Gå till innehåll

NL50 - QQ känner sig osäker på låg flopp


Recommended Posts

Hur spelar ni denna handen nu? Jag raisar handen för att jag tror att jag har bäst hand. Nu trebettar dock magictrap och jag blir osäker här. Eftersom arnold redan synat min raise, så börjar jag bli orolig magictrap sitter på AK/AA/KK. Vek som jag är så synar jag bara preflop. Ska man fyrbetta här för att få magic att ev. slänga AK samt ställa AA/KK?

 

Vad gör jag nu?

 

Game # 674948216 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Stocksund"

 

Players(max 6):

kaustii (EUR 74.91 in seat 1)

arnold59 (EUR 45.20 in seat 2)

magictrap (EUR 87.94 in seat 3)

RealSabina (EUR 8.75 in seat 4)

M$T (EUR 34.07 in seat 5)

qwasny22 (EUR 51.60 in seat 6)

 

Dealer: magictrap

Small Blind: RealSabina (0.25)

Big Blind: M$T (0.50)

 

kaustii was dealt: :Qh: - :Qs:

 

kaustii Raise (2.00)

arnold59 Call (2.00)

magictrap Raise (7.00)

RealSabina Fold

M$T Fold

kaustii Call (5.00)

arnold59 Call (5.00)

 

Flop :2c: - :9s: - :2h:

 

kaustii ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir du orolig för att någon trebetar måste det ju finnas fog för det. är det en obalanserad nit så blir det ju lättspelat. checksyna flop och sådana spelare ger upp AK på turn om du checkar och han inte träffar.

 

Rent generellt om man spelar mot lite tänkande spelare (dom behöver inte vara bra för det) så är man för obalanserad om man automatiskt känner sig orolig för trebet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat ut en 2/3 pot. Om han: foldar vinner du poten, synar vet du att JJ TT ligger nära till hands samt att du får möjlighet att bestämma storleken på poten även på turn, Höjer e han i majoriteten av fallen starkare. Detta hade jag gjort om jag inte hade haft några speciella reads på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat ut en 2/3 pot. Om han: foldar vinner du poten, synar vet du att JJ TT ligger nära till hands samt att du får möjlighet att bestämma storleken på poten även på turn, Höjer e han i majoriteten av fallen starkare. Detta hade jag gjort om jag inte hade haft några speciella reads på fi.

 

Fast du inser givetvis att han bara synar med AA och KK också då de inte finns några drag ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...