Gå till innehåll

Kan mod låsa denna?


Lisa87

Recommended Posts

Du fattade inte vad jag menade. Man skottar inte med sin normala bankrulle utan bara det som är "över" gränsen man själv satt.

Vilken nivå man skottar på och hur mycket man köper in sig för är upp till var och en.

 

Man sätter inga gränser... allt man vunnit är ens bankrulle.

 

Eftersom jag endast "skottar" med mina "vunna pengar" så riskerar jag aldrig att gå back.. Visst, det kanske är bättre att skotta 5/10, och det gör jag också..

 

Vilka resonemang du har alltså, helt otroliga. Så du tycker alltså det är ok att jag, som har spelat upp mig från freerolls och aldrig degat in några egna pengar, kan sätta mig med halva min rulle och skotta bara för att jag inte kan gå back? Vunna pengar är ju samma sak som intjänade pengar och man går ju fan inte och köper en ny soffa eller något för hela lönen så man inte kan äta på resten av månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har spelat på $1/2 förut och det motsvarar väl CA: 15/30, så 25/50 är inte SÅÅÅ jättehögt, men jag förstår vad du menar och håller med till viss del..

 

Jasså, trodde de var typ 2.5/5-5/10 jag. Om du verkligen vill, 7.5/15, fast du tappar 200BB istället för 100 när du gör ett misstag.

 

50-100 BB's räcker imo..

 

Börjar bli mer och mer less på fisksnacket. Ja, man kan shortstackspela med 20 BB också, och göra vinst. De betyder dock att du missar massor med pengar när du är en vinnande spelare. Fast för dig handlar det väl om en riskminimering eftersom du säkert vet att du inte är så vinnande som du vill intala dig.

 

Annars är det ju bara idiotiskt att köpa in dig för 50-100 istället för maxupptag, om bordet har folk med mer marker än dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör det väl inte?

 

Nej, tänkte lite fel :)

men nästan 7.5/15 iaf.. Tänkte lite fel :)

 

 

Känner du att du har edge när du skottar 2.5/5-25/50?

 

Nej.. Jag har inte heller påstått att jag har edge mot någon på någon nivå..

 

 

Jag förstår inte varför folk gnäller så mycket... Jag spelar för att jag tycker det är roligt.. Jag har aldrig satt som mål att bli regular på 25/50 innan sommaren. Jag har heller aldrig sagt att jag är/ska bli bäst i världen..

 

Jag försöker vinna lite pengar samtidigt som jag har roligt.

 

Rätt trisst när det är så mycket gnäll i dagboken, men visst.. Fortsätt gnälla om ni mår bra av det, börjar inte gråta :)

 

 

 

" Fast för dig handlar det väl om en riskminimering eftersom du säkert vet att du inte är så vinnande som du vill intala dig."

 

Precis! Jag har spelat bort alla mina pengar och hela mitt liv är förstört!

Är säkert back 200k bara i januari :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Fast för dig handlar det väl om en riskminimering eftersom du säkert vet att du inte är så vinnande som du vill intala dig."

 

Precis! Jag har spelat bort alla mina pengar och hela mitt liv är förstört!

Är säkert back 200k bara i januari :|

 

Men herregud. Undviker du det faktum att jag har rätt eller läste du bara 1/3 av det jag skrev med mening? Skiter fullständigt i om du är ner 200k eller upp 200k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev bara tvungen. Snälla blanda inte ihopp att vara vinnande i praktiken och vara vinnande i teorin, i praktiken är hon vinnande på 25/50 om hon vunnit där i teorin ja det är en annan sak. Trots allt kan en spelare som i teorin är förlorande vinna genom hella sitt liv och en som är vinnande kan gula hella tiden just för att det är ett spel med mycket tur inblandat. därmed borde väll det vara viktigare att va vinnande i praktiken och mindre viktigt att vara vinnande i teorin. Men ja dessa går oftast hand i hand men inte alltid

 

btw ja svenskan suger:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jobbig läsning har bläddrat igenom hela skiten utan att hitta en BILD lisa upp med en bild och bevisa att du inte är en kille nu

 

Jag behöver inte bevisa någonting.

Om du/ni vill tro att jag är en kille.. Fine.. Gör det, det är ingenting som stör mig :)

 

 

 

Mystiskt. Det första inlägget på pf och i Lisas dagbok. Lisas mamma eller:-)

 

GruGloG

Inlägg: 1

 

Hennes pojkvän maybe ? :roll:

 

 

 

Yes! Reggade ett konto Dec 2007 för att kunna "försvara" mig själv utifall att någon skulle vara "elak" :)

 

 

Plz mod, ta inte bort mitt andra konto, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte bevisa någonting.

Om du/ni vill tro att jag är en kille.. Fine.. Gör det, det är ingenting som stör mig :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yes! Reggade ett konto Dec 2007 för att kunna "försvara" mig själv utifall att någon skulle vara "elak" :)

 

 

Plz mod, ta inte bort mitt andra konto, lol.

 

Nej, men du förstår ju alla diskussioner i din dagbok bara beror på en sak: alla undrar hur du ser ut:)

 

Carl Den Stores farsa gick in i hans dagbok och skrev under falskt namn. Så helt osannolikt är det inte att din mamma gör samma sak:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...