Gå till innehåll

Hur spelar ni enligt pokertracker(tag,lag,slap?)


protte

Recommended Posts

Själv spelar jag SLAP tydligen(semi loose agressiv passiv) på Fullring :o

Säkert inte en bra spelstil och har för en tid sedan gått upp i nivå och är så klart lite mer försiktig,passiv och senast kallade PT mig SLPP(Semi loose passive passive) hehe.

 

För det är väl Tag man skall eftersträva eller hört att Lag som spelstil kan vara väldigt lönsamt om man nu behärskar det.

Till saken hör att jag tycker det går bra ändå

Spelar lowlimit iofs men på 2,5/5kr svs hade jag i pt 9/bb100 över 100k händer och på 5/10 7,6/bb100 på 51k händer.

Gör inget speciellt spelar alla par,ak,ax suited typ ,inget mer än det och tycker jag con bettar 95% av händerna jag höjer med fast sen brukar jag ta det lugnt på turn.

 

Men lägger mig väldigt ofta på floppen och inväntar tills jag får ett set eller bra drag tills jag kör hårt och förhoppningsvis vinner en stor pott(setten och sånt som jag går + på)

 

hur skall jag utveckla min spelstil ?

är inte hemma nu så har inte stats men tror jag har ca 24-26% VP$IP och en pf raise på 4,50%.

Jag är jättenöjd med min bb/100 (btw är en ptbb 2 big blind?).

och hur pokern går men känns som jag tok fegar en reraise och tar aldrig en hård fight utan ett set eller bra drag/monsterhand.

 

Har väldigt lite varians med vilket känns bra(swings) oftast ett inköp upp ner per dag max 2 upp/ner vilket känns bra för psyket.

fattar inte att jag är sönderläst än dock.

 

hur spelar ni enligt pt och hur stor är era swings och bb/100 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar SLAA (semi-loose/aggressive/aggressive) enligt PT.

 

Enda skillnaden är väl att jag har PFR på 15-18 typ, men annars är det väl likadant. Swingsen blir väl säkert mer än för dig :/ Men när jag losat 2 inköp så stänger jag ned (eller ska göra iaf vilket funkar till 98%).

 

Mitt problem är däremot att när jag plussar bra å har flyt så stänger jag oxå av om jag plussar 2 inköp för att jag nog är för 'feg' för att sluta på minus (har hänt så många gånger). Vet att man ska lösa det och kämpar väl med det för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad "bör" pfraise ligga på om man är tag eller slaa ?.

 

Vet att min pfr är på tok för låg med 4-5 men eftersom jag är helt nöjd med min bb/100 funderar jag på om jag bör ändra på nått egentligen.

Fast om jag höjer min pfraise borde jag rimligen börja beta mer på turn oxå antar jag

 

 

Är ni aggressiva på turn med även om ni inte träffat nått/får syn av potbett på floppen ?.

 

ps skriv gärna era bb/100 samt nivå förutom spelstil i FR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP frågar efter FR. Stor skillnad mellan FR och SH.

 

en bra tumregel är att pfr% ska ligga på minst hälften av VPIP. Många som spelar FR och är vinnande är dock ganska passiva pre. Pfr% runt 5 är ganska vanligt. Dessa spelare är dock ganska lätta att läsa och spela ut. De är däremot fortfarande vinnare eftersom de tar pengar från fisken. De riktigt duktiga FR spelarna har stats som ligger i intervallet VPIP 15-25 och pfr% 9-14

 

Sedan gäller det självklart att inte vara passiv efter floppen heller. Total agr factor mellan 2-3 är bra i FR. Sist men inte minst ska man inte stirra sig blind på stats. Det gäller att kunna anpassa spelet efter motståndet.

 

Kan tillägga att mina största back har kommit när jag har fokuserat för mycket på PT/PA HUD och ibland verkligen "försökt" få mina stats till en viss nivå. Spela mer med känsla skulle jag vilja förespråka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tar mig friheten att svara fastän jag använder PO. Jag spelar NL FR och är enligt PO tight/agressive/neutral

 

Med tight menas nog super tight. ca 11 % saw flop och 7-8% pfr. Jobbar på att få upp aggressiviteten men det är svårt.

Preflopspelet är väl inte så värst mycket att göra åt men mitt cb ligger på endast 60%. Att vissa ligger upp mot 100% är för mig ett mysterium. Är det lönsamt? Vad borde cb ligga på? Jag har satsat mer på att följa upp på turn än att öka på cb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP frågar efter FR. Stor skillnad mellan FR och SH.

 

en bra tumregel är att pfr% ska ligga på minst hälften av VPIP. Många som spelar FR och är vinnande är dock ganska passiva pre. Pfr% runt 5 är ganska vanligt. Dessa spelare är dock ganska lätta att läsa och spela ut. De är däremot fortfarande vinnare eftersom de tar pengar från fisken. De riktigt duktiga FR spelarna har stats som ligger i intervallet VPIP 15-25 och pfr% 9-14

 

Sedan gäller det självklart att inte vara passiv efter floppen heller. Total agr factor mellan 2-3 är bra i FR. Sist men inte minst ska man inte stirra sig blind på stats. Det gäller att kunna anpassa spelet efter motståndet.

 

Kan tillägga att mina största back har kommit när jag har fokuserat för mycket på PT/PA HUD och ibland verkligen "försökt" få mina stats till en viss nivå. Spela mer med känsla skulle jag vilja förespråka.

 

 

40/15 :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör det inte.

 

Vad menar du med det?

 

Du ska kontramöta en spelare som spelar tight genom att spela loose. Spelar motståndarn loose ska du spela tightare. Ifall motståndaren spelar aggressivt ska du spela mer passivt än annars, låta honom beta sönder sig. Är motståndaren passiv ska du vara aggresiv, valuebeta mera. Är motståndaren vek ska du bluffa mer mm.

 

Är inte detta ens kontrastrategi? Jag förstår inte vad du menar med ditt enradssvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...