta en del att lira så man kan inte folda sig kvar enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men efter tung beat så låg jag sist på bordet och hade total korttorka men har kommit upp på de andras nivå nu och kommer käka blinds.

 

Och alla kan ju inte vara uppbackade av en så cool mustasch!

Steppwolf var det inte du som slog ut en med set mot set i första given för fick för mig de? Tror vi satt på samma bord i så fall. Lite kul om 2 av 10 i alla fall fortfarande är kvar:-P

 

Tror även som många andra att blindsen kommer äta upp botten av starfältet rätt snart, själv sitter jag på 42k och hoppas på en dubbling för då är man med i racet.

 

Lycka till allesammans!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...