Gå till innehåll

Ang. Insättning från annans kort.


SweSebz

Recommended Posts

Jag blev nyligen 18 och har ännu inte hunnit fixa ett Visa kort. Just nu äger jag bara ett sk Maistro kort och med detta tillåts inte några insättningar.

 

Jag vill nämligen kunna göra en överföring till pappas eller någon annans Visa konto och sedan via det göra insättningen.

 

Jag vet att endel pokersidor godkänner insättningar från annans bankkort. Min fråga är om även ni gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här frågan dyker upp oftare än hmm... Pete Doherty i en ny drogskandal.

Om du nu inte har ett fungerande kort- Vad är det för fel på att orka gå ner på den fysiska banken och göra en wire-transfer till ditt pokerkonto?

(OM du nu är 18 och kan göra uttag sen med kopior på egna ID-handlingar... :roll:) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går jättebra att sätta in med annans kort, inga problemas killar.

 

Tills ni skall ta ut....det är då problemen kommer. Så försök undvik det. Om ni nu måste så ta kontakt med sidan, förklara läget och maila in alla dokument de vill ha så det är klart när man skall ta ut sen. Annars riskerar ni att få kontot låst tills utredning är klar, om den blir klar ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar ordet av en random snubbe på ett internetforum?

 

Med det jag skrev så menade jag att det går bra för mig att han sätter in pengar från någon annans bankkort (Jag skiter väl i vilket egentligen:-) ) Jag tycker iaf att frågan är väldigt roligt ställd :-D

 

"Jag vet att endel pokersidor godkänner insättningar från annans bankkort. Min fråga är om även ni gör det?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det jag skrev så menade jag att det går bra för mig att han sätter in pengar från någon annans bankkort (Jag skiter väl i vilket egentligen:-) ) Jag tycker iaf att frågan är väldigt roligt ställd :-D

 

"Jag vet att endel pokersidor godkänner insättningar från annans bankkort. Min fråga är om även ni gör det?"

 

 

Och om du tänker till ser du att tråden ligger i FTP-gruppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankerna brukar ju ha ungdomsrabatt på visa och mastercard..170kr per år eller något sådant, small fee to pay.

 

edit just av den anledningen så använder jag både visa och mastercard, tappar kortet rätt så ofta och då är det fint att ha ett extra och slippa vänta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...
*Bump*

 

Är nån pokersida där man vet säkert där man kan plocka ut efter användt någon annans kort på sin sida.

 

Många sidor så kan man sätta in utan problem men frågan är om det är lika enkelt att ta ut?

 

Måste fråga, varför i helvete använda någon annans kort? Medlem sedan 2005 så du är knappast under 18?

Banktransfers? Moneybookers? Neteller? Swish? buddytransfers?

2012 använder man inte någon annans kort, och gör man det tar man ut till det kortet också och får $av vännen man lånat det av?

 

Jag har säkert missat något, ge mig ett skäl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga, varför i helvete använda någon annans kort? Medlem sedan 2005 så du är knappast under 18?

Banktransfers? Moneybookers? Neteller? Swish? buddytransfers?

2012 använder man inte någon annans kort, och gör man det tar man ut till det kortet också och får $av vännen man lånat det av?

 

Jag har säkert missat något, ge mig ett skäl

 

Ganska enkel anledning.

 

Finns en rad anledningar men den vanligaste anledningen är.

 

Pga av att det är helg.

 

Om jag har pengar cash men inga pengar på kontot och vill låna av en vän.Som inte spelar poker.För att spela poker online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...