Gå till innehåll

Mörkpoker


mr_Zelcko

Recommended Posts

Har du aldrig spelat tidigare skall du absolut spela korten och inte några fancy play.

 

Viktigaste regeln är att stegdrag är värdelösa. Drag för hålstege är en FOLD-hand!

 

I övrigt bör du bara vara med i händer när du har KK eller AA preswap som minimum.

Efterlag bör du få en känsla hur spelet skall spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så generellt kan man inte uttrycka det att stegdrag eller ens hålstegedrag är värdelösa. Liksom i all annan poker ska du spela efter pottoddsen, varför hålstegen definitivt blir spelbar ibland när man spelar med ante och folk minibetar. (SM kommer f ö att spelas med ante, enligt den senaste informationen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Dax att dra igång denna tråden lite kanske :)

 

Jag har precis börjat lira Mörkpoker.

 

Och måste säga att det är sjukt bra värde på det spelet.

Har lirat SM Kvalet 6ggr nu, Vunnit 2, varit 2a 2ggr och 3a 2ggr.

 

Så jag tänker börja lira lite mer cash game på det, villken sajt har bäst värde på Mörkpoker tycker ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dax att dra igång denna tråden lite kanske :)

 

Jag har precis börjat lira Mörkpoker.

 

Och måste säga att det är sjukt bra värde på det spelet.

Har lirat SM Kvalet 6ggr nu, Vunnit 2, varit 2a 2ggr och 3a 2ggr.

 

Så jag tänker börja lira lite mer cash game på det, villken sajt har bäst värde på Mörkpoker tycker ni ?

 

 

 

Bara spelat det en gång och vann den så spelar också sm i mörkpoker, ska bli kul att spela annat än texas och omaha =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började lira cash game i speler 7-E Mörkpoker på svs.

Sjukt kul, lite skumma regler bara men gott om fisk.

 

Det roligaste är att färg slår kåk, och det gjorde mig en bra slant igår, dom som spelar mörkpoker och testar 7-e Mörkpoker har inte en aning om det :) Samt att Ess kan användas som 5 eller 6 för att kompletera en steg :)

 

Try it and like it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dags för live turre i helgen, är helt under isen när det gäller mörkpoker.

 

Det kommer att spelas separata enbords turrar där placeringen avgör var man hamnar i nästa runda (konstigt variant, men tydligen något dom kört i flera år.)

Brant blindstruktur

 

Tipps, råd och strategi ideer mottages tacksamt. I behov av råd om allt från starthandskrav, till vilka byten man bör göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Tja! Är nybörjare jag med. Langade in lite cash på PokerStars (p.g.a trafiken, som är oslagbar, även på de mer ovanliga spelen) och har spelat 5CD(5 Card Draw) lite och vunnit en helt okej summa. Man märker snabbt vilka som är regs och vilka som är donks.

 

Hittills har jag kommit fram till följande:

  • Om man bara har ett par själv, och motståndaren byter tre kort, så kan det vara bra att behålla en hög kicker. Typ AAK93 så byter man bara ut 93. Det har även en extra fördel genom att motståndaren kan misstänka triss och checka ner det. Gratis showdown är alltid fint när man bara har par.
  • Om man har triss och motståndaren bara byter ett kort (vanligtvis tvåpar eller drag), kan det vara bra att byta bara ett kort själv, för att det ska se ut som att man också har tvåpar/drag.
  • Om man gör det ovan skrivna och är först att agera efter bytet kan det även vara bra att "tveka" en stund och sen betta relativt stort, strax under pott. Har fått folk att syna med tveksamma händer (t. ex. bara ett par) på detta sätt.
  • Folk bluffar i princip aldrig. En "stand pat" = insta-fold.

 

Men har ni några mer tips? :) Spelar för övrigt 0.25/50 NL 5CD. Vilket är långt över min bankrulle egentligen(köper in för $20 och har just nu $110), men det finns ingen lägre nivå som inte är FL, och det tål jag inte att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #29816011869: 5 Card Draw No Limit ($0.25/$0.50) - 2009/06/26 18:58:58 ET

Table 'Concordia VIII' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: Gogol_Yan ($26.65 in chips)

Seat 2: neseren ($30.75 in chips)

Seat 3: HERO ($21.50 in chips)

Seat 4: gregus84 ($26.35 in chips)

Seat 5: taube75 ($11.30 in chips)

Seat 6: Pike11000 ($6.95 in chips)

neseren: posts small blind $0.25

HERO: posts big blind $0.50

*** DEALING HANDS ***

Dealt to HERO Ace of Hearts7 of Spades7 of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs

gregus84: folds

taube75: raises $0.50 to $1

Pike11000: folds

Gogol_Yan: raises $2 to $3

neseren: folds

HERO: raises $4.50 to $7.50

taube75: calls $6.50

Gogol_Yan: calls $4.50

HERO: stands pat on Ace of Hearts7 of Spades7 of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs

taube75: discards 3 cards

Gogol_Yan: discards 2 cards

HERO: bets $14 and is all-in

taube75: folds

Gogol_Yan: calls $14

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows Ace of Hearts7 of Spades7 of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs (a full house, Sevens full of Aces)

Gogol_Yan: shows 9 of SpadesJack of HeartsJack of Clubs9 of HeartsJack of Spades (a full house, Jacks full of Nines)

Gogol_Yan collected $48.30 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $50.75 | Rake $2.45

Seat 1: Gogol_Yan (button) showed 9 of SpadesJack of HeartsJack of Clubs9 of HeartsJack of Spades and won ($48.30) with a full house, Jacks full of Nines

Seat 2: neseren (small blind) folded before the Draw

Seat 3: HERO (big blind) showed Ace of Hearts7 of Spades7 of Diamonds7 of HeartsAce of Clubs and lost with a full house, Sevens full of Aces

Seat 4: gregus84 folded before the Draw (didn't bet)

Seat 5: taube75 folded after the Draw

Seat 6: Pike11000 folded before the Draw (didn't bet)

 

 

 

PokerStars Game #29815894721: 5 Card Draw No Limit ($0.25/$0.50) - 2009/06/26 18:55:17 ET

Table 'Proteus VII' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: HERO ($17.75 in chips)

Seat 2: YaHooEIO ($18.80 in chips)

Seat 3: GUS46 ($20.65 in chips)

Seat 4: vestrus ($18.85 in chips)

Seat 5: sanfran fan9 ($15.95 in chips)

Seat 6: Gogol_Yan ($22.30 in chips)

GUS46: posts small blind $0.25

vestrus: posts big blind $0.50

*** DEALING HANDS ***

Dealt to HERO 9 of Diamonds8 of DiamondsAce of Diamonds4 of DiamondsKing of Diamonds

sanfran fan9: calls $0.50

Gogol_Yan: folds

HERO: raises $1 to $1.50

YaHooEIO: folds

GUS46: folds

vestrus: folds

sanfran fan9: calls $1

sanfran fan9: discards 2 cards

HERO: stands pat on 9 of Diamonds8 of DiamondsAce of Diamonds4 of DiamondsKing of Diamonds

sanfran fan9: checks

HERO: bets $2.60

sanfran fan9: calls $2.60

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows 9 of Diamonds8 of DiamondsAce of Diamonds4 of DiamondsKing of Diamonds (a flush, Ace high)

sanfran fan9: shows King of Spades7 of Spades2 of SpadesAce of SpadesQueen of Spades (a flush, Ace high - Queen higher)

sanfran fan9 collected $8.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $8.95 | Rake $0.40

Seat 1: HERO showed 9 of Diamonds8 of DiamondsAce of Diamonds4 of DiamondsKing of Diamonds and lost with a flush, Ace high

Seat 2: YaHooEIO (button) folded before the Draw (didn't bet)

Seat 3: GUS46 (small blind) folded before the Draw

Seat 4: vestrus (big blind) folded before the Draw

Seat 5: sanfran fan9 showed King of Spades7 of Spades2 of SpadesAce of SpadesQueen of Spades and won ($8.55) with a flush, Ace high

Seat 6: Gogol_Yan folded before the Draw (didn't bet)

 

 

Lite sköna händer ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Som i all poker är det bra att kunna ABC poker "regler" för att sen kunna bryta dom när det är bra....

För ABC regler är Poker Handboken ok! Obs för MÖRKpoker!

En GRUNDREGEL..jag limpar aldrig först i mörkpoker..fold eller race!

Mörkpoker är INGET limpspel!

Är det limpar FÖRE dig kan du limpa med med drag ...

( Det är en av anlednigarna till att DU inte ska limpa först naturligtvis..;)

 

 

Sen checkar jag ofta efter bytet..ett exempel

Jag öppnar får en syn..Fi köper tre..nu checkar jag ofta även om jag fyllt eller inte..

detta gör mig svårläst och svårspelad och det kan induca bluffar mm

Så hårt spel FÖRE köp och semilöst efter köp

Sen det viktigaste...Possition!

Som i all poker ..

 

Itidig poss är tex QQ en fold hand..och i sista 77 en race hand.

 

Tänk även på att i mörkpoker är the "gapeffekt" viktigt!!

Att öppna potten med QQ854 kan vara ok men INTE att syna med samma hand!( bara om det är knapphöjning eller sb höjning som du tror är bluff...)

Se pokerhandboken för mer info men kom ihåg det bara är ABC..

Som i all poker måste man variera sig...

Det är även viktigt veta motståndarnas spelstyrka..tex om en bra solid spelare öppnar utg så är kk ( även låga 2 par ) en fold hand normalt om bordet har synfiskar imellan er..(även om dom foldar)

Om samma spelare öppnar på knappen och jag har KK eller lågt 2 par reracar jag ungefär 50% och synar 50%

 

Jag använder pottkontroll mot dom bra spelarna och försöker maximera potterna mot dom dåliga..( spela stora potter mot dåliga och små mot bra..)

 

Jag är ingen expert.. detta är mina egna tips!

andvänd dom på egen risk...;-) och ursäkta alla stavfel..

Lycka till1

BombaPott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...