Gå till innehåll

1000kr per dag @ SvS?


Lill-Performance

Recommended Posts

du skojar inte eller?

 

Jo. Läste faktiskt fel i frågan (satsa 1000kr om dagen). Tycker iofs sådana här frågeställningar känns aningen löjliga. Varför vill man inte vinna t.ex 2000kr /dag? Eller hör och häpna 3000kr/dag!

 

Din skicklighet spelar in vilken nivå du ska välja att spela. Din förmåga att kunna multitabla spelar in för hur många bord du ska spela. Sedan anpassar du bankrullen efter detta ( vanligast är du anpassar nivå efter bankrulle). Dagsmål i poker? Det har jag också, men har lite svårt att träffa rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Läste faktiskt fel i frågan (satsa 1000kr om dagen). Tycker iofs sådana här frågeställningar känns aningen löjliga. Varför vill man inte vinna t.ex 2000kr /dag? Eller hör och häpna 3000kr/dag!

 

Din skicklighet spelar in vilken nivå du ska välja att spela. Din förmåga att kunna multitabla spelar in för hur många bord du ska spela. Sedan anpassar du bankrullen efter detta ( vanligast är du anpassar nivå efter bankrulle). Dagsmål i poker? Det har jag också, men har lite svårt att träffa rätt.

 

Varför göra ett problem av hans tämligen enkla fråga. Han vill snitta på 1000kr per dag. Vad är det som är så otroligt svårt att förstå ang. det?

 

Sen tror jag inte har skulle må dåligt om han vann mer än det.

 

Ge han istället ett konkret förslag vilka nivåer samt rulle han borde ha. Visst spelar det stor roll beroende på hans skicklighet. Men då får du väl försöka vara lite generell.

 

Till OP: Du kan dra in 1000kr relativt enkelt på 1-2sek och uppåt, ska inte vara några problem om du e decent. 10-30 inköp beroende på hur mycket edge du tycker att du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kanske är fel forum, men flytta gärna isåfall.

 

Fråga:

Tänkte små grinda lite och satsa på 1000kr per dag.

Hur mycket ska jag starta med?

Samt, vilka blinds blir lagom och hur många bord?

 

 

Tacksam för svar.

 

Något som givetvis spelar in är hur mycket tid du vill lägga ner på din "smågrind"? Om du räknar med att kunna spela minst 40h/v kan t.o.m .5/1 räcka men om du bara vill lira ett par timmar om dagen får du nog nötgrinda på 2.5/5 och minst 4 bord.

Minst 40 normalinköp bör du ju ha. (På SvS kan du ju köpa in med 200BB men nu räknar jag normalinköp som 100BB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kanske är fel forum, men flytta gärna isåfall.

 

Fråga:

Tänkte små grinda lite och satsa på 1000kr per dag.

Hur mycket ska jag starta med?

Samt, vilka blinds blir lagom och hur många bord?

 

 

Tacksam för svar.

 

Du vill satsa på 1000kr per dag, beror på vilken rulle du har antar jag.

Utgå från den så får du väl helt enkelt anpassa dig efter den.

 

Svårt att ha ett mål som 1000kr/dag antar, att du baserar det på spel på annan sajt. I så fall vilken nivå spelade du där i så fall??

 

Hur många timmar har du tänkt lägga, samt hur många bord?

 

Du skriver hur många bord?? Det är iofs upp till om du klarar av att multitabla, sv spel har väl max 5 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor BR du ska ha kan inte någon annan tala om, det handlar ju om spelstil !

 

Sen är det svårt att fråga vilken nivå du ska spela på för att tjäna 1000 kr ?!?!

Om man tjänar pengar öht på poker så borde man vara ganska säker på dettta själv.

Hadde jag ett mål att snitta 30 k / månaden så skulle jag välja att spela 7,5/15 eller 10/20.

 

Har inte spelat på svs och har ingen kännedom om motstånd på olika nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra ett problem av hans tämligen enkla fråga. Han vill snitta på 1000kr per dag. Vad är det som är så otroligt svårt att förstå ang. det?

 

Sen tror jag inte har skulle må dåligt om han vann mer än det.

 

Ge han istället ett konkret förslag vilka nivåer samt rulle han borde ha. Visst spelar det stor roll beroende på hans skicklighet. Men då får du väl försöka vara lite generell.

 

Till OP: Du kan dra in 1000kr relativt enkelt på 1-2sek och uppåt, ska inte vara några problem om du e decent. 10-30 inköp beroende på hur mycket edge du tycker att du har.

 

Anledningen till att frågan är värdelös är för att det dels inte finns något sätt för någon här att ge ett "korrekt" svar. För att vinna 1000:- om dan kan du spela 1 bord i 1h av 50/100 om du vinner 5ptbb/100. Eller så kan du spela 1 bord i 10h på 5/10. Eller 10 bord i 10h på 0.5/1. Eller 20h av 10 bord på 0.5/1 ifall op vinner 2.5ptbb/100... Hur ska vi kunna fastställa vad som är rätt?

 

Men ger ett svar till OP ändå. Det känns som att du ger dig in i det hela med fel inställning och från fel håll. Att vara resultatsorienterad, särskilt från dag till dag på det där viset, kommer visa sig vara mer smärtsamt än nåt annat. Låter klyschigt, men fokusera på spelet och att utvecklas så kommer resultat. Välj insatsnivå beroende på din BR och din skicklighet. Stressa inte för att komma upp i 1k/dag, utan det kommer när det kommer..

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor BR du ska ha kan inte någon annan tala om, det handlar ju om spelstil !

 

Sen är det svårt att fråga vilken nivå du ska spela på för att tjäna 1000 kr ?!?!

Om man tjänar pengar öht på poker så borde man vara ganska säker på dettta själv.

Hadde jag ett mål att snitta 30 k / månaden så skulle jag välja att spela 7,5/15 eller 10/20.

 

Har inte spelat på svs och har ingen kännedom om motstånd på olika nivåer.

 

Jodå, spelat 4 timmar sammanlagt, 1-2 bord samtidigt och upp 24k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 1/2kr Fullring 3bord med 103kr som inköp på varje..

 

Ultraagressivt lir och alla pengar i mitten med bra hand, plussar ca 500-600kr dagligen med ca 3timmar session.. :lol:

 

Shit vilken varians! Antar att det är jättedepp 500-dagarna och när du slår i 600 taket då åker skumpan fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...