Gå till innehåll

Enkel push hä


Rackad

Recommended Posts

Seat 2: KorolPik (1080.00)

Seat 4: Gibbo69 (1300.00)

Seat 6: HERO (1490.00)

Seat 7: schwabbl13 (1150.00)

Seat 8: laja24 (3785.00)

Seat 9: Novelle (3080.00)

Seat 10: CIRTOG (3115.00)

schwabbl13 post SB 100.00

laja24 post BB 200.00

** Deal **

HERO [5h, 5c]

*** Bet Round 1 ***

Novelle Fold

CIRTOG Fold

KorolPik Fold

Gibbo69 Fold

HERO - ???

 

-Jag pushar nog rätt ofta här känns det som men blev lite fundersam denna gång. Vad är det rätta spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lugnar vi ner oss.

 

Standardspelet här är raise till 1000 och folda omslag. Då är vi råslagna!!!

 

Det är väl inte så moget att kasta iväg 1000 marker o sen folda vid omslag när vi har 1490 marker. Inte direkt begåvat alltså men hade vi haft en djupare stack hade det varit ett bra spel men inte nu.

 

Det normala spelet här bör vara fold eller all in, inget annat. Kanske att man kan syna ohöjd pott vid sen position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, håll käften.

 

Push.

 

End thread.

 

vad får dig att tro att du är mer mäktig än vad jag är och dina argument och tankegångar värderas högre än mina?

 

"Hej här är jag, Conspiracy, jag har skrivit 5000 inlägg och det är mer än du kan räkna till"

 

att vara tuff på internet är aldrig fel, men allt är relativt och man kanske borde tänka på hur andra mår också ibland troligtvis..

 

tror du att du får mer respekt bara för du klankar ner på oss som har skrivit färre inlägg än vad du har eller?

 

Kvalitét före kvantitet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha så dina inlägg har högre kvalitet än hans menar du? :D

 

ser det ut som jag påstod det? Antingen är du bara en av många som hänger här på forumet bara för att få bekräftelse eller så kanske du bara är ganska konstig ibland..

 

Jag menade alltså inte att mina inlägg håller högre kvalitet än hans men här i sverige har vi faktiskt en lag (menar alltså då en regel som styr någonting, inte spelstilen "LAG" här i poker, hahaha!) som säger att alla har sin rätt skiva och tycka vad de vill i tidningar och media (hänvisning brottsbalken paragraf 4;44)

 

Varning utdelad för trollande i flera inlägg /Juggler79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad får dig att tro att du är mer mäktig än vad jag är och dina argument och tankegångar värderas högre än mina?

 

"Hej här är jag, Conspiracy, jag har skrivit 5000 inlägg och det är mer än du kan räkna till"

 

att vara tuff på internet är aldrig fel, men allt är relativt och man kanske borde tänka på hur andra mår också ibland troligtvis..

 

tror du att du får mer respekt bara för du klankar ner på oss som har skrivit färre inlägg än vad du har eller?

 

Kvalitét före kvantitet

 

Men vad fan ska han göra när du försöker övertyga folk om att spela värdelöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så moget att kasta iväg 1000 marker o sen folda vid omslag när vi har 1490 marker. Inte direkt begåvat alltså men hade vi haft en djupare stack hade det varit ett bra spel men inte nu.

 

Det normala spelet här bör vara fold eller all in, inget annat. Kanske att man kan syna ohöjd pott vid sen position.

 

Vi måste visa styrka preflop och det gör vi genom att satsa 1000. Tänk dig motståndarna: "Men oj, han satsar 1000 och måste ha en topphand!". Omslag betyder alltså monster = easy fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...