Gå till innehåll

Nl$400, AK gone bad


Recommended Posts

Fi är 65/12/0.66 alltså en lös passiv spelare. Hur spelar ni och synar ni på river?

 

Seat 1: 2hi4me2cu (£185.70 in chips)

Seat 2: Claud1204 (£334.90 in chips)

Seat 3: Flyndre (£196 in chips)

Seat 4: Nickl0609 sits out

Seat 5: Bad_beat_ (£165.36 in chips)

Seat 6: lok123 (£187.05 in chips)

Flyndre: posts small blind £1

Bad_beat_: posts big blind £2

----- HOLE CARDS -----

dealt to lok123 Ace of DiamondsKing of Hearts

lok123: raises to £8

2hi4me2cu: folds

Claud1204: folds

Flyndre: folds

Bad_beat_: raises to £14 Det här betyder ju ofta högt pocket men klart jag synar ändå

lok123: calls £6

----- FLOP ----- Queen of Spades10 of Spades6 of Diamonds

Bad_beat_: bets £4 wtf, 4 i en 28 pot? På en sådan dragig bräda kan han inte ha träffat hårt

lok123: raises to £23 Vi måste ju testa isen här med hålstege och två överkort

Bad_beat_: calls £19 Instasyn. Ok, AA,KK,AK,AQ? Kanske set också

----- TURN ----- Queen of Spades10 of Spades 6 of Diamonds8 of Diamonds

Bad_beat_: checks

lok123: bets £47

Bad_beat_: calls £47 Instasyn. Kan vi räkna bort alla set eller är hans stats passiva nog att fortfarande slowa set här?

----- RIVER ----- Queen of Spades10 of Spades6 of Diamonds 8 of DiamondsAce of Spades

Bad_beat_: bets £81.36 and is all-in Urg. Ganska snabb bet (typ 2 sek). Ok, han borde inte ha satt färgen här, de enda färgdragen han skulle kunna ha innebär ju Ace of Spades som ena kort eller? Om han nu har en hand borde han vara rädd att jag satt färgen eller stegen. Varför bomba här då? Dom händer jag sätter honom på är AA, KK, AK, AQ och några panikspelade bluffar.

 

Min satta hand dist. på honom känns väldigt osäker. Någon som har bättre förslag och som sagt hur hade ni spelat denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mer på flopp.

 

Om du på flopp sätter honom på en HD som har dig slagen i 100% av fallen. Varför bettar du då turn?

Checka turn och sen synar eller foldar du river beroende på vad som faller.

 

 

Nej, en så löspassiv fi har ofta inte vett att försvara en ok/bra hand mot drag.

 

Ibland synar jag nog bara bakom på flopp för att försöka få en billig SD. Jag vill veta vad fi min 3bettar OOP preflop, speciellt en sån här fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkar de ut 4$ där så känns det främst som en stark hand, då han synar floppen så ger jag mer eller mindre upp handen och checkar bakom turn. Kommer då A så får man väl ta ställning till om man ska syna beroende på hur mkt han bettar.

 

Som Hagan sa. Det finns ju ingen logik i hur dessa spelar så det är svårt att sätta dem på en vettig HD. Synen på flop behöver dock inte innebära stål imo, kan vara drag eller A6/AT typ. Det beror lite på hur han spelar pre. En del av de här spelarna gillar att minirerejsa pre med allt möjligt skit - jag gissar att det är för att försöka vara lite tricky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Hagan sa. Det finns ju ingen logik i hur dessa spelar så det är svårt att sätta dem på en vettig HD. Synen på flop behöver dock inte innebära stål imo, kan vara drag eller A6/AT typ. Det beror lite på hur han spelar pre. En del av de här spelarna gillar att minirerejsa pre med allt möjligt skit - jag gissar att det är för att försöka vara lite tricky.

 

Just därför de är tricky så kan vi vänta in ett bättre läge då det inte är många riverkort som vi gillar, för förr eller senare så kommer man få stacken av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren hittills. Jag håller med, som de flesta skriver, om att jag borde ha checkat turn och tagit ett gratis kort och för pottkontroll.

 

Om du på flopp sätter honom på en HD som har dig slagen i 100% av fallen. Varför bettar du då turn?

 

Du har en poäng, men jag försökte sno potten där eftersom han inte borde sitta på stål då han borde ha slagit om flop eller betat ut turn om han inte vill ge gratiskort. Du har helt rätt i att han nog inte har vett i att försvara mot drag med dom statsen iofs.

 

Säg att jag checkat bakom på turn, då hade potten varit 75 på river. Om fi betar ut, upp till hur mycket hade ni synat. Om check, hade ni betat och hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När fi betar ut 4 sätter jag honom på typ jj, AT eller kanske AQ förutom dragen. Min uppfattning är att när de betar ut 4 så har de ngt men e defentivt svaga om de inte reraisar allin. Skulle tippa att han satte draget eller fick tvåpar på river.

 

När fi betar ut 4 sätter jag honom på en random hand och autohöjer med ATC. När han synar kan han ha lite vad som helst, ofta ledar han ju där och om inte så sitter ju dragen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag försökte sno potten där eftersom han inte borde sitta på stål då han borde ha slagit om flop eller betat ut turn om han inte vill ge gratiskort. Du har helt rätt i att han nog inte har vett i att försvara mot drag med dom statsen iofs.

 

Du kan mkt sällan sno potten från en sådan här fisk. De synar ju ofta med allt om de träffat.

 

Och som så många sagt ska du inte beta turn. Som spelad är du oftast slagen när han betar in i dig. Minst 2par skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren, han hade de två sista essen:

Bad_beat_: shows [Ac Ah] (Three of a kind, Aces, Queen high)

lok123: shows [Ad Kh] (A Pair of Aces, King high)

Bad_beat_ collected £328.72 from Main pot

 

Eftersom de flesta var överens om att jag borde checkat river så vore det kul att veta hur ni hade spelat på river. Jag ställer alltså frågan igen:

Säg att jag checkat bakom på turn, då hade potten varit 75 på river. Om fi betar ut, upp till hur mycket hade ni synat. Om check, hade ni betat och hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...