Gå till innehåll

Hur vinner man ett rake race?


Aike

Recommended Posts

Tack för svaren. Har aldrig spelat ett, men funderar spelar inte följande faktorer roll:

 

 

1. Risk (pengarna du riskerar förlora kontra pengarna du har chans att vinna från ditt spel samt racet)

 

 

2. Tid (hur mycket du kan och är villig att lägga på att spela.)

 

 

3. Tidpunkt (mer rakeade händer på kvällstid och helger än annars)

 

4. Spelform (olika rakeregler beroende på fixed eller no limit).

 

Går det att utveckla dessa punkter och på så sett ta fram en optimal risk, tidsåtgång, tidpunkt och spelform?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga Challe. Lol.

 

Jag var en del av challe51 kontot förra månaden. Och som sagt. Det är ganska lätt att vinna om man är 3-5 pers som delar på det.

Vi spelade nog 24/7, så när som på 10timmar missade per vecka första 2 veckorna. Så när det var 20e oktober så var racet redan dödat =)

 

Annars kan ju ett tips vara att försöka spela så många bord det bara går under lite kortare tid varje dag. Och när du inte orkar det mer, drar du ner till hälften och pressar ett par timmar till (H)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag planerar inte att vinna racet på siten jag spelar på men i varje fall placera mig högt och plocka en del av vinsten, jag är bara part time hustler än så länge. Klart jag kan pressa mig lite mer men prioriterar kvalitét snare än kvantitet.

 

På NL100 spelar jag 7-9 bord och på en timma rakar jag mellan 250 och 350 händer beroende på mina medspelare och antal bord. På NL200 blir det nog lite fler händer rakade per timma eftersom potterna är större. Sedan är det bara tidsfaktorn som avgör. :)

 

Såvida man inte spelar dåligt/har extrem otur plussar du dessutom på spelet. Om du inte känner dig säker på att ditt spel är bra skulle jag inte rekomendera att du spelar så extremt många händer, men det är bara min åsikt. Med en snittrake på $0,17 per hand blir det en hel del i rake back också i mitt fall.

 

Pepsi Max + Gorbys + deo = bra strategi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en del av challe51 kontot förra månaden. Och som sagt. Det är ganska lätt att vinna om man är 3-5 pers som delar på det.

Vi spelade nog 24/7, så när som på 10timmar missade per vecka första 2 veckorna. Så när det var 20e oktober så var racet redan dödat =)

 

Annars kan ju ett tips vara att försöka spela så många bord det bara går under lite kortare tid varje dag. Och när du inte orkar det mer, drar du ner till hälften och pressar ett par timmar till (H)

 

Hehe. Fattar inte sajterna att det är många som spelar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, en smart(?) sida låter dig spela flera på samma konto men ger faan i att betala ut eventuell RR-vinst till dig då det bör stå något om detta i T/C.

 

Massa rake till sidan, men behöver inte betala uyt något extra.

 

Men tjena...

Du tror på fullaste allvar att folk seriöst ( ett st. ansikte ) sitter och spelar NL 1/2-2/4 16h X 30 dygn?

 

Övriga spelare spelar inte för att vinna rakerace, om man spelar 2/4 + så finns inte den inspirationen om jag säger så....

 

Givetvis så har man någon/några som hjä'lper till och spelar 16-18 h / dygnet om man ska VINNA.

 

 

Om man kan vara flera, så kan man ju lika gärna anställa ett gäng indier som spelar åt en. Säg att de får nån dollar i timmen.

 

 

Eller varför inte en apa?

 

2 st bananer/timmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjena...

Du tror på fullaste allvar att folk seriöst ( ett st. ansikte ) sitter och spelar NL 1/2-2/4 16h X 30 dygn?

 

Övriga spelare spelar inte för att vinna rakerace, om man spelar 2/4 + så finns inte den inspirationen om jag säger så....

 

Givetvis så har man någon/några som hjä'lper till och spelar 16-18 h / dygnet om man ska VINNA.

 

 

 

 

 

Eller varför inte en apa?

 

2 st bananer/timmen?

 

Indierna spelar nog bättre poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjena...

Du tror på fullaste allvar att folk seriöst ( ett st. ansikte ) sitter och spelar NL 1/2-2/4 16h X 30 dygn?

 

Övriga spelare spelar inte för att vinna rakerace, om man spelar 2/4 + så finns inte den inspirationen om jag säger så....

 

Givetvis så har man någon/några som hjä'lper till och spelar 16-18 h / dygnet om man ska VINNA.

 

Tjena på dig med.

 

Nej, men de med bäst organistation och multitablande osv kan döda racet innan det är slut. Och alla som uppvisade ett väldigt suspekt spelande (som t.ex. aktivt spelade 320h på under två veckors tid) kan "blåsas" på RR-vinst då de säkerligen har brytit mot T/C eller RR-regler(borde vara standard). Men om sidan å andra sidan planerar fler RRs i framtiden så kan det ju vara osmart(därav "(?)" i föregående post) att inte se genom fingrarna då de går miste om dessa spelare vid nästa RR. Å andra sidan, avgörs ett RR för tidigt så kanske det inte inbringar tillräckligt med rake för att vara lönsamt.

 

Min poäng är att dela kontot i ett RR kan vara riskfyllt om man inte vet hur sidan agerar mot detta.

 

Min fråga är om det är standard att sidor ser genom fingrarna med detta och då framför allt under sina RR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena på dig med.

 

Nej, men de med bäst organistation och multitablande osv kan döda racet innan det är slut. Och alla som uppvisade ett väldigt suspekt spelande (som t.ex. aktivt spelade 320h på under två veckors tid) kan "blåsas" på RR-vinst då de säkerligen har brytit mot T/C eller RR-regler(borde vara standard). Men om sidan å andra sidan planerar fler RRs i framtiden så kan det ju vara osmart(därav "(?)" i föregående post) att inte se genom fingrarna då de går miste om dessa spelare vid nästa RR. Å andra sidan, avgörs ett RR för tidigt så kanske det inte inbringar tillräckligt med rake för att vara lönsamt.

 

Min poäng är att dela kontot i ett RR kan vara riskfyllt om man inte vet hur sidan agerar mot detta.

 

Min fråga är om det är standard att sidor ser genom fingrarna med detta och då framför allt under sina RR.

 

 

Det är väl bara att ropa på Expects representant här.

 

"Får man dela ett konto?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...