Gå till innehåll

Hur ska jag spela för att klå Eury?


mrfiskman

Recommended Posts

Igår körde jag och Eury en heads up match hemma hos mig. Ni ska först få veta förutsättningarna:

 

Kortleken vi spelade med hade bara 50 kort.

 

Vi hade inga riktiga marker så vi använde makaroner och statade med 50 var (blinds 1/2 hela tiden)

 

Båda var berusade av slotts 2.8or och magfulla av dillchips med nån hyfsad dipp han köpt med sig.

 

Det är ju lätt att tänka att nufan ska jag vinna över den jäveln, men när man sitter där mittemot en skäggig eury iklädd nån rödaktig skjorta som förmodligen inte sett ett strykjärn på länge så är man inte lika kaxig längre.

 

Kvällen slutade med att jag torskade det mesta, så frågan till er som känner eury lite genom forumet är: Vilken spelstil ska jag använda för att klå honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bra förslag hittills.

VK:s är nog det bästa, med tanke på fiskmannens dator, som är en chiptrimmad 286:a med monokrom skärm och således behöver ca 15 minuter på sig för att öppna pf.nu (som loggar ut en med jämna mellanrum).

 

Annars tror jag det bästa movet vore att spela deepstack, jag känner mig lite osäker när stackdjupet är större än 25 mackisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dippar man dillchips?

 

Ja, i dilldip, ldo. Men nu fanns inte det, så vi körde på holiday. Det var ju ändå torsdag.

 

Du är ju sjuk. Slotts ketchup är ju bland det vidrigaste. Heinz är den enda rätta ketchupen.

 

Wtf. Slotts senap och Felix ketchup om jag får be.

 

Om man inte visste något innan, hur länge tror ni man skulle kunna spela utan en nia och en åtta utan att man märkte någonting eller räknade korten.

 

Tio minuter, några timmar eller typ ett år?

 

Logaritmiskt sett, närmare typ ett år. Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite random under en hel dag med chefen med en kortlek innehållandes endast 39 kort. Vi spelade alltså inte en dag i sträck utan lite då och då, allt från sökö till högt kort. Jag räknade korten i slutet av dagen av en ren slump och då uppdages det hela.

 

Ang att slå eury så behöver du bara slänga på en skiva med Sahara Hotnights så kommer han att blunda och upprepa bandnamnet på skånska tills han inte orkar längre. Floppspel rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslagen bara haglar in, trevligt.

OLW eller inte minns jag aldrig, vad var det vi åt fiskis?

 

Wicked Game kanske skulle kunna funka - även om jag stirrade ögonen ur mig till den på det glada nittiotalet - men tyvärr fungerar värdens dator som så att resurskrävande applikationer såsom youtube laddar på en halvtimme, för att sedan visa film med var tredje bildruta intakt. Helena måste avnjutas i full återspelningshastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tss!

Synd att inte HeFo läser det här forumet oftare, det hade varit lite kul med ett intyg på mitt totalkross i HU-Kina. Hon dricker iofs som en hel karl, men är ganska söt.

 

Hur som helst, jag har burit på den här tanken länge nu - men det måste ut.

Varje gång jag läser att Macroman har postat i en tråd tänker jag på följande:

 

http://www.youtube.com/watch?v=apuVKx008as

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...