Gå till innehåll

10 veckor - 10 tusen på poker - 10 kg lättare


martenmania

Recommended Posts

Intro

 

Inspirerad av Schneids på 2+2 tänker jag köra en liknande variant här på Pokerforum. Från och med torsdag är jag "sysslolös" och räknar med att vara så till september.

 

Tiotusen på 10 veckor är knappast något anmärkningsvärt för några av er, men för mig som är nybörjare (spelat sen januari) känns det som ett lagom realistiskt mål. Har snittat drygt 2000kr de senaste månaderna och med lite mer tid och lite mer erfarenhet hoppas jag kunna dubbla vinsterna. Jag kommer åtminstonde inledningsvis att fortsätta på samma nivå som tidigare dvs mest limit holdem 0.5/1 på Prima eller Ladbrokes, en del freerolls och billiga turneringar samt några $5 Sit'n'Go på Stars. Förmodligen är jag en av de försiktigaste här på pokerforum, men jag har svårt att ta stora downswings så jag vill helst undvika dem. Jag är 100% spelare och 0% gambler.

 

Så till del 2, hur fixa 10 kilo ner på 10 veckor? Tänker inte banta direkt men äta sunt och lagom mycket. Före frukost blir det långpromenad eller simning. Eftermiddag eller kväll blir det löpning, gympa eller styrketräning.

 

Ambitionen blir att posta varje dag med veckosammanfattning på onsdagar. Jämfört med Schneids kommer det dock att bli betydligt kortare poster. Syftet är dock det samma, att öka motivationen.

"Utmaningen" börjar i morgon (dag 0) kl 16.00 och slutar 25 augusti (dag 70) kl 16.00.

 

/Mårten

 

 

PS Nu får vi se vart QoS flyttar den här posten, pokerresultat måhända? :) DS

 

* Misshandlar rubriken lite :) - QoS *

 

* Misshandlar tillbaka :evil: *

 

* Tog bort (intro), fortsätt all rapportering i denna tråd! - QoS *

 

* OK jag ger mig! :) *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!

 

Ska bli roligt att se hur det går, och vilka nivåer du spelar på efter tio veckor. Hur många timmar poker har du tänkt spela om dagen? Har du någon tid inplanerad för pokerstudier ?

 

Du kan allt du vill!

 

/Prediktorn

 

Som jag sa är jag väldigt försiktig och kommer säkert inte spela högre än $1/2 om 10 veckor om ens det. Möjligtvis kommer jag ta några enstaka shots på lite högre turneringar ($20 - $50) men vi får se.

Kan tänka mig att jag kommer att snitta typ 5-6 timmar om dagen.

Pokerstudier får det bli medans jag spelar, spelar sällan på mer än ett bord i taget, kollar hellre på TV, läser eller surfar samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS Nu får vi se vart QoS flyttar den här posten, pokerresultat måhända? :) DS

 

* Misshandlar rubriken lite :) - QoS *

 

* Misshandlar tillbaka :evil: *

 

* Tog bort (intro), fortsätt all rapportering i denna tråd! - QoS *

 

* OK jag ger mig! :) *

 

Puss och kram, lycka till! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hellre smal och rik än tjock och fattig."

 

*ORKAH*

 

Hur faan orkar ni bry er... Inte ens på ett pokerforum kan man slippa folks jävla bantningstips. Snacka om forum som spårar ur. Det är rena hysternin bland folk som ska "banta" fast de vet inte hur de lurar sig själva bara. Det var inte du som skrev http://www.tbg.nu/cgi-bin/news_show.cgi?db=32337&id=17 ? Hoppas verkligen du misslyckas med båda, du förtjänar det!

 

Tack...

Såna här svar höjer verkligen motivationen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hellre smal och rik än tjock och fattig."

 

*ORKAH*

 

Hur faan orkar ni bry er... Inte ens på ett pokerforum kan man slippa folks jävla bantningstips. Snacka om forum som spårar ur. Det är rena hysternin bland folk som ska "banta" fast de vet inte hur de lurar sig själva bara. Det var inte du som skrev http://www.tbg.nu/cgi-bin/news_show.cgi?db=32337&id=17 ? Hoppas verkligen du misslyckas med båda, du förtjänar det!

 

 

*slå på meckah med en pinne*

 

Varför anstränger du dig att skriva ett svar om du bara ska klaga? Gillar du inte tråden kan du väl bara låta bli att kommentera den?

Don´t worry, be happy!

 

@ martenmania:

Kul initiativ. Jag kommer följa dina framsteg (baksteg? ;)).

Lycka till!

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Driver du med oss Meckah?

 

Hur kan du seriöst störa dig på någon som tänker träna och äta bra för att må bättre? Han sa att han inte tänkte banta, det var bara dina ord, och så skickar du någon fånig tråd om någons morbida tankar angående vad någon anser om "fula" människor... Undrar lite vad du använder dig för konstiga liknelser egentligen. Lyft din kreativa nivå lite är du snäll.

 

...

 

Personligen tror jag att dina 10 kilo på 10 veckor är lite väl vågat, eftersom du kommer träna styrketränig och antagligen inte vill bli av med så mycket muskelmassa så blir det svårt att plocka så mycket från kroppen. Stirra dig inte blind på vågen, vikten är ett ganska falskt mått på hur din kroppskonstution är/ser ut och vad du mår bra av.

 

Lycka till med båda utmaningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om forum som spårar ur

 

Det enda som möjligen är på väg att spåra ur här är du. Ta det lugnt och kom till insikt att även pokerspelare är människor och som sådana har vi behov av att prata om annat än EV och standardavvikelse ibland.

 

Denna tråd är ett trevligt tillskott till forumet och är du inte intresserad av martenmanias eventuella viktnedgång kan du ju skippa den delen och läsa om hans pokerresultat istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om forum som spårar ur

 

Det enda som möjligen är på väg att spåra ur här är du. Ta det lugnt och kom till insikt att även pokerspelare är människor och som sådana har vi behov av att prata om annat än EV och standardavvikelse ibland.

 

Denna tråd är ett trevligt tillskott till forumet och är du inte intresserad av martenmanias eventuella viktnedgång kan du ju skippa den delen och läsa om hans pokerresultat istället...

 

Eftersom detta är ett pokerforum kommer posterna naturligtvis till största del (80%) handla om poker. Det andra blir mera en bisak :)

 

Personligen tror jag att dina 10 kilo på 10 veckor är lite väl vågat, eftersom du kommer träna styrketränig och antagligen inte vill bli av med så mycket muskelmassa så blir det svårt att plocka så mycket från kroppen.

 

Medveten om detta. Det blir max ett styrkepass i veckan. Fokus kommer att ligga på konditionsträning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...