Gå till innehåll

Bossebo - Kommentera stats PLZ!


Bossebo

Recommended Posts

Då var det dax för en ny dagbok ifrån mig. Tänkte starta ifrån scrazzztc så att säga.

Jag kommer nu vara hemma på heltid fram till nyår iallafall och ta hand om min dotter Livia:

 

http://www.blogspace.fr/gisblogMnt-se-babyblogg/lucca/images/gd/1186350650.jpg

 

Glömmas får ju dock ej min mainbitch Ronja(hund), som nog uppskattar sena kvällspromenader då jag vanligtvis varit och jobbat.

 

Pappaledigheten blev en reaktion på förhållandet på mitt jobb. Min sambo jobbar dagtid och jag jobbar kväll. Så igentligen klara vi att hålla familjen igång utan ledighet, men jobbet tog knäcken på mig och lite ledighet behövdes för att vi inte skulle få ett ny "finlandssituation" på mitt jobb:mrgreen:

 

Jag är av den uppfattningen att på jobbet så jobbar man och gör iallafall så bra man kan utifrån sin situation. Detta är inget som gäller på min arbetsplats.

Hos oss funkar det likabra att skita i allt och ändå få sin lön.

Hos oss kan man fuska med tider om man har rätt position.

Hos oss kan man agera hälare och sälja vad som helst till vem som helst.

Hos oss kan man röka och prata sig igenom en kväll på sin mobiltelefon utan att göra mycket annat.

Hos oss kan man få löneförmåner om man är bundis med rätt person osv...

Allt detta har jag stått ut med, tills förra veckan!

Jag får då reda på att de har givit bort mina extra timmar till en annan person utan att ens fråga mig. Timmar som bara jag och ingen annan skall ha.

Då sprack det så att säga. Jag sa att jag ville ha pappaledighet direkt och något annat var det inte tal om. Det var ju svårt att få så där direkt hette det visst. Men jag förklarade att från och med måndagen den 12/11-2007 så har jag pappaledigt och så är det nu :)

 

Jag kommer nu återuppta pokergrinden för att ersätta bortfallet ekonomiskt nu när jag inte får full lön. Det handlar inte om något fancypanzy highstakessupercoolmäktigtjäna50000, utan att få in nån tusing i månaden för att göra livet lättare för "la familjen"

 

Jag är tyvär en sjukt dålig motgångsperson och blir vannsingt bitter när det går dåligt, men jag skall försöka hålla ihop det här nu. Sen i våras har mitt pokerspelande varit så extremt otursförföljt, så nu är det dags för en vändning. Och givetvis så tar jag caterpillen vid skopan och spelar på min favorithat klient nr 1 PRIMA!!! :) Denna klienten har bjudit på några av mina värsta stunder i mitt gambling liv, men jag har en fin rakeback som blir väldigt viktig även om jag spelar på de lägsta nivåerna.

 

 

Äventyret startade den 8 November när en Primasite fick 300 dollar av mig att kasta in i riggmaskinen.

Jag satte mig på rätt nivå 0,05-0,10 och utdragningarna haglade ifrån första handen. Jag tappade rakt av och jag undrade hur i HELVETE jag kan ha sån otur jämt och ständigt (man kan få mängder av utdragningar utan att vara kass, ok! ?) ;)

När jag tappat ungfär 6 inköp var jag råtiltad och hittade ett alldelles för högt bord, med en fantastisk snittpott. Där ställde jag saker till rätta och slutade sessionen med en ny rulle på 388 dollar totalt. Men där fick jag lova mig att nu räckte det med sånt beteende. Skulle jag hamna under 300 så var det utcashning som gällde. Så jag satte mig och började mata med halva inköp på rätt nivå 0,05-0,10 och även lite 0,10-0,20 om borden såg juicey ut (även där med halva inköp) De halva inköpen kör jag med eftersom förlorar jag ett inköp så känns det inte lika ialla som att förlora ett helt. Så det är bara en psykisk grej jag har :) Så jag vinner hellre mindre, än förlorar mycket så att säga.

Nu verkar det dock som riggen är avstängd för tillfället, för nu har jag fått plussa några dagar. Så jag avslutar denna extremt långa inledningen med att säga: Current bankroll $565

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen mig i det du skriver... "Jag är tyvär en sjukt dålig motgångsperson och blir vannsingt bitter när det går dåligt..."

Jag ställer mig ofta frågan: -Väger medgångarna upp motgångarna? Är humörsvängningarna pga pokerspelandet värd den "lilla" extra ekonomiska effekten? -Hellre vinna litet och med jämna vackra kurvor, än vinna lite mera och vara med om stora kurvor...

 

"Finlandssituation"??? Den var ny. Har aldrig hört den...

 

Lycka till med pokern och pappaledigheten!

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen mig i det du skriver... "Jag är tyvär en sjukt dålig motgångsperson och blir vannsingt bitter när det går dåligt..."

Jag ställer mig ofta frågan: -Väger medgångarna upp motgångarna? Är humörsvängningarna pga pokerspelandet värd den "lilla" extra ekonomiska effekten? -Hellre vinna litet och med jämna vackra kurvor, än vinna lite mera och vara med om stora kurvor...

 

"Finlandssituation"??? Den var ny. Har aldrig hört den...

 

 

Lycka till med pokern och pappaledigheten!

 

/Cyntax

 

Finlandssituation= Random guy blir trött på alla idioter i världen och skaffar vapen.

Nu är det ju inget jag tänkt på, men ibland skulle man ju vilja ställa en och annan person imot väggen och fråga vad i helvete de håller på med och sen avsluta det med valfri bestraffning.

 

Jag hoppas verkligen inte primamotriggen skall slå in riktigt än... För det är helt sjukt gött att äntligen få plussa några dagar i rad och spela ett stabilt och sansat spel. På prima heter jag just Bossebo. Så har ni hjärta att skinna en våldtagen arbetare med en underbar dotter som behöver mat, så visst ta mina pengar bara ;)

Vore iofs rätt bra ifall nån som härjar på mina asbestnivår gav mig lite kommentarer hur jag skall förbättra mitt spel. Det jag vet till 146% är ju att jag är Tight. Skulle behöva bli agressivare, fast inte så som de jag tjänar pengar på, de som är överagressiva.

 

Purple lounge härjar jag på just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finlandssituation= Random guy blir trött på alla idioter i världen och skaffar vapen.

Nu är det ju inget jag tänkt på, men ibland skulle man ju vilja ställa en och annan person imot väggen och fråga vad i helvete de håller på med och sen avsluta det med valfri bestraffning.

Nej fan. Du ska ta dom andra vid bordet som gisslan och till slut kommer en "The Stockholm Syndrome" (till din fördel).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Finlandssituationen=Falling down.

Tips: Läs lite om nackdelen med att sitta med halvt inköp. Finns säkert långa trådar om detta här.

I korthet:

Helt inköp:

Fördel=du kan vinna stora potter med nötterna.

Nackdel= du kan förlora stora potter med AA som du har svårt att lägga.

 

Shortstack:

Fördel: Det är lätt att spela korrekt med bra händer. Du tvingas fi att spela fel eftersom du inte ger implicita odds till draghänder och det vet de inte om på dessa nivåer.

Nackdel: Du vinner små potter med nötterna. Det är tråkigt att sitta och vänta på kanonhänder.

 

Halvt inköp:

Nackdel: Du ger odds, men kan inte vinna stort.

Fördel: ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Finlandssituationen=Falling down.

Tips: Läs lite om nackdelen med att sitta med halvt inköp. Finns säkert långa trådar om detta här.

I korthet:

Helt inköp:

Fördel=du kan vinna stora potter med nötterna.

Nackdel= du kan förlora stora potter med AA som du har svårt att lägga.

 

Shortstack:

Fördel: Det är lätt att spela korrekt med bra händer. Du tvingas fi att spela fel eftersom du inte ger implicita odds till draghänder och det vet de inte om på dessa nivåer.

Nackdel: Du vinner små potter med nötterna. Det är tråkigt att sitta och vänta på kanonhänder.

 

Halvt inköp:

Nackdel: Du ger odds, men kan inte vinna stort.

Fördel: ????

 

Jag köper ALLTID in med halvt inköp när jag börjar. Jag vill känna på hur det går först. När jag sen börjar plussa så är jag ju rätt snart uppe i fullt inköp och slutar inte spela då. Har spelat mycket shortstack, men det blir extremt jobbigt när man kör 6-8 bord ifall man måste fylla på konstant, eller lämna när man dubblat.

Detta är en försäkring för att jag inte skall tappa allt förtroende för mitt spel och börja skotta när jag fått en avgrundsstart på en session med många inköp back direkt. Som jag skrev innan så känns det mycket bättre att förlora ett halvt inköp direkt, än ett helt. Jag är tyvär väldigt intresserad av totala rullen medans jag spelar, och smygtittar hela tiden hur mycket jag har.

 

Jag kan dock tänka mig att köpa in fullt ifall det är ett totalt steamat bord, där det är all in varje hand med fulla stackar. Då väntar jag snällt på rätt hand. Hade ett sånt bord i helgen där en kille krävde action, annars skulle han lämna bordet. Han var all in preflop istortsätt varje hand

 

Dock så förstår jag precis vad du menar, men jag känner att det är bäst att spela som jag gör för att lyckas behålla rullen eller i bästa fall öka den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha koll på läget. Men är det inte bättre att köpa in short för att känna av bordet?

Hursomhelst. Jag ska inte tjata mer om detta.

Lycka till. Jag kanske tittar in igen.

 

Du tjatar inte, du har rätt i det du säger. Jag uppskattar varje kommentar i denna dagboken som är skriven med mening att förbättra mitt spel.

Men jag startar alltid med halvstack för att för att minimera eventuellt förluster direkt. För börjar det riktigt hemskt från början så kan jag lika gärna vara gul när sessionen är över. Försöker förhindra detta :)

Som jag skrev innan så är ministackar jäkligt trixit när man spelar många bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarna som tycker att fullt inköp är nöten kan se dig som en idiot ... och det är det du vill dom ska tro du är...

 

Det är ju detta som är själva grejen. Det positiva med att köpa in icke fullt. De spelare som är "regulars", "grymma" , "proffs", "osv" ser ju oftast alla som inte köper in fullt som värdelösa noobs. Och det stämmer ju faktiskt oxå om man skall tänka på det som Bandini sa. Det är inte korrekt. Men på detta sättet så maskerar man ju sina eventuella pokerkunskaper. Jag vill inte på något sätt säga att jag har några direkt kunskaper och jag spelar säkert käpprätt åt helvete enligt de tungt vinnande spelarna. Men ja, ni fattar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju detta som är själva grejen. Det positiva med att köpa in icke fullt. De spelare som är "regulars", "grymma" , "proffs", "osv" ser ju oftast alla som inte köper in fullt som värdelösa noobs. Och det stämmer ju faktiskt oxå om man skall tänka på det som Bandini sa. Det är inte korrekt. Men på detta sättet så maskerar man ju sina eventuella pokerkunskaper. Jag vill inte på något sätt säga att jag har några direkt kunskaper och jag spelar säkert käpprätt åt helvete enligt de tungt vinnande spelarna. Men ja, ni fattar :)
1-0 till oss! :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört första sessionen nu. Fick smaka motrigg direkt :)

På 2 olika bord bara ett par minuter imellan plockar jag upp QQ och hamnar all in preflop imot AK. Båda gångerna träffar Fi ett av sina kort. Jag blir utdragen i Kg och i meter i flera händer. Men eftersom jag bara köper in för halva inköpet så blev det ju inte så där jätteblodigt. Jag var nere 15 dollar totalt innan jag fick ett par händer som fick stå. Lyckades även dra mig ur potter tidigt där jag kanske var i ledning på flop, men 6:e sinnet startade upp och jag insåg vart det höll på att ta vägen. Sparade riktigt mycket pengar i ett par potter tack vare detta.

Sen fick jag ju lite fina gratis pengar av bla en kille som reraisar min 5xbb höjning med AA. Jag ställer direkt och han steker en stund men synen kommer. Killen visar upp J9 off. Han kunde ha släppt pre, men han kände sig väl hjärndöd nog att syna och det tack jag för :)

 

Slutar sessionen 2 dollar upp:lol: (totalt $567) Det såg ju länge ut att bli ett bra back, så jag är väldigt nöjd ändå. Körde 9 bord större delen av tiden.

 

Det mest spektakulära under hela sessionen är när jag gör en råbluff på flop efter jag synat en höjning preflop med 56 suited. Det är jag och mr raise och en kille till. Första killen checkar, höjaren checkar och med bordet AKJ så skjuter jag ett ordentligt bett med min 56. Det blir instant fold på båda fi, och jag visar nöjt upp min första hand under sessionen:mrgreen: Verkligen inte något standard spel ifrån mig, men nångång kan det vara kul o släppa "tight som ett bofinksarsle" attityden och förvirra motståndarna.

 

Nu läste jag lite här o där att prima stänger ifrån 01.00-11.00 inatt, så det blir nog inget mer spel.

 

Nu till jätteältet. POKEROFFICE! Jag har aldrig fått det att funka ordentligt. Det har funkat tillfälligt, men ofta har det slutat funka mitt under en session. Så jag har slutat använda det, men nu vill jag ha igång skiten.

Det tråkiga är ju att nu verkar det havererat helt!! Häromdagen så fick jag inte in någon statestik alls, den bara visade vilka kort jag hade. Efter den nya uppdateringen (2.33) så händer följande: Jag har pokeroffice igång och öppnar pokerklienten. Jag hittar ett bord jag gillar och trycker på platsen där jag skall sitta. POFFF!!! så bara försvinner pokerklienten helt. Den stängs alltså ner när jag väljer ett säte. Försökte flera gånger, men samma sak händer hela tiden. När jag sen stängde av pokeroffice funkar klienten som den skall.... ????????????? Snälla nån, vet ni något om detta?

Känns lite surt att betalt för pokeroffice och aldrig kunnat använda det ordentligt. Vill ju kunna kasta in lite HH:s som ni skall tracka ner på och ge mig dåligt självförtroende.

 

Gonatt

 

EDIT: Fick igång klienten på laptopen, så det blev några händer framför tvn. Rulle nu $571

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt apropå det vi diskuterade tidigare (shortstacking) så hittade jag detta roliga uttalande av Hampulito här på forumet:

 

"Sen får man utgå från att alla shortstacks är dumma i huvudet."

 

Ja, där har vi det i ett nötskal. Bara hoppas att folk som bedömer folk utefter hur mycket de köper in för, fortsätter att göra det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte mins fel så satte dom mig all in preflopp efter min höjning. Men jag var helt säker på att jag var före.

Faktiskt helt sjukt, sen jag började spela igen i torsdags så har jag inte åkte på en enda KK imot AA, eller JJ imot QQ, alltså preflopp allin imot ett högre pocket. Annars så brukar det ju det vara en prima special. Antar att det kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju nästan omöjligt att lägga QQ på den nivån. Men om någon höjer, du återhöjer och det sedan kommer en all in får man ju räkna att det bara handlar om varians eftersom du möter AK uppblandat med några AA KK.

Det jobbiga är ju när man hamnar i otakt och synar mot AA men lägger och någon idiot visar TT.

Jag idiotla JJ i söndags på 1,5-1.0. Mönstret var detta. UTG+2 höjer 6BB, mellanposition synar och jag synar i sen position.

Floppen kommer 962 regnbåge. PFR checkar, spalre 2 går ai med typ mellanstack. Jag lägger. UTG+2 synar. De visar AK på första spelaren och TT på mellankillen. Turn 9, river 5. Så man måste ju syna.

Jag är för tajt och kollar också på bankrullen. Därför blev jag inresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asträpymapyioenymnetrå' aeyirvå'årw¨p',tov¨å¨,vteyobëyeyey

epmvyåi,ovtpåobme'råyo,vpå JÄVLA PRIMARIGGHELVETE!ämtyb.vdrosyp'ro,ybvprdmsdy'pås,tvdrody-

apwomtctiävmasiobsmräab6srpåm:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

Oväntat, men idag så kom sessionen när det var dax o vända på steken. Jag har sällan skådat den mängden utrdragning och riggade händer... HELT omöjligt att vinna, hur än i helvete man gjorde och jag gjorde ett MEGABACK.

Jag höll mig lugn och ville jobba tillbaka, men det var helt omöjligt.

 

Nuvarande rulle: $529

 

Kommer jag under 500 så blir det utcashning ASAP

 

Enda ljusa i det totala dödsmörkret är ju att det kommer dyka upp rakeback den 15 (i över morgon) för dessa dagar jag spelat... torde bli runt 50 dollars typ... Men det känns ju rätt oviktigt nu, när man hittat jättebacket.

 

aja... ny tag imorgon... eventuell tar jag ingen, eller så blir det uttag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Stoffe :) Länge sedan. Spelar du något?

 

Jag tog det så jävla kallt att jag cashade ut inatt. Jag hann med ett långt pass till och utdragningarna fortsatte... Så här såg det ut i varje pott.

 

Jag har K7

 

Flopp kommer K77 turn x River J ..... Fi sitter på JJ och drar ut river

 

Jag har A6 i hjärter

 

Flopp kommer med 2 hjärter och en kung och även en 8, turn kommer med hjärter 8 och river ännu en Kung. .. Även denna gång drar river ut min färg med en runner, runner KÅK med K på hand för Fi

 

Jag har 108 i klöver

Flopp kommer med 3 klöver, jag checkar för att en maniac skall få betta ut stenhårt vilket han gör, Jag tokhöjer honom och får syn, turn ännu ett klöver och vid showdown sitter killen med ett klöver och givetvis ESS

 

I brist på bord körde jag även ett bord Fixed limit 0,25-0,50. Jag han bli utdragen 3 gånger på river när jag sitter med höga pockets och även utdragen en gång på river när jag floppat set och fi plockar upp högre set på river.

 

Roligaste setupen är ändå när jag drar till färg på ett parat bord och Fi sitter på AA, jag träffar färg på river, men river kortet är A i just den färgen. :) mao fanns det bara ett kort som kunde ge honom kåk och mig färg och det kom

 

Jag orkar helt enkelt inte med prima, fattar inte varför jag försökte ens :) Så jag cashar ut mina kvarvarande 472 dollar (dock med en vinst på 172 dollar) och kommer sätta in 300 på en annan sida när de kommer. Dock så kommer jag få en rakeback imorgon eller övermorgon ifrån sidan, får se vad jag gör med dom. Antingen får det bli ett skott för uppdubbling, eller så cashar jag ut direkt. Som jag skrev tidigare kommer det väl bli runt 50-60 dollar.

Cashar jag ut dessa så har jag ju gjort en vinst på 220-230 dollar och det får ju ses som helt ok på min låga nivå.

Mitt mål är ju som sagt att tjäna nån tusing i månaden och då är ju detta en jättebra start :)

 

Förövrigt skall jag och cleburne ha en romantisk massmordsdejt i pokerns namn. Vi skall utrota de riggansvariga ifrån 2 nätverk. Kan det skramlas lite bland er fattiglappar som tjänar några millar om året, kan vi säkert utöka touren och besöka lite fler företag.

 

Jag återkommer när jag satt in nya pengar på något annat nätverk (frågan är bara vilket????) eller när jag fått rakebacken och bestämt vad jag skall göra med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight! Då var jag igång igen :)

 

Jag har som tidigare nämt cashat ut 472 Dollar ifrån Purple Lounge, men nu i stället satt in $306 på Noiq poker istället. Dom ger ju ut rakebacken 1 gång i veckan och det gillar jag :) Nu har jag idag och imorgon på mig att spela för att få med på veckans rakeback som kommer på fredag.

 

Men, jag har även satt in 500 Sek på Bet 365 och 100 sek på Expekt för sportsbetting. Väldigt lågt tilltagen rulle, men vi får hoppas på att matcherna går hyffsat i början.

 

Så kvällen kommer fyllas med poker och följande bets som jag lagt idag:

 

Pontevedra v Real Zaragoza (2) Fotboll 50 sek Fel

Real Madrid vs Partizan över 158,5 basket 30 sek Fel

Almtuna IS vs Nybro Vikings IF under 5,5 hockey 50 sek Rätt

IF Björklöven vs IF Sundsvall under 5,5 hockey 50 sek Rätt

Slagelse DT vs Ikast / Bording (1) handboll (tanter) 30 sek Fel

OV Helsingborg - LIF Lindesberg (2) handboll 50 sek Rätt

Viborg HK - Frederikshavn FOX (1) - 7,5 handboll (tanter) 50 sek Rätt

Real madrid vs partizan -18,5 handboll (livebetting)20 sek Fel

Dessa spelas inatt:

PHI 76ers @ NO Hornets NO -8,5 basket 30 sek Rätt

NJ Nets @ BOS Celtics över 181,5 basket 30 sek Fel

CAR Hurricanes @ TB Lightning Under 4,5 hockey 20 sek Fel

 

 

 

Så just nu har jag följande rullar

 

Noiq: $306

Bet365: 391 Sek (levande spel 60 sek)

Expekt: 176 Sek (levande spel 0 sek)

 

Idag har jag inte letat något själv, utan jag har ryggat stabila rekar och hoppas att det skall bli plusset iallafall :)

 

Nu är det bara o hoppas att Noiq inte slår på dödsriggen direkt utan jag kan få komma igång och spela lite innan allt faller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då återtog man oskulden på Ipoker igen. Det känns väldigt tight spel, men då får man ju öva lite mer på sina minimala kunskaper att vara agressiv.

Det heter ju alltid att folk som gnäller över otur är kassa. Mitt problem är att jag slänger in pengarna när jag leder. Det är EXTREMT sällan jag får in pengarna när jag inte leder.

Så när man plussat upp 10 dollar så utspelar sig den handen:

 

Jag checkar på big blind med A4

 

Flopp komer A 3 5

 

Jag bettar ut pott ungefär först, men blir återhöjd och synar snabbt.

Turn 2

 

Jag bettar ut ordentligt, blir höjd och går all in och killen instant callar....

 

Jag har alltså färdig stege och Fi sitter med 33 på hand för set.

 

River 2

 

Så, då var allt pluss borta... På vilket sätt är jag kass här? Skulle jag ringt teknikerna på IPOKER blixtsnabbt när jag fick in kulorna och sagt att bordet inte fick para sig? Är det så man gör? Jag visste ju givetvis inte att han satt på ett set, men jag kanske skulle ringt ändå? Lovat att skicka en chokladkartong till israel och kanske lite rosor? Är detta sättet man plussar på????

Jag får dessa händer STÄNDIGT i ansiktet... Jag leder, men blir alltid utdragen.

 

Iallfall, jag stod i valet och kvalet om jag skulle slå huvudet igenom datorskärmen eller kämpa vidare och valde det sista alternativet (eftersom jag har en riktigt gammal skärm som har lite betongvibben över sig, det skulle med andra ord gjort jääävligt ont)

 

Så jag hittade tillbaka till spelet och gjorde igentligen bara ett större misstag där jag synade ner en höjd pott med AJ och träff på A. FI satt på AK, men checkade river eftersom eventuell färg gick in där.... Jag borde kanske bettat där, men valde checka.

 

Så jag fick iallfall ihop ett litet pluss och slutar spelet nu upp +$14 och då ser ju rullarna ut så här:

 

Noiq: $320 (start 306)

Bet365: 428 Sek (levande spel 0 sek) (start 500)

Expekt: 176 Sek (levande spel 0 sek) (start 100)

 

Fick igång Pokeroffice oxå, men bara för att det skall sluta funka mitt i.... jag är så jäävla less på det här nu. Jag vill ju att det skall funka nån gång.

Jag är ju helt noob på det här med office, mem kan nån förklara för mig innebörden av statistiken och vad man skall ha för stats på sina / ? / ? /?

 

Vill samla på mig mer händer så man kan kolla lite mer på positionsspel osv..

 

Ok, tjejen har tagit med sig dottern till sängs inatt, så jag o jycken får sova i soffan inatt framför tvn.. natti natti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter trassligt.

 

När det gäller pokeroffice och såna program kör jag aldrig med det. Jag brukar spela tre-fyra bord och gillar känslan att försöka läsa av spelet på borden och då brukar plusset komma automatiskt.

Sedan går det ju aldrig att säga att du ska ha 22/7/3 eller vad det kan vara i statistiken. Det beror ju på väldigt många faktorer. Men om du har 22/0/0 eller 40-35-15 är det nog inget vidare.

22 står då för % händer du frivilligt stoppat pengar i potten.

7 står gör hur många % händer du höger pre och

3 står för aggressionsfaktor, dvs hur aggressiv du är på senare gator.

Har du programmet på och ser en fi som har väldigt låg aggressionsfaktor på senare gator som plötsligt börjar beta hårt, ja då lär han ha stålet.

På din nivå finns det väl skarpa rekomendationer om ABC-poker och det kan väl röra sig om 22-10-3 eller nåt men här får gärna PO-experter rätta mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...