Gå till innehåll

Hur man förstör pocketnior! (Vad borde jag gjort?)


Recommended Posts

Fi spelar 18/16/3,3

 

Jag vet inte varför jag spelar handen som jag gör. Jag lyckas verkligen göra allt fel enligt min egna åsikt. Tänkte väl vara lite lurig antar jag. Ska sluta med det :oops:

 

Vad är er normala linje i denna situation, både "från start" men även gata för gata "som spelat"? Kan jag rädda handen någonstans?

 

Skäms lite för att lägga ut den så var lite försiktiga i ert ordval när ni kritiserar den är ni snälla ;-)

 

Vet att jag borde lägga ut mina egna tankar kring spelet så att ni kan kommentera det, men i ärlighetens namn så vet jag inte hur jag tänkte.

 

Table "Declercq" Seat 3 is the button.

 

Seat 1: mrkmorgan ($40 in chips)

Seat 2: Kasparoso ($105.70 in chips)

Seat 3: skif300 ($193.05 in chips)

Seat 4: GreenCap ($290 in chips)

Seat 5: kotihiiri ($105 in chips)

Seat 6: MUHAHAHA ($98.49 in chips)

 

GreenCap: posts small blind $0.50

kotihiiri: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to GreenCap 9 of Clubs9 of Diamonds

 

MUHAHAHA: folds

Kasparoso: folds

skif300: raises to $4

GreenCap: calls $3.50

kotihiiri: folds

 

----- FLOP ----- 4 of Diamonds5 of Diamonds7 of Clubs

 

GreenCap: bets $5

skif300: raises to $17

GreenCap: calls $12

 

----- TURN ----- 4 of Diamonds5 of Diamonds 7 of Clubs2 of Clubs

 

GreenCap: checks

skif300: bets $33

GreenCap: calls $33

 

----- RIVER ----- 4 of Diamonds5 of Diamonds7 of Clubs 2 of ClubsKing of Clubs

 

GreenCap: checks

skif300: bets $55

GreenCap: folds

 

(Minns att jag på rivern var lite sugen att syna eftersom han skulle kunna sätta mig på ett missat färgdrag och därigenom skjuta en tredje tunna om han nu hade missat. Dock tyckte jag att kungen verkade lite för hotfull och "lätt-träffad" för det).

 

Så, suck, kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag 3betar pre till 14 här. Svårt att spela mellanpar ur position och du har sällan setodds mot en knappöpning. Din donkbet på floppen är svag och väldigt många (inklusive jag själv) autohöjer den med ATC. När du bara synar sätter han nog dig på ett drag. Svårt läge på river, om du tror att han satt dig på missat drag så syna men jag tror du är slagen oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

 

Så det är inte möjligt att killen sitter på AKd lr KQd? Ne som spelat så talar det för en fold, det finns allt för många händer som killen har i sin HD som vi inte slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså du får spela på vad du har för read på spelaren och när du synar flop och turn för att du tror att du har honom så måste du syna rivern också på hans halva potbet. skulle ju vara åsnetur om han sitter tom och träffar rivern. han kan ju ha K-7 eller K-6 eller K-x i ruter men det är inte lika troligt som att han ska ha tex A-7, A-6, A-x i ruter, valfritt tvåpar, två ruter, valfritt överpar, valfritt set, kanske en hålpipa,kanske två underkort på floppen och träff på tvåan om han fulspelar lix :P men du spelar på din read som sagt. tror du att du leder på floppen spelar du helt perfekt... fram till rivern vill säga. ^^

tror du inte att du leder är det fold på flop, ev turn om du skulle vilja fiska nia eller runner runner stege :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

 

What? och farför är inte set en del av fis range och hur i helvete ska man hitta folden pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop kanske en del tycker är bra, men då kan väl lika gärna klicka på "Sit out" och avnjuta spelet med händerna bekvämt knäppta bakom nacken...

 

Reraise preflop till 13-14, tycker jag. Får man syn, så tjongar man väl på ett bet på minst 3/4 pot på den floppen. Vad har han för raise-range preflop? Det är foldat till honom på knappen och han gör en raise, förmodligen med minst 30% av alla händer. Dina nior slår hans range rejält, även om han är en nit, men efter floppen kommer du förmodligen inte att veta speciellt säkert var du står.

 

Eller tänker jag helt fel nu igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl väldigt mycker på hur man spelar andra händer i liknande situation, men så väldigt fel behöver det väl inte vara? Jag skulle nog foldat turn redan. Hade istället ett steg drag kommit (8 eller 6) på turn kunde man överväga en rejäl CR (ibland kanske?).

 

??

 

EDIT: Undrar också om inte allin på river är EV+ :-)) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min standardlinje blir nog att 3-beta pre och slänga ut ett CB på flopp. Får jag syn börjar det bli lite jobbigt igen.

 

Som spelat börjar jag dock fundera på om inte en syn på rivern vore på sin plats. Jag tycker att jag reppar synfiskfärgdraget rätt rejält och då är ju en bluff på rivern på sin plats om man är Fi och har missat. Mitt veka spel har ju inte direkt uppmuntrat Fi till en fold. Jag är som sagt lite orolig för att han kan ha ett överpar eller en hand som AK, KQ, KJ, KT exempelvis. Det hade gått ganska livat till på bordet ett tag så att skjuta två tunnor tom är väl inte helt omöjligt på vårt bord och när jag reppar draget så...

 

Frågan är dock om pottoddsen (tror väl att det var runt 3-1) inte gör att det är en syn. Som någon skrev så är ju hans öppningsrange från knappen ganska vid när man har en PFR på 16.

 

Men jag vet fortfarande inte. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

vad yrar du om?

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

set?

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

Herregud... nej nej nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

 

du skriver av händer med alldeles för stor säkerhet.

 

AK är mindre trolig men när hero leder flop kan han slå om för att det ser svagt ut, han borde då checksyna river även om han kan omvärdera och värdebetta. han kan ha AdKd.

så skriver inte bort händer med 100% säkerhet när det knappast är så.

 

 

och folda pre är ju bara megalol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag är dum antagligen :mrgreen:

 

 

 

Som spelat menade jag givetvis, såg att det inte direkt framgick speciellt bra.

Synar vi där hamnar vi där vi hamnade nu, checksyn läge och viker för större kort.

 

 

Ja det är väl givet, bättre att folda preflop än att folda på rivern. Du sparar ju en massa pengar.

Jag brukar spela likadant, folda mina pp pre om jag inte får set på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Han har inte AK, kungen förändrar inget.

2. Han har 88, TT-AA, eller AsXs ruter. Han kan även ha A7, eller beroende på read, 45, 47, 57, 67, 68, ungefär i den ordningen efter hur han spelat.

 

Folda floppen. Betta inte ut. IP bettar du ut om han checkar till dig.

Det går även att folda pre här om du är osäker om hur du ska spela ur position postflop.

 

Att det här inlägget kommer från någon med 700 inlägg? Kan dock vara mkt avancerad humor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraise pre. Blir oftast lättare att spela den då. Självklart så är syn även EV+ pga setvärde+parvärdet.

Du bör vara medveten om att du leder drygt 80% av gångerna på den floppen, men det är ändå lite klurigt hur du ska gå vidare pga att stackarna är stora, han har initiativet och kommer att gå om dig ganska ofta.

Här gäller det att du har hygglig koll på hur du ska göra och att du är balanserad så att det inte blir en läcka. Helst ska du ju även ha koll på fi.

 

Annars är det ofta bättre att ta över initiativet och det säkraste sättet att göra det är att CR floppen (hyggligt stor raise) då många tenderar att konstra sig och försvåra det för dig om du opendonkar särskilt med en så låg summa.

 

Det rätta tror jag är att b/c floppen som du gjorde eller att c/c den. Fördelen med c/c är att du kan få se fler SD och det vill du ju nu när brädan utvecklats så bra för dig.

 

Som spelat är det nog rätt marginellt om du ska syna rivern, en del skjuter en liten bet om de har ett ruttet sprucket drag(då får de odds pga att bättre drag och en del andra händer lägger sig). Vet du något om hur han bettar på river och hur han brukar göra med drag på turn så får du ju ledtrådar till om du ska syna river. Tror att det är en fold. Därimot om du hade c/c floppen så tror jag att du kan syna en normal bett på turnen och en 1/2 pott på river med denna utveckling på bräda.

 

Mer av en generell analys då jag är för trött för att gå in mer i detalj på själva handen( så riverrådet kan vara ruttet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...