Gå till innehåll

SnG Program Kika!


brolija

Recommended Posts

Eftersom det verkligen inte finns något enkelt, svenskt program som bara sköter de enkla simpla sakerna utan massa laggande, så beslöt jag mig för att ta det här med programmering i hornen, har aldrig tidigare programmerat förutom 4 kapitel in i kurs A på gymnasiet. Så det är inget proffswork, men det ska utarbetas med tiden! Vill bara hör era förslag och synpunkter :)

 

sngprog.JPG

 

http://hem.bredband.net/marcus11/SngEasy.zip

http://hem.bredband.net/marcus11/net.exe

 

* Programmet är långt ifrån klart, varje sekund man arbetar med det så ploppar det upp nya idéer och enklare lösningar. Lägger ut en beta nu, det förekommer säkerligen en del buggar, men det hör ju till. Varsegod testa och kritisera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Load knappen ska bytas ut mot "Ladda Fil", då man trycker på den knappen när programmet startas för att hämta siffrorna man hade senast man använde programmet.

 

Olika inköp och rake/bonus värden ska inte vara svårt att lägga in, kan ta någon timme med mina kunskaper dock hehe, funderar på att göra en slags menu med settings osv, där man kan ställa in detta. Det gör att rutan förbli liten, vilket är en viktig del enligt mig.

 

* Fnii Grrp: Vad är smidigast att ha uppe bland 8 SnG bord, ett excel ark eller den där rutan man endast klickfunktioner?... precis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där såg så trevlig och lättanvänd ut så jag kanske börjar spela SnG bara för att få använda den :D

 

När jag tänker efter så.... Skulle det inte gå att använda den till MTT också?

Jag kör typ samma turneringar varje dag!

Det som behövs då är väl bara möjligtheten att enkelt kunna skriva in inköp och om man gör rebuys att det kan komma med. Iochförsig så blir det lite svårt med placeringarna då.

Jaja det var bara en tanke :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag lät lite spydig.

 

Det kan kanske vara lite praktiskt att bara kunna trycka på en plusknapp för sajter där man inte kan få statistik på något smidigt sätt. I alla fall om man spelar jättemånga samtidigt.

 

Skippa minst två värdesiffror på procenttalen.

 

Vinst/förlust är lite konstiga rubriker. Inköp och skillnaden mellan inköp och vinster är väl det intressanta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar, precis därför jag tog programmeringen i hornen! :)

 

Det kommer finnas möjlighet till att spara dagsresultat senare, likaså vecko/månad. Men just nu sparas allt till varsin fil, som sagt jag är nybörjare och håller just nu på att läsa om att spara till en databas. Därmed är det dels väldigt tidskrävande och dels väldigt krångligt för er att göra den funktionen möjligt, innan jag lärt mig databaser, men vi kommer dit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för all credit! Nu gäller det bara att slutföra planerna. Jag har kört fast lite, har insätt att det kommer behövas kunskaper om databaser för att fortsätta. Hittar ingen fin guide på nätet, så ska sätta mig 2 timmar i skolan imorrn, där jag förhoppningsvis får tillgång till en bok som lär ut detta. Sedan när det är klart tar det nog inte många timmar förrän jag både utvecklat ett MTT och SNG program som är superenkelt och gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du programmerade VB.NET? Om du hittar nå bra guider om databashantering i .NET så får du gärna hojta till här i tråden. Jag är på jakt efter samma sak fast för C#, vilket ju också är .NET, så vi borde kunna använda samma källor.

 

Här verkar det finnas en del bra grejer (iaf för C#), men har inte orkat börja grotta igenom det än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...