Gå till innehåll

Odrägliga barn!!!


Jennez

Recommended Posts

Tänkte också whina lite...

 

Satte och käka på en pizzeria i lugn och ro. Kommer in en morsa med två ungar och beställer. Dessa jävla ungar skriker konstant under min måltid. Får slänga i mig maten för att komma därifrån, p.g.a. detta fick jag ont i magen!

 

Sen när jag äntligen är klar med maten så står ungjävlarna och hänger i ytterdörren och vägrar maka på sig.

 

Säger bara fyfan för dagens barn. (<=18 är min definition)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

- Fel-fil-gångarna. Enligt min egna iaktagelse så har ca 35% av Sveriges befolkning antingen fått uppfattningen att det råder total anarki på gångvägarna eller att det är vänstertrafik. Exempel: du går åt nord och möter en person som går åt syd. Du håller höger, den andre håller vänster. Personen blänger surt på dig och viker inte en tum.

Lösning för "normal" motståndare: Ta ett halvt steg in i banan, men var noga med att toucha axel mot axel. Bläng surt tillbaka.

Lösning för bräcklig eller monstruös motståndare: Byt fil! När du möter den monstruösa typen kanske du vill behålla lite heder, vilket (möjligen lite genomskinligt) löses genom att du låtsas upptäcka något intressant på andra sidan gångvägen.

Back in the day så fick vi skolbarn inpräntat att man skulle gå på vänster sida och cykla på höger sida. Why? Jo, som cyklist är man framförare av fordon och ska alltså befinna sig i samma fil som bilister, dvs högra, medans man som promenixare gör bäst i att gå på den sida av vägen så att man ser trafiken annalka sig = säkrare.

 

Så jag kan lugna dig med att de personer du möter på dina promenader förmodligen idiotförklarar dig likaväl som du gör dem ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute i sprang i motionsspåret häromkvällen. Jag hade knappt styrfart, och slet som ett svin. Inte alls som på unga dar. Då brakar det till i skogen och ut från ett snår kommer det ett gäng orienteringsungar som leker "följa John" i vildmarken. De går på max och stannar en bit framför mig. På typ 10 sek, (den tid det tar för mig att tildrygalägga sträckan fram till dem), har den första killen återhämtat sig och rusar in i skogen med de andra efter sig.

 

Jag säger bara. :evil: Jävla snorungar att inte visa någon hyfs! De ska fan inte ränna runt i skogen kors och tvärs som några jävla Allan Ballan!! :evil: Det ska fan vara åldersgräns och körkort i motionsspår. Fy Fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har faktiskt haft en lagstiftning som gett på handen vem skulle ha rätt att föda barn, men mkt viktigare, inskränkte denna rätt för vissa individer. Rätt skrämmande när man tänker efter.

 

Det är inte mer än rätt. Det är skrämmande att man tillåter alla UFOn till människor att fortplanta sig bara för att det är fysiskt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad det här har med saken att göra. Men visst, det är bättre att lobotomera idioter än att låta dem beté sig som likvärdiga medborgare, vilket vi tyvärr gör idag.

 

Varför inte återinföra lite gammal hederlig rashygien? När du ändå håller på... frenologi? Fler intelligenta inlägg korea! Du har sprängt rekordet i antal idiotiska inlägg för din livstid!

 

OP kan du inte bara be om ursäkt för denna idiotiska tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid tyckt att dina inlägg på pf haft mycket respekt i sig men nu är du ute på hal is tycker jag iaf.

 

Hmm.. Ja, det var väl inte helt lyckad nivå på denna ironi...

 

Jag vill be om ursäkt ifall någon har tagit illa upp men det är ju ganska kul när PK-fascisterna marscherar in och kallar mig skitnödig. Lol!

 

Ingen klockren ursäkt.. :roll::D

 

han platsar i alla landslag

 

Oj, är det en lokal Chuck Norris-legend som är i födslostadiet..?

 

"Hjort counted to infinity - twice"

"Hjort found a leak in the Nemesis"

 

---

 

I största allmänhet så tycker jag att båda sidor i den här "konflikten" beter sig rätt idiotiskt. Mammahatare har jag inte mycket för övers med. Vafan, det är klart att en förälder ska få leva ett liv utan att behöva skaffa barnvakt varje gång man avser lämna hemmets fyra väggar. Å andra sidan är det självklart att man inte kan bete sig / låta barnet bete sig hur som helst.

 

"Barnvagnsmaffior": Det är faktiskt rätt jobbigt att på en trång trottoar möta tre mammor med barnvagn som bara måste gå i bredd och därmed tvinga mig kliva ned på den häftigt trafikerade gatan. Vidare är det inte direkt optimalt att 257 personer ska väja för tre barnvagnsmammor som tar upp halva gågatan mitt i city. Det blir liksom trafikstockning.

 

Men å andra sidan - vad ska de stackars småbarnsföräldrarna göra? Om de inte får gå bredvid varandra under hela den tid som de befinner sig i stan, så måste de finna sig i att gå på rad med en manslängds avstånd mellan sig hela dagen. Låter som en lagom kul social sammankomst.. Kan vi verkligen kräva att de ska göra avkall på hela sin sociala samvaro under en heldag på stan för att vi ska slippa göra en 2 meters extrasväng?

 

Barnvagnar i gången: Hela köpcentrum fulla med kundvagnar fungerar som ett urverk för att folk har vett att parkera sina kundvagnar där de inte står i vägen, men så fort en barnvagn kommer in i köpcentrumet så blir det kaos (retorisk överdrift). För att inte tala om barnvagnar som tar upp hela cafésektioner i barnföräldrarnas närhet. Lär av shoppingvagnsförarna, kläm in barnvagnarna där de inte är i vägen!

 

Barn som vill ha, vill ha, vill ha glass i affären: Det är oundvikligt att barn får sina utbrott och kräver saker av sina föräldrar. Det kan man liksom inte klaga på föräldrarna för. Ge dem några minuter.

 

Det är under dessa minuter som agnarna sållas från vetet - om föräldern inte ens gör en ansats att lugna sitt barn, DÅ kan vi börja förbanna nämnda förälder. Eller om föräldern försöker, misslyckas och därefter underlåter att ta ut sitt barn därifrån.

 

Barn på restaurang: Samma sak gäller här. Barnfamiljer ska också få gå på restaurang. Men om barnen börjar väsnas - gör nåt åt saken! Tystnar de inte, så ta ut dem. Och låt dem för guds skull inte springa runt i lokalen!

 

Skolklasser på bussen: Vad ska man göra? Dra en suck, stäng av öronen och acceptera faktum - skolklasser måste också åka buss.

 

---

 

Sammantaget så handlar det om sunt förnuft och att våga säga till sina barn. Jag bryr mig inte hur ni uppfostrar era barn hemma, men där andra befinner sig så ska de helt enkelt inte vara störiga. Sen kan man inte kräva att barnen ska vara rara små änglar varje sekund, och det är där vi barnlösa måste vara lite flexibla också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back in the day så fick vi skolbarn inpräntat att man skulle gå på vänster sida och cykla på höger sida. Why? Jo, som cyklist är man framförare av fordon och ska alltså befinna sig i samma fil som bilister, dvs högra, medans man som promenixare gör bäst i att gå på den sida av vägen så att man ser trafiken annalka sig = säkrare.

 

Så jag kan lugna dig med att de personer du möter på dina promenader förmodligen idiotförklarar dig likaväl som du gör dem ;-)

 

Det här förtjänar en egen tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back in the day så fick vi skolbarn inpräntat att man skulle gå på vänster sida och cykla på höger sida. Why? Jo, som cyklist är man framförare av fordon och ska alltså befinna sig i samma fil som bilister, dvs högra, medans man som promenixare gör bäst i att gå på den sida av vägen så att man ser trafiken annalka sig = säkrare.

 

Så jag kan lugna dig med att de personer du möter på dina promenader förmodligen idiotförklarar dig likaväl som du gör dem ;-)

Ja, man fick lära sig att gå mot trafiken (för att hinna se döden i vitögat). Den regeln har ingen bäring på gångvägar och så vitt jag vet så gäller den inte heller där. Hur som helst är det ändock en majoritet (enligt mina iaktagelser är vi som sagt 65%) som tillämpar högertrafik på gångvägarna. Om det nu är så att det saknas uttalade lagar och regler för detta så bör således minoriteten anpassa sig. Om majoriteten tillämpade vänstertrafik skulle jag givetvis korrigera mig efter det. Hur man än vrider och vänder på det så är alltså vänstergångarna idioterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garvar redan nu när när ni alla som känner igen er får en unge nån dag.

Med ert tålamod får ni säkert ett riktigt lugnt barn som bara vill mysa!

Kan tom undra hur damp barn kan spela poker!???

Eller ni inte åkt på beats ännu :P

GL

 

Eller så inser man att man inte passar som förälder och beslutar sig för att inte skaffa barn. Det har jag och frugan gjort. Funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man fick lära sig att gå mot trafiken (för att hinna se döden i vitögat). Den regeln har ingen bäring på gångvägar och så vitt jag vet så gäller den inte heller där. Hur som helst är det ändock en majoritet (enligt mina iaktagelser är vi som sagt 65%) som tillämpar högertrafik på gångvägarna. Om det nu är så att det saknas uttalade lagar och regler för detta så bör således minoriteten anpassa sig. Om majoriteten tillämpade vänstertrafik skulle jag givetvis korrigera mig efter det. Hur man än vrider och vänder på det så är alltså vänstergångarna idioterna.
Hur är det med passgångarna då? ;-)

 

Ahja, saxat från NTF:

 

I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen. Jmf utdrag ur Trafikförordningen nedan:

 

Trafikförordningens 7 kap. 1 § (utdrag): "Gående som använder vägrenen eller körbanan skall om möjligt gå längst till vänster i färdriktningen."

 

Är den kombinerade gång- och cykelbanan utmärkt med påbudsmärket "Gång- och cykel- mopedbana" där banorna är åtskilda, ska gående och cykel/mopedförare följa märkets symbol.

 

Beträffande gångbana (trottoar) och övergångsställe rekommenderar NTF att gående vid möte med annan gående håller till höger.

Det är väl ungefär det här som jag har fått lära mig. Går jag på en större gångbana där det även kommer cyklar och fjortisar på moppe så håller jag vänster. På smalare gångbanor, typ trottoar, håller jag höger.

 

För din skull Saint_B:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man fick lära sig att gå mot trafiken (för att hinna se döden i vitögat). Den regeln har ingen bäring på gångvägar och så vitt jag vet så gäller den inte heller där. Hur som helst är det ändock en majoritet (enligt mina iaktagelser är vi som sagt 65%) som tillämpar högertrafik på gångvägarna. Om det nu är så att det saknas uttalade lagar och regler för detta så bör således minoriteten anpassa sig. Om majoriteten tillämpade vänstertrafik skulle jag givetvis korrigera mig efter det. Hur man än vrider och vänder på det så är alltså vänstergångarna idioterna.

 

http://lulea.se/download/18.4521059c115ce84a8fc80009092/2007-10-29+%C2%A7+260+Medborgarf%C3%B6rslag+om+att+uppmana+g%C3%A5ende+att+g%C3%A5+p%C3%A5+v%C3%A4nster+sida+p%C3%A5+gemensamma+g%C3%A5ng-+och+cykelv%C3%A4gar.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I trafiklagstiftningen är det inte reglerat på vilken sida man ska gå på en kombinerad gång-, cykel och mopedbana. Fordon ska dock föras till höger (högertrafik) och därför är lämpligt att gående går längst till vänster i färdriktningen. Jmf utdrag ur Trafikförordningen nedan:

 

Trafikförordningens 7 kap. 1 § (utdrag): "Gående som använder vägrenen eller körbanan skall om möjligt gå längst till vänster i färdriktningen."

 

Är den kombinerade gång- och cykelbanan utmärkt med påbudsmärket "Gång- och cykel- mopedbana" där banorna är åtskilda, ska gående och cykel/mopedförare följa märkets symbol.

 

Beträffande gångbana (trottoar) och övergångsställe rekommenderar NTF att gående vid möte med annan gående håller till höger.

 

Ett sorgligt dokument över den svenska kö-kulturen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barn på restaurang: Samma sak gäller här. Barnfamiljer ska också få gå på restaurang. Men om barnen börjar väsnas - gör nåt åt saken! Tystnar de inte, så ta ut dem. Och låt dem för guds skull inte springa runt i lokalen!

Klart att barn och deras föräldrar ska få lämna hemmet. Men varför är det så självklart att man ska få släpa med sina skrikiga småbarn på restaurang eller på andra festligheter som är avsedda för vuxna? Föräldrar som automatiskt förutsätter att det är ok att ta med barn är inte så lite själviska. Jag är i den åldern då fler och fler jämnåriga kompisar börjat skaffa barn med resultatet att i stort sett varenda social aktivitet berikas av minst en unge. Det är skapligt deprimerande att dyka upp på en fest och undra om man kommit rätt när nästan alla gäster sitter i en ring och dumstirrar på nån ettåring som ligger och dregglar på mattan.

 

Är man mamma/pappa-ledig och tar med sin unge på café klockan 10:30 är det en helt annan sak, men kan det verkligen vara så omöjligt att skaffa barnvakt en kväll varannan vecka eller hur ofta man nu blir bortbjuden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att barn och deras föräldrar ska få lämna hemmet. Men varför är det så självklart att man ska få släpa med sina skrikiga småbarn på restaurang eller på andra festligheter som är avsedda för vuxna?

 

Ja, så länge de tar sitt ansvar och ser till att minimera störningsmomenten för omgivningen. Vad jag menar är att du inte kan sitta och fnysa så fort du ser ett barn knalla in på restaurangen. Ge föräldrarna en chans! Om de lyckas hålla ordning på barnen så gör det ju knappast nåt att de är där, eller hur? Och om de nu råkar störa en minut av ditt lugn, och därefter får ordning på sina barn - vad har du då för anledning att klaga? Är varje enskild minut av lugn och ro för dig värd mer än en hel kväll ute för en barnfamilj?

 

Det handlar helt enkelt om att göra en rimlig avvägning.

 

Föräldrar som automatiskt förutsätter att det är ok att ta med barn är inte så lite själviska. Jag är i den åldern då fler och fler jämnåriga kompisar börjat skaffa barn med resultatet att i stort sett varenda social aktivitet berikas av minst en unge. Det är skapligt deprimerande att dyka upp på en fest och undra om man kommit rätt när nästan alla gäster sitter i en ring och dumstirrar på nån ettåring som ligger och dregglar på mattan.

 

Är man mamma/pappa-ledig och tar med sin unge på café klockan 10:30 är det en helt annan sak, men kan det verkligen vara så omöjligt att skaffa barnvakt en kväll varannan vecka eller hur ofta man nu blir bortbjuden?

 

Är det din fest så har du självklart all rätt att, som Jennez, bjuda till barnfri fest. Sen tycker jag att det är en självklart att en förälder frågar om han/hon får ta med sitt barn på en fest som man bjudits till - på samma sätt som det är självklart att jag frågar om min flickvän är välkommen på festen också. man tar ju inte bara med sig folk som inte bjudits på festen, utan att fråga först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de lyckas hålla ordning på barnen så gör det ju knappast nåt att de är där, eller hur? Och om de nu råkar störa en minut av ditt lugn, och därefter får ordning på sina barn - vad har du då för anledning att klaga? Är varje enskild minut av lugn och ro för dig värd mer än en hel kväll ute för en barnfamilj?

Nä, jag håller med. Om barn i andra sällskap inte är väldigt störiga är det inga problem. Det jag däremot inte tycker är ok är när barn oanmält dyker upp i mitt sällskap. Hur tysta och snälla dessa barn än må vara är det trist att umgås med föräldrar i föräldraroll istället för kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så inser man att man inte passar som förälder och beslutar sig för att inte skaffa barn. Det har jag och frugan gjort. Funkar bra.

 

Tog hon mej på orden eller :shock:? (Skoja bara)

 

Konstigt att inte den biologiska klockan tickar även på er...ni missar verkligen något mycket berikande.

Kanske även synen på mänskligt liv skulle förändras ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att inte den biologiska klockan tickar även på er...ni missar verkligen något mycket berikande.

 

Det gör ju iofs föräldrar också. Du vet om att majoriteten av alla skilsmässor inträffar under barnets första levnadsår? Något säger det ju om de negativa sidorna av att skaffa barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom 9 sidor och sitter fortfarande och gapar av förvåning.

 

1. Jennez, snälla, kalla inte ditt inlägg för ironiskt när du sedan i varenda inlägg därefter i tråden försvarar dina åsikter fullt ut. Ordet ironi har en helt annan innebörd.

 

2. Lika korkat som det är att ta med sig barnen till ett köpcentrum mitt i lördagsrusningen och sätta sig på restaurangen, är det att sätta sig där och tro att man ska få en knäpptyst måltid utan störningsmoment.

 

3. FFS, har ni alla glömt att dom ni pratar om , barnen (eller ungjävlarna som vissa säger) en gång tid var ni själva. Det är ingen ny uppfinning som såg dagens ljus i början av 2000-talet, och, framför allt, små barn har alltid skrikit. Det är nämligen deras enda sätt att göra sig förstådda innan dom kan prata fullt ut i 3-årsåldern.

 

4. Sist men inte minst är det roligt att för en gångs skull veta att man har rätt. 95% av er som gnäller kommer nämligen om 5, 10 eller (kanske mest troligt med tanke på mognaden i inläggen) 15 år förstå precis vad livet handlar om.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ju iofs föräldrar också. Du vet om att majoriteten av alla skilsmässor inträffar under barnets första levnadsår? Något säger det ju om de negativa sidorna av att skaffa barn.

...och hur påfallande lätt föräldrar ger upp ett förhållande....det blev lite jobbigt :roll:, å frugan orkade inte göra knipövningar :shock:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jennez, snälla, kalla inte ditt inlägg för ironiskt när du sedan i varenda inlägg därefter i tråden försvarar dina åsikter fullt ut. Ordet ironi har en helt annan innebörd.

 

Jag försvarar inte mina åsikter från OP fullt ut. Jag har exempelvis hävdat att det naturligtvis inte är barnens fel att de stör andra människor utan föräldrarnas.

 

2. Lika korkat som det är att ta med sig barnen till ett köpcentrum mitt i lördagsrusningen och sätta sig på restaurangen, är det att sätta sig där och tro att man ska få en knäpptyst måltid utan störningsmoment.

 

Visst, men vem har påstått något sådant? Självklart får det ju finnas rim och reson både i min toleransnivå och föräldrarnas förmåga att se helheten och inte bara sitt eget barn.

 

3. FFS, har ni alla glömt att dom ni pratar om , barnen (eller ungjävlarna som vissa säger) en gång tid var ni själva. Det är ingen ny uppfinning som såg dagens ljus i början av 2000-talet, och, framför allt, små barn har alltid skrikit. Det är nämligen deras enda sätt att göra sig förstådda innan dom kan prata fullt ut i 3-årsåldern.

 

Ingen har väl påstått något annat?

 

4. Sist men inte minst är det roligt att för en gångs skull veta att man har rätt. 95% av er som gnäller kommer nämligen om 5, 10 eller (kanske mest troligt med tanke på mognaden i inläggen) 15 år förstå precis vad livet handlar om.

 

Nej, men kanske om vad livet handlar om för dig. Jag säger inte emot, jag är inte sämre än att jag kan ändra åsikt men det är fortfarande så att det är din åsikt att livet handlar om barn. Det ska det inte behöva göra för mig förrän om jag själv bestämmer mig för att skaffa några. Lika lite som att ditt liv ska behöva störas av min hund. Man kan ju dra samma argument kring det iofs... ”Det är en del av livet att lösa hundar springer fram till främmande människor då och då”. ”Ni som inte har hund kommer aldrig kunna förstå hur mycket hunden betyder för dess husse/matte” etc. Låter det bekant? Det tror jag nog. Låter det befängt? Fullständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och hur påfallande lätt föräldrar ger upp ett förhållande....det blev lite jobbigt :roll:, å frugan orkade inte göra knipövningar :shock:.

 

Vilket i sin tur ger vid handen att flertalet människor inte bör skaffa barn om man utgår ifrån att barnet mår bäst av att båda föräldrarna lever tillsammans. Tillbaka på ruta ett igen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...