Gå till innehåll

Jobbsökargrinden


ThereIsNoFate

Recommended Posts

Okey fellows - here we go!

 

Har precis blivit av med jobbet efter mycket om och men och en idiot till arbetsgivare, räcker visst inte att man jobbar 50h/vecka utan man måste jobba 70h/vecka. Nejtack blev mitt svar på det, finns inte en chans att man ställer upp på det så nu väntar en grinding i jobbsökning - och poker förstås.

 

Har en rulle på FTP som ajg kommer att lira med. Väl där blir det CG samt mini MTT:s i $24-klassen, Bra värde i dom ändå faktiskt, mycket blubb-blubbande.

 

Kommer till att börja med att koncentrera mig på NL100 SH / FR. Mestadels SH dock då detta är mitt A-game för stunden.

 

Följande förutsättningar ska ges för att jag ska få spela för mig själv och för att jag ska hålla hög koncentration:

 


  •  
  • Max 4 bord samtidigt - tror detta är det optimala för mig då jag själv har svårt att koncentrera mig vid fler och lätt blir uttråkad vid färre bord.
     
  • Spela på en nivå som jag själv klarar av att hantera. Till att börja med NL100.
     
  • Inte ha någon form av chattprogram igång under tiden som jag spelar. MSN el. dylikt är strängt förbjudet för koncentrationens skull.
     
  • Varje session får vara till att börja med max 2h långa. Därefter tas åtminstone ett timslångt break för att samla tankar, analysera och liknande.
     
  • Hålla mig ifrån skottning till 100%.

 

Det var väl det. Jo, startrullen också.

Rullen börjar på $1250.

 

Kommer försöka lägga upp lite hand history och liknande för analyser.

 

Nu tutar vi igång projektet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

Du är väl medveten om att du köper in med en tredjedel av din rulle om du köper in fullt på 4 bord? Inte mycket utrymme för varians där inte.

Väl medveten om det, varför jag kommer börja med att spela max 2 bord i taget.

 

Antalet bord påverkar inte variansen, det snabbar bara på den. Förutsatt att man spelar likadant när antalet bord ökar förstås. Sen kan man tycka att 12 inköp är i minsta laget, men det kan fungera bra om du går ner i nivå om det går dåligt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej kära vänner. Första sessionen är avklarad och jag är helnöjd med resultatet so far.

 

Spelade till att börja med två $10+1 MTT. En s.k. Knock-out där man får $2 per spelare man slår ut och $8 av inköpet går direkt till price-poolen. Började bra och kom på 17/150 plats. Gav väl inköpet + lite till tillbaka. Slog även ut 3 spelare så det var ok. Synd att jag inte gick längre men sprang in i några överpar.

 

Den andra var jag chippie i från hand ett. Spelade i 2 timmar tills jag hittar AA och går upp mot dåvarande Chip-leadern (2% mer än mig bakom). Jag dubblar UTG han re-raisar potten på knapp. Jag re-raisar tillbaka och han synar halva sin stack. Flop 953. Och vi blir all-in efter bet av han + syn av mig. Han visar QQ och drar en till kärring på river. Surt men sånt är livet, vinner ju merparten av dom. Trist bara för hade jag vunnit den hade jag haft 7x avg. Helt ok :) Menmen, jag är nöjd med spelet.

 

Sedan till cashgamet. Lirade ett par SH bord men det gick sådär. Hittade en snubbe jag har tagit mycket av förut på ett heads-up bord i HA (PLHE + PLO). Han tappade 2 inköp till mig där så det var fint. Rätt nöjd so far. Nu blir det lite middagslagning och chill ett tag. Nästa session planeras till 19.00.

 

2007-11-08 Session 1: +$175.

 

BR just nu: $1425

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär mina vänner. Nu har andra sessionen tagit slut och jag är ganska så nöjd med mitt spel. Eller ja, resultatet är jag jättenöjd med men det kunde varit ännu större om jag inte gett mig ut på lite äventyr i onödan. Se hand nedan under res. Hittade plusset på $215 denna sessionen så jag är helnöjd på det. Och visst är det lätt att spela när det ser ut så här:

 

Full Tilt Poker Game #4108292793: Table Radwick (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:11:58 ET - 2007/11/08

Seat 1: kksturm ($19.35)

Seat 2: goods2001 ($128.90)

Seat 3: HERO ($60.60)

Seat 4: CheckZilla ($17.40)

Seat 5: TRMPOKER ($143.20)

Seat 6: poschi77 ($62.15)

kksturm has 5 seconds left to act

kksturm posts the small blind of $0.50

goods2001 posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of Diamonds10 of Diamonds

HERO raises to $3.50

CheckZilla folds

TRMPOKER raises to $12

poschi77 folds

kksturm folds

goods2001 folds

HERO calls $8.50

*** FLOP *** 10 of Spades10 of Hearts9 of Spades

HERO checks

TRMPOKER bets $18

HERO raises to $36

TRMPOKER raises to $131.20, and is all in

HERO calls $12.60, and is all in

TRMPOKER shows 9 of Diamonds8 of Diamonds

HERO shows Queen of Diamonds10 of Diamonds

Uncalled bet of $82.60 returned to TRMPOKER

*** TURN *** 10 of Spades10 of Hearts9 of Spades3 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Spades10 of Hearts9 of Spades3 of Diamonds6 of Hearts

TRMPOKER shows two pair, Tens and Nines

HERO shows three of a kind, Tens

HERO wins the pot ($119.70) with three of a kind, Tens

*** SUMMARY ***

Total pot $122.70 | Rake $3

Board: 10 of Spades10 of Hearts9 of Spades3 of Diamonds6 of Hearts

Seat 1: kksturm (small blind) folded before the Flop

Seat 2: goods2001 (big blind) folded before the Flop

Seat 3: HERO showed Queen of Diamonds10 of Diamonds and won ($119.70) with three of a kind, Tens

Seat 4: CheckZilla didn't bet (folded)

Seat 5: TRMPOKER showed 9 of Diamonds8 of Diamonds and lost with two pair, Tens and Nines

Seat 6: poschi77 (button) didn't bet (folded)

 

Eller såhär:

 

Full Tilt Poker Game #4108442375: Table Taurus (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:32:52 ET - 2007/11/08

Seat 1: warrior1985 ($76.10)

Seat 2: MORONESSA ($148.80)

Seat 3: HERO ($71.75)

Seat 4: Sea Wasp ($109.60)

Seat 5: henkeer ($106.40)

Seat 6: DonkeyStuff99 ($121.15)

DonkeyStuff99 posts the small blind of $0.50

warrior1985 posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 7 of SpadesAce of Hearts

MORONESSA folds

HERO raises to $3.50

Sea Wasp folds

henkeer folds

DonkeyStuff99 folds

warrior1985 calls $2.50

*** FLOP *** 7 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs

warrior1985 checks

HERO checks

*** TURN *** 7 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs3 of Diamonds

warrior1985 bets $4

HERO calls $4

*** RIVER *** 7 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs3 of Diamonds6 of Clubs

warrior1985 bets $21

HERO raises to $64.25, and is all in

warrior1985 calls $43.25

*** SHOW DOWN ***

HERO shows 7 of SpadesAce of Hearts three of a kind, Sevens

warrior1985 mucks

HERO wins the pot ($141) with three of a kind, Sevens

*** SUMMARY ***

Total pot $144 | Rake $3

Board: 7 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs3 of Diamonds6 of Clubs

Seat 1: warrior1985 (big blind) mucked 9 of Diamonds7 of Clubs - three of a kind, Sevens

Seat 2: MORONESSA didn't bet (folded)

Seat 3: HERO showed 7 of SpadesAce of Hearts and won ($141) with three of a kind, Sevens

Seat 4: Sea Wasp didn't bet (folded)

Seat 5: henkeer (button) didn't bet (folded)

Seat 6: DonkeyStuff99 (small blind) folded before the Flop

 

Snacka medrigg i den potten när han hade 97 för sämre triss :-)

 

Här nedan har vi mitt lilla äventyr som är onödigt. Frågan är väl om jag bara ska syna hans raise på flopen och köra Ch/Ca hela vägen till river och i värsta fall Ch/Fold? Några förslag? Mitt onödiga omslag på floppen är jobbigt onödigt men visst luktar det lite överpar där?

 

Full Tilt Poker Game #4108487825: Table Radwick (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:39:05 ET - 2007/11/08

Seat 1: kksturm ($35.60)

Seat 2: goods2001 ($109.40)

Seat 3: HERO ($146.95)

Seat 4: givemedream ($171.50)

Seat 5: Stacks O_Greedy ($100)

Seat 6: Missemor ($101)

HERO posts the small blind of $0.50

givemedream posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of DiamondsQueen of Clubs

Stacks O_Greedy raises to $3.50

Missemor folds

kksturm folds

goods2001 folds

HERO calls $3

givemedream folds

*** FLOP *** 9 of ClubsQueen of Spades9 of Spades

kksturm is sitting out

kksturm has returned

HERO bets $4

Stacks O_Greedy raises to $10

HERO raises to $18

Stacks O_Greedy calls $8

*** TURN *** 9 of ClubsQueen of Spades9 of Spades7 of Clubs

HERO bets $28

Stacks O_Greedy has 15 seconds left to act

Stacks O_Greedy raises to $78.50, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO: AQ/ KQ?

HERO folds

Uncalled bet of $50.50 returned to Stacks O_Greedy

Stacks O_Greedy mucks

Stacks O_Greedy wins the pot ($97)

*** SUMMARY ***

Total pot $100 | Rake $3

Board: 9 of ClubsQueen of Spades9 of Spades7 of Clubs

Seat 1: kksturm didn't bet (folded)

Seat 2: goods2001 (button) didn't bet (folded)

Seat 3: HERO (small blind) folded on the Turn

Seat 4: givemedream (big blind) folded before the Flop

Seat 5: Stacks O_Greedy collected ($97), mucked

Seat 6: Missemor didn't bet (folded).

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Ska chilla ett tag nu, se färdigt hockeyn osv. Sen kör vi en nattgrind sen.

 

 

2007-11-08 Session 1: +$175.

2007-11-08 Session 2: +$215

 

Totalt för dagen: +$380

 

BR just nu: $1640

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qt handen gillar jag inte, som spelad hade jag check callat flop och sen sett vad som händer, men generellt att syna med svaga unsuited händer ur position mot utg höjare är ingen höjdare i mitt tycke. Angående A7 handen så fungerar det mot aggresiva idioter men är väl inget bra spel mot lite duktigare spelare.

 

OKOCHA

Tycker du verkligen han ska släppa trissen i tior i en pott där fi reraisat pre? Dessutom har han ju inte fullt inköp. Isåfall foldar man preflop, på flopp går det inte att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej kära vänner. Tredje sessionen är avklarad nu, det blev en kombinerad natt/lunch/dagsession innan jag ska iväg till polarna i hemstaden och den enorma metropolen Kvicksund.

 

Gick till en början bra, blandade och gav med ett par turneringar som ajg till sist åkte ur med högre pocket mot lägre som träffade triss; all-in pre-flop samtliga tre gångerna så turen hade dom ju med sig i alla fall..

 

 

Vad beträffar cashgamet tappade jag efter det en hel del men spelade till sist upp mig bra och har hittat ytterliggare ett plus. Tror att det påAce of Hearts(Holdem & Omaha High) borden på FTP är väldigt bra värde i. Känns som det över lag då folk snortightar NLHE och öser PLO. Värt att pröva på men akta er för mig.! :-)

 

 

Andra sessionens ena hand som ajg vill ha lite åsikter på är:

 

Full Tilt Poker Game #4110561297: Table Charles (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:37:12 ET - 2007/11/08

Seat 1: texan74 ($35.40)

Seat 2: actionalan ($50)

Seat 3: GrindinTr00 ($98.50)

Seat 4: HERO ($215.60)

Seat 5: michaeyk ($103.50)

Seat 6: Nocontrl9 ($87.60)

HERO posts the small blind of $0.50

michaeyk posts the big blind of $1

5 seconds left to act

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of HeartsAce of Diamonds

Nocontrl9 folds

texan74 folds

GrindinTr00 folds

HERO raises to $3

michaeyk raises to $9

HERO calls $6

*** FLOP *** King of ClubsJack of SpadesQueen of Spades

HERO checks

michaeyk bets $11

HERO calls $11

*** TURN *** King of ClubsJack of SpadesQueen of Spades2 of Clubs

HERO checks

michaeyk bets $30

HERO ????

 

 

Vad ska man göra i det läget, hur hårt ska man trycka upp potten? Min-raise stinker ju nöt, upp till 75 kanske? Han har ju precist ett inköp på bordet så han får ju försöka spela allt han har. Och vill vi ha syn av FI i det här läget eller ska vi bara betta bort honom? Resultat kommer efter åsikter.

 

 

2007-11-08 Session 1: +$175.

2007-11-08 Session 2: +$215

2007-11-08/09 Session 3: +$161

 

2007-11-08/09 Totalt: +$551

 

BR just nu: $1801

 

Känns som att jag fick verkligen en flygande start på denna dagboken. Nu blir det som sagt en pokerfri helg och återkommer när jag kommer hem ifrån landet (har ingen uppkoppling där). Låt inte dagboken dö ut för det :-) Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand utan read hade jag foldat. De enda du slår är Aq o bluff känns det som.

 

Mmm den är riktigt jobbig. Men eftersom att han inte spelade så djupt och jag var tvåstackad innan handen började så gjorde jag som så att jag försökte betta bort honom genom att pusha All-in. Ganska mediokert spel kanske men han blixtfoldade och antagligen var det väl AJ som bäst han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan igen kära vänner. Nu är man alive and kickin' igen som man säger "over there". Sov till tolv på ett golv i natt så jag mår prima skinka. Började dagen med att lira en 200+20kr liveturnering på klubben. Gick som en jojo innan jag åkte med skit mot bättre helt enkelt. Tough shit men helgens LAN:ande (jag vet, oerhört nördigt men ibland måste man träffa barndomspolarna), så var jag inte riktigt i form för livepoker. Kräver betydligt större koncentration i min mening. Lirade inget mer men dealade lite under ett CG så det var skönt att slippa tänka så mycket.

 

Sitter för stunden och försöker kvala in till NB:s SM den 25:e november. Går helt ok. Är precis break nu och just i denna skrivande stund, sista handen innan breaket, hittar jag 77 på BB fold till lilla som ställer. Kostar mig allt och syna och om man tar med i att han har ställt de senaste 4 händerna så är hans hand-range allt från 2-7o till AA så jag tar synen. Han har hittat AJo och missar så jag ligger på 10,5k i stacken, avg på 8 och med 41 spelare kvar är 27 garanterade plats till SM-finalen. Hoppas på detta nu iaf.

 

Nu åter till dagboksgrinden. Det där var lite OT men att lira SM vore inte fel heller.

 

Dagens grind so far har gått ganska så ok. Ligger på det hela tagen ganska bra med plus men har bustat i några satelliter till FTOPS#7 som börjar om 50 min. Så där har jag tappat lite. Tappade även två inköp i CG först men jag har lyckats spela bättre och spela tillbaka mig till det största plusset under en session hittills i dagboken faktiskt! Hela $349 plus under denna session. Inte helt fel alls måste jag säga. Känns riktigt skönt. Börjat så sakteliga att gnata PLO och det är där plusset till största del kommit faktiskt. Om det beror på mitt eller andras donkeyplay låter jag vara osagt.

 

Överväger ett inköp till FTOPS:en om ett tag men då ryker hela dagens plus. Visserligen känns det som att jag kan unna mig det för att jag spelat bra hittills idag och försöka rida på vågen just nu. Får se om trekvart. Klonkar jag in till SM spelar jag troligen. Nu börjar den igen förresten. På återskrivande.

 

Hand/händer för analys kanske kommer senare, återstår att se.

 

2007-11-08/09 Totalt: +$551

2007-11-11 Session 1: +$349

 

BR just nu: $2150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand efter 8 minuter i FTOPS:en. FI har spelat i stort sett varje hand sedan vi började. Så någon större read mer än att han är loose har jag inte. Synen på flop luktar halvdan kung, synen på turn tog ett litet tag, ingen direkt blixtsyn. När river parar sig så känns det ju ganska fantastiskt för just handen jag läser honom på är KT och det är ju den han så småning om slänger upp och jag får bästa möjliga start i turneringen.

 

Full Tilt Poker Game #4144027575: FTOPS Event #7 (30642027), Table 65 - 15/30 - No Limit Hold'em - 18:08:19 ET - 2007/11/11

Seat 1: troyomac (3,030)

Seat 2: PokerSkill (3,150)

Seat 3: Local57 (2,955)

Seat 4: HERO (3,580)

Seat 5: poker_lord76 (2,820)

Seat 6: Romes23 (3,390)

Seat 7: vegan213 (3,030)

Seat 8: TABMD (2,360)

Seat 9: korponikus (2,685)

korponikus posts the small blind of 15

troyomac posts the big blind of 30

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of HeartsAce of Clubs

PokerSkill folds

Local57 folds

HERO raises to 90

poker_lord76 calls 90

Romes23 folds

vegan213 folds

TABMD folds

korponikus folds

troyomac folds

*** FLOP *** 7 of Spades3 of ClubsKing of Spades

HERO bets 130

poker_lord76 calls 130

*** TURN *** 7 of Spades3 of ClubsKing of Spades10 of Clubs

HERO bets 375

poker_lord76 calls 375

*** RIVER *** 7 of Spades3 of ClubsKing of Spades10 of Clubs7 of Hearts

HERO bets 785

poker_lord76 raises to 2,225, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO: so damn sick.

HERO: got the aces.

HERO calls 1,440

*** SHOW DOWN ***

poker_lord76 shows King of Hearts10 of Hearts two pair, Kings and Tens

HERO shows Ace of HeartsAce of Clubs two pair, Aces and Sevens

HERO wins the pot (5,685) with two pair, Aces and Sevens

poker_lord76 stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 5,685 | Rake 0

Board: 7 of Spades3 of ClubsKing of Spades10 of Clubs7 of Hearts

Seat 1: troyomac (big blind) folded before the Flop

Seat 2: PokerSkill didn't bet (folded)

Seat 3: Local57 didn't bet (folded)

Seat 4: HERO showed Ace of HeartsAce of Clubs and won (5,685) with two pair, Aces and Sevens

Seat 5: poker_lord76 showed King of Hearts10 of Hearts and lost with two pair, Kings and Tens

Seat 6: Romes23 didn't bet (folded)

Seat 7: vegan213 didn't bet (folded)

Seat 8: TABMD (button) didn't bet (folded)

Seat 9: korponikus (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...