Gå till innehåll

Att börja om!


difrules

Recommended Posts

Jag har spelat 5/10 och upp till 25/50 innan men rest mycket o gjort en del investeringar. Så jag har inte spelat på ett bra tag men har nu bestämmt mig för att starta om. Har märkt att mitt spel inte fungerar alls på de lägre nivåerna, men på de högre fungerar den! Vrf är det så? Känns som det är mer nötgrind på de lägre nivåerna sammtidigt som det handlar mer om poker på de högre nivåerna.....? I övrigt efter att ja nästan torskat hela rullen pga av mitt agresiva spel på de lägre nivåerna så tog jag till mig och började att nötgrinda vilket har gjort att jag nu nästan dubblat rullen från 2k till 4k på 7 dgr, kan de fortsätta såhär så e man kanske snart uppe igen...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte de stora nivåerna så jag vet faktiskt inte. Jag tycker jag är mycket erfaren spelare men jag brukar också sumpa allt genom att spela för aggresivt på lägre nivåerna. Det kanske beror på att man tror att man är nån gud som får pengarna hur lätt som helst från de sämre, som självklart leder till att förlora allt. Men nu förtiden spelar jag nästan bara sitNgos och turneringar. Sitngo går väldigt bra, kommer spela det tills jag känner att jag är redo att spela seriösare vid cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det NL texas holdem e spelet som gäller för min del! När det gäller om att anpassa spelet så är det svårt när det är så många som slaskar på de lägre nivåerna och sedan finns de ju mycket callingstations där nere men dem kan man ju anpassa spelet för. Det svåra är att inte bli utdragen på d nivåerna. Har gått tillbaka till nötgrind istället och kommer inte att köra några hu bord mera utan shorthanded o fullring blir d. Kommer att lägga ut mitt resultat för denna månad när den är över. Började ju inte den första med måste ju endå ses som en hel månad. Ska bli kul att bygga rulle igen och för tillfället så har jag 11+ dagar av 13. Vi får se hur det kommer gå!!! Jag kommer som sagt att komma med resultaten i början på dec! Är det något mer ni undrar över s¨å är det bara att fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gärna kommentera det här med lägre nivåer....

 

Jag tycker folk resonerar för endimensionellt!

Visst är det väl så att folk slaskar i mer, många callingstation

vilket naturligtvis gör att man blir utdragen oftare

och därmed vinner man naturligtvis mer sällan.

 

Men NÄR man vinner så vinner man ju betydligt mer än

normalt eftersom fiskarna slaskar i potten mer och oftare.

 

Så i långa loppen har man ju en klar fördel men man måste

ju som någon sa anpassa sitt spel. Och anpassningen består

i att spela tight som satan.

 

Tråkigt? Naturligtvis men det är ju pengarna man är ute efter, inte

att glänsa och visa hur duktig man är....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää jag vet det, det är däför man börjat att nötgrinda som jag skrev i tidigare inlägg och man märker ju direkt att de lönar sig på de slasknivåerna. Svägningarna blir inte så stora heller utan man kan minimera förlusterna över att spela jätte tight. Idag har ja inte hunnit spela så mkt eftersom nätet legat nere hela dagen, men fick lira en snabb session nu innan ja skulle sova. Haha 26 min blev d bara och lite + men som sagt allt + e bra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tenare igen! Kan ju säga att ja hade en maximal back dag i förrgår, skulle börja grinda 1/2 men d sluta med 1600 back hade min pokertracker på o d va helt sinnes vilket kortsnitt ja hade men d stod aldrig. Vad sägs om 6KK mot AA allin pre!!! 2 AA mot QQ och KK som inte stod.... Sjukare session får man leta efter. Känndes precis som artikeln i senaste nr av pokermagasin där det skrivs om riggen. De var precis som d jag hade +at bra i många dgr o sen komm all rigg på en gång.... He he så nu har ja bytt konto för man e ju skrockfull som pokerspelare. Direkt på d nya kontot +a ja igen,,,,,,, D e så sjukt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää precis d är ingen dagbok utan jag kommer att skriva lite när jag kan! Har haft uppehåll i några dagar nu efter jättebacket eftersom jag tappade allt självförtroende och kunde inte spela efter det.... Började lite smått igår och nu är självförtroendet tillbaka. Tror att de gick för lätt i början var tvungen att ha en stor backdag så att jag kunde ta lite tid av och analysera spelet. Nu har jag hämtat hem allt jag backa på bara 2 dagar så nu hoppas jag att det kommer att rulla på igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...