Gå till innehåll

Hur mycket ska jag begära i lön?


mukkitre

Recommended Posts

Ok behöver hjälp av lite killar som redan är placerade på Malta.

 

Min tidigare arbetslivserfarenhet:

 

ca5 år totalt på två olika företag som tekisk support via telefon och mail. Ett av dom var riktigt tekniskt med routrar och massa annat nätverkande. Så jag är extremt duktig på förklara för en kund i vilket hål på lådan denne ska stoppa in nätverkssladden :)

 

1 år totalt inom igaming där jag svarar på kundernas frågor via mail.

 

Nu vill ja till Malta. Två bolag som jag håller på med i intervjufasen. Ena bolaget erbjuder 725 ml + lite andra saker. Känns inte tillräckligt. Hur mycket tjänar ni som redan är där nere på ett ungefär. Skatten vad ligger den på? Billigt eller dyrt att äta? Ja rent allmänt. Ju mer text i svaret till mig desto gladare blir jag. Om det är känslig information så kan ni ju alltid PM till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ville bara ha nått att relatera till hur mycket 16k kr är värt i köpkraft eller vad man ska kalla det på Malta. Fast öl kanske inte var det bästa att räkna på :roll:

 

Nemas problemas.

 

Turistindex 80 på Malta

Turistindex 80 innebär att Malta i förhållande till Sverige generellt har 20% procent lägre priser. Alltså det du betalar 100 kr för i Sverige kostar på Malta 80 kr.

 

källa:http://www.malta.se/osc/main.asp?display=node&id=34

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nemas problemas.

 

Turistindex 80 på Malta

Turistindex 80 innebär att Malta i förhållande till Sverige generellt har 20% procent lägre priser. Alltså det du betalar 100 kr för i Sverige kostar på Malta 80 kr.

 

källa:http://www.malta.se/osc/main.asp?display=node&id=34

Då känns väl 16k lite klent?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ner till Malta nästa vecka på snabbesök hos vår support. Nu satt de i Gibraltar tidigare (där jag antar att levnadsomkostnaderna är lite dyrare (i Spanien alltså)) och jag har för mig att de hade drygt 20k sek i månaden i lön. Möjligt att det har ändrats mtp på flytten till Malta men det är ju relativt ovanligt att man sänker folks löner så jag betvivlar det.

 

Som du ser vet jag egentligen ingenting alls, jag gissar bara i princip, men det är iaf den info jag kan bistå med. Lycka till och ha det så kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ner till Malta nästa vecka på snabbesök hos vår support. Nu satt de i Gibraltar tidigare (där jag antar att levnadsomkostnaderna är lite dyrare (i Spanien alltså)) och jag har för mig att de hade drygt 20k sek i månaden i lön. Möjligt att det har ändrats mtp på flytten till Malta men det är ju relativt ovanligt att man sänker folks löner så jag betvivlar det.

 

Som du ser vet jag egentligen ingenting alls, jag gissar bara i princip, men det är iaf den info jag kan bistå med. Lycka till och ha det så kul!

 

DANKE Jennez. Nu har jag i alla fall lite siffror att gå på :) Stort tack ännu en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar nu om vilka bolag som finns på Malta om jag skulle vilja söka jobb på telefonsupporten hos någon av dom! wwwadresser vore bra eller om någon vet vilka som söker personal! Har dom bostäder till utlån eller måste man ordna allt när man kommer ner?Bra bredband?

 

BIGSLICK

 

Kolla runt i lite i poker som yrke och du skall finna en tråd som besvarar dina frågor. Snälla någon mer som kan besvara mina frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...