Gå till innehåll

Everest poker, lätt att sätta in svårt att ta ut.


Bill&Bull

Recommended Posts

Vad är det här för skojar site?

 

Öppnade ett konto och satte in $1,000 med mitt moneybookers konto. Spelade 700-800 händer men gillade inte alls klienten så valde att göra en cashout tillbaka till mitt moneybookers konto på $1,031. Fick sedan detta e-post:

 

----- Original Message -----

From: Everest Poker

To: xxxxx@xxxxxx.se

Sent: Thursday, November 08, 2007 10:42 PM

Subject: Your Everest Poker account has been restricted

 

 

Dear xxxxxxx,

 

Thank you for playing at Everest Poker .Your security is important to us. For your protection, your player account has been restricted due to unusual activity. If you would like to resume using your player account, please contact our Customer Service Department via our Player Support Form

 

Kind regards,

Everest Poker Player Support Team

 

Ok, skumt tyckte jag men skickade ett e-mail tillbaka och frågade vad det var för fel. Fick detta svaret:

 

----- Original Message -----

From: <assistance-1448830@everestpoker.com>

To: <xxxxxx@xxxxxx.se>

Sent: Friday, November 09, 2007 1:01 AM

Subject: [support #1448830] Locked account

 

 

> Dear Player,

>

> Thank you for your inquiry. Your account has been temporarily suspended

> by our Operations Department because you have a Thai address yet your

> email is Swedish. There will be no further debits and/or credits posted

> to your credit card or your preferred payment method and thus no

> winnings will be paid out. In order for us to consider reactivating

> your account we will need you to verify your account information.

>

> Please provide us with clear, unaltered copies of these documents

> (please include a printed copy of the CHECK LIST below with your

> correspondence):

>

> The Verification Identification number (VID), which can be found by

> logging into your account and clicking on the VERIFY MY ACCOUNT button.

> The VID will appear at the bottom of the page.

> ___ VID #_________

>

> Driver's License(s) or Passport(s) (including photo and signature) for

> ___ xxxxxxx xxxxxxx

>

>

> The signed purchase authorization for your credit card(s) with the

> credit card(s) number (s) on it. You will find this document on the

> http://www.ask-ibs.com web site after you have entered your VID

>

>

> We ask that you clarify as to why you have a Thai address yet your email

> is Swedish.

>

>

> A copy of a recent utility bill (gas, electric, telephone, etc.)

> displaying your name and billing address

>

>

> Screen shots of your MoneyBookers e-wallet account, clearly showing your

> name and account email.

>

>

> ___ Please include your Login name for Everest Poker (if sending via fax

> or mail)

>

>

> This is for security and identification purposes only.

>

> You may e-mail scanned copies of this information by sending a reply to

> this e-mail.

>

> *Please note, we suggest that you send your documents as scanned files

> via e-mail because it is the fastest and most accurate method for us to

> receive them. This will also expedite the review process.

>

> Or you may fax this to the attention of our Operations Department.

> Please choose the most convenient fax number:

>

> Japan Fax # - (81) 344-964-664

> France Fax # - (33) 1-5301-3611

> Germany Fax # - (49) 1805-48200-46071

> United Kingdom Fax # - (44) 20-7900-3171

>

> *Please note, we are unable to review many of the faxes that we receive

> because we are unable to read them due to poor fax quality. If this is

> the case, then we will send you another request for these documents,

> which will result in a delay of the verification process.

>

> Or you may mail this information to:

>

> Internet Billing Services

> Innovate Office

> Lake View Drive

> Nottingham

> NG15 0DT

> ENGLAND

>

>

> Kind regards,

> Customer Care Team

>

> We are committed to providing you with never ending excitement and

> fun. In order for us to better serve you and resolve this issue as

> quickly as possible, please do not modify the subject line of this

> message when you reply to this message.

>

>

>

 

 

Vilket skämt. Skrev detta svaret tillbaka:

 

----- Original Message -----

From: "xxxxx xxxxxx" <xxxxx@xxxxx.se>

To: <assistance-1448830@everestpoker.com>

Sent: Friday, November 09, 2007 6:21 AM

Subject: Re: [support #1448830] Locked account

 

 

> You got to be kidding me? This is the stupidest e-mail I have ever recived

> from a pokersite. I have been playing online poker for over 4 years and this

> e-mail I recived from you take the price. You ask why my e-mail is swedish?

> The answer is beacuse I'm a swedish citizen but I'm living in Thailand. And

> thus have an Thai address.

>

> I would understand if I had won alot of money on your site, but now I

> cashout $31 more than deposited. I deposited $1,000 and cashout $1,031. And

> NO, I will not send you this documents beacuse they are clearly only a

> reason for you to try to make the cashout slowly. I honestly dont see

> another reason why you want this information.

>

> You had absolutley NO problem to take my $1,000 from my moneybookers account

> when I deposited. If you really thought it was suspiscious that I had a

> swedish e-mail and a thai address than why did you let me deposit at your

> site!?

>

> Anyway, I will not send you these documents beacuse I feel this e-mail is

> really insulting. I have used my moneybookers account alot, I transfer my

> money to my thai bank yet moneybookers or for that matter any pokersite have

> NEVER even asked about my swedish e-mail. If think it is hypocritical from

> you to suspend my account after I made a cashout but for me to despoit at

> your account is no problem whatsoever.

>

> Can you please give back my orginal depsoit of $1,000. I dont care about my

> $31 that I won from your site if this is the price I have to pay to recive

> them.

>

> My telephone number is +xxxxxxxxxx please call me if you have any more

> questions, but for me to send you these documents I will not. Beacuse I fail

> too see the reason for it.

>

> Best regards,

> /xxxxxxx xxxxxxxx.

 

 

För mig känns deras begäran helt orimlig. Dom vill pass, el räkning och en bild på mitt moneybookers konto. Dessa saker har jag lämnat ut till pokersiter tidigare. Prima poker har ofta krävt dom, men då har jag allifall förstår deras anledning eftesom jag har vunnit pengar på deras site. Jag tycker det är bra att siterna tar säkerheten på allvar. Men rent ärligt tycker jag Everest Poker's begäran är ett jävla skämt pga av dessa anledningar.

 

1.) Jag sätter in $1000 och tar ut $1,031. Jag kan orimligen ha chipdumpat eller något annat.

 

2.) Dom hade abslout inga problem med att låta mig sätta in pengar på deras site, men först när jag vill ta ut dom skickar dom ett sådant här e-mail.

 

3.) Jag sätter in med moneybookers och tar ut tillbaka till moneybookers.

 

4.) Om jag hade haft en .com e-mail hade dom låst mitt konto för att jag haft en amerikansk e-mail? Nej, skulle inte tro det.

 

Jag vet inte, tycker ni jag överreagerar? När jag fick deras e-mail slog det slint i huvudet på mig. Jag hade haft förståelse om jag hade vunnit pengar på deras site, men nu är det som ett skämt. Som om dom vill göra det så svårt som möjligt att ta pengarna. Desutom jag citerar "In order for us to consider reactivating your account we will need you to verify your account information." WTF!? Consider reactivating.. Vad är det för skämt?

 

Så, min fråga är, tycker ni att detta är ok av Everest poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska löjligt, ja.

 

Pacific är också otroligt jobbiga att ha o göra med när det gäller cash outs. När man gör ett uttag händer inget förrän 3-4 dagar då uttaget börjar processas. Sen har de en uttagsgräns på $5k (lol) som man kan få höjt till 10k om man skickar in massa papper. Vill man ha högre gräns än så måste man skicka in dokumenten igen fast signerade av juridiskt biträde eller liknande. Dra mig baklänges säger jag bara.

 

Sen sätta in pengar är givetvis inga problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter i Thailand och lirar?

 

Ja, eftersom jag bor här. Väntar på att få svar på mitt sista e-mail jag skrev till dem. Får se vad dom säger. Om dom insisterar på att jag måste skicka in dessa dokument har jag inget val om jag vill ha mina pengar. Men då kommer jag avråda varenda person jag känner från att spela där. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom jag bor här. Väntar på att få svar på mitt sista e-mail jag skrev till dem. Får se vad dom säger. Om dom insisterar på att jag måste skicka in dessa dokument har jag inget val om jag vill ha mina pengar. Men då kommer jag avråda varenda person jag känner från att spela där. :evil:

 

Jag har forsokt o avrada folk fran everestpoker i nagra ar nu. Hoppas represetanten fran Everest svarar har snart, hon brukar alltid komma med roliga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det gick väldigt smidigt. Hade allt som behövdes på datorn redan då det är många sajter som kräver detta. Skickade in det samma dag och nästa dag kunde jag ta ut pengar igen.

 

Förstår inte riktigt varför folk klagar på sånt här. Själv uppskattar jag verkligen att sajterna prioriterar ens säkerhet högt. Bilder på ID och någon räkning är sånt man alltid borde ha liggandes på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt varför folk klagar på sånt här. Själv uppskattar jag verkligen att sajterna prioriterar ens säkerhet högt. Bilder på ID och någon räkning är sånt man alltid borde ha liggandes på datorn.

 

Jag skrev att jag inte hade haft något problem med det om det hade funnits en vettig förklaring. Dvs om jag hade vunnit pengar på deras site. Har skickat in dessa dokument många gånger tidigare på Prima siterna. Men Everest Poker's förklaring varför dom har låst mitt konto är ju bara trams.

 

Varför jag blir upprörd skrev jag i mitt första inlägg.

 

1.) Jag sätter in $1000 och tar ut $1,031. Jag kan orimligen ha chipdumpat eller något annat.

 

2.) Dom hade abslout inga problem med att låta mig sätta in pengar på deras site, men först när jag vill ta ut dom skickar dom ett sådant här e-mail.

 

3.) Jag sätter in med moneybookers och tar ut tillbaka till moneybookers.

 

4.) Om jag hade haft en .com e-mail hade dom låst mitt konto för att jag haft en amerikansk e-mail? Nej, skulle inte tro det.

 

Jag väntar fortfarande på att dom skall besvara mitt e-mail. Återkommer när jag får något besked.

 

EDIT:

Jag tycker tvärtemot. Det är fan konstigt att folk inte reagerar mer när man måste skicka iväg pass, elräkningar och andra saker till en site som är regristrerad i ett skatteparadis. Jag personligen känner mig inte trygg av att veta att en kopia på mitt pass cirkulerar runt ute i världen. Vad kan dom inte göra med det om det kommer i orätta händer? Titta bara på abslout poker härvan vad en person kan göra med tillgång till information som han använder i felaktigt syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det inte är speciellt konstigt, många siter har krävt det här av mig.

Dessutom är det ju faktiskt suspekt eftersom du spelar i Thailand och det faktiskt (rätta mig om jag har fel) inte är lagligt att spela nätpoker där.

 

Ja, jag säger det igen. Om jag hade vunnit pengar eller velat göra en cash-out med ett annat betalningssätt hade jag inte haft något problem. Men så är inte fallet.

 

Det är väl inte suspekt, jag reggade ett konto på Everest Poker. Skriver i mina riktiga detaljer, dvs min adress här i thailand. Sätter in mina pengar från mitt moneybookers konto som är reggat i första hand till mitt thailändska bankkonto och i andra hand till mitt svenska bankkonto. Sätter in pengar, spelar 2 dagar härifrån thailand med mitt thailandska internet och nu vill jag göra en cash-out. Då låser dom mitt konto för jag har .se e-mail address.

 

Tänk dig själv, du reggar ett konto, skriver i dina svenska adress, sätter in pengar och sedan när du ska ta ut dom insatta pengarna så vill dom ha ditt pass, el räkning och screenshoot av ditt moneybookers konto för att du har en e-mail som inte slutar i din landsändelse.

 

Ja, internet poker är föbjudet här i Thailand. Visa siter tar inte emot mig för jag bor här, då kan jag inte ens öppna ett konto. Men Everest poker verkar inte ha någon sådan spärr. Om dom hade det hade jag inte kunnat öppna ett konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag säger det igen. Om jag hade vunnit pengar eller velat göra en cash-out med ett annat betalningssätt hade jag inte haft något problem. Men så är inte fallet.

 

Det är väl inte suspekt, jag reggade ett konto på Everest Poker. Skriver i mina riktiga detaljer, dvs min adress här i thailand. Sätter in mina pengar från mitt moneybookers konto som är reggat i första hand till mitt thailändska bankkonto och i andra hand till mitt svenska bankkonto. Sätter in pengar, spelar 2 dagar härifrån thailand med mitt thailandska internet och nu vill jag göra en cash-out. Då låser dom mitt konto för jag har .se e-mail address.

 

Tänk dig själv, du reggar ett konto, skriver i dina svenska adress, sätter in pengar och sedan när du ska ta ut dom insatta pengarna så vill dom ha ditt pass, el räkning och screenshoot av ditt moneybookers konto för att du har en e-mail som inte slutar i din landsändelse.

 

Ja, internet poker är föbjudet här i Thailand. Visa siter tar inte emot mig för jag bor här, då kan jag inte ens öppna ett konto. Men Everest poker verkar inte ha någon sådan spärr. Om dom hade det hade jag inte kunnat öppna ett konto.

 

Jag tror att kombinationen av pengarna inne kort tid + thailand = suspekt för dem och de vill väl utreda varför. Om du inte är beredd att skicka in dina papper så råder jag dig att inte alls spela nätpoker, inte ens från ett land där nätpoker är tillåtet :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att kombinationen av pengarna inne kort tid + thailand = suspekt för dem och de vill väl utreda varför. Om du inte är beredd att skicka in dina papper så råder jag dig att inte alls spela nätpoker, inte ens från ett land där nätpoker är tillåtet :-D

 

Har konton på över 70+ pokersiter. Har aldrig varit om detta förut. Förutom på prima då jag vunnit mycket pengar.

 

Ni som säger att det är suspekt. Det hade väl varit mer suspekt om jag hade skrivit i min svenska adress och sedan spelat från mitt thailandska IP nummer. Nu har jag allifall varit ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL

 

Tar pengar? vaddå tar pengar?

 

Har 3 kompisar som spelat på Everest Poker och i samband med att de tänker sluta spela och ska casha ut så blir kontona frysa och pengarna fast.

Börjar skicka in allt de ber om men inget händer.. Ja då helt plötsligt äre chipdump de hela handlar om och inte att bekräfta kontot..

 

Oseriös skit site är vad de är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft några problem med cashouts till Neteller från Everest. Har gjort kanske 15-20 stycken och jag tycker nog de är snabbast av alla pokersajter jag har haft att göra med (25-30 st)

Jag har aldrig varit med om en snabbare site än ladbrokes. Där gick det på nån minut högst. Till skillnad från PokerHost nu där det tagit en vecka och det är fortfarande i status "under review".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har konton på över 70+ pokersiter. Har aldrig varit om detta förut. Förutom på prima då jag vunnit mycket pengar.

 

Ni som säger att det är suspekt. Det hade väl varit mer suspekt om jag hade skrivit i min svenska adress och sedan spelat från mitt thailandska IP nummer. Nu har jag allifall varit ärlig.

 

Det är mer eller mindre allmänt känt att pokersiterna ibland ber om ID och sånt när man cashar ut. Har hänt mig 3-4 ggr. Är man inte beredd på detta ska man kanske inte spela nätpoker. Sen spelar det ingen roll om det aldrig har hänt just dig förut, för siterna har all rätt att be om ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hertigen,

 

Sajterna har rätt att göra vad dom vill. Dom får frysa kontot, beslagta pengarna, osv. Allt står i T&C. Jag är 100% medveten om det.

 

Imorgon kommer du få ett e-mail från din pokersite där dom ber dig att skicka in ett kontoutdrag på din bank över dom senaste 6 månaderna. Om du inte gör det låser dom ditt konto och tar dina pengar.

 

Det ovanstående kan nog varenda pokersite ha "rätt" till att göra enligt deras T&C. Men som sagt, det gör det inte rätt.

 

Och jag vet inte, jag är inte typen som låter någon behandla mig som en apa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...