Gå till innehåll

Ah! The Comeback!


AnonymHaj

Recommended Posts

Tjenare!

Har pga ekonomiska problem haft problem att skaffa fram likvid för en rulle men den senaste månaden har jag lyckats skaffa fram 2500$ genom att jobba svart (så inte fogden tar pengarna)...

 

Iallafall så bestämde jag mig att nu fick det bära eller brista. Jag ska spela som ett proffs med disciplin och poker på högsta nivå för att betala tillbaka skulder osv!

 

Var först lite nervös att börja spela... Har min badstreak släppt eller inte? Så det är inte förrän inatt jag rörde pengarna på pokerkontot. Och det verkar som det släppt! Äntligen lite rättvisa här i livet!

 

Började lite mjukt på NL100$

NL100$ - Antal händer: 243

NL100$ - Vinst: 354$

 

Riktigt trevlig session så jag gjorde mig lite äggnudlar och käkade framför datorn och spelade lite roulette för småpengar... Hade ett härligt flyt faktiskt och när jag ätit klart satsade jag hela vinsten (som jag egentligen inte tänkt räkna... kvitt eller dubbelt! +40$! sammanlagt!

 

Gick sedan upp på NL200$ för att testa motståndet

NL200$ - Antal händer: 96

NL200$ - Vinst: 150$

 

Märks att de flesta som fortfarande är sopor! Stackade en kille som hade triss när jag satt på stege! Härligt go känsla!

 

Gick sedan upp på mina gamla nivåer NL1000$:

NL200$ - Antal händer: 530

NL200$ - Vinst: 1543$

 

Riktigt trevlig kväll måste jag säga! Ska sova nu uppdaterar imorgon!

 

Dag1: 2500$

Dag2: 4587$

 

Nästan dubblat rullen första dagen! Jävligt skön känsla just nu :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeeeeeh, testa att inte spela underrullad om du ska spela for a living... JÄVLIGT dum idé :)

 

Men lycka till annars, fortsätter du skotta så blir du snart gul. Vilket är stor underhållning men se till att hålla igång en månad iaf.

Grejen är att jag förlorat lite pengar förut så ingen som vill stejka mig längre och det är bara sånt allmänt hassle med det men ska bara lira nl100 imorgon har jag lovat mig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte hitta nån ny flickvän du kan sno hennes livsbesparingar av på, säg, 150k?

 

Det måste väl gå? Eller hitta nån annan person du kan blåsa för att sen lira lite, loosa och dränka sorgerna med 7.3or?

 

Jag har lyckats få fram en del pengar att betala tillbaka henne och som du ser håller jag ju på att fixa fram ännu mer nu så att hela skulden ska vara tillbakabetald... Och ja jag har haft ångest för det jag gjorde och ska aldrig spela för lånade pengar nått mer... nöjd? Dessutom har börsen gått ner rejält sen dess så hon har tjänat på att fonderna konverterats till en skuld istället så länge jag betalar tillbaka vilket jag tänker göra... Tänker betala vinstskatten hon får på fonderna också så då tjänar hon ännu mer

 

Spelar NL100 nu och tänker hålla mig där hela dagen... Klarar jag inte det erkänner jag att jag inte har disciplin. Ta det som ett löfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats få fram en del pengar att betala tillbaka henne och som du ser håller jag ju på att fixa fram ännu mer nu så att hela skulden ska vara tillbakabetald... Och ja jag har haft ångest för det jag gjorde och ska aldrig spela för lånade pengar nått mer... nöjd? Dessutom har börsen gått ner rejält sen dess så hon har tjänat på att fonderna konverterats till en skuld istället så länge jag betalar tillbaka vilket jag tänker göra...

 

Spelar NL100 nu och tänker hålla mig där hela dagen... Klarar jag inte det erkänner jag att jag inte har disciplin. Ta det som ett löfte.

 

Antingen är det high stakes levling som råder här, elelr så är det bara bisarrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lyckats få fram en del pengar att betala tillbaka henne och som du ser håller jag ju på att fixa fram ännu mer nu så att hela skulden ska vara tillbakabetald... Och ja jag har haft ångest för det jag gjorde och ska aldrig spela för lånade pengar nått mer... nöjd? Dessutom har börsen gått ner rejält sen dess så hon har tjänat på att fonderna konverterats till en skuld istället så länge jag betalar tillbaka vilket jag tänker göra... Tänker betala vinstskatten hon får på fonderna också så då tjänar hon ännu mer

 

Spelar NL100 nu och tänker hålla mig där hela dagen... Klarar jag inte det erkänner jag att jag inte har disciplin. Ta det som ett löfte.

 

Så du menar att om du klarar av att hålla dig EN DAG på utsatt nivå så har du disciplin? Du har inte spelat på ett tag och direkt första sessionen så börjar du skotta och lira roulette. Tjena.

 

ETA busto, första fyllan alternativt morgondagens skottning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint att lira nl1k me 4 BI, standard. Grymt bra diciplin, tror du får ta och skaffa ny flickvän med mer fondpengar om du ska fortsätta såhär. Gl.

 

Seriöst, så tycker jag att det du håller på med är så idiotiskt som det kan bli. Du spelar bort större delen av allt du äger på en enda kväll, och nu är det bara några fjuttiga ord på ett pokerforum som har sagt att det inte kommer hända igen. "jag var dum", jag det var du fan, men seriöst du har ju spelproblem.

 

"Iallafall så bestämde jag mig att nu fick det bära eller brista. Jag ska spela som ett proffs med disciplin och poker på högsta nivå för att betala tillbaka skulder osv!"

 

Spela som ett proffs? Du har ingen aning om vad du pratar om ens, att tro att du kan spela tillbaka allt är så naivt, krävs så enormt mycket mer av en pokerspelare än ett "jag ska spela som ett proffs." Vad säger att du inte kommer tilta bort allt igen? Din "diciplin"? Den diciplinen verkar måttligt bra.

 

Skaffa ett jobb istället, poker är inget som passa alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Later som ytterligare en hojdardagbok!

 

Riggen verkar slappt for dig. Kanske passa pa och spela hogt medan du har chansen? EV- att spela NL100 nar du ar medriggad, tank de pengar du missar om det ist varit NL1k eller varfor inte NL10k. Tusentals dollar! Kanske till och med kan vara vart att ta ett nytt lan. Ungefar som att lana pa huset under 80talet. Nastan korkat att lata bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100$ - Antal händer: 685

NL100$ - Vinst: 78$

 

Skönt att slå tvivlarna på fingrarna. Började dagen dåligt men gnetade på och spelade ut motståndet helt enkelt trots kassa kort. Varken spelat roulette eller NL1000. Hälsade på krabaten också efter dagis idag :mrgreen: Känns skönt att kunna bjuda på lite godis nu när ekonomin börjar bli lite bättre. Men bruden är fortfarande lite kylig så gav henne 1000 kr från rullen eftersom ni klagar så förbannat.

 

Dag 3: 4665$ - 156$(skuldamortering) = 4509

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100$ - Antal händer: 685

NL100$ - Vinst: 78$

 

Skönt att slå tvivlarna på fingrarna. Började dagen dåligt men gnetade på och spelade ut motståndet helt enkelt trots kassa kort. Varken spelat roulette eller NL1000. Hälsade på krabaten också efter dagis idag :mrgreen: Känns skönt att kunna bjuda på lite godis nu när ekonomin börjar bli lite bättre. Men bruden är fortfarande lite kylig så gav henne 1000 kr från rullen eftersom ni klagar så förbannat.

 

Dag 3: 4665$ - 156$(skuldamortering) = 4509

 

Förstår inte alls hur folk kan tvivla på dig, du har ju sagt att du är seriös och att du ska spela som ett proffs, kan väl aldrig misslyckas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, det här är ju så jävla obvious ett troll så det finns inte, allt som han skrivit tyder på det, han sitter säkert och garvar lika mycket som jag gör, det är typisk Jerry Seinfeld-humor över det hela med subtila ord och meningar som förstärker komiken.

 

Min teori är att du är en pokerspelare, antagligen bra som sitter och undrar vad det är för idioter som sitter på borden och spelar med dig och bara kastar iväg pengar på idiotiska händer. Detta är din bild av hur en sådan människa skulle kunna vara, det skänker dig otrolig glädje att läsa vad du skrivit och du kan knappt hålla dig för skratt medan du skriver och tänker ut nya sorgliga och patetiska situationer och du älskar kommentarerna folk skrivit till denna fiktiva person mer än bin älskar honung, kanske stillar det ditt samvete över att du oftast vinner på dessa personers lidanden.

 

Om du dock på någon högst osannolik anledning skulle vara ärlig i det du sagt på det senaste så har jag bara några råd till dig: Skaffa inte barn, sprid inte din säd och förpesta inte mänskligheten med din idioti.

Du är inte en pokerspelare, du är inte James Bond, du är ett offer, du är bilden av fisken som gör att pokerspelare sover dåligt på natten då de känner dåligt samvete över att de utnyttjat ditt spelberoende för dem själva.

 

Du måste lära dig förstå pokern om du ska hålla på med det, du kan inte sätta dig på höga nivåer och lira bara för att du vill tjäna pengar snabbt, på höga nivåer sitter de bra spelarna som klarar av den nivån, du borde sätta dig ner och köra NL 20 där moståndet är lägre samt där du kan förlora utan att känna av det, du blir bättre i ditt spel ju mer du förlorar och kan du hålla dig -/+0 så är det perfekt då får du viktig erfarenhet och kommer försöka hårdare att plussa vilket gör att du kommer göra små och viktiga förbättringar i ditt spel. Försök fixa en skärm som klarar av 4 bord, när du känner dig redo och har tillräckligt med pengar kan du köpa en ny skärm och gå upp på 8 bord. Du måste också förstå att poker inte är tur, tur är bara en faktor och den faktorn jämnar ut sig desto mer bord/tid du kör eftersom du eliminerar variansen, roulette/black jack är enbart tur, i poker så spelar du motståndet och det krävs stor analyseringsförmåga samt att man är bra på att lära sig nya saker snabbt för att kunna bli en spelare som plussar eller plussar tillräckligt mycket för att kunna leva på det. Du klarar inte av detta, jag kan säga det till dig direkt, jag har bara läst dina ord (som fortfarande är troll) men jag kan direkt se, förstå vardan den person du är, det går inte mannen, jag är ledsen.

 

Sist men inte minst, så är meningen med denna post aningen paradoxal, om du är en riktig person så kommer du garanterat inte läsa igenom den eftersom den är för lång för dig men om du är ett troll, vilket jag vet, så kommer du säkert finna lika mycket nöje i denna post som jag finner i dina troll poster, du förstår säkert paradoxen :-)

 

Ps. Seinfeld rockar! Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100$ - Antal händer: 685

NL100$ - Vinst: 78$

 

Skönt att slå tvivlarna på fingrarna. Började dagen dåligt men gnetade på och spelade ut motståndet helt enkelt trots kassa kort. Varken spelat roulette eller NL1000. Hälsade på krabaten också efter dagis idag :mrgreen: Känns skönt att kunna bjuda på lite godis nu när ekonomin börjar bli lite bättre. Men bruden är fortfarande lite kylig så gav henne 1000 kr från rullen eftersom ni klagar så förbannat.

 

Dag 3: 4665$ - 156$(skuldamortering) = 4509

 

Det känns inte konstigt att du nog faktiskt har rätt i att de flesta tvivlade på att du kunde spela på en låg nivå en dag?

 

Stöld kräver precis som mord uppsåt.

 

Stöld (BrB 8:1) innehåller fyra rekvisit.

 

1. Du tar något olovligen.

2. det du tar tillhör någon annan.

3. Du har ett tillägnelseuppsåt.

4. Tillgreppet innebär skada.

 

1,2 och 3 går ju inte att förneka alls. Om du bara hade fört över pengarna till ditt bankkonto (eller pokerkonto) med tanken att du skall lämna tillbaka det senare så kanske det bara hade varit egenmäktigt förfarande men så fort du lägger in några pengar i en pott så uppfylls tillägnelseuppsåtet. Så hur är det inte stöld?

 

Edit: Vill tillägga att även jag har starka tvivel på Anonymhajs sanningshalt i sina inlägg. I vilket fall som helst så är det min mening att han är en stor idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur är det inte stöld?

Det var tänkt som ett lån. Jag gjorde det av desperation! Själva bortspelandet skedde under påverkan av alkohol vilket inte var tänkt när jag lånade pengarna... Och när jag var påverkad kändes det som playmoney... I vilket fall så har jag ju börjat betala tillbaka! Vilken tjuv lämnar frivilligt tillbaka stöldgodset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en vända nu efter midnatt också

 

NL100$ - Antal händer: 220

NL100$ - Vinst: -56$ :evil:

 

Fisken hade tur som f**.

 

Gick sedan upp på $200 flr att hitta flytet

 

NL200$ - Antal händer: 126

NL200$ - Vinst: 212$ :twisted:

 

Det går bra nu :mrgreen: Fortfarande inte kört NL1000 så disciplinen håller i sig... får väl tacka er som gör mig förbannad. Det sporrar kan jag säga...

 

Rulle: 4665$

 

edit: ser att jag på dessa timmar spelat ihop hela avbetalningen jag gjorde! Tack så mycket fisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...