Gå till innehåll

Bootliner / sveadansken kommer snart klonka, jag har sparat upp till det!


Bootliner

Recommended Posts

Jaha, jag har börjat en ny era inom min poker. Har spelat ganska vinnande cashgame lowstakes poker under några år. Men på senare tid har jag tröttnat lite på cashgame + att det har blivit svårare. Så nu tänkte jag börja lira sitngos (ej turbo)! Börjar nu med att spela 11dollars på Ongame.

Har faktiskt redan lirat "hela" 118 st med en total ROI på exakt 50%. Tyvärr var den mycket högre i förrgår, men de två senaste dagarna har vart horribla, inte vunnit en coinflip eller vart utdragen varje gång. Det är väl därför jag startar denna dagbok, för att få skriva av mig lite.

BR ligger nu på $2210 på Betsson $2582 på Party. Men just nu blir det nog bara lir på Betsson ett tag.

EDIT: Glömde säga att jag spelar 10manna och 30manna. Typiskt blir att jag startar med 2 10manna och en 30manna.

 

 

Edit2: Detta gäller verkligen inte längre. Kör numera endast CG och MTT i stort sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tror du på fullaste allvar att någon någonsin kommer att läsa allt det där? jag tror du är en väldigt dålig pokerspelare i alla fall, följt av att du förlorar. då ingår disciplin och att spela på rätt nivåer för ens rulle så man känner sig 100% bekväm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du på fullaste allvar att någon någonsin kommer att läsa allt det där? jag tror du är en väldigt dålig pokerspelare i alla fall, följt av att du förlorar. då ingår disciplin och att spela på rätt nivåer för ens rulle så man känner sig 100% bekväm.

 

Som sagt, jag har redan beskrivit var det kommer ifrån. Sen är det väldigt konstigt att du påstår att jag är en förlorande dålig spelare? Vad får du det ifrån? Jag kanske missa att skriva (kommer ej ihåg) att jag varit relativt konstant vinnande under ca 2-3 år? Inte på höga nivåer, men mellan NL25 och NL100.

 

Edit: Hehe, insåg att du hade fler konstiga påståenden. :) Påstår du att jag inte har disciplin? Spela på en nivå som jag är 100% bekväm i är ju exakt vad jag gör. Vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta säger något om personen eller 11dollarsnivån i fråga. Men väl spelad hand av båda. :)

 

Seat 1: blackdognut ($620 in chips)

Seat 2: 9o4it ($2,020 in chips)

Seat 3: svenja83 ($1,470 in chips)

Seat 4: diderot1 ($1,630 in chips)

Seat 5: scap33 ($1,420 in chips)

Seat 6: Bootliners ($1,460 in chips)

Seat 7: 000000001 ($1,470 in chips)

Seat 8: Hodo10 ($1,480 in chips)

Seat 9: geobagoly ($1,950 in chips)

Seat 10: Itaka1 ($1,480 in chips)

ANTES/BLINDS

Hodo10 posts blind ($10), geobagoly posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

Itaka1 folds, blackdognut bets $100, 9o4it calls $100, svenja83 folds, diderot1 folds, scap33 folds, Bootliners folds, 000000001 folds, Hodo10 calls $90, geobagoly calls $80.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,Jack of Hearts,3 of Diamonds ]

Hodo10 checks, geobagoly bets $50, blackdognut calls $50, 9o4it folds, Hodo10 folds.

 

TURN [board cards: 2 of Spades,Jack of Hearts,3 of Diamonds,5 of Diamonds ]

geobagoly bets $100, blackdognut calls $100.

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,Jack of Hearts,3 of Diamonds,5 of Diamonds,6 of Hearts ]

geobagoly bets $60, blackdognut calls $60.

 

SHOWDOWN

geobagoly shows [ 6 of Spades,7 of Clubs ]

blackdognut mucks cards [ King of Clubs,Queen of Diamonds ]

geobagoly wins $820.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en som man kan undra över lite hur folk spelar... Eller ser de den kommande boarden? :)

 

Seat 1: INJECTOR 69 ($1,350 in chips)

Seat 2: Ninni71 ($1,380 in chips)

Seat 3: pikatabz ($1,480 in chips)

Seat 4: Kaato83 ($1,390 in chips)

Seat 5: Bootliners ($1,940 in chips)

Seat 6: quukuu ($1,460 in chips)

Seat 7: Logoo1 ($1,500 in chips)

Seat 8: kirppu73 ($1,500 in chips)

Seat 9: Gollandi ($1,500 in chips)

Seat 10: Marsuplio ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

pikatabz posts blind ($10), Kaato83 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

Bootliners folds, quukuu calls $20, Logoo1 folds, kirppu73 calls $20, Gollandi calls $20, Marsuplio calls $20, INJECTOR 69 calls $20, Ninni71 folds, pikatabz calls $10, Kaato83 bets $1,370 and is all-in, quukuu calls $1,370, kirppu73 folds, Gollandi folds, Marsuplio folds, INJECTOR 69 folds, pikatabz folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Spades,5 of Spades,4 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Spades,5 of Spades,4 of Clubs,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Spades,5 of Spades,4 of Clubs,7 of Hearts,TH ]

 

 

SHOWDOWN

Kaato83 shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts ]

quukuu shows [ Jack of Hearts,TC ]

quukuu wins $2,880.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att jag ska ha straffspark för denna eller? :

 

Seat 2: clean_man ($2,189 in chips)

Seat 3: Bootliners ($4,450 in chips)

Seat 4: lepistol ($1,238 in chips)

Seat 6: .Mango ($725 in chips)

Seat 7: zoltanhtw ($1,564 in chips)

Seat 9: GoonR1979 ($2,575 in chips)

Seat 10: Marsuplio ($2,259 in chips)

ANTES/BLINDS

.Mango posts blind ($100), zoltanhtw posts blind ($200).

 

PRE-FLOP

GoonR1979 bets $500, Marsuplio folds, clean_man folds, Bootliners bets $1,200, lepistol folds, .Mango folds, zoltanhtw folds, GoonR1979 bets $2,075 and is all-in, Bootliners calls $1,375.

 

FLOP [board cards: 4 of Diamonds,6 of Hearts,5 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 4 of Diamonds,6 of Hearts,5 of Clubs,3 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Diamonds,6 of Hearts,5 of Clubs,3 of Clubs,4 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

GoonR1979 shows [ King of Hearts,King of Diamonds ]

Bootliners shows [ 9 of Diamonds,9 of Spades ]

GoonR1979 wins $5,450.

 

Edit: Killen som jag har all in här har höjt ungefär varannan pot. Borde jag vika när han slår om all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Pusha direkt pre bara

 

Okey, tack för det nästan första riktiga svaret i tråden. :) Jag funderade ett tag på hur jag skulle göra, vet inte varför jag fick för mig att göra denna raise. Dumt spelat att överhuvudtaget engagera sig mot chiptvåan med 99 när man har så fin stack som jag hade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade ca 115 dollar plus. Har spelat 6 st hittills idag, men inte lyckats komma i pengarna på en enda. :( Har iofs ett finalbord igång nu på en 30manna av de 6 st. Har glömt av att posta händerna här idag, men det vart utdragningar varje gång så då är det inte så lätt att vinna. Jaja, blir kanske nya tag senare ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum syn med tanke på läget mot ITM eller bara en cooler?

 

Seat 2: Le Card ($2,335 in chips)

Seat 3: Bjonne79 ($3,325 in chips)

Seat 5: Slick-84 ($4,915 in chips)

Seat 7: Bootliners ($3,330 in chips)

Seat 8: Gryner ($1,095 in chips)

ANTES/BLINDS

Le Card posts blind ($75), Bjonne79 posts blind ($150).

 

PRE-FLOP

Slick-84 folds, Bootliners bets $423, Gryner bets $1,095 and is all-in, Le Card bets $2,260 and is all-in, Bjonne79 folds, Bootliners calls $1,912.

 

FLOP [board cards: 5 of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Diamonds,8 of Hearts,8 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

Le Card shows [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Bootliners shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

Gryner shows [ TH,Jack of Clubs ]

Le Card wins $2,480, Le Card wins $3,435.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt främsta mål är ITM, även om jag självklart siktar på vinst. Dock är väl detta en direktsyn. Har bara gått sjukt dåligt sista dagarna. Åker alltid ut med typ AK mot AQ när Q kommer. Jaja, overall går det fint dock. Är bara lite trött på att bli utdragen så ofta som det vart sista tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om detta, det här händer precis som jag skriver:

 

Seat 1: Trance36 ($4,473 in chips)

Seat 4: Bootliners ($3,641 in chips)

Seat 6: DocWilly ($4,563 in chips)

Seat 10: Gabcsi2 ($2,323 in chips)

ANTES/BLINDS

Trance36 posts blind ($200), Bootliners posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

DocWilly folds, Gabcsi2 folds, Trance36 bets $600, Bootliners bets $3,241 and is all-in, Trance36 calls $2,841.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds,9 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,8 of Clubs,Jack of Diamonds,9 of Spades,7 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Bootliners shows [ Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

Trance36 shows [ 9 of Clubs,9 of Diamonds ]

Trance36 wins $7,282.

 

 

 

Ärligt talat? Jag sa till mig själv, det KOMMER en 9a på turn. Hur fan är det möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar plutten!

 

 

Hehe jodå, en av meningarna med att jag startade den här var ju att jag skulle skriva av mig när jag blir lite grinig på pokergudarna!

 

Nu är det nog dags för sängen, ska upp kl 7 imorrn o dra mig till Bispebjerg Hospital för att få undervisning i neoplastiska magsjukdommar. Känner mig inte så sugen på det faktiskt... jaja, god natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...